Thuis batterij is dit een slimme investering?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
angel1978
Berichten: 10968
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Thuis batterij is dit een slimme investering?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Prikker schreef:
15 apr 2024 11:35


Weet je wat er in een accu zit ?
Vertel het eens..

angel1978
Berichten: 10968
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Thuis batterij is dit een slimme investering?

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
13 apr 2024 13:31

Uiteraard bevat het apparaat een forse batterij. Juist dat maakt opslag dan wel terugleveren mogelijk, afhankelijk van actuele dynamische stroomprijs
Maar dat is niet wat je met het apparaat van Zonneplan kunt doen. Dat concept is compleet anders.
In die zin is het wel een batterij, maar niet een 'thuisbatterij' die je kunt inzetten voor je zonne-energie.

16again
Berichten: 16119
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Thuis batterij is dit een slimme investering?

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
15 apr 2024 12:24
16again schreef:
13 apr 2024 13:31

Uiteraard bevat het apparaat een forse batterij. Juist dat maakt opslag dan wel terugleveren mogelijk, afhankelijk van actuele dynamische stroomprijs
Maar dat is niet wat je met het apparaat van Zonneplan kunt doen. Dat concept is compleet anders.
In die zin is het wel een batterij, maar niet een 'thuisbatterij' die je kunt inzetten voor je zonne-energie.
???
https://www.zonneplan.nl/thuisbatterij
Automatisch verdienen aan netstabilisatie
Genereer volautomatisch inkomsten door stabilisatie van het stroomnet.
Gebruik zelf de allergoedkoopste stroom
De thuisbatterij die je huis écht begrijpt; automatisch goedkope stroom opslaan van het net of van je eigen zonnepanelen.

angel1978
Berichten: 10968
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Thuis batterij is dit een slimme investering?

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
15 apr 2024 12:58
angel1978 schreef:
15 apr 2024 12:24
16again schreef:
13 apr 2024 13:31

Uiteraard bevat het apparaat een forse batterij. Juist dat maakt opslag dan wel terugleveren mogelijk, afhankelijk van actuele dynamische stroomprijs
Maar dat is niet wat je met het apparaat van Zonneplan kunt doen. Dat concept is compleet anders.
In die zin is het wel een batterij, maar niet een 'thuisbatterij' die je kunt inzetten voor je zonne-energie.
???
https://www.zonneplan.nl/thuisbatterij
Automatisch verdienen aan netstabilisatie
Genereer volautomatisch inkomsten door stabilisatie van het stroomnet.
Gebruik zelf de allergoedkoopste stroom
De thuisbatterij die je huis écht begrijpt; automatisch goedkope stroom opslaan van het net of van je eigen zonnepanelen.
Je hebt zelf geen enkele controle over wat de batterij doet. Zonneplan kiest voor jou en als de prijs er naar is negeert de batterij je eigen zonnepanelen en gaat laden of ontladen om de winst op de onbalansmarkt te optimaliseren.
De Zonneplan Nexus thuisbatterij behaalt voornamelijk rendement uit netstabilisatie. Je eigen zonnestroom speelt hierbij geen rol. Het hoge rendement wordt dus ook niet gegenereerd door eigen zonnestroom op te slaan. Wel ben je met de Nexus voorbereid op de toekomst, zodat je ook na het afschaffen van de salderingsregeling het maximale uit jou zonnepanelen haalt. Op het moment levert het nog weinig op om je eigen zonnestroom op te slaan. Zonneplan Powerplay houdt automatisch rekening met de productie van zonnestroom en kiest altijd de meest winstgevende strategie voor jou.
Het is geen strategie om je eigen (zonne)stroom zo optimaal mogelijk in te zetten en je eigen zonnestroom zo optimaal mogelijk te gebruiken of verkopen op dure uren. De batterij laadt en ontlaadt op volstrekt autonome manier. Het kan dus zomaar zijn dat je batterij staat te laden terwijl je zonnepanelen tegen een negatieve prijs aan het net terugleveren.

Moneyman
Berichten: 30145
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Thuis batterij is dit een slimme investering?

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
15 apr 2024 13:11
De Zonneplan Nexus thuisbatterij behaalt voornamelijk rendement uit netstabilisatie. Je eigen zonnestroom speelt hierbij geen rol. Het hoge rendement wordt dus ook niet gegenereerd door eigen zonnestroom op te slaan. Wel ben je met de Nexus voorbereid op de toekomst, zodat je ook na het afschaffen van de salderingsregeling het maximale uit jou zonnepanelen haalt. Op het moment levert het nog weinig op om je eigen zonnestroom op te slaan. Zonneplan Powerplay houdt automatisch rekening met de productie van zonnestroom en kiest altijd de meest winstgevende strategie voor jou.
Het is geen strategie om je eigen (zonne)stroom zo optimaal mogelijk in te zetten en je eigen zonnestroom zo optimaal mogelijk te gebruiken of verkopen op dure uren. De batterij laadt en ontlaadt op volstrekt autonome manier. Het kan dus zomaar zijn dat je batterij staat te laden terwijl je zonnepanelen tegen een negatieve prijs aan het net terugleveren.
Dat laatste zou volgens de omschrijving ( zie vetgedrukt) niet moeten kunnen.

16again
Berichten: 16119
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Thuis batterij is dit een slimme investering?

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
15 apr 2024 13:11
....Het kan dus zomaar zijn dat je batterij staat te laden terwijl je zonnepanelen tegen een negatieve prijs aan het net terugleveren.
Dan lever je in ieder geval minder terug tegen een negatieve prijs.

angel1978
Berichten: 10968
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Thuis batterij is dit een slimme investering?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
15 apr 2024 13:27
angel1978 schreef:
15 apr 2024 13:11
De Zonneplan Nexus thuisbatterij behaalt voornamelijk rendement uit netstabilisatie. Je eigen zonnestroom speelt hierbij geen rol. Het hoge rendement wordt dus ook niet gegenereerd door eigen zonnestroom op te slaan. Wel ben je met de Nexus voorbereid op de toekomst, zodat je ook na het afschaffen van de salderingsregeling het maximale uit jou zonnepanelen haalt. Op het moment levert het nog weinig op om je eigen zonnestroom op te slaan. Zonneplan Powerplay houdt automatisch rekening met de productie van zonnestroom en kiest altijd de meest winstgevende strategie voor jou.
Het is geen strategie om je eigen (zonne)stroom zo optimaal mogelijk in te zetten en je eigen zonnestroom zo optimaal mogelijk te gebruiken of verkopen op dure uren. De batterij laadt en ontlaadt op volstrekt autonome manier. Het kan dus zomaar zijn dat je batterij staat te laden terwijl je zonnepanelen tegen een negatieve prijs aan het net terugleveren.
Dat laatste zou volgens de omschrijving ( zie vetgedrukt) niet moeten kunnen.
Dat sluit elkaar helemaal niet uit. Je kunt nog steeds de meest winstgevende strategie kiezen en toch terugleveren. Vergeet ook niet dat je een deel van de winst van Zonneplan krijgt maar dat zij er ook behoorlijk aan verdienen. Wiens belang zullen ze dienen?

angel1978
Berichten: 10968
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Thuis batterij is dit een slimme investering?

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
15 apr 2024 13:30
angel1978 schreef:
15 apr 2024 13:11
....Het kan dus zomaar zijn dat je batterij staat te laden terwijl je zonnepanelen tegen een negatieve prijs aan het net terugleveren.
Dan lever je in ieder geval minder terug tegen een negatieve prijs.
Dat zeg jij. Waarom kan de meest winstgevende situatie niet zijn dat de batterij volledig uit het net laadt ( levert de hoogste prijs op ) terwijl je zonnepanelen alles terugleveren.

Moneyman
Berichten: 30145
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Thuis batterij is dit een slimme investering?

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
15 apr 2024 13:37
Moneyman schreef:
15 apr 2024 13:27
angel1978 schreef:
15 apr 2024 13:11



Het is geen strategie om je eigen (zonne)stroom zo optimaal mogelijk in te zetten en je eigen zonnestroom zo optimaal mogelijk te gebruiken of verkopen op dure uren. De batterij laadt en ontlaadt op volstrekt autonome manier. Het kan dus zomaar zijn dat je batterij staat te laden terwijl je zonnepanelen tegen een negatieve prijs aan het net terugleveren.
Dat laatste zou volgens de omschrijving ( zie vetgedrukt) niet moeten kunnen.
Dat sluit elkaar helemaal niet uit. Je kunt nog steeds de meest winstgevende strategie kiezen en toch terugleveren. Vergeet ook niet dat je een deel van de winst van Zonneplan krijgt maar dat zij er ook behoorlijk aan verdienen. Wiens belang zullen ze dienen?
Misschien mis ik iets, maar hoe kan jouw voorbeeld (een ladende batterij enerzijds en terugleverende zonnepanelen tegen negatieve prijs anderzijds) de meest winstgevende strategie zijn?

angel1978
Berichten: 10968
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Thuis batterij is dit een slimme investering?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
15 apr 2024 13:47
angel1978 schreef:
15 apr 2024 13:37
Moneyman schreef:
15 apr 2024 13:27

Dat laatste zou volgens de omschrijving ( zie vetgedrukt) niet moeten kunnen.
Dat sluit elkaar helemaal niet uit. Je kunt nog steeds de meest winstgevende strategie kiezen en toch terugleveren. Vergeet ook niet dat je een deel van de winst van Zonneplan krijgt maar dat zij er ook behoorlijk aan verdienen. Wiens belang zullen ze dienen?
Misschien mis ik iets, maar hoe kan jouw voorbeeld (een ladende batterij enerzijds en terugleverende zonnepanelen tegen negatieve prijs anderzijds) de meest winstgevende strategie zijn?

Het ene gaat via de onbalansmarkt, het andere via de day ahead ( dynamische tarieven). Het kan best zo zijn dat zonneplan op een volume reageert op de onbalansmarkt waarbij er flink verdient wordt op het ontladen van de batterij terwijl de dynamische tarieven die een dag eerder al zijn vastgelegd op dat moment negatief zijn.

Je batterij ontlaadt zich dan om op de onbalansmarkt in te springen terwijl je panelen hun stroom alleen maar aan het net kwijt kunnen.

Zonneplan verdient aan jou door het ontladen van de batterij middels de onbalansmarkt en gaat dat dus zeker doen.
Inmiddels zijn er grote partijen die proberen te verdienen op deze markt en het worden er steeds meer. Er wordt door deze partijen zo snel mogelijk ingesprongen op deze volumes.

Als je een euro krijgt per Kwh op de onbalansmarkt en je moet 10 cent betalen op de day ahead markt ( dynamisch tarief ), dan verdien je daarmee 90 cent.
Hoeveel verdien je met diezelfde zonnestroom opslaan in een batterij en op een later moment verkopen? Hoogstens een keer 40 cent per kwh.

angel1978
Berichten: 10968
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Thuis batterij is dit een slimme investering?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het probleem is dus dat je je compleet overlevert aan Zonneplan en niets meer te zeggen hebt over wat de batterij doet. Daarnaast heb je te maken met een vendor-lockin. Je moet energie afnemen van Zonneplan, anders kan de batterij niet aangestuurd worden en je moet een dynamisch contract afnemen ( dus je verliest de mogelijkheid om te salderen, muv de belasting natuurlijk ).
Ze suggereren dat ze rekening houden met je panelen, maar zeggen het niet echt ( kijk maar eens goed wat er echt staat ). Het enige doel is een zo groot mogelijk rendement halen uit de onbalansmarkt ( verdienmodel ) en ze gebruiken daar jouw betaalde batterij voor ( waar je dan weer een vergoeding voor krijgt ).
Jij neemt dus het risico en betaalt de batterij en zij verdienen hieraan door te handelen op de onbalansmarkt. In tussentijd heb je niets te zeggen over wat je batterij doet en als het beoogde rendement niet gehaald kan worden, zit jijzelf met het probleem.
Ook is het maar zeer de vraag hoe de onbalansmarkt blijft functioneren. Er zijn nu al zoveel partijen die hieraan proberen te verdienen dat het maar zeer de vraag is of dit kan blijven functioneren. Je ziet soms nu al dat er een bepaald volume in de markt wordt gezet en dat hier zoveel partijen op springen dat in no time de onbalans weg is en het verdienen alweer onmogelijk is ( of zelfs doorslaat naar de andere kant ). De vraag is dus hoe lang het mogelijk blijft om hier daadwerkelijk rendement op te halen.. Dan zit je daar met je batterij die je nog niet hebt terugverdiend.

16again
Berichten: 16119
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Thuis batterij is dit een slimme investering?

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
15 apr 2024 13:38
16again schreef:
15 apr 2024 13:30
angel1978 schreef:
15 apr 2024 13:11
....Het kan dus zomaar zijn dat je batterij staat te laden terwijl je zonnepanelen tegen een negatieve prijs aan het net terugleveren.
Dan lever je in ieder geval minder terug tegen een negatieve prijs.
Dat zeg jij. Waarom kan de meest winstgevende situatie niet zijn dat de batterij volledig uit het net laadt ( levert de hoogste prijs op ) terwijl je zonnepanelen alles terugleveren.
Hoe kun je tegelijk uit het net laden , en terugleveren?
Ik kijk dan niet naar prijzen (vandaag of morgen) maar naar de stroomwet van Kirchhof

NL-Toontje
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 okt 2017 11:30

Re: Thuis batterij is dit een slimme investering?

Ongelezen bericht door NL-Toontje »

16again schreef:
15 apr 2024 15:11
angel1978 schreef:
15 apr 2024 13:38
16again schreef:
15 apr 2024 13:30

Dan lever je in ieder geval minder terug tegen een negatieve prijs.
Dat zeg jij. Waarom kan de meest winstgevende situatie niet zijn dat de batterij volledig uit het net laadt ( levert de hoogste prijs op ) terwijl je zonnepanelen alles terugleveren.
Hoe kun je tegelijk uit het net laden , en terugleveren?
Ik kijk dan niet naar prijzen (vandaag of morgen) maar naar de stroomwet van Kirchhof
Met een 3-fasen aansluiting kun je natuurlijk afnemen en terugleveren op verschillende fases, maar aangezien de (slimme) meter intern saldeert zal ook dit uiteindelijk per moment resulteren in netto terugleveren over drie fases of netto afnemen over drie fases.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Thuis batterij is dit een slimme investering?

Ongelezen bericht door kiz »

16again schreef:
12 apr 2024 18:06
kiz schreef:
12 apr 2024 16:37
In juni 2022 zijn (9x 490 wp) zonnepanelen geplaatst, eind mei 2023 een thuisaccu met een capaciteit van 5 kW. Investering voor de accu was € 2850......
Maar hoeveel ben je nu voordeliger uit door de extra accu?
Op de jaarafrekening maart 2023 kreeg ik zo'n € 1200 retour en werd mijn maandbedrag van € 216 verlaagd naar € 158.
Op die van maart 2024 kreeg ik nog € 200 retour en werd mijn maandbedrag van € 158 aangepast naar € 159.

Dat maandbedrag is inclusief € 170 per maand voor Stadsverwarming. Feitelijk krijg ik dus € 11 per maand terug op mijn stroomrekening.

Dus € 1200 (retour) in het 1e jaar, 12x (216-158=) € 696 (lager maandtarief) in het 2e jaar is samen € 1896, en aan het eind van dat 2e jaar kreeg ik nog eens € 200 retour is € 2196 voordeel.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Thuis batterij is dit een slimme investering?

Ongelezen bericht door kiz »

angel1978 schreef:
15 apr 2024 14:52
Het probleem is dus dat je je compleet overlevert aan Zonneplan en niets meer te zeggen hebt over wat de batterij doet. Daarnaast heb je te maken met een vendor-lockin. Je moet energie afnemen van Zonneplan, anders kan de batterij niet aangestuurd worden en je moet een dynamisch contract afnemen ( dus je verliest de mogelijkheid om te salderen, muv de belasting natuurlijk ).
Ze suggereren dat ze rekening houden met je panelen, maar zeggen het niet echt ( kijk maar eens goed wat er echt staat ). Het enige doel is een zo groot mogelijk rendement halen uit de onbalansmarkt ( verdienmodel ) en ze gebruiken daar jouw betaalde batterij voor ( waar je dan weer een vergoeding voor krijgt ).
Jij neemt dus het risico en betaalt de batterij en zij verdienen hieraan door te handelen op de onbalansmarkt. In tussentijd heb je niets te zeggen over wat je batterij doet en als het beoogde rendement niet gehaald kan worden, zit jijzelf met het probleem.
Ook is het maar zeer de vraag hoe de onbalansmarkt blijft functioneren. Er zijn nu al zoveel partijen die hieraan proberen te verdienen dat het maar zeer de vraag is of dit kan blijven functioneren. Je ziet soms nu al dat er een bepaald volume in de markt wordt gezet en dat hier zoveel partijen op springen dat in no time de onbalans weg is en het verdienen alweer onmogelijk is ( of zelfs doorslaat naar de andere kant ). De vraag is dus hoe lang het mogelijk blijft om hier daadwerkelijk rendement op te halen.. Dan zit je daar met je batterij die je nog niet hebt terugverdiend.
Ik zit niet bij Zonneplan, inderdaad vanwege de vendor lock-in.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Thuis batterij is dit een slimme investering?

Ongelezen bericht door kiz »

16again schreef:
14 apr 2024 08:05
16again schreef:
12 apr 2024 18:06
Maar hoeveel ben je nu voordeliger uit door de extra accu?
Nu antwoord uitblijft, mijn schot voor de boeg.
365 * (gemiddeld dagelijks max-min prijsverschil bij dynamisch contract) * AccuCapaciteit * Verliesfactor

Dit gaat er van uit dat je dagelijks accu geheel laadt en ontlaadt tegen dal- en piektarief

Verlies factor is kleiner dan 1, en bevat componenten als:
-efficientie van laadt en ontlaad proces. Niet alle energie krijg je terug bij laad / ontlaad cyclus
-tijdsdruk: Er moet voldoende tijd beschikbaar zijn om accu geheel te laden/ontladen tijdens dal- en piektarief
Nou excuus voor de vertraging hoor. Ik heb ook nog andere bezigheden, en bovendien een hekel aan lange lappen tekst typen op een mobieltje, dus het moest even wachten tot ik weer achter de PC zat.

Ik heb een gewoon variabel contract, niet dynamisch.
Ik zit niet bij Zonneplan en heb "dus" ook niet hun accu.
Ik heb een 1x35A aansluiting

Als gezegd: ik laad volgens NoM strategie: eerst wordt mijn huisinstallatie voorzien van stroom, wat overschiet gaat in de accu. Als er niet voldoende opwek is om mijn huisinstallatie te voorzien gaat de accu terugleveren.
Tot nu toe "genoten" voordeel staat hier uitgelegd

Voor allerhande mogelijkheden, berekeningen, vergelijkingen, besprekingen op het gebied van aansluit- en aansturingsmogelijkheden van de batterij, het type energiecontract en bijbehorende laadstrategie volg ik dit topic op Tweakers

Als ik weer wat ruimer in hoofd en tijd kom te zitten ga ik me er 's verder in verdiepen. Voor nu heb ik er gewoon aardigheid in, ik heb de batterij ook in de crowdfunding/start-up fase aangeschaft.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Thuis batterij is dit een slimme investering?

Ongelezen bericht door jonis »

kiz schreef:
16 apr 2024 15:23
16again schreef:
12 apr 2024 18:06
kiz schreef:
12 apr 2024 16:37
In juni 2022 zijn (9x 490 wp) zonnepanelen geplaatst, eind mei 2023 een thuisaccu met een capaciteit van 5 kW. Investering voor de accu was € 2850......
Maar hoeveel ben je nu voordeliger uit door de extra accu?
Op de jaarafrekening maart 2023 kreeg ik zo'n € 1200 retour en werd mijn maandbedrag van € 216 verlaagd naar € 158.
Op die van maart 2024 kreeg ik nog € 200 retour en werd mijn maandbedrag van € 158 aangepast naar € 159.

Dat maandbedrag is inclusief € 170 per maand voor Stadsverwarming. Feitelijk krijg ik dus € 11 per maand terug op mijn stroomrekening.

Dus € 1200 (retour) in het 1e jaar, 12x (216-158=) € 696 (lager maandtarief) in het 2e jaar is samen € 1896, en aan het eind van dat 2e jaar kreeg ik nog eens € 200 retour is € 2196 voordeel.
Volgens mij is het voordeel van de accu hooguit de 200,- retour: maar daar zit dan nog de extra opbrengst van de panelen in 2de jaar mrt/juni in + verschil in tarieven.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Thuis batterij is dit een slimme investering?

Ongelezen bericht door kiz »

jonis schreef:
16 apr 2024 16:00
Volgens mij is het voordeel van de accu hooguit de 200,- retour: maar daar zit dan nog de extra opbrengst van de panelen in 2de jaar mrt/juni in + verschil in tarieven.
Is wat voor te zeggen. Het lastige is dat ik nog geen afrekening van een volledig jaar batterij heb, en dat euvel had ik bij de vorige jaarafrekening t.a.v. de panelen.

Toekomstig voordeel uit zich niet (meer) zo zeer in een verdere daling van maandbedrag maar moet vooral worden berekend in "uitgespaarde kosten verbruik" tegen het dan geldende tarief per kWh. Die rekensom heb ik (nog) niet gemaakt.

Wat meer uitleg over de verschillende mogelijkheden en strategieën staan uitgelegd op de site van een energieleverancier die samen zegt te werken met álle (onafhankelijke) batterijleveranciers die in Nederland actief zijn. Niet een van de grotere spelers. Via het Tweakers forum is die link wel te vinden. Ik kan die niet posten, zou kunnen worden opgevat als reclame. Ik heb overigens geen contract bij die leverancier, maar overweeg dat wel.

Arizonakid
Berichten: 1132
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Thuis batterij is dit een slimme investering?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Prikker schreef:
15 apr 2024 11:35
Arizonakid schreef:
12 apr 2024 15:34
Beste Prikker, dan ook even uitleggen wat er zo zwaar vervuilend is aan een thuisbatterij graag.
En met argumenten.

Weet je wat er in een accu zit ? Da's bepaald geen milieuvriendelijk spul he.. plus... waar gaan we al die oude accu's plus zwaar milieuvervuilende inhoud laten ? Beschouw ook dat we het hier hebben over het grootschalig gebruik van thuisbatterijen.
Nogmaals, graag onderbouwde uitleg, zodat we allemaal weten hoe en wat.
Nu roep je gewoon een populistische kreet zonder enkele onderbouwing.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Thuis batterij is dit een slimme investering?

Ongelezen bericht door kiz »

16again schreef:
15 apr 2024 11:53
Prikker schreef:
15 apr 2024 11:35
Weet je wat er in een accu zit ? Da's bepaald geen milieuvriendelijk spul he..
winning van die stoffen is misschien een nog groter probleem.
De batterij die ik heb hangen is van het LiFePO4 type.

Plaats reactie