LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nikken

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Nikken

Ongelezen bericht door So be it »

Wie heeft je "weis" gemaakt dat magneten óók helpen tegen die plaat voor je kop?
Dat is ECHT nog niet bewezen!!! :lol:

SBI

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Nikken

Ongelezen bericht door mlmangel »

De fabelachtige vooruitzichten van Nikken

De auteurs van dit artikel werkten enkele jaren als distributeurs voor de firma Nikken, tot het hun duidelijk werd dat bijna niemand daar een fatsoenlijk inkomen aan overhoudt.

Het volledige artikel is te lezen via: http://www.skepsis.nl/mlm.html

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Nikken

Ongelezen bericht door mlmangel »

Veel distributeurs beweren veel minder te verdienen dan Nikken ze voorspiegelt en dat ze verplicht worden grote hoeveelheden goederen en diensten van Nikken af te nemen. Nikken is dan ook verschillende malen geconfronteerd met rechtzaken.

BRON: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nikken

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Nikken

Ongelezen bericht door So be it »

Ik vind het wel leuk je even te m-angel-en, mlmspammer.... :lol:
Distributeurs krijgen bovendien te horen dat het wenselijk is om met zoveel mogelijk producten ervaring op te doen, zodat men de klant een persoonlijke getuigenis kan geven. Dit alles leidt ertoe dat de meeste mensen in totaal voor minstens €5000 investeren.
€ 5000 om je eigen producten uit te testen? :shock:
Nou weet ik wel dat de tegenstanders van mlm een grote fantasie hebben.... en ik ben ook geen fan van Nikken..., maar overdrijven op deze manier is me te bont! :wink:
Wij vermoeden dat de meeste distributeurs meer geld in de producten van Nikken investeren, dan zij aan verkoopswinst, commissies en bonussen terugverdienen.

Gaan we nu weer een verhaal krijgen dat zo'n zielepoot een ton per jaar verdient maar dat hij dat bedrag alleen al kwijt was aan de maandelijkse toegang tot de zaal....? Of zoiets?
is dit niet te wijten aan de situatie in Nederland en ook niet louter aan Nikken. Het is kenmerkend voor netwerkmarketing en MLM.
O, ja? Waar halen ze die wijsheid vandaan?
Of vind je het nu niet belangrijk meer om een bron te vermelden? :roll:

En Wikipedia? Daar kan ik toch ook mijn mening over mlm plaatsen?
Ga je die dan óók quoten? :lol:

Nou, dat was het dan wel weer...... oogjes dicht en wel terusten! (En handen boven de dekens, mien jong!!! 8) )

SBI

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Nikken

Ongelezen bericht door mlmangel »

Er is natuurlijk wel onderzoek gedaan naar het effect van magnetische
velden op de gezondheid. De Harvard Medical School, een
instituut van een van de meest gerenommeerde universiteiten in
de VS, publiceerde in augustus 2003 een overzichtsstudie over
effecten van verschillende vormen van magneettherapie (13). Na
het bestuderen van 100 wetenschappelijke artikelen concludeerde
men dat statische magneetvelden (zoals die van de magnetische
hulpmiddelen van Nikken) geen bewezen effect hebben op enige
ziekte of aandoening en ook niet helpen tegen pijn.

BRON/ http://www.frontlinie.nl/nikken.pdf

De Nette Netwerker
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 okt 2005 22:58

Re: Nikken

Ongelezen bericht door De Nette Netwerker »

Allez Angel 't is al goed ge zijt ne goede onderzoeker.

Nu nog de omzet :)

Amuseer u hier nog 'n beetje dan gaan we weer verder met ons Nikkenwerk. En ja hoor, de meeste Nikkenklanten zijn WEL tevreden, spijts uw talloze contra-links hier. Jammer dat ik hier sommigen (of iedereen?) tegenspreek, maar daar dient zo'n forum uiteindelijk voor, toch?

De meesten onder de 'adviseurs' hier hebben hoogstwaarschijnlijk nooit Nikkenproducten gebruikt en zouden zichzelf daarom ook niet als adviseurs in de schijnwerpers moeten gooien.

Als je dan écht niet overtuigd geraakt van de bipolaire magnetische technologie (of andere magnetische producten), kan je nog altijd met andere producten uit het gamma verder.

De productgroepen zijn rust en ontspanning, milieu, goede conditie en voeding.
Zie overzicht op www.nikkenuk.com
Orders via www.prowellness.be

Zo, hier is de microfoon voor de volgende.

David
Nikken Gold Distributor

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Nikken

Ongelezen bericht door mlmangel »

David,

Het is niet toegestaan advertenties te (doen) plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven en organisaties te promoten

Je bent hier al verscheiden malen op geattendeerd, en toch blijf je hierin volharden.

Zegt veel over de handelswijze van Nikken distributeurs, dit voortdurend negeren van de regels. The Sixth Pillar: Ignore Rules?
Laatst gewijzigd door mlmangel op 11 nov 2006 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Nikken

Ongelezen bericht door mlmangel »

David,

Moet een rechter een misdadig verleden hebben voor hij of zij recht kan spreken? Moet een vermogensbeheerder zelf een fortuin bezitten om iemand te adviseren? Is het verplicht eerst stroper te zijn voor boswachter te worden?

Indien je de thread had gelezen, had je kunnen weten dat ik, via een vriendin, om haar een plezier te doen en van haar gezaag af te zijn, een aantal van de producten uitgeprobeerd heb (greenzymes, polsarmband, slaapsysteem, gemagnetiseerd water, etc.). 'k Ben echter nooit distributeur geweest, de enige schade was de aankoop van twee kopkussens waar ik zo'n stijve nek van kreeg dat ik ze snel weggegooid heb...

Daarnaast ben ik al drie jaar op zoek naar wetenschappelijke informatie die de vermeende werking van de Nikken producten bewijst (geen testimonials!), maar enkel informatie ben tegengekomen die aantoont dat de Nikken producten pure kwakzalverij zijn. Ik heb zelf info gevraagd aan Nikken betreffende wetenschappelijke onderzoeken, ik heb echter geen enkel onderzoeksrapport kunnen inzien. Er werd zelfs niet door NIkken naar enig onderzoek verwezen. Er werd eigenlijk niet geantwoord...

Maar goed, misschien beschik jij over overtuigende, wetenschappelijke onderzoeken?

Hoelang ben je al actief voor Nikken?
Na hoeveel maanden ben je zilver geworden, na hoeveel maanden goud?
Hoeveel hou je er per maand, na aftrek van de kosten, netto aan over?
Hoeveel uur per week werk je ervoor?

Daarnaast kan je misschien ook onderstaande vragen beantwoorden? Nikken wilt ze al drie jaar niet beantwoorden, zelfs Ian Parker niet.

I had a look at your websites, www.nikken.com and www.5pillars.com and have a few questions about your products and your company I would like having an answer to.

1. What is the link between studies about magnetic resonance and Nikken magnets displayed on the 5Pillars website?
2. Does Nikken have a R&D department that does research about your products, and can I see these studies?
3. Does Nikken sponsor any outside studies?
4. How many active distributors do you have?
5. What is the breakdown of number of active distributors per layer?
6. What is the annual gross payout per layer?
7. How many distributors stop after one year?
8. How many actual, retail clients do you have, not including distributors who buy for their own use?

Bijkomend, kan jij verklaren waarom Nikken beweerd dat ze absoluut geen band hebben met de 5Pillars website, hoewel het overduidelijk is dat dit een Nikken website is?
Laatst gewijzigd door mlmangel op 11 nov 2006 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Nikken

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Placebo effect?

Stel: u komt met een klacht bij de dokter en deze schrijft u pillen voor. De pillen bevatten niets anders dan wat melkeiwit en suiker maar dat weet u niet. U slikt braaf de pillen en bent na twee dagen van de klacht af. Wat is er dan gebeurd?

Daar zijn twee mogelijke verklaringen voor. De ene is dat uw klacht ook zonder dat u de dokter had bezocht na twee dagen opgelost zou zijn. Een natuurlijk herstel dus. De andere verklaring luidt: placebo effect. Dat wil zeggen: omdat u uw klacht aan de dokter hebt beschreven, omdat de dokter uw klacht heeft aangehoord en u een pilletje voorschreef, omdat u dacht dat het een ‘echt geneesmiddel’ was en het braaf geslikt hebt, bent u verlost van uw klacht.

Een interessant verschijnsel dat, zou je als leek zeggen, onderzocht moet worden want ergens achter de verklaring placebo effect ligt een belangrijk geheim verborgen! Dat onderzoek laat bij mijn weten echter nog op zich wachten.

Als geïnteresseerde patiënt die voor de antroposofische geneeskunde kiest, kom je de term placebo effect nog het meest tegen in de context van: “die geneesmiddelen van jullie werken niet want er zit meestal geen werkzame stof in, dus het is allemaal placebo effect”. En dat is niet alleen een mening die bij ‘de gewone man’ voorkomt. Ik herinner mij hoe hetzelfde argument, en dan aangehaald op basis van wetenschappelijke studies, naar voren werd gebracht door de landsadvocaat in het kort geding dat de LPVAG ooit tegen de staat aanspande inzake het schrappen van de vergoeding van antroposofische en homeopathische geneesmiddelen. Ook andere tegenstanders van de complementaire geneeskunde, zoals de bekende anti-kwakzalver Renckens, doen de werking van antroposofische of homeopathische geneesmiddelen af als placebo effect.

Nu is er, opnieuw, een onderzoek gepubliceerd (in The New England Journal of Medicine van 24 mei j.l.) waarin twee Deense onderzoekers grote twijfel uitspreken over de vraag of het placebo effect wel bestaat. Zij analyseerden tientallen bestaande studies en ontdekten dat er in deze studies geen belangrijk verschil was tussen een behandeling met placebo of geen behandeling. Ook de antroposofische onderzoekster Kienle kwam enkele jaren geleden op basis van uitgebreid onderzoek tot een soortgelijke conclusie. Zij constateerde dat veel onderzoeken, ik verwoord het hier op de lekenmanier, rommelig zijn opgezet en dat de ‘categorie placebo effect’ wordt gebruikt als vergaarbak voor alles waar men verder geen raad mee weet.

Interessant! Wat zou Renckens, de grote antikwakzalver, hierop te zeggen hebben? Want wat zou hij nu aanmoeten met bijvoorbeeld de antroposofische geneeskunde, wanneer hij niet meer staande zou kunnen houden dat het allemaal placebo effect is? Hem wacht dan de schone taak om aan te tonen dat alle genezingen terug te voeren zijn tot ‘natuurlijk herstel’, zijn ‘wetenschappelijke’ insteek is er immers alleen maar op gericht om aan te tonen dat de niet-reguliere geneeskunde niet werkt. Ik vermoed dat hij daar wel even zoet mee zou zijn.

Maar… ook voor mij ontstaat er een interessante vraag wanneer het placebo effect niet zou blijken te bestaan. Dat is namelijk de hierboven gestelde vraag naar ‘het geheim achter het placebo effect’. Ik kan dat heel concreet aanduiden met de volgende ervaring. Ooit bezocht ik een antroposofisch arts en legde hem een voor mij ernstig en min of meer chronisch gezondheidsprobleem voor. Een klacht die ik al tientallen jaren ken en die, op het moment dat ik naar de bewuste arts ging, ‘de spuigaten uit begon te lopen’. De arts nam ruimschoots de tijd voor mijn verhaal, maakte aantekeningen, stelde veel vragen, overdacht de situatie en praatte over van alles en nog wat.

Diezelfde avond ervoer ik dat de zorg en aandacht van deze arts letterlijk ‘om mij heen was’. Met een absolute zekerheid wist ik: hij heeft mij omhuld met een mantel van zorg. Vanaf het moment dat ik bij hem was trad er een duidelijke verbetering op in mijn gezondheidstoestand. Duidelijk te controleren omdat ik van een bepaald medicijn dat ik in acute situaties gebruikte, direct veel minder hoefde te gebruiken. Een pilletje of druppeltje van de antroposofisch arts had ik nog niet geslikt. Deze verbetering hield aan, in zekere zin tot aan de dag van vandaag.

Wat gebeurde daar? Dat was geen placebo effect, al hoeft niemand dat van mij aan te nemen.

Maar in deze richting ligt ‘het geheim achter het placebo effect’ dat hopelijk gepraktiseerd blijft, ook al wordt het placebo effect langzamerhand op wetenschappelijke wijze in de ban gedaan.

(jh)

Dit opinie-artikel verscheen in het tijdschrift Evenwicht, jrg. 2, nr. 3 (september 2001)

De Nette Netwerker
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 okt 2005 22:58

Re: Nikken

Ongelezen bericht door De Nette Netwerker »

We blijven dit herhalen omdat dit onze mening is.

Is het uw bedoeling om iemands mening te wijzigen via dit forum, danwel om vrijblijvend uw eigen visie te geven?

Als je al drie jaar tracht het bedrijf te overtuigen om uw vragen te beantwoorden, zal het antwoord hoogstwaarschijnlijk eenvoudig zijn:
'bedrijfsgeheim'. De reden van dit bedrijfsgeheim zit hier waarschijnlijk ook in vervat. Het is beter de wetgevingen rond een limited te raadplegen om te onderzoeken of je nog andere stappen kan nemen.

Als je het vooralsnog wil losweken van Nikken UK Ltd. (niet verwarren met Nikken VS en/of 5pillars), wens ik u nog veel succes toe. U mag de antwoorden ook naar mij sturen, ik ben benieuwd maar niet op het niveau dat het me meer aanbelangt dan mijn persoonlijk Nikkenwerk.

De links staan erbij zodat mensen zich onafhankelijk kunnen informeren over de prijzen (zijn ze wel/niet te hoog) en de algemene productbeschrijvingen.
www.prowellness.be (prijzen)
www.nikkenuk.com (productinfo op het niveau van het bedrijf)
zijn dus niet bedoeld als reclame. Mijn excuses mocht u dit anders opvatten.

Ivm 'meeste' viseer ik niet iedereen, toch? Waarom je je dan wel aangesproken voelt, weet ik niet. Fijn als je productervaring hebt, maar een ervaring is persoonlijk. Dit geldt ook voor het gebruik van Nikkenproducten, nergens staat geschreven dat iedereen exact dezelfde ervaring zal hebben of dat 100% van de gebruikers 100% tevreden zal zijn (blijkens ook dit forum ;-)

Groetjes

David
Nikken Gold Distributor

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Nikken

Ongelezen bericht door mlmangel »

David,

Hoelang ben je al actief voor Nikken?
Na hoeveel maanden ben je zilver geworden, na hoeveel maanden goud?
Hoeveel hou je er per maand, na aftrek van de kosten, netto aan over?
Hoeveel uur per week werk je ervoor?
Is dit je enige job, of heb je nog een andere, en wat?
Laatst gewijzigd door mlmangel op 11 nov 2006 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Nikken

Ongelezen bericht door So be it »

En wat is je schoenmaat..., David????

SBI :lol:

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Nikken

Ongelezen bericht door mlmangel »

Vergeleken met de producten van kleine spelers op de
magnetenmarkt (...) zijn de producten van Nikken zeer
prijzig.

Zo kosten magnetische schoenzolen bij Nikken 70 euro,
terwijl je ze elders al voor 29 euro kunt aanschaffen. Het is nog
verstandiger om er helemaal geen geld voor uit te geven.

Het tijdschrift JAMA van de American Medical Association publiceerde in september 2003 een onderzoek waaruit bleek dat schoenzolen met nepmagneten net zo goed werken tegen voetpijn als schoenzolen met echte magneten.*
BRON: http://www.frontlinie.nl/nikken.pdf

* Winemiller MH et al. (2003). Effect of magnetic vs sham-magnetic
insoles on plantar heel pain: a randomized controlled trial. JAMA
290(11), 1474-8.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Nikken

Ongelezen bericht door So be it »

Gelukkig plaats je een link die helemaal onpartijdig is..... :lol:

SBI

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Nikken

Ongelezen bericht door mlmangel »

Samenvattend kunnen we stellen dat de producten van Nikken
bedoeld zijn voor mensen die erin willen geloven. Als je betwijfelt
of ze kunnen helpen, dan heeft het wat Nikken betreft weinig zin
om er verder over te praten.

Goedgelovigen die hun inkomen willen verhogen, worden er als nieuwe distributeur financieel niet veel beter van. Ze geven dikwijls meer geld uit aan de Nikkenproducten dan ze ermee verdienen.

Klanten zijn moeilijk te vinden omdat de prijzen nogal pittig zijn. Toch wordt er weinig geklaagd: je gelooft tenslotte in de producten die je verkoopt en de rest is ondernemersrisico.
BRON: http://www.frontlinie.nl/nikken.pdf
Auteur: Drs. Claudia Biemans is fysisch-chemicus en wetenschapsjournalist (http://www.frontlinie.nl/fr/cv_claud_biemans.html).
Laatst gewijzigd door mlmangel op 09 nov 2006 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Nikken

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik denk dat er ook iets anders speelt.
Mensen die wel meedoen en er vervolgens achter komen dat of de producten niet werken, of de klanten niet te vinden zijn zich schamen. Schamen omdat ze zich zo makkelijk hebben laten meeslepen.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Nikken

Ongelezen bericht door So be it »

Samenvattend kunnen we concluderen dat de mlmscammer zelf ook moe wordt van zijn talloze pogingen bedoeld om mensen die erin geloven, belachelijk te maken.
Als je betwijfelt of ze kunnen helpen, en je hebt de prijs er voor over..., gaat het mlmscammer geen bliksem aan en heeft hij geen poot om op te staan...... en straks pakt hij ook alle mensen aan die "religieus" geloven"...
Dus heeft het wat Nikken betreft weinig zin om er verder over te praten.

Véle goedgelovigen die hun inkomen willen verhogen, worden er als nieuwe distributeur financieel niet veel beter van. Ze geven dikwijls meer geld uit aan de Nikkenproducten dan ze ermee verdienen.

Klanten zijn moeilijk te vinden omdat de prijzen nogal pittig zijn. Toch wordt er weinig geklaagd: je gelooft tenslotte in de producten die je verkoopt en de rest is ondernemersrisico. En dat weet de mlmscammer allemaal door de zielige verhalen van 2..., of was het 3 verhalen van zielige mensen....!

SBI

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Nikken

Ongelezen bericht door So be it »

Ik ben blij, Maarschalk, dat je eindelijk toegeeft dat je je schaamt dat je ooit heb meegedaan aan een piramidespel......

En dat geeft ECHT helemaal niks!
We hebben allemaal wel eens iets doms gedaan in het leven......
Of heb je geen leven?
Ik denk dat er ook iets anders speelt.
Mensen die wel meedoen en er vervolgens achter komen dat of de producten niet werken, of de klanten niet te vinden zijn zich schamen. Schamen omdat ze zich zo makkelijk hebben laten meeslepen.
Sterkte,

SBI

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Nikken

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@zot, waar jij leest dat ik ooit heb meegedaan aan iets wat de financiele kwaliteit bezit van een in elkaar stortend kaartenhuis, in dit geval dus mlm en piramidespelen weet ik niet, maar het is niet waar.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Nikken

Ongelezen bericht door So be it »

@zot, waar jij leest dat ik ooit heb meegedaan aan iets wat de financiele kwaliteit bezit van een in elkaar stortend kaartenhuis, in dit geval dus mlm en piramidespelen weet ik niet, maar het is niet waar.
door je gefrusteerde reacties geef je die indruk, Maarschalk.
Maar nogmaals, het geeft echt niet, want vaute maken we allemaal.
Jij wat vaker dan een ander...., maar we zijn niet allemaal hetzelfde toch?
En een beetje verdraagzaamheis is altijd goed.

Sterkte.

SBI

Gesloten