LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkwijze DSB

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
scully1
Berichten: 76
Lid geworden op: 17 apr 2005 19:21

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door scully1 »

Dit bericht over City krediet was door mij ook al geplaatst op 04-09. scherp blijven hoor. :wink:

bergie
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 mei 2004 20:11

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door bergie »

Als ik dan bij de Appie een fles Cola koop en ik kom er twee deuren verder achter dat dat bij de C1000 een dubbeltje goedkoper is, ben ik dan opgelicht door Ahold of ben ik zelf zo stom geweest om bij de Appie te gaan kopen?
Als je bij C1000 of Blokker iets koopt en je zou het elders een paar euro centen goedkoper hebben kunnen aanschaffen voel ik mij dan niet opgelicht. Het is effe iets anders als je bij DSB een hypotheek afsluit waarbij je voor tienduizenden euro's met gladde praatjes, koppelverkoop, extra wordt belast met tal van verzekeringen die elders goedkoper afgesloten hadden kunnen worden. Bovendien vloeien al die extra ten onrechte opgestreken miljoenen euro's rechtstreeks in de kassa van de aan het hoofd staande van de piramide. Dirk Scheringa Bedrijven Groep B.V. Ergo, bij de een praat je over peanuts, bij de ander praat je over tienduizenden euro's, door koppelverkoop verkregen, dat direct het welzijn van de opgelichte partij zeer ernstig kan beïnvloeden.

Bij de ING weet ik uit ervaring dat je zeer goed en eerlijk wordt geïnformeerd, ook de vrijheid die je hebt om bijvoorbeeld verzekeringen elders af te kunnen sluiten, over de producten die zij aan te bieden heeft. Koppelverkoop komt bij deze bank niet voor.

De reguliere banken waaronder ABN/AMRO, Rabo, InG (Postbank, Nationale Nederlanden), Ohra en nog meer van die fatsoenlijke instellingen zijn zich zeer van bewust van hun verantwoordelijkheden de klant op een eerlijke manier te informeren. waarbij koppelverkoop niet in hun vocabulair voorkomt.

Over overdrijven gesproken.

bergie
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 mei 2004 20:11

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door bergie »

Geplaatst op 09 Sep 2005 07:31 door shamyrah


--------------------------------------------------------------------------------
Scheringa vermomt zich als buitenlander

door BART MOS

AMSTERDAM – CityCredit, nu in Nederland! Billboards waarop de komst van deze nieuwe onbekende aanbieder van leningen wordt gemeld, hangen momenteel door het hele land.

Op de posters staat een wereldbol afgebeeld waarop naast Amsterdam de steden Moskou, Berlijn, Londen en Parijs worden aangegeven. Foto’s van New York onderstrepen het internationale karakter van de kredietaanbieder.

Voor de consument is de boodschap duidelijk: dit moet welhaast een grote buitenlandse bankinstelling zijn die in ons land de markt komt bestormen met voordelige leningen. Gauw nemen we contact op met de Amsterdamse vestiging van CityCredit, om te horen wat hun plannen voor Nederland inhouden. Groot is de teleurstelling als we direct doorverbonden worden met Klaas Wilting, voormalig zegsman van de Amsterdamse politie en nu pr-man van Dirk Scheringa, de ongekroonde koning van het kleine krediet. Scheringa bestiert met zijn DSB Groep in ons land een hele rits kredietlabels waaronder Frisia, Becam en Postkrediet.

„Nee, CityCredit heeft geen vestigingen in Moskou en ook niet in die andere genoemde steden. We zitten alleen maar in Amsterdam en het is een nieuw onderdeel van DSB”, verklaart Wilting. „Die wereldbol is gewoon een mooi plaatje. We willen er niemand mee op het verkeerde been zetten.”

De Consumentenbond zegt in een reactie dat het hoog tijd wordt voor invoering van de wet financiële dienstverlening, waarbij reclame-uitingen getoetst worden door toezichthouder AFM.

Telegraaf 09-09-05


shamyrah, heel goed verhaal. Ik ben het volledig met je eens. alleen hoort het in deze topic thuis.

Om de misleiding nóg groter te maken is de radio reclame z.g. door een engelstalig persoon ingesproken. Schandalig.

pdevoer
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 okt 2005 09:30

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door pdevoer »

@ Bergie: wat sta jij de grootst mogelijke onzin te verkopen zeg !!!! Kopppelverkoop is bij de Nederlandse wet verboden, zou een organisatie hier aan doen dan kunnen ze meteen opdoeken. Als dit echt het geval zou zijn zou justitie allang hebben ingegrepen. Daarnaast: als jij de dekking voor je krediet al goed hebt geregeld dan hoef je echt niets via DSB (bij een verzekeringsmaatschappij, dus niet bij DSB zelf) af te sluiten. Daarnaast wil ik je even attenderen op onderstaand bericht wat ik achtergelaten heb op het forum van Kassa:

Oooh oooh oooh mensen mensen, de hebberigheid heeft weer meester van jullie gemaakt. Toch verbaas ik me er steeds weer over dat mensen ALTIJD achteraf klagen, NADAT ze hebben getekend .... lees eens wat je tekent !!

Daarnaast zit er bij een contract ALTIJD (dit moet voor iedere bank ivm. de Wet Financiële Dienstverlening) een parafenlijst. Op de parafenlijst moet iedere contractant meerdere malen tekenen, al dan niet met partner, hiermee geef je aan het contract te hebben begrepen en akkoord te gaan met de voorwaarden en de bijgesloten producten.

Waarom, in godsnaam, klagen jullie altijd als je hier gewoon zelf voor tekent ? Daarnaast kent een krediet een terugdraaiperiode van 30 DAGEN, je had er dus nog altijd vanaf kunnen zien: en ja, een bank kan het contract terugdraaien, als je het geld maar terugstort. Maar helaas, mensen zien alleen maar: geld geld geld geld om meer te kunnen kopen (of omdat ze niet met geld om kunnen gaan).



Je hebt het uiteindelijk alleen maar aan jezelf te danken. Niet van die smoesjes van: die gladde adviseur/verkoper etc. Hiermee leg je de schuld bij iemand anders omdat je zelf geen nee hebt durven zeggen of niet durfde aan te geven dat je er nog even een paar dagen over nadenkt !!! (dat kan immers ook, je kan het contract ten alle tijde thuis houden).

Groet,

Een echte adviseur ! (die in het verleden bij zowel Leenplatform als bij DSB heeft gewerkt en werkelijk vaak met stomheid geslagen is hoe snel mensen tekenen als het om geld gaat !)



Jullie denken dat een reguliere bank je niet belazert ? Vreemd, waarom bieden ze je een krediet van 23 000 euro aan als je om 13 000 euro vraagt: ja moet u doen, krijg je twee procent rentekorting. Mensen die de verleiding niet kunnen weerstaan tekenen automatisch.

Reguliere banken naaien je hetzelfde met de renten, daar zitten immers de kosten voor de dekking al inbegrepen: je betaalt dus bijna overal zo'n beetje hetzelfde

Jan met de Pet kan met zijn magere inkomen van 1000 euro per maand een creditcard afsluiten via Postbank/ABN AMRO etc. etc. WAAROM ??? Wat moet iemand met een dergelijk inkomen, met een creditcard van TIENDUIZEND EURO ?! Is dat niet mensen in de problemen helpen ???

bergie
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 mei 2004 20:11

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door bergie »

@
Bergie: wat sta jij de grootst mogelijke onzin te verkopen zeg !!!! Kopppelverkoop is bij de Nederlandse wet verboden, zou een organisatie hier aan doen dan kunnen ze meteen opdoeken. Als dit echt het geval zou zijn zou justitie allang hebben ingegrepen. Daarnaast: als jij de dekking voor je krediet al goed hebt geregeld dan hoef je echt niets via DSB (bij een verzekeringsmaatschappij, dus niet bij DSB zelf) af te sluiten.
pdevoer, gezien uw reactie kan ik mij niet aan de indruk ontrekken dat u óf in dienst bent van de DSB óf u wordt vet betaald door diezelfde DSB, om alle niet ten onrechte geplaatste negatieve berichten over DSB te bagatelliseren. Dat ik niet de enige ben die het slachtoffer is geworden van de schrikbarende hoge koopsompolissen van duizenden Euro's verkregen door koppelverkoop, blijkt wel uit de talloze berichten van gedupeerden op de forums van Tros Radar en Vara Kassa.

Tenslotte, een in het nauw gedreven kat maakt hele rare sprongen.

Het moet een kwelling voor u zijn dat u, ondanks het vele persoonlijk leed van gedupeerden, overgaat tot publicatie van een dergelijk walgelijk bericht óf u bent net zo gewetenloos als die hele DSB en consorten.

U probeert van mij uitspraken uit te lokken op dit forum waar ik uiteraard nimmer in zal trappen. Ik zal hiervoor de geijkte wegen bewandelen om het onomstotelijk bewijs te leveren.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door SJZ »

slachtoffer is geworden van de schrikbarende hoge koopsompolissen van duizenden Euro's verkregen door koppelverkoop
Volgens mij is het geen koppelverkoop, want je MAG die polissen ook ergens anders afsluiten. Tuurlijk, DSB vindt het leuk als je bij hen leent EN bij hen die polissen afsluit, maar dat HOEFT niet. Zij mogen wel als eis stellen: u moet een overlijdensrisicoverzekering afslutien, maar jij mag ZELF bepalen of je dat bij of via DSB doet, of bij een heel ander bedrijf. Dus is het geen koppelverkoop.

Mk
Berichten: 991
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door Mk »

Dat ligt er maar net aan hoe de adviseur het brengt. Een adviseur van de DSB (of één van de vele dochters) zal je dat nl noooooooit vertellen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door SJZ »

Maar hij zal ook niet zeggen dat het verplicht is die verzekeringen bij dsb af te sluiten.

Mk
Berichten: 991
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door Mk »

Echt niet?

Nuke
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2005 13:21

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door Nuke »

Dames en heren,

Ik heb recentelijk een huis gekocht en ben daarna achter gekomen dat ik een bkr A registratie heb van een telefoon rekening van 66 euro.

Nu is er geen "normale" bank die mij een financiering wil verstrekken. terwijl wij een zeer ruime inkomen hebben.

Vandaag gaat mijn adviseur een offerte opvragen bij de DSB bank.
Is dit verstandig als ik nu geen ander keus heb maar wel krijg de huis wil kopen?

scully1
Berichten: 76
Lid geworden op: 17 apr 2005 19:21

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door scully1 »

Meestal is het zo dat met een goede verklaring een bank vrij veel kan met de verstrekking van een hypotheek als er een codering aanwezig is.
Maar goed, als er verder geen mogelijkheden zijn kun je altijd de offerte van de DSB bank toch gaan overwegen. Kijk wel goed naar de voorwaarden en de renteconditie's. Succes.

joop34
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 nov 2005 13:08

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door joop34 »

DSB moet leasebelegger inleg terugbetalen

Uitgegeven: 22 november 2005 12:14

AMSTERDAM - DSB Bank moet de inleg van een belegger in het aandelenlease product Hollands Welvaren Select volledig terug betalen. Dat heeft de klachtencommissie van het Dutch Securities Institute (DSI) bepaald.

Het vonnis gaat verder dan de Duisenberg-schikking, waarin leasebeleggers van Dexia niet hun gehele inleg terug krijgen, maar twee derde van de restschuld wordt kwijtgescholden, meldde Het Financieele Dagblad dinsdag.


Volgens DSI, dat waakt over de integriteit van de effectenbranche, heeft DSB zich niet verdiept in de doelstelling van de klant en heeft hem onvoldoende geïnformeerd over het product. Ook is er geen risicoprofiel van de klant opgesteld door de bank.

DSB moet van DSI alle lease- en verzekeringsbetalingen en de betaalde rente voor de extra geldleningen aan de klant terugstorten.

De kredietverstrekker legt zich niet bij het vonnis neer. "We gaan in beroep en daar hebben we het volste vertrouwen in", aldus woordvoerder K. Wilting. In afwachting van de behandeling wil hij niet verder op de zaak ingaan.

franjoe
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:13

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door franjoe »

hollands welvaren bezorgt je op slinkse wijze zelfs een dubbele polis , waar je later pas achter komt, deze krijg je dan ook niet thuisgestuurd, maar je betaald er wel voor :shock:

scully1
Berichten: 76
Lid geworden op: 17 apr 2005 19:21

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door scully1 »

vergelijk die polis dan ook maar met andere kapitaalpolissen. Hij is
beehoorlijk duurder dan andere maatschappijen.

franjoe
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:13

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door franjoe »

natuurlijk is het geen koppelverkoop als je van te voren bent ingelicht,
als jij achteraf een hogere rekening krijgt omdat men iets erbij verkoopt
onder het mom van allerlei uitvluchten zoals die daar zijn is er sprake van koppelverkoop maarrr... als je je hypotheek oversluit en je zegt dat je al een verzekering hebt, die prima de lading dekt, wordt men wel boos, en zegt vermanend dat het eigenlijk wel gebruikelijk is dat de bank zelf de verzekering beheert, en dat het toch ook beter is voor mijzelf (helaas niet) er staat nergens dat je niet mag doorduwen...

Gesloten