Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Moneyman
Berichten: 30192
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door Moneyman »

HandigeHarrie schreef:
26 apr 2024 13:18
Moneyman schreef:
23 apr 2024 09:07
DeZevendeHenk schreef:
20 apr 2024 16:37
... maar die schademelding is gewoon belachelijk laat en in zou de incasso dan ook niet betalen en het voor laten komen.
Dat kan een hele dure gok worden dan. Want dat de webshop later dan haar toezegging (die overigens geen deel uitmaakt van de overeenkomst) schade constateert, maakt natuurlijk niet gelijk dat zij die schade niet meer succesvol zou kunnen vorderen.
Dit is een interessante .... heeft die passage op de website over "binnen drie dagen" controleren van een retourzending weinig of veel invloed op een eventuele uitspraak van de rechter ?
Als er weken tussen zitten dan kan de TV net zo goed in het magazijn beschadigd zijn: ik zou zeggen dat het bedrijf aannemelijk moet maken dat de TV tijdens het transport beschadigd is en niet daarna.
Da's een leuke vraag, die helaas slechts te beantwoorden is met "dat hangt van de stellingen van partijen en van de rechter af". De passage op de website is geen onderdeel van de overeenkomst, maar de rechter kan 'm desondanks wel meewegen.

De termijnoverschrijding draait niet ineens de bewijslast om, maar is natuurlijk wel degelijk een factor die meegewogen wordt. Het hangt daarbij natuurlijk ook van de soort schade af: is het aannemelijker dat die in het nagazijn of door TS is veroorzaakt?

Jeffreysch
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2024 10:04

Re: Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door Jeffreysch »

Ik vind het ook maar een vaag bedrijf had een tv besteld en die wou ik anderhalve week later laten bezorgen.
De dag voor dat die geleverd zou worden nog niks gehoord geen mail ofzo niks dus ik een berichtje gestuurd komt die tv nou nog morgen? Antwoord: de tv die je besteld hebt is niet op voorraad en komt ook niet meer op voorraad.. ik stond hier raar van op te kijken omdat ze dat ook niet ff communiceren met mij ofzo aangezien ik ook al een deel had aanbetaald via klarna.
Nou vervolgends bood meneer mij op vrijdag avond 19:30 een ander model aan. Daar heb ik impulsief ja oke doe die maar dan op gezegd. En toen werd mij gevraagd wanneer ik hem geleverd wou hebben. Ik aangegeven volgende week vrijdag 19 april dan graag want dan ben ik thuis.
Vervolgends krijg ik geen reactie geen bevestigingsmail helemaal niks. Dus ik werd de volgende ochtend wakker en het zat me allemaal niet lekker dus had besloten de bestelling te annulleren dat deed ik om 10:00 in de ochtend. Vervolgends krijg ik te horen dat ik niet meer kan annuleren omdat de tv al aan de leverancier is meegegeven. Mr speazy zei dat ik de tv aan moest nemen en dan verzekerd terug moest sturen. Waarom ga je een tv op vrijdag avond terwijl de winkel al gesloten is meegeven aan een leverancier terwijl die de week erop pas bezorgd zou worden. Vage bedoeling dus. Ik heb mr speazy gezegd dat hij de tv maar moest terugroepen bij ze leverancier (waar overigens alle informatie over ontbrak en hij die mij niet wou verstrekken aan mij) en dat ik niks aan zou nemen mochten ze aan de deur komen... nou ik ben nu ruim 2 weken verder tot op heden niks vernomen van mr speazy. Afgelopen maandag nog gemailt maar geen reactie. Ik heb met klarna gebelt omdat het bedrag nog steeds open staat (wel gepauzeerd vanwege onderzoek) en die zeggen mij dat ik het moet afwachten en/of contact met mr speazy moet opnemen. Mja die geven dus geen reactie.. ik heb zoiets nog nooit meegemaakt bij een bedrijf. Vind het maar een schimmige bedoeling allemaal. (En oow ja de retourkosten zouden voor mij zijn a168 euro)

Talha
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 apr 2024 12:52

Re: Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door Talha »

Opgelost met dit bedrijf!

Talha
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 apr 2024 12:52

Re: Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door Talha »

Talha schreef:
26 apr 2024 12:53
Ze hebben aangeboden om de schade volledig kwijt te schdelden. Hiermee is de probleem opgelost.

Talha
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 apr 2024 12:52

Re: Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door Talha »

Talha schreef:
26 apr 2024 12:53
Ze hebben aangeboden om de schade volledig kwijt te schdelden. Hiermee is de probleem opgelost.

Thijs124
Berichten: 744
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Je bent wel enthousiast!
Je hebt je geld al op je rekening? Blij toe.
Niet schrikken. Sommige forumleden weten hier nog grote discussies uit te halen.

ZeerPrivé
Berichten: 5512
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Retourneren onmogelijk - retour zou schade hebben

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Talha schreef:
30 apr 2024 20:30
Talha schreef:
26 apr 2024 12:53
Ze hebben aangeboden om de schade volledig kwijt te schdelden. Hiermee is de probleem opgelost.
Ben je nou zo vergeetachtig dat je het dagelijks blijft melden?

Plaats reactie