Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ZeerPrivé
Berichten: 5489
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Maar om o.a. hier te kunnen reageren heeft Erthanax toch echt ook internet nodig. Dat lukt niet met een KabelTV abonnement. En als hij toch een internetabonnement heeft, is hij goedkoper uit met NLZiet.

Ik heb zelf een internetabo bij Ziggo en al jaren een abonnement bij NLZiet.

(Kan zijn dat ik warrig ben, hoor ben echt helemaal gaar. Zo gaar dat ik niet eens weet of ik warrig ben.)

angel1978
Berichten: 10972
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door angel1978 »

ZeerPrivé schreef:
20 apr 2024 21:12
Maar om o.a. hier te kunnen reageren heeft Erthanax toch echt ook internet nodig. Dat lukt niet met een KabelTV abonnement. En als hij toch een internetabonnement heeft, is hij goedkoper uit met NLZiet.

Ik heb zelf een internetabo bij Ziggo en al jaren een abonnement bij NLZiet.

(Kan zijn dat ik warrig ben, hoor ben echt helemaal gaar. Zo gaar dat ik niet eens weet of ik warrig ben.)
Maar als je al jaren een internetabonnement hebt bij Ziggo dan heb je ook al jaren kabel tv en betaal je dus ook nog een keer voor NLZiet..

Resgeren per mobiele telefoon en/of internet is niet mogelijk?

Maar het issue is toch ook helemaal niet wat het goedkoopste is? Er wordt gesteld door NL-toontje dat er alleen nog maar met een smartcard gekeken kan worden naar TV bij Ziggo en daar werd op gereageerd. Niets anders. Je hebt bij Ziggo niet per se altijd een tv abonnement nodig. Als je genoegen neent met digitale kabel tv over de coax kabel ( zonder poespas ), dan heb je verder niets nodig.

Erthanax
Berichten: 9717
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zo ingewikkeld is het allemaal niet. Ik kijk televisie bij Ziggo, ik heb internet van KPN, en mobiele telefoon van Okido, stroom van het GEB en water uit de dorpspomp. Niet de goedkoopste oplossing misschien, maar mij bevalt het prima.

Waar het mij, in dit verband, inderdaad om gaat, is dat je televisie kunt kijken bij Ziggo zonder smartcard of kastje.

16again
Berichten: 16125
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

ZeerPrivé schreef:
20 apr 2024 19:47
Daarnaast is het volkomen zinloos om prijzen met andere landen te vergelijken.
En waarom is dat dan zinloos?
Wat denk je dat de ACM zou doen , om te bepalen of er sprake is van gezonde markwerking? (ACM komt om de hoek kijken bij voorgenomen fusies tussen bedrijven)

Aansluitkosten kunnen het verschil met buitenland niet maken. De zachte bodem hier maakt het leggen van kabels makkelijk, en de hoge bevolkingsdichtheid zorgt dat kosten per aansluiting laag zijn.

Jerpauw
Berichten: 96
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Jerpauw »

PGros schreef:
19 apr 2024 14:31
Echt niet. Je kan er ziggo go bijnemen maar dat zit er niet standaard bij.
Zeker geen kabel tv.
https://www.ziggo.nl/internet/internet-only
Op elk abonnement bij Ziggo zit standaard Kabeltv. Dat is namelijk het eerste signaal dat door de groene kabel komt. Met internet only heb je idd geen Ziggo go. Kabel tv daarentegen wel. Coax achter in de tv doen, dan zie je al gelijk 1 2 en 3 tv instellen met de codes 474.000 en 4444 en voila.

princes151
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2022 13:07

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door princes151 »

Onkruid71 schreef:
19 apr 2024 13:14
Het is jammer dat ik hier ook aan Ziggo vast zit. Glasvezel gaan ze hier voorlopig niet leggen. Voor mij is het belangrijkste upload.
Ziggo heeft al glasvezel tot aan de voordeur, daarna verder met coax

Onkruid71
Berichten: 2711
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

princes151 schreef:
22 apr 2024 11:35
Onkruid71 schreef:
19 apr 2024 13:14
Het is jammer dat ik hier ook aan Ziggo vast zit. Glasvezel gaan ze hier voorlopig niet leggen. Voor mij is het belangrijkste upload.
Ziggo heeft al glasvezel tot aan de voordeur, daarna verder met coax
Toch had ik wat dat betreft liever wat meer keuze gehad, liever glasvezel. Ziggo gaat geen upload verhogen. Met glasvezel is die hoger met een goedkoper abonnement.

--rob--
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 mar 2016 17:08

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door --rob-- »

Seinhuis schreef:
19 apr 2024 12:57
...
Ook een manier van bezuinigingen is om huistelefoon op te zeggen en alleen op mobiel telefoon onbeperkt bellen te zetten. Veel bedrijven bieden combinatie kortingen aan.
...
Je kan ook als je thuis bent bellen via whatapp. Dan gebruik je alleen je eigen internet en gaat 't niet van je GSM bundel af. Dan kan je ook met een kleinere GSM bundel werken

angel1978
Berichten: 10972
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door angel1978 »

--rob-- schreef:
22 apr 2024 13:46
Seinhuis schreef:
19 apr 2024 12:57
...
Ook een manier van bezuinigingen is om huistelefoon op te zeggen en alleen op mobiel telefoon onbeperkt bellen te zetten. Veel bedrijven bieden combinatie kortingen aan.
...
Je kan ook als je thuis bent bellen via whatapp. Dan gebruik je alleen je eigen internet en gaat 't niet van je GSM bundel af. Dan kan je ook met een kleinere GSM bundel werken
Veel gsm-abonnementen hebben tegenwoordig onbeperkt bellen / smsen.. Dat lijkt me niet zo'n zinvolle besparing.

Len123
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 nov 2013 08:28

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Len123 »

Ik betaal al jaren hetzelfde, is recent verhoogd naar € 90,==
Maar dan heb ik ook alles, zeg maar en ben er zéér tevreden mee.
Kan overal TV kijken via Ziggo Go als we niet thuis zijn.
En die stream ik dan naar de smart TV via Chromecast. Super!!

ZeerPrivé
Berichten: 5489
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

--rob-- schreef:
22 apr 2024 13:46
Seinhuis schreef:
19 apr 2024 12:57
...
Ook een manier van bezuinigingen is om huistelefoon op te zeggen en alleen op mobiel telefoon onbeperkt bellen te zetten. Veel bedrijven bieden combinatie kortingen aan.
...
Je kan ook als je thuis bent bellen via whatapp. Dan gebruik je alleen je eigen internet en gaat 't niet van je GSM bundel af. Dan kan je ook met een kleinere GSM bundel werken
Moet de andere partij wel WhatsApp hebben EN willen gebruiken om een gesprek te voeren.

Nijogeth
Berichten: 10018
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
21 apr 2024 08:15
En waarom is dat dan zinloos?
Wat denk je dat de ACM zou doen , om te bepalen of er sprake is van gezonde markwerking? (ACM komt om de hoek kijken bij voorgenomen fusies tussen bedrijven)

Aansluitkosten kunnen het verschil met buitenland niet maken. De zachte bodem hier maakt het leggen van kabels makkelijk, en de hoge bevolkingsdichtheid zorgt dat kosten per aansluiting laag zijn.
Het is zinloos, omdat de infrastructuur in Nederland vele malen beter is dan in veel andere landen. Natuurlijk hebben andere landen ook gebieden waar het allemaal top is, maar ook hele stukken waar men nog de internetsnelheid heeft die wij 20 jaar geleden normaal vonden. In Nederland komt dat eigenlijk al niet meer voor. Het is niet voor niets dat Nederland vrij veel belangrijke internetknooppunten heeft.

Moneyman
Berichten: 30164
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
22 apr 2024 14:22
Het is zinloos, omdat de infrastructuur in Nederland vele malen beter is dan in veel andere landen.
Precies. Het zijn appels en peren. En daarnaast zijn de verschillen uiteindelijk in de praktijk ook niet zo groot dat er überhaupt een probleem is.
Onkruid71 schreef:
19 apr 2024 17:19
rwolters schreef:
19 apr 2024 16:00
Onkruid71 schreef:
19 apr 2024 13:14
Het is jammer dat ik hier ook aan Ziggo vast zit. Glasvezel gaan ze hier voorlopig niet leggen. Voor mij is het belangrijkste upload.
Wat voor applicaties host jij dan waardoor 100Mbps niet genoeg is?
100Mbps upload zit je helaas al aan het duurste abonnement.
Da's niet bepaald een antwoord op de vraag.

Thijs124
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Je kunt wel een goedkoper abonnement dan 100 Mbps krijgen?
Dan doe dat of moet je persè een snelheidsrecord breken van 0,0001 milliseconden als je hier antwoordt?
Soms is het , ook voor mij, beter om het nog even na te lezen voor er op Verstuur wordt geklikt.
Of ga je via IPTV gekraakte TV streaming doorzetten naar je klanten?
Dit lukt je niet met een niet professionele verbinding.

Cro
Berichten: 2079
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
20 apr 2024 12:40
Voldoende goedkope aanbiedingen in Belgie:
https://www.tv-internet-abonnement.be/v ... l-internet
Al zit je wel opgescheept met data-limiet
En daardoor dus ook niet 1 op 1 te vergelijken, en voor een aantal van die zaken moet je ook nog eens student zijn anders mag je het niet afnemen voor die lagere prijs zo lijkt het. Wat kosten diezelfde abonnementen met een vergelijkbare data limiet als hier?

Ben verder ook wel benieuwd of in deze vergelijking de kwaliteit van de verbindingen ook wordt meegenomen, denk aan uitval, latency en dergelijke. Er zijn in mijn ervaring weinig landen waar dit zo goed op orde is als in Nederland. En dat is zo zeker belangrijk als de prijs.

Onkruid71
Berichten: 2711
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
23 apr 2024 09:02
Nijogeth schreef:
22 apr 2024 14:22
Het is zinloos, omdat de infrastructuur in Nederland vele malen beter is dan in veel andere landen.
Precies. Het zijn appels en peren. En daarnaast zijn de verschillen uiteindelijk in de praktijk ook niet zo groot dat er überhaupt een probleem is.
Onkruid71 schreef:
19 apr 2024 17:19
rwolters schreef:
19 apr 2024 16:00
Wat voor applicaties host jij dan waardoor 100Mbps niet genoeg is?
100Mbps upload zit je helaas al aan het duurste abonnement.
Da's niet bepaald een antwoord op de vraag.
Waarom moet je dat weten? Ik denk dat ik meer dan capabel ben om te beslissen wat ik aan upload nodig heb.

Moneyman
Berichten: 30164
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
23 apr 2024 10:31
Moneyman schreef:
23 apr 2024 09:02
Nijogeth schreef:
22 apr 2024 14:22
Het is zinloos, omdat de infrastructuur in Nederland vele malen beter is dan in veel andere landen.
Precies. Het zijn appels en peren. En daarnaast zijn de verschillen uiteindelijk in de praktijk ook niet zo groot dat er überhaupt een probleem is.
Onkruid71 schreef:
19 apr 2024 17:19
100Mbps upload zit je helaas al aan het duurste abonnement.
Da's niet bepaald een antwoord op de vraag.
Waarom moet je dat weten? Ik denk dat ik meer dan capabel ben om te beslissen wat ik aan upload nodig heb.
Ik moet niets weten. Ik zie alleen iemand die een nietszeggend antwoord op een vraag geeft.

Onkruid71
Berichten: 2711
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
23 apr 2024 16:09
Onkruid71 schreef:
23 apr 2024 10:31
Moneyman schreef:
23 apr 2024 09:02

Precies. Het zijn appels en peren. En daarnaast zijn de verschillen uiteindelijk in de praktijk ook niet zo groot dat er überhaupt een probleem is.

Da's niet bepaald een antwoord op de vraag.
Waarom moet je dat weten? Ik denk dat ik meer dan capabel ben om te beslissen wat ik aan upload nodig heb.
Ik moet niets weten. Ik zie alleen iemand die een nietszeggend antwoord op een vraag geeft.
Tja als ik reageer reageer ik weet te veel en als ik niet reageer omdat ik het niet nodig vond is het ook niet goed. Moeilijk allemaal.
Dus jij houd in de gaten of er vragen niet beantwoord zijn? Een dan vind je dat het je taak is om mensen daarop te attenderen?

Moneyman
Berichten: 30164
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nee, ik houd niets in de gaten. Maar ontwijkende antwoorden vallen nu eenmaal nogal op.

Een vraag die je niet wilt beantwoorden kan je beter negeren dan met een BS antwoord reageren.

Onkruid71
Berichten: 2711
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
23 apr 2024 16:17
Nee, ik houd niets in de gaten. Maar ontwijkende antwoorden vallen nu eenmaal nogal op.

Een vraag die je niet wilt beantwoorden kan je beter negeren dan met een BS antwoord reageren.
Dan is nog altijd de vraag wat BS is. Wat de een BS vind de ander weer geen BS.
Maar ik had gewoon geen zin om BS reacties te krijgen terwijl ik zelf meer dan capabel ben om te weten wat ik nodig had, dus vandaar dat ik geen reactie heb gegeven.

Plaats reactie