"Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lowieze
Berichten: 6616
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
25 apr 2024 19:33
Een account aanmaken en de app downloaden. Schei daar nou eens mee uit. Een webshop die daarover schreeuwt is bij mij klaar. Voor een postbedrijf zie ik al helemaal geen toegevoegde waarde.
Ik had dit gedrag eerder van een boomer verwacht, niet van iemand van uw leeftijd :wink:

Thijs124
Berichten: 718
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Maar voor de klant van dat postbedrijf is het gelukkig al lang een toegevoegde waarde.

Nijogeth
Berichten: 10013
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
25 apr 2024 19:34
Nijogeth schreef:
25 apr 2024 19:33
Een account aanmaken en de app downloaden. Schei daar nou eens mee uit. Een webshop die daarover schreeuwt is bij mij klaar. Voor een postbedrijf zie ik al helemaal geen toegevoegde waarde.
Ik had dit gedrag eerder van een boomer verwacht, niet van iemand van uw leeftijd :wink:
Dat snap ik. Maar ik heb een hekel aan het feit dat bedrijven apps opdringen aan klanten. Als de app een toegevoegde waarde is, gaan mensen deze vanzelf gebruiken.

Nijogeth
Berichten: 10013
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Thijs124 schreef:
25 apr 2024 19:37
Maar voor de klant van dat postbedrijf is het gelukkig al lang een toegevoegde waarde.
Als je de verzender bedoelt, ik heb pas nog een pakketje verzonden via PostNL, daar had ik de app ook niet voor nodig. Ik kreeg de track en trace uiteindelijk in de mail en kon die zo naar de ontvanger doorsturen.

Erthanax
Berichten: 9712
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Erthanax »

Heel herkenbaar. Ik kreeg dinsdag bericht dat woensdag een pakket bezorgd zou worden. Dat was eerder dan verwacht en ik ben woensdag niet thuis.

App geïnstalleerd, pakket staat erin. Zonder mogelijkheid om te verzetten. Bij instellingen aangegeven dat bij niet thuis alles naar het pakketpunt moet.

Ook op woensdag niet mogelijk om te verzetten. In de loop van de middag: Je pakket is bezorgd! Toen ik vroeg in de avond thuiskwam lag het voor iedereen zichtbaar op de kliko in de voortuin.

Wat is dan het nut van die app?

NeoDutchio
Berichten: 12334
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Optie 1: Een account aanmaken, aanklikken waar het pakket geleverd kan worden en morgenmiddag/avond ophalen.
Optie 2: Het de bezorger laten uitzoeken. Dan gaan klagen dat het ergens in de buurt is afgeleverd, in de kliko is gelegd, naar een pakketpunt niet in de buurt is gebracht of onvindbaar is.
Ik zou het wel weten.

Overigens heb je een account bij de verschillende bezorgbedrijven voor jezelf om leveringen zelf te volgen en niet omdat een verkoper het wilt.

Thijs124
Berichten: 718
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dat is inderdaad niet leuk.
Ik heb geen kliko in de voortuin, die staat achterom in de tuin. Als ik er niet ben eerst bij eventueel zes buren aanbellen en anders maar naar het tankstation. Maar dat laatste is al jaren niet meer nodig geweest.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 943
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
25 apr 2024 20:23
Optie 1: Een account aanmaken, aanklikken waar het pakket geleverd kan worden en morgenmiddag/avond ophalen.
Optie 2: Het de bezorger laten uitzoeken. Dan gaan klagen dat het ergens in de buurt is afgeleverd, in de kliko is gelegd, naar een pakketpunt niet in de buurt is gebracht of onvindbaar is.
Ik zou het wel weten.

Overigens heb je een account bij de verschillende bezorgbedrijven voor jezelf om leveringen zelf te volgen en niet omdat een verkoper het wilt.
Optie 1 is grote kolder. Ik ben geen klant van de bezorgdienst en ga dus geen account aanmaken. Ik heb niets te maken met de bezorgdienst.
Optie 2 is onzin. De bezorger moet het inderdaad zelf uitzoeken. Daar heb ik geen boodschap aan. Ik ben klant van de webwinkel en niet van de bezorgdienst.

Erthanax
Berichten: 9712
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
25 apr 2024 20:23
Optie 1: Een account aanmaken, aanklikken waar het pakket geleverd kan worden en morgenmiddag/avond ophalen.
Optie 2: Het de bezorger laten uitzoeken. Dan gaan klagen dat het ergens in de buurt is afgeleverd, in de kliko is gelegd, naar een pakketpunt niet in de buurt is gebracht of onvindbaar is.
Ik zou het wel weten.

Overigens heb je een account bij de verschillende bezorgbedrijven voor jezelf om leveringen zelf te volgen en niet omdat een verkoper het wilt.
Heeft u mijn reactie wel gelezen? Ik heb dinsdag speciaal de app van PostNL geïnstalleerd, het pakket stond er in, maar er was geen mogelijkheid om plaats of tijd te wijzigen.

Waarom is het niet naar het pakketpunt gegaan? Dat heb ik in de app aangegeven als standaardactie bij niet thuis. Wat moet ik dan met die app? Ik zou het niet weten.

ZeerPrivé
Berichten: 5480
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
25 apr 2024 20:53
Heeft u mijn reactie wel gelezen? Ik heb dinsdag speciaal de app van PostNL geïnstalleerd, het pakket stond er in, maar er was geen mogelijkheid om plaats of tijd te wijzigen.

Waarom is het niet naar het pakketpunt gegaan? Dat heb ik in de app aangegeven als standaardactie bij niet thuis. Wat moet ik dan met die app? Ik zou het niet weten.
Erthanax, als een verkoper/afzender heeft aangegeven dat het aan huis bezorgd moet worden, gaat het niet naar een andere locatie. (Dat staat in de app onder 'goed om te weten'. ) En ook als het pakket al onderweg is, wordt het vlg de oude voorkeur bezorgd.

Erthanax
Berichten: 9712
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Erthanax »

ZeerPrivé schreef:
25 apr 2024 20:57
Erthanax, als een verkoper/afzender heeft aangegeven dat het aan huis bezorgd moet worden, gaat het niet naar een andere locatie.
Ja, dat had ik ook gezien. En wanneer is dat? “Als er getekend moet worden of als het een waardevol pakket is,” zegt PostNL.
PostNL weet dus dat het een waardevol pakket is (€400).
PostNL weet dat het bij mij bezorgd moet worden.
PostNL weet dat ik de locatie niet kan wijzigen, maar is niet bereid mij dat te vertellen.
PostNL meldt mij wel op de website dat ik dat in de app moet doen.
PostNL weet dat dat helemaal niet kan, maar laat me toch de app installeren. Zelfs in de app wil PostNL niet zeggen dat het in dit geval niet kán, terwijl ze dat zelf wel weten; dat moet ik zelf maar uitzoeken.
Ik kan trouwens ook geen andere datum of tijd aangeven, zoals hier wel beweerd wordt.
Nee, terwijl PostNL weet dat het om een (potentieel) waardevol pakket gaat, legt de bezorger het open en bloot op de kliko.
En dan doe ik iets fout volgens een zeker iemand die beweert het wel te weten. Die houding vind ik ergerlijker dan de matige prestatie van PostNL 😈

Lowieze
Berichten: 6616
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Lowieze »

Om te bestellen bij een webshop en dan te roepen: ik heb niks te maken met een bezorgdienst vind ik wel erg kortzichtig.
Je hebt niets te maken met een bezorgdienst als je je product gewoon in de winkel koopt, als je online iets bestelt is dat onzin. Het klinkt als ‘de wereld draait om mij en de bezorger zoekt het maar uit’.

witte angora
Berichten: 30845
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door witte angora »

Kortom: ik zal mijn bestelling volgende week gewoon in de winkel ophalen (in het verre Limburg). Het gaat om een redelijk waardevol iets dat niet vervangen kan worden.

Met Post.nl is het niet te vertrouwen, en met de rest ook niet. En die apps, ach, we weten allemaal hoe ik over die zooi denk. :mrgreen:

alfatrion
Berichten: 21921
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door alfatrion »

Erthanax schreef:
25 apr 2024 21:21

En dan doe ik iets fout volgens een zeker iemand die beweert het wel te weten.
Je had misschien thuis moeten blijven totdat de bezorger met het pakket langs kwam.

Lowieze
Berichten: 6616
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
25 apr 2024 21:26
Kortom: ik zal mijn bestelling volgende week gewoon in de winkel ophalen (in het verre Limburg). Het gaat om een redelijk waardevol iets dat niet vervangen kan worden.

Met Post.nl is het niet te vertrouwen, en met de rest ook niet. En die apps, ach, we weten allemaal hoe ik over die zooi denk. :mrgreen:
Als je zelf iets niet begrijpt of ergens niet mee om kunt gaan, betekent het nog niet dat het zooi is.

Erthanax
Berichten: 9712
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Erthanax »

alfatrion schreef:
25 apr 2024 21:41
Erthanax schreef:
25 apr 2024 21:21

En dan doe ik iets fout volgens een zeker iemand die beweert het wel te weten.
Je had misschien thuis moeten blijven totdat de bezorger met het pakket langs kwam.
Dat. Of ik moet gewoon niets bestellen als ik weet dat ik niet thuis ben :mrgreen:

Nijogeth
Berichten: 10013
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Nijogeth »

NeoDutchio schreef:
25 apr 2024 20:23
Optie 1: Een account aanmaken, aanklikken waar het pakket geleverd kan worden en morgenmiddag/avond ophalen.
Optie 2: Het de bezorger laten uitzoeken. Dan gaan klagen dat het ergens in de buurt is afgeleverd, in de kliko is gelegd, naar een pakketpunt niet in de buurt is gebracht of onvindbaar is.
Ik zou het wel weten.

Overigens heb je een account bij de verschillende bezorgbedrijven voor jezelf om leveringen zelf te volgen en niet omdat een verkoper het wilt.
Ik ook. Optie 2. Het aanmaken van een account is echt overbodig voor het kiezen van een bezorgmoment of plaats. Dat kon voorheen zonder account en werkte prima.

NeoDutchio
Berichten: 12334
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
25 apr 2024 20:35
Optie 1 is grote kolder. Ik ben geen klant van de bezorgdienst en ga dus geen account aanmaken. Ik heb niets te maken met de bezorgdienst.
De app is veel meer dan enkel zendingen volgen en aanpassen.
Ik_weet_niet_alles schreef:
25 apr 2024 20:35
U haalt weer uw aloude stelling van stal dat het wederom de fout is van de consument als het verkeerd gaat. En dan maar klagen dat dit aangekaart wordt.
Uw plaat blijft hangen. Met wederom een stelling die niet van mij is.
Erthanax schreef:
25 apr 2024 20:53
Ik heb dinsdag speciaal de app van PostNL geïnstalleerd, het pakket stond er in, maar er was geen mogelijkheid om plaats of tijd te wijzigen.
U bedoeld waarschijnlijk geen mogelijkheid meer om dit aan te passen. Zodra een pakket door het hele sorteerproces is kan er inderdaad niet meer aangepast worden. Daarvoor wel.
Erthanax schreef:
25 apr 2024 20:53
Waarom is het niet naar het pakketpunt gegaan? Dat heb ik in de app aangegeven als standaardactie bij niet thuis.
Dat kan de bezorger u vertellen. Ik gok dat het te maken heeft met een combinatie van het betaald willen krijgen voor het werk en gemakzucht om de bus leeg te krijgen.
Erthanax schreef:
25 apr 2024 20:53
Wat moet ik dan met die app? Ik zou het niet weten.
Pakketten volgen, tijdig aanpassen, zien welke brievenbuspost onderweg is, zendingen aanmaken, postzegels kopen, retouren aanmelden, enz.

ZeerPrivé
Berichten: 5480
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
25 apr 2024 21:21
ZeerPrivé schreef:
25 apr 2024 20:57
Erthanax, als een verkoper/afzender heeft aangegeven dat het aan huis bezorgd moet worden, gaat het niet naar een andere locatie.
Ja, dat had ik ook gezien. En wanneer is dat? “Als er getekend moet worden of als het een waardevol pakket is,” zegt PostNL.
PostNL weet dus dat het een waardevol pakket is (€400).
PostNL weet dat het bij mij bezorgd moet worden.
PostNL weet dat ik de locatie niet kan wijzigen, maar is niet bereid mij dat te vertellen.
PostNL meldt mij wel op de website dat ik dat in de app moet doen.
PostNL weet dat dat helemaal niet kan, maar laat me toch de app installeren. Zelfs in de app wil PostNL niet zeggen dat het in dit geval niet kán, terwijl ze dat zelf wel weten; dat moet ik zelf maar uitzoeken.
Ik kan trouwens ook geen andere datum of tijd aangeven, zoals hier wel beweerd wordt.
Nee, terwijl PostNL weet dat het om een (potentieel) waardevol pakket gaat, legt de bezorger het open en bloot op de kliko.
En dan doe ik iets fout volgens een zeker iemand die beweert het wel te weten. Die houding vind ik ergerlijker dan de matige prestatie van PostNL 😈
Aha, duidelijk. Maar wat me niet duidelijk is, waarom de bezorgdag/tijd niet gewijzigd kon worden. Zolang de bezorger niet onderweg is (en dat lijkt me stug want je regelde het op dinsdag en pas woensdag zou bezorgd worden) zou dat moeten kunnen.

Dat de bezorger het bovenop de kliko gooit, is natuurlijk bezopen en tegen alle bezorgregels in.

Erthanax
Berichten: 9712
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
25 apr 2024 22:15
Erthanax schreef:
25 apr 2024 20:53
Ik heb dinsdag speciaal de app van PostNL geïnstalleerd, het pakket stond er in, maar er was geen mogelijkheid om plaats of tijd te wijzigen.
U bedoeld waarschijnlijk geen mogelijkheid meer om dit aan te passen. Zodra een pakket door het hele sorteerproces is kan er inderdaad niet meer aangepast worden. Daarvoor wel.
Nee, die mogelijkheid was er niet. Dinsdag ontving ik het eerste bericht dat een pakket was aangemeld dat woensdag bezorgd zou gaan worden. Juist omdat ik wist dat ik dan niet thuis zou zijn, ben ik direct naar de website gegaan. Geen mogelijkheid. Niet voor de plaats, niet voor de tijd. Wel de mededeling dat ik daarvoor in de app moest zijn. Die heb ik dan ook direct geïnstalleerd, met het u inmiddels bekende gevolg. In de app zag ik later dat het pakket woensdagochtend vroeg gesorteerd was. Er is geen enkel moment geweest dat ik iets kon aanpassen.

NeoDutchio schreef:
25 apr 2024 22:15
Erthanax schreef:
25 apr 2024 20:53
Wat moet ik dan met die app? Ik zou het niet weten.
Pakketten volgen, tijdig aanpassen, zien welke brievenbuspost onderweg is, zendingen aanmaken, postzegels kopen, retouren aanmelden, enz.
Ach ja, u zou het wel weten, immers. Ik neem maar aan dat u hier uw gevoel voor humor laat zien, of weet u echt niet wat een retorische vraag is?

Plaats reactie