Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Gratis verzenden is voor de koper aantrekkelijk omdat de webwinkel die kosten op zich neemt niets meer niets minder.
Post.nl is geen partij in deze en voert in opdracht van de webwinkel de bezorging uit en brengt de kosten in rekening die door de webwinkel voldaan worden.
Bij menig webwinkel is vooraf aangeven dat het pakket bij een post.nl punt afleveren niet mogelijk is maar kan in de post.nl app zodra de bestelling bij post.nl bekend is nog wel maar doe dat wel tijdig en niet als de bezorger al onderweg is.
In de app kan het dichtstbijzijnde post.nl punt gekozen worden en zelfs zo dat alle pakketten daar voortaan afgeleverd worden.
De pakketbezorger die volgens u gebrekkig Nederlands sprak kan iets heel anders bedoeld hebben dan wat u er uit opgemaakt heeft en verdient daarmee het voordeel van de twijfel vooral als u geen pakketbezorger verwacht die met het afleveren u een rit naar een post.nl bespaart.

Speedy123
Berichten: 1223
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Dit doet me denken aan DPD. Die bezorger sprak me aan omdat ik het niet prettig vond om een pakketje per lift te ontvangen.

De bezorger belde aan per intercom en vertelde me dat hij het pakketje in de lift zou zetten en naar mijn verdieping zou sturen.

Toen ik aangaf dat niet prettig vond, kwam hij toch maar zelf. Hij zei dat het heel normaal was en alleen ik er moeilijk over deed, anderen vonden het allemaal prima.

Toen ik vroeg wat er zou gebeuren als op een andere verdieping de lift zou stoppen en iemand anders het pakketje zou pikken? Want het pakketje is dan al gescand alszijnde afgeleverd aan de deur.

Was geen enkel probleem zei hij. DPD was goed verzekerd en zou dan gewoon alles vergoeden.

Sindsdien wil ik niet meer geleverd krijgen via DPD.

ZeerPrivé
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ron5300 schreef:
13 apr 2024 11:44
Gratis verzenden is voor de koper aantrekkelijk omdat de webwinkel die kosten op zich neemt niets meer niets minder.
Post.nl is geen partij in deze en voert in opdracht van de webwinkel de bezorging uit en brengt de kosten in rekening die door de webwinkel voldaan worden.
Bij menig webwinkel is vooraf aangeven dat het pakket bij een post.nl punt afleveren niet mogelijk is maar kan in de post.nl app zodra de bestelling bij post.nl bekend is nog wel maar doe dat wel tijdig en niet als de bezorger al onderweg is.
In de app kan het dichtstbijzijnde post.nl punt gekozen worden en zelfs zo dat alle pakketten daar voortaan afgeleverd worden.
De pakketbezorger die volgens u gebrekkig Nederlands sprak kan iets heel anders bedoeld hebben dan wat u er uit opgemaakt heeft en verdient daarmee het voordeel van de twijfel vooral als u geen pakketbezorger verwacht die met het afleveren u een rit naar een post.nl bespaart.
Ga je mij nou vertellen hoe pakketbezorging werkt?

NEE, ik heb hem niet verkeerd begrepen. Geen twijfel mogelijk over wat zijn vraag was.
In de app kan het dichtstbijzijnde post.nl punt gekozen worden en zelfs zo dat alle pakketten daar voortaan afgeleverd worden.


Dit klopt trouwens niet. Het KAN het dichtstbijzijnde Postnl punt zijn, maar als de bezorger het beter uitkomt, kan hij het ook kilometers verderop afleveren. Postnl werkt overigens wel aan de optie om als ontvanger het gewenste Postnl punt in te kunnen voeren.

ZeerPrivé
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Speedy123 schreef:
13 apr 2024 12:16
Dit doet me denken aan DPD. Die bezorger sprak me aan omdat ik het niet prettig vond om een pakketje per lift te ontvangen.

De bezorger belde aan per intercom en vertelde me dat hij het pakketje in de lift zou zetten en naar mijn verdieping zou sturen.

Toen ik aangaf dat niet prettig vond, kwam hij toch maar zelf. Hij zei dat het heel normaal was en alleen ik er moeilijk over deed, anderen vonden het allemaal prima.

Toen ik vroeg wat er zou gebeuren als op een andere verdieping de lift zou stoppen en iemand anders het pakketje zou pikken? Want het pakketje is dan al gescand alszijnde afgeleverd aan de deur.

Was geen enkel probleem zei hij. DPD was goed verzekerd en zou dan gewoon alles vergoeden.

Sindsdien wil ik niet meer geleverd krijgen via DPD.
DPD legt het ook bij mij in de lift, totnutoe bij mij goed gegaan. Maar ook pakketten van DPD en DHL laat ik zoveel mogelijk bezorgen bij afleverlocaties. Je hebt wel gelijk natuurlijk, dat het door anderen gepakt kan worden. Die vergoeding stelt niets voor, gaat volgens mij bij alle vervoerders per gewicht.

angel1978
Berichten: 10968
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door angel1978 »

ZeerPrivé schreef:
13 apr 2024 12:27
Ron5300 schreef:
13 apr 2024 11:44
Gratis verzenden is voor de koper aantrekkelijk omdat de webwinkel die kosten op zich neemt niets meer niets minder.
Post.nl is geen partij in deze en voert in opdracht van de webwinkel de bezorging uit en brengt de kosten in rekening die door de webwinkel voldaan worden.
Bij menig webwinkel is vooraf aangeven dat het pakket bij een post.nl punt afleveren niet mogelijk is maar kan in de post.nl app zodra de bestelling bij post.nl bekend is nog wel maar doe dat wel tijdig en niet als de bezorger al onderweg is.
In de app kan het dichtstbijzijnde post.nl punt gekozen worden en zelfs zo dat alle pakketten daar voortaan afgeleverd worden.
De pakketbezorger die volgens u gebrekkig Nederlands sprak kan iets heel anders bedoeld hebben dan wat u er uit opgemaakt heeft en verdient daarmee het voordeel van de twijfel vooral als u geen pakketbezorger verwacht die met het afleveren u een rit naar een post.nl bespaart.
Ga je mij nou vertellen hoe pakketbezorging werkt?

NEE, ik heb hem niet verkeerd begrepen. Geen twijfel mogelijk over wat zijn vraag was.
In de app kan het dichtstbijzijnde post.nl punt gekozen worden en zelfs zo dat alle pakketten daar voortaan afgeleverd worden.


Dit klopt trouwens niet. Het KAN het dichtstbijzijnde Postnl punt zijn, maar als de bezorger het beter uitkomt, kan hij het ook kilometers verderop afleveren. Postnl werkt overigens wel aan de optie om als ontvanger het gewenste Postnl punt in te kunnen voeren.
Daar werken ze niet aan, die hebben het al. Toevallig gisteren nog iets besteld en vanmorgen opgehaald.

ZeerPrivé
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Daar werken ze niet aan, die hebben het al. Toevallig gisteren nog iets besteld en vanmorgen opgehaald.
Heb de nieuwste versie, staat nog steeds alleen maar kiezen voor 'Postnl punt in de buurt. Zie het ook niet staan bij 'wat is er nieuw in deze app'.

De laatste reactie van Postnl bij de reviews was van 3 april jl. waar staat dat er aan gewerkt wordt (optie dus om eigen afhaallocatie in te vullen).

Btw: voor 1 zinnetje is het nergens voor nodig om hele lappen tekst te quoten (waar jij overigens niet de enige in bent). Was een tijd dat er door de moderatie nog een beetje opgelet werd.

angel1978
Berichten: 10968
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Wat een feest zou dat zijn, dan zou dit onzintopic hier niet eens hebben gestaan.

alfatrion
Berichten: 21918
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Zou je het niet op een deal met hem kunnen gooien? Je geeft je thuisadres op, jij neemt het pakket aan als je thuis bent en als je niet thuis bent dan brengt hij het naar het punt dat je overeengekomen bent. Jij houdt rekening met zijn belangen en hij houdt rekening met jouw belangen.

HandigeHarrie
Berichten: 1388
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Vreemd dat er slechts voor één aflevering wordt betaald als het naar een afleverpunt wordt gebracht, nadat de bezorger je niet thuis getroffen heeft..... ik begrijp nu wel waardoor bezorgers voorbij rijden zonder aan te bellen, dat scheelt een heleboel tevergeefs aanbellen.

Thijs124
Berichten: 707
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Maar dat scheelt dan ook wel heel veel in het inkomen. Als er maar voor een aflevering wordt betaald voor alle niet thuis adressen van die hele dag samen. Daarom zijn ze zo blij als ik alles aanneem voor alle 8 andere bewoners in mijn straat deel.

irene.van-houte-valkenburg
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 jun 2017 16:52
Contacteer:

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door irene.van-houte-valkenburg »

Mij irriteert het verschrikkelijk dat ik steeds mijn pakketjes moet op halen bij de Media markt. Ik koop via internet omdat ik moeilijk de stad in kan. Parkeren is het probleem. Ik krijg bericht dat het op thuis adres bezorgd wordt en na een dag wachten krijg je een mail dat het bij de Media markt is afgeleverd. Dat betekend dat ik naar mijn garage moet lopen verder achter het huis. In het buiten gebied naar de Media markt moet rijden, stuk lopen en weer terug . Ik ben bijna 80.....We zijn gewoon Thuis....Ik koop niet voor niets op deze manier, als het naar de stad gaan makkelijk zou zijn zou ik dat zeker nog doen....


.Deze topic is een beetje tegenstrijdig.

Thijs124
Berichten: 707
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik denk dat de bezorgers verschillend zijn, tegenstrijdig.
Het zijn net mensen.
Als ik iets moet afhalen is dat bij een tankstation op 400 meter afstand. 24/7 geopend tot 24 uur. Afhaaldepot voor PostNL, DHL DPD en nog enkele kleinere verzenders.
Maar in 4 jaar tijd maar een keer nodig geweest dankzij mijn hulpvaardige buren.
Dat is een dorp!

Lampje1w
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2020 14:42

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door Lampje1w »

Iemand in 'mijn wijk' had iets besteld; een "brievenbus pakje" dat wordt niet met de auto (bus) bezorgd. Had het adres van een afhaalpunt opgegeven maar wel met eigen naam. Een collega krijgt dat 'in de tas' en zegt "daar kunnen ze bij de afhaal niets mee want er zit geen code op" (geen track&trace -kan eigenlijk alleen teruggestuurd; "onvolledig/onjuist adres") "Ik ken die, neem het wel mee". Bij ontvanger, bel aan (hoewel pakje iid in brievenbus past) en vertel dat dit niet naar afhaal kan zonder code. Ontvanger dacht dat het met bus bezorgd zou worden, "voor milieu beter dat die busjes niet door de wijk rijden". Nou, deze "Brievenbuspakjes" gaan dus niet met de bus mee, die krijgen de "lopers" "in de tas"; op de fiets dus. Volgende keer gewoon eigen adres opgeven.

Afhaalpunt moet een optie zijn bij het bestellen, dan krijgt het pak een "Track & Trace" ; voor het bericht van aflevering/afhalen. Je kan niet zomaar het adres van een afhaal opgeven in plaats van je eigen adres.

witte angora
Berichten: 30839
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar als het een brievenbuspakket is, waarom zal de ontvanger het dan bij een afhaalpunt laten bezorgen?

Erthanax
Berichten: 9708
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik heb twee weken terug een paar dingen besteld met een afhaalpunt als afleveradres. (De levertijd was 1 tot 4 dagen, dus ik wist niet zeker of ik thuis zou zijn.)
Krijg ik keurig een mailtje van de klantenservice dat het pakketje in de brievenbus past, dat het ook naar mijn huisadres gestuurd kan worden, dat ik er niet voor hoef thuis te blijven, en niet voor naar het afhaalpunt hoef. Zodra ik zou laten weten wat ik wil, zou het verstuurd worden. Zo kan het dus ook.

ZeerPrivé
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
16 apr 2024 10:36
Ik heb twee weken terug een paar dingen besteld met een afhaalpunt als afleveradres. (De levertijd was 1 tot 4 dagen, dus ik wist niet zeker of ik thuis zou zijn.)
Krijg ik keurig een mailtje van de klantenservice dat het pakketje in de brievenbus past, dat het ook naar mijn huisadres gestuurd kan worden, dat ik er niet voor hoef thuis te blijven, en niet voor naar het afhaalpunt hoef. Zodra ik zou laten weten wat ik wil, zou het verstuurd worden. Zo kan het dus ook.
Gebruik je de Postnl app niet dan? Want daar staat meteen in dat het door de brievenbus past. Mijn brievenbus is ondertussen wel gesloopt (dat laat ik maar zo), want soms wordt er blijkbaar met het nodige geweld pakjes er doorheen geduwd.

ZeerPrivé
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik ben er ondertussen wel uit. Ik ga gewoon op de oude voet verder, afleveren zoals het mij het beste uitkomt. Als de bezorging correct blijft gaan, krijgt hij aan het einde vh jaar wel wat toegeschoven van me.

Erthanax
Berichten: 9708
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door Erthanax »

ZeerPrivé schreef:
16 apr 2024 11:25
Erthanax schreef:
16 apr 2024 10:36
Ik heb twee weken terug een paar dingen besteld met een afhaalpunt als afleveradres. (De levertijd was 1 tot 4 dagen, dus ik wist niet zeker of ik thuis zou zijn.)
Krijg ik keurig een mailtje van de klantenservice dat het pakketje in de brievenbus past, dat het ook naar mijn huisadres gestuurd kan worden, dat ik er niet voor hoef thuis te blijven, en niet voor naar het afhaalpunt hoef. Zodra ik zou laten weten wat ik wil, zou het verstuurd worden. Zo kan het dus ook.
Gebruik je de Postnl app niet dan? Want daar staat meteen in dat het door de brievenbus past. Mijn brievenbus is ondertussen wel gesloopt (dat laat ik maar zo), want soms wordt er blijkbaar met het nodige geweld pakjes er doorheen geduwd.
Nee, ik gebruik de PostNL-app niet; ik zie daar (voor mijzelf) de meerwaarde niet van.
Ik kreeg van PostNL trouwens ook zonder app een mailtje dat mijn pakketje tussen 8.00 en 18.00 bezorgd zou worden, dat het door de brievenbus zou passen en dat ik niet thuis hoefde te zijn.

In de originele verpakking zou de bestelling niet door de brievenbus hebben gepast. De webwinkel “verherpakte” het in een plat verzenddoosje met de platgevouwen oorspronkelijke verpakking erin. Daardoor paste het toch door de brievenbus. Als ik het gewild had, zou de webwinkel het toch naar het afhaalpunt hebben verstuurd. Dat vond ik een mooie, om niet te zeggen échte, klantenservice.
Of PostNL het dan tóch bij mij in de brievenbus zou hebben bezorgd weet ik niet, maar daarvan had ik dan ongetwijfeld ook een mail gekregen.

Nijogeth
Berichten: 10005
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
16 apr 2024 11:52
Nee, ik gebruik de PostNL-app niet; ik zie daar (voor mijzelf) de meerwaarde niet van.
Ik ook niet. Ik erger me ondertussen groen en geel aan alles en iedereen die maar wil dat je een app installeert. De belastingdienst, de zorgverzekeraar, iedere supermarkt, pakketbezorgers, televisiediensten, weet ik wat allemaal.

ZeerPrivé
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nijogeth schreef:
16 apr 2024 14:11
Erthanax schreef:
16 apr 2024 11:52
Nee, ik gebruik de PostNL-app niet; ik zie daar (voor mijzelf) de meerwaarde niet van.
Ik ook niet. Ik erger me ondertussen groen en geel aan alles en iedereen die maar wil dat je een app installeert. De belastingdienst, de zorgverzekeraar, iedere supermarkt, pakketbezorgers, televisiediensten, weet ik wat allemaal.
Je vergeet de belangrijkste, de bank. :mrgreen: Ik heb er zelf geen enkel probleem mee om apps te installeren, maar wel alleen de apps van shops, bedrijven enz. die ik regelmatig gebruik.

Plaats reactie