Gedupeerd door makelaars

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Speedy123
Berichten: 1223
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Gedupeerd door makelaars

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef: Daarnaast spreek je over "een paar maanden" in plaats van "een paar jaar", waar Kuklos het (net als TS) over heeft.
Tussen aankoop 2 en aankoop 3 zit slechts een hele korte tijd. In die tijd is de prijs verdubbeld (van 115K naar 230K).
Moneyman schreef: Ergo: er kunnen hele legitieme redenen zijn waarom de woningprijs is geweest zoals die is geweest. En er kunnen ook minder nette redenen voor zijn. Maar zo evident als jij het lijkt te vinden dat er gerommeld is, vind ik dat niet. Zeker niet als ik kijk naar het rammelende en ontzettend emotionele verhaal wat er verteld wordt, waarbij op cruciale vragen geen antwoord wordt gegeven.
Uiteraard kan dat. Zoals ik al eerder meeging in het verhaal dat er zeker nette redenen kunnen zijn zoals het opknappen
van de woning.
Speedy123 schreef:
01 apr 2024 23:12
Erthanax schreef:
01 apr 2024 18:02
Wat is er na de verkoop in 2020 met die woning gebeurd? Is er verbouwd, gemoderniseerd, achterstallig of groot onderhoud verricht?
Er zijn heel wat “Funda make-overs” te vinden waarbij een oude, achterhaalde of uitgewoonde woning in een (half) jaar flink wordt opgeknapt en met flinke winst wordt doorverkocht. Kan dat hier ook het geval zijn?
Dat zou kunnen. Wellicht heeft de opkoper de boel grondig verbouwd en gemoderniseerd waardoor er veel waarde in de woning gecreëerd is. Heeft TS zich dat niet gerealiseerd en heeft die onterecht zijn makelaar beschuldigd.

Echter, van de makelaar verwacht je dan toch dat hij dat aangeeft. Hij kan de woning gewoon opzoeken in zijn Funda systeem. Hij had TS dan gewoon uit kunnen leggen dat alles verbouwd is en dat dat ook veel geld en tijd gekost heeft waardoor de woning nu meer waard geworden is?

Dat had een hoop ellende voorkomen.

Maar het kan ook dat er helemaal niets aan de woning gedaan is. Het kan ook zo zijn dat de woning gewoon geflipt is zoals ze dat noemen. En dat de opkoper een hoop centjes heeft verdiend aan argeloze TS die zijn verkoop makelaar vertrouwde.

Maar dat had de makelaar dan toch netjes uit kunnen leggen voordat de boel maar verder en verder escaleerde? Of die makelaar dat gedaan heeft, dat is aan TS om uit te leggen.
Laatst gewijzigd door Speedy123 op 02 apr 2024 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.

BL2
Berichten: 4843
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gedupeerd door makelaars

Ongelezen bericht door BL2 »

Mensen bieden vaak bizarre bedragen om toch een woning te verkrijgen. Bij ons in de buurt ook al meerdere keren voorgekomen dat er E 100000 meer wordt geboden dan de WOZ op een zeer geliefde locatie. Dus van zo'n prijsstijging kijk ik niet echt raar meer op.
Binnen een weekje zijn hier de woningen dan ook meestal wel verkocht....

Speedy123
Berichten: 1223
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Gedupeerd door makelaars

Ongelezen bericht door Speedy123 »

BL2 schreef:
02 apr 2024 14:34
Mensen bieden vaak bizarre bedragen om toch een woning te verkrijgen. Bij ons in de buurt ook al meerdere keren voorgekomen dat er E 100000 meer wordt geboden dan de WOZ op een zeer geliefde locatie. Dus van zo'n prijsstijging kijk ik niet echt raar meer op.
Binnen een weekje zijn hier de woningen dan ook meestal wel verkocht....
Je moet wel kijken naar het percentage. Een overbieding van 100 procent een paar maanden na een vorige verkoop is echt zeer exceptioneel. Dat komt echt nooit voor. Dat is eigenlijk alleen te verklaren als de woning grondig verbouwd en opgeknapt is.

BL2
Berichten: 4843
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gedupeerd door makelaars

Ongelezen bericht door BL2 »

Speedy123 schreef:
02 apr 2024 14:36
.....Een overbieding van 100 procent een paar maanden na een vorige verkoop is echt zeer exceptioneel. Dat komt echt nooit voor......
Oké, ik geef je gelijk.....
Het was bij ons in 86 en 79 procent. Inderdaad geen 100 procent, sorry.

witte angora
Berichten: 30839
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gedupeerd door makelaars

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:
02 apr 2024 15:15
Speedy123 schreef:
02 apr 2024 14:36
.....Een overbieding van 100 procent een paar maanden na een vorige verkoop is echt zeer exceptioneel. Dat komt echt nooit voor......
Oké, ik geef je gelijk.....
Het was bij ons in 86 en 79 procent. Inderdaad geen 100 procent, sorry.
Ja ja, val je ineens zomaar door de mand... :wink:

Plaats reactie