Camping geeft geld niet terug

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Dennnnis
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 mar 2024 18:12

Re: Camping geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door Dennnnis »

witte angora schreef:
21 mar 2024 10:44
Dennnnis schreef:
21 mar 2024 10:30
Zonder meer een leuke suggestie, maar dit kan op zoveel manieren nog zo veel vervelender aflopen dat ik het niet als een realistische aanpak kan beschouwen.
Dan zou ik er zeker maar weg blijven denk ik. Tenzij je een alternatieve 14-daagse vakantie in een Schotse cel ambieert, maar gevoelsmatig denk ik niet dat daar je voorkeur naar uit gaat.
Exact.
Lady1234 schreef:
21 mar 2024 10:45
U had geen annuleringsverzekering?
Raadplegen van mijn verzekering staat inderdaad nog op mijn to-do list, maar ik heb het voorgevoel dat dit een geval is dat bijzonder genoeg is om niet direct in de polis te passen - het gaat om een betaling van ruim 4 jaar geleden waarna pas in januari van dit jaar een conflict is ontstaan. Even goed dank voor de reminder.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Camping geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het gaat u om het principe, u wil uw gelijk halen, maar u wil geen kosten maken. Dan rest u weinig anders dan de campingeigenaar brieven en e-mails blijven sturen, of berichten plaatsen op forums (of fora, zo u wil) of sociale media. Heeft u al gedacht aan beroerde reviews op Google of TripAdvisor? Uw geld krijgt u daar niet mee terug, vrees ik, en veel voldoening ook niet.

Als het u écht om het principe zou gaan, zou u volgens mij juist wél kosten willen maken, maar dit terzijde. U bent gewoon boos — dat begrijp ik heel goed — en u wilt uw frustratie kwijt. U moet even door deze fase heen, dan komt u vanzelf toe aan aanvaarding.

U bent al aardig op de goede weg, want u geeft zelf al aan dat u dat zal omarmen als u daaraan toe bent. U weet dus al drommels goed dat die aanvaarding komen gaat, maar nu nog even niet. Succes!

witte angora
Berichten: 30800
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Camping geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Kortom, een hoop - begrijpelijke - emotie die tijd nodig heeft om te zakken. Pas dan kun je er rationeler mee om gaan.

Men zegt wel eens: 'vergeven betekent loslaten'. Maar iets loslaten kun je pas als je het vast hebt, als je er grip op hebt. Dat is nu dus nog niet aan de orde. Geef het tijd, heef je emoties lucht. Uiteindelijk ga je je weg er wel in vinden.

Dennnnis
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 mar 2024 18:12

Re: Camping geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door Dennnnis »

Erthanax schreef:
21 mar 2024 11:04
Het gaat u om het principe, u wil uw gelijk halen, maar u wil geen kosten maken. Dan rest u weinig anders dan de campingeigenaar brieven en e-mails blijven sturen, of berichten plaatsen op forums (of fora, zo u wil) of sociale media. Heeft u al gedacht aan beroerde reviews op Google of TripAdvisor? Uw geld krijgt u daar niet mee terug, vrees ik, en veel voldoening ook niet.

Als het u écht om het principe zou gaan, zou u volgens mij juist wél kosten willen maken, maar dit terzijde. U bent gewoon boos — dat begrijp ik heel goed — en u wilt uw frustratie kwijt. U moet even door deze fase heen, dan komt u vanzelf toe aan aanvaarding.

U bent al aardig op de goede weg, want u geeft zelf al aan dat u dat zal omarmen als u daaraan toe bent. U weet dus al drommels goed dat die aanvaarding komen gaat, maar nu nog even niet. Succes!
Dank voor deze bijdrage - dit was voor mij ook even een momentje van realisatie dat dankzij de reacties hier opborrelde, waarvoor ik ook dankbaar ben. Daarbij blijft dat €300 best een hoop geld is (voor ons in ieder geval), dus als ik een veelvoud daarvan moet uitgeven om dit terug te krijgen, zal ik mijn principes inderdaad moeten laten varen. Maar totdat dit bewezen is - of totdat duidelijk is dat ik tegen mijn verwachting in niet in mijn recht sta - ben ik nog niet klaar om dit los te laten.

Dennnnis
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 mar 2024 18:12

Re: Camping geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door Dennnnis »

witte angora schreef:
21 mar 2024 11:07
Kortom, een hoop - begrijpelijke - emotie die tijd nodig heeft om te zakken. Pas dan kun je er rationeler mee om gaan.

Men zegt wel eens: 'vergeven betekent loslaten'. Maar iets loslaten kun je pas als je het vast hebt, als je er grip op hebt. Dat is nu dus nog niet aan de orde. Geef het tijd, heef je emoties lucht. Uiteindelijk ga je je weg er wel in vinden.
Nou dit sluit precies aan op het bericht dat ik in de tussentijd geplaatst heb. Dank voor de steun.

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Camping geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Het is een optie om nog één keer uw verbazing en teleurstelling te mailen over de weigering om een gedane belofte in te lossen. Daaraan kunt u toevoegen dat u zich genoodzaakt ziet om een review te plaatsen over wat voorgevallen is.
En dit laatste dan ook doen, op vakantiesites waar deze eigenaar zich presenteert.

Dennnnis
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 mar 2024 18:12

Re: Camping geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door Dennnnis »

HandigeHarrie schreef:
21 mar 2024 12:40
Het is een optie om nog één keer uw verbazing en teleurstelling te mailen over de weigering om een gedane belofte in te lossen. Daaraan kunt u toevoegen dat u zich genoodzaakt ziet om een review te plaatsen over wat voorgevallen is.
En dit laatste dan ook doen, op vakantiesites waar deze eigenaar zich presenteert.
Dank voor de bijdrage. Ik heb mijn teleurstelling al duidelijk gecommuniceerd. En natuurlijk kan ik nog allerlei actie ondernemen, maar zoals eerder door een ander voorspeld zal me dat weinig voldoening bieden, en bovendien wil ik er met open vizier in gaan en proberen de daadwerkelijke kwestie op te lossen in plaats van guerillatactieken, om het zo maar te noemen, hierop los te laten.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Camping geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ben je al op het caravan cq camper forum geweest?
Daar zit veel meer kennis hierover.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Camping geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door Ron5300 »

In mijn optiek blijft alleen de eigenaar met het bewijs persoonlijk confronteren over.
Een reis naar Schotland maken is ook niet goedkoop maar de eigenaar met de betreffende mail confronteren geeft wel voldoening.
Alleen het schrikmoment al doet de eigenaar geheid overstag gaan want die verwacht niet dat u voor de balie staat.
Het is voor u een principekwestie geworden en om heel principieel te zijn moet u er wel iets voor over hebben.
Eindeloze e-mail wisselingen en dreigen met rechtszaken zijn een leuke tijdsbesteding maar kennen zelden de gewenste uitkomst.

Dennnnis
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 mar 2024 18:12

Re: Camping geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door Dennnnis »

Thijs124 schreef:
21 mar 2024 16:07
Ben je al op het caravan cq camper forum geweest?
Daar zit veel meer kennis hierover.
Dat is een uitstekende tip, dank.
Ron5300 schreef:
21 mar 2024 16:36
In mijn optiek blijft alleen de eigenaar met het bewijs persoonlijk confronteren over.
Een reis naar Schotland maken is ook niet goedkoop maar de eigenaar met de betreffende mail confronteren geeft wel voldoening.
Alleen het schrikmoment al doet de eigenaar geheid overstag gaan want die verwacht niet dat u voor de balie staat.
Het is voor u een principekwestie geworden en om heel principieel te zijn moet u er wel iets voor over hebben.
Eindeloze e-mail wisselingen en dreigen met rechtszaken zijn een leuke tijdsbesteding maar kennen zelden de gewenste uitkomst.
Dit is het eerste dat ik geprobeerd heb, maar de man gaat daar op geen enkele manier op in en steekt in plaats daarvan zijn eigen verhaal af, helaas.
Seinhuis schreef:
20 mar 2024 13:50
Als u toen en nu een rechtsbijstandverzekering hebt, neem dan met hun contact op.
Ook kunt u gratis hulp vragen aan https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op voor bemiddeling.


Volgens het Nederlands rechts kunt u schuld een schuld binnen 5 jaar innen. Als u binnen 5 jaar bij de rechter bent geweest dan kunt u 20 jaar innen. Echter, nu geldt het Schotse rechtsstelsel.
Hier heb ik vandaag al reactie op ontvangen met het advies een klacht in te dienen via de website. Wordt vervolgd.

Plaats reactie