Opvolging bij persoonsalarmering

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opvolging bij persoonsalarmering

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat lijkt aardig op de noodknop die ik altijd bij me heb als ik aan het werk ben. Alleen linkt die direct door naar de meldkamer (incl. meeluisteren en GPS-tracking).

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Opvolging bij persoonsalarmering

Ongelezen bericht door Nevyn »

Maar ook met dit apparaat moet je wel iemand hebben die het alarm opvolgt

Undutchable
Berichten: 140
Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07

Re: Opvolging bij persoonsalarmering

Ongelezen bericht door Undutchable »

Nevyn schreef:
27 mar 2024 14:27
Maar ook met dit apparaat moet je wel iemand hebben die het alarm opvolgt
Dat klopt. Maar ik zie wel een beetje aankomen dat wat we willen het niet gaat worden en dan moet je van aanpak veranderen. En als we als familie de opvolging moeten doen dan kan die meldkamer er wel tussenuit. Scheelt weer een abonnement. Het mooie van deze vind ik dat iedereen tegelijk een SMS krijgt.
En stel dat het in de toekomst wel kan zoals we willen dan hebben we ook niet veel geld weggegooid want dit is niet zo duur.

Ik ga me er verder in verdiepen.

Lowieze
Berichten: 6608
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Opvolging bij persoonsalarmering

Ongelezen bericht door Lowieze »

In dat geval denk ik dat het belangrijk is om dit goed te bespreken met uw moeder. Als zij weet dat 3 familieleden een sms-je krijgen als zij de noodknop gebruikt, laat ze hem misschien in de kast liggen.
Een oud-buurvrouw van mij deed dat ook, zonder dat haar kinderen dit beseften.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Opvolging bij persoonsalarmering

Ongelezen bericht door marnix »

haha, nog ff, volgens mij geeft het ding ook een sms als ie bijna leeg is,
Dus niet als ie uit staat, je kunt hem gewoon uitzetten, maar als ie langzamerhand leeg raakt,
ik moet wel toegeven niet alle mogelijkheden goed gelezen te hebben, misschien kun je "winkelen" in de opties.

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Opvolging bij persoonsalarmering

Ongelezen bericht door Redfloor »

marnix schreef:
27 mar 2024 11:09
Ik realiseer me dat dit systeem ook nadelen heeft, bv als ie een voicemail krijgt registreert hij dat toch als "gelukt" en gaat niet naar het volgende nummer,
Bij het systeem wat mijn vader had (wat volgens mij precies hetzelfde werkte) moest ik als contactpersoon als ik gebeld werd eerst het telefoontje bevestigen ("dit is een noodoproep, toets 1 om te beantwoorden"). De voicemail zal dit niet doen, dus wordt de volgende gebeld.

Undutchable
Berichten: 140
Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07

Re: Opvolging bij persoonsalarmering

Ongelezen bericht door Undutchable »

Ik heb deze ook besteld, met de docking station.

Bedankt voor de link.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opvolging bij persoonsalarmering

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mooi. Heb je je moeder ook meegekregen m.b.t. de nummers die de knop gaat bellen?

Undutchable
Berichten: 140
Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07

Re: Opvolging bij persoonsalarmering

Ongelezen bericht door Undutchable »

Nou, de belvolgorde is natuurlijk een dingetje. Wie zet je als eerste? En je hebt de voicemail ook nog. Daar moet de knop niet in terechtkomen.

Maar je kan werkelijk alles instellen en je kan de knop ook bellen, dan neemt ie zelf op. Dus ik zit nu te denken om iedereen in de bellijst alleen een SMS te sturen en dan de eerste die terugbelt kan informeren wat er aan de hand is.

Edwin W.P.
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2022 17:00

Re: Opvolging bij persoonsalarmering

Ongelezen bericht door Edwin W.P. »

Beste,

Mijn vader had jarenlang een Wuzzi Alert ( https://wuzzialert.com/ ). Hij had het professioneel pakket, waardoor in geval van grote nood ook 112 gebeld werd. Naast dat er een alert uitging naar de personen op de contactenlijst. Daar ga je niet aan ontkomen, iedere service werkt met een systeem van een alarmeringslijst met daarop personen die als 1e, 2e etc. gealarmeerd worden. Bij Wuzzi gaat dat alarmeren ook er SMS. Ik zou eens kijken op hun website of dat wat is voor jou en jouw moeder.

Undutchable
Berichten: 140
Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07

Re: Opvolging bij persoonsalarmering

Ongelezen bericht door Undutchable »

Edwin W.P. schreef:
22 apr 2024 18:21
Beste,

Mijn vader had jarenlang een Wuzzi Alert ( https://wuzzialert.com/ ). Hij had het professioneel pakket, waardoor in geval van grote nood ook 112 gebeld werd. Naast dat er een alert uitging naar de personen op de contactenlijst. Daar ga je niet aan ontkomen, iedere service werkt met een systeem van een alarmeringslijst met daarop personen die als 1e, 2e etc. gealarmeerd worden. Bij Wuzzi gaat dat alarmeren ook er SMS. Ik zou eens kijken op hun website of dat wat is voor jou en jouw moeder.
Ik heb al een alarmknop gekocht. Ik zie dat die wuzzialert.com precies dezelfde knop verkopen maar dan met een abonnement erbij.

Plaats reactie