Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Onkruid71
Berichten: 2709
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
19 apr 2024 16:17
Elaron schreef:
17 apr 2024 17:27
15 april jl was er een uitzending van Radar over Ziggo en andere providers. Er werd een een prijs van € 37 /maand voor een internet abonnement getoond en dit was duur vergeleken met de ons omringende landen.
Welke omringende landen? Ik heb een overzichtje gemaakt van een paar omliggende landen:

Ziggo 400 Mbps 52
Telekom DE 250 Mbps 54.95
Telekom DE 100 Mbps 47.95
1&1 DE 50 Mbps 29.99
Proximus BE 100 Mbps 57.99
Proximus BE 50 Mbps 28 100 GB/maand limiet
Telenet BE 300 Mbps 61.14
Post LU ?? vanaf 52 200GB/maand limiet
Tango LU 1 Gbps 60

Waar zijn die veel goedkopere buitenlandse abonnementen?
Als je hier lijkt maar dat lijstje, zijn de prijzen in Nederland in 10 jaar harder gestegen dan in België.

16again
Berichten: 16125
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

NL-Toontje schreef:
19 apr 2024 12:30
Wij leven nu eenmaal in een vrij, liberaal land waar het idee van vraag en aanbod de markt stuurt.
Volgens de radaruitzending zijn er in Nederland 2 aanbieders, met samen ruim 75% marktaandeel. Echte concurrentie is er dus niet. Temeer omdat niet altijd meerdere providers beschikbaar zijn.

Tevens werd gesteld dat prijzen in omliggende landen fors lager zijn. Werkt "vraag en aanbod"daar dan anders?

Ron5300
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Ron5300 »

In weze van Radar een onzinnige vergelijking met het buitenland want je kunt toch niet van een buitenlandse provider gebruik maken.
Zo belachelijk duur zijn de providers in Nederland ook niet en het goedkoopste 100Mb internet only abonnement van Ziggo doet na de 3 maanden korting 42,50 euro.
In de begin periode zo rond het jaar 2000 toen ADSL en kabel internet beschikbaar kwamen deed een internetabonnement van 200Kb snelheid bij Kpn al 100 gulden en toen nog Upc bood voor dat geld al 500Kb snelheid aan.
Reken je die 100 gulden naar euro om kwam je rond de 45 euro per maand uit en zou je kunnen stellen dat in 24 jaar tijd een internet abonnement in die jaren goedkoper is geworden en daarbij vergeleken met toen de internetsnelheid van kilobits naar megabits is toegenomen.

16again
Berichten: 16125
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

Ron5300 schreef:
20 apr 2024 10:37
In weze van Radar een onzinnige vergelijking met het buitenland want je kunt toch niet van een buitenlandse provider gebruik maken.
Prijspeil kun je natuurlijk prima vergelijken. Dat je niet over de grens kunt winkelen voor een internet abonnement beperkt juist de concurrentie.

16again
Berichten: 16125
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

Voldoende goedkope aanbiedingen in Belgie:
https://www.tv-internet-abonnement.be/v ... l-internet
Al zit je wel opgescheept met data-limiet

ZeerPrivé
Berichten: 5480
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Weet iemand wat de internetabonnementen in Siberië of Antarctica kosten?

Onkruid71
Berichten: 2709
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moet je ff bij Starlink kijken.

Die landen kun je niet vergelijken in ieder geval met Nederland.

Thijs124
Berichten: 717
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Starlink begint ook in Nederland interessant te worden.

https://tweakers.net/nieuws/219368/star ... maand.html

Elaron
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2024 17:00

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Elaron »

In de uitzending van Radar dd 15 april is een overzicht gegeven van (gemiddelde?) prijzen in de ons omringende landen, alleen België kwam boven Ziggo (en KPN) uit.
Dit moet dan wel voor Internet-only geweest zijn. Over TV en telefonie had Radar het niet.

NL-Toontje
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 okt 2017 11:30

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door NL-Toontje »

16again schreef:
19 apr 2024 17:31
NL-Toontje schreef:
19 apr 2024 12:30
Wij leven nu eenmaal in een vrij, liberaal land waar het idee van vraag en aanbod de markt stuurt.
Volgens de radaruitzending zijn er in Nederland 2 aanbieders, met samen ruim 75% marktaandeel. Echte concurrentie is er dus niet. Temeer omdat niet altijd meerdere providers beschikbaar zijn.

Tevens werd gesteld dat prijzen in omliggende landen fors lager zijn. Werkt "vraag en aanbod"daar dan anders?
Alles in NL duur is i.v.m. andere landen. Waarom kost een tube tandpasta hier meer dan in het buitenland? Zeg het maar.

Maar los daarvan, je bent nooit afhankelijk van KPN en Ziggo (ik neem even aan dat dat de twee zijn die samen 75% van de markt hebben).
Als er KPN leverbaar is -en dat is eigenlijk overal zo-, kan je altijd bij andere providers terecht.
Het aantal huizen waar je bijv. echt alleen Ziggo kan krijgen kan niet groot zijn. Het gros van de mensen wil gewoon (te) veel betalen.
Als wat meer mensen zouden overstappen naar een groedkopere provider gaat het vanzelf pijn doen bij die twee en komen ze met een oplossing.

Lady1234
Berichten: 27176
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gewoon emigreren. Lost zoveel problemen op.

16again
Berichten: 16125
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

NL-Toontje schreef:
20 apr 2024 15:26
Maar los daarvan, je bent nooit afhankelijk van KPN en Ziggo (ik neem even aan dat dat de twee zijn die samen 75% van de markt hebben).
Als er KPN leverbaar is -en dat is eigenlijk overal zo-, kan je altijd bij andere providers terecht.
Mooi. Maar KPN belast zoveel door voor gebruik van "haar" infra, dat die andere providers nauwelijks kunnen concurreren.

ZeerPrivé
Berichten: 5480
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
20 apr 2024 13:02
Moet je ff bij Starlink kijken.

Die landen kun je niet vergelijken in ieder geval met Nederland.
Engeland en Italië kan je ook niet vergelijken met Nederland maar Radar doet dat wel.
Quote Radar: Je betaalt minstens een tientje per maand meer dan een Italiaan of een Engelsman voor hetzelfde product.

Daarnaast is het volkomen zinloos om prijzen met andere landen te vergelijken.

ZeerPrivé
Berichten: 5480
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
19 apr 2024 16:43
NL-Toontje schreef:
19 apr 2024 15:02
Vroeger, toen de standaard analoge kanalen nog op de kabel stonden, kon je Ziggo alleen afnemen i.c.m. het simpelste TV-abonnement. De reden hiervoor was dat je die analoge kanalen kon kijken en luisteren zonder smartcard.

Nu zijn de analoge signalen van de kabel af om meer plaats te maken voor internet-bandbreedte en digitale kanalen en kun je die alleen nog kijken en luisteren met een smartcard.
Daarom kan Ziggo nu ook alleen internet aanbieden (omdat je dan geen smartcard krijgt kan je niet stiekem toch TV kijken).
Weet u dat zeker? Wij hebben ook altijd analoog gekeken, rechtstreeks op de coax. Pas toen Ziggo vorig jaar aankondigde dat het analoge signaal toch écht ging verdwijnen, heb ik de instellingen van de televisietoestellen aangepast en kijk ik digitaal, ook weer rechtstreeks op de coax voor € 23 per maand. Ik heb geen mediabox of decoder van Ziggo en ook geen smartcard in een van de toestellen.
Of je kijkt alleen de free to air NPO / regionale zenders of je hebt Ziggo Go in je abonnement.

23 euro p.m.? Is dat een aanbiedingsprijs? Het goedkoopste Internet Only abonnement (Internet Lite kost 42,50 p.m. zonder korting en zonder Ziggo Go).

Conclusie is dus dat Radar haar werk niet goed heeft gedaan, want 42,50 scheelt maar 5 euro met 'omringende' landen als Italië en Engeland. Dan reken ik nog niet eens de korting mee die je krijgt bij een overstap.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 20 apr 2024 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10972
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door angel1978 »

ZeerPrivé schreef:
20 apr 2024 19:52
Erthanax schreef:
19 apr 2024 16:43
NL-Toontje schreef:
19 apr 2024 15:02
Vroeger, toen de standaard analoge kanalen nog op de kabel stonden, kon je Ziggo alleen afnemen i.c.m. het simpelste TV-abonnement. De reden hiervoor was dat je die analoge kanalen kon kijken en luisteren zonder smartcard.

Nu zijn de analoge signalen van de kabel af om meer plaats te maken voor internet-bandbreedte en digitale kanalen en kun je die alleen nog kijken en luisteren met een smartcard.
Daarom kan Ziggo nu ook alleen internet aanbieden (omdat je dan geen smartcard krijgt kan je niet stiekem toch TV kijken).
Weet u dat zeker? Wij hebben ook altijd analoog gekeken, rechtstreeks op de coax. Pas toen Ziggo vorig jaar aankondigde dat het analoge signaal toch écht ging verdwijnen, heb ik de instellingen van de televisietoestellen aangepast en kijk ik digitaal, ook weer rechtstreeks op de coax voor € 23 per maand. Ik heb geen mediabox of decoder van Ziggo en ook geen smartcard in een van de toestellen.
Of je kijkt alleen de free to air NPO / regionale zenders of je hebt Ziggo Go in je abonnement.

23 euro p.m.? Is dat een aanbiedingsprijs? Het goedkoopste Internet Only abonnement (Internet Lite kost 42,50 p.m. zonder korting en zonder Ziggo Go.

Conclusie is dus dat Radar haar werk niet goed heeft gedaan, want 42,50 scheelt maar 5 euro met 'omringende' landen als Italië en Engeland.
Ziggo heeft nog steeds gewoon Kabel tv ( digitale tv, kijken zonder kastje of smartcard ongecodeerd ) voor 23 euro per maand.. Dat signaal zit gewoon op de kabel.

ZeerPrivé
Berichten: 5480
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@angel1978: je hebt helemaal gelijk, even niet aan het bestaan gedacht van Kabel TV. Vind ik 23 euro p.m. trouwens een hoop geld. Bij NLZiet kijk ik voor 8,95 euro.

angel1978
Berichten: 10972
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door angel1978 »

ZeerPrivé schreef:
20 apr 2024 20:18
@angel1978: je hebt helemaal gelijk, even niet aan het bestaan gedacht van Kabel TV. Vind ik 23 euro p.m. trouwens een hoop geld. Bij NLZiet kijk ik voor 8,95 euro.
Maar heb je daarnaast nog een internetabonnement nodig, anders valt er niets te kijken.. Kabel tv van Ziggo werkt zonder internet en op zoveel tv's als je wil in huis.

ZeerPrivé
Berichten: 5480
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

angel1978 schreef:
20 apr 2024 20:23
ZeerPrivé schreef:
20 apr 2024 20:18
@angel1978: je hebt helemaal gelijk, even niet aan het bestaan gedacht van Kabel TV. Vind ik 23 euro p.m. trouwens een hoop geld. Bij NLZiet kijk ik voor 8,95 euro.
Maar heb je daarnaast nog een internetabonnement nodig, anders valt er niets te kijken.. Kabel tv van Ziggo werkt zonder internet en op zoveel tv's als je wil in huis.
Maar 23 euro voor internet + kabeltv? Dat heeft Ziggo toch helemaal niet? Goedkoopste Internet Lite is toch echt 42,50.

angel1978
Berichten: 10972
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door angel1978 »

ZeerPrivé schreef:
20 apr 2024 20:26
angel1978 schreef:
20 apr 2024 20:23
ZeerPrivé schreef:
20 apr 2024 20:18
@angel1978: je hebt helemaal gelijk, even niet aan het bestaan gedacht van Kabel TV. Vind ik 23 euro p.m. trouwens een hoop geld. Bij NLZiet kijk ik voor 8,95 euro.
Maar heb je daarnaast nog een internetabonnement nodig, anders valt er niets te kijken.. Kabel tv van Ziggo werkt zonder internet en op zoveel tv's als je wil in huis.
Maar 23 euro voor internet + kabeltv? Dat heeft Ziggo toch helemaal niet? Goedkoopste Internet Lite is toch echt 42,50.

Nee je snapt het niet. Voor 23 euro krijg je digitale tv, puur om tv te kijken, op zoveel tv's in huis die je wilt. Ook zonder internet te kijken. NLziet is hier geen alternatief voor. Daar moet je altijd een internetverbinding voor afsluiten om tv te kunnen kijken ( dus die kosten maak je er altijd bij ), en tevens kijk je op maximaal 2 tv's tegelijk. Heb je meerdere tv's die ook willen kijken, dan betaal je weer meer.

Kabel tv is dus een produkt voor mensen die puur tv willen kijken en meerdere tv's in huis hebben. Overigens staat dit signaal ongecodeerd op de kabel, heb je dus Ziggo dan krijg je dit altijd. Enige eat je dan nog nodig hebt is een coax-kabel op alle plekken in huis met een tv en een tv die dit signaal kan oppikken.

angel1978
Berichten: 10972
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je kunt bij ziggo ook nog voor vast bellen kiezen ( 38,40 ). Ook daar krijg je kabel tv bij en tevens een weliswaar minimale maar wel werkende internetverbinding.

Plaats reactie