LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Bouman
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2006 10:21

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Bouman »

Ook bij mij is 75 euro afgeschreven. Ik hoop dat ik er ook nog vanaf kan. Op een of andere manier moet dat toch kunnen. Ik sluit mij helemaal aan bij de vorige schrijver (Noekson).

Charlie04
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2006 22:55

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Charlie04 »

Ik weet dat ik mezelf hiermee voor de leeuwen gooi, maar ik werk dus voor vakantie kaart.

Iedereen vraagt zich af HOE KAN DIE 5% KORTING!?!?!

Dat is heel simpel:

Je hebt de vakantie bestemming, daarvoor zit de reisorganisatie en daarvoor het reisburo, als de bestemming 100 euro kost, betaal je voor de organisatie en het reisburo 15% provisie hierdoor kost de reis dus 115 euro is duidelijk toch?
Wat vakantiekaart doet is 5% van die provisie aan de klant teruggeven (de andere 10% word samen met de reisorganisatie gedeeld dat zijn dus de verdiensten van vakantiekaart)
Het is inderdaad waar dat je EENMALIG 75 euro moet betalen (dit is NA de proefperiode van 4 weken voor 2,95) de 2,95 zijn alleen de verzend en administratiekosten. Maar deze 75 euro krijg je terug in de vorm van 6 waardecheques, waarmee je onderandere een gedeelte van de reis kunt betalen. Ook kun je deze cheques kado doen aan een vriend, famillielid enz. zij krijgen dan niet alleen 12,50 korting op hun reis, maar ook een VAKANTIE KAART en deze is voor uw kennis GEHEEL GRATIS!!!
Een snelle berekening als je met 7 personen 1 vakantiekaart aanschaft krijg je dus eigenlijk voor 10 euro!! alle 7 de rest van je leven die 5% op ALLE REIZEN (mits je ze boekt op vakantiekaart.nl)

Ik hoop dat er nu wat meer duidelijk is, helaas zijn er inderdaad collega`s van me bij die niet of onduidelijk die 75 euro aanhalen!
Maar in de opname (waarin u zelf met een duidelijke Ja OF NEE kunt antwoorden) wordt dit nogmaals duidelijk vermeld!!!

Als u dus iets via de telefoon besluit te kopen, LUISTER dan GOED naar wat er in de opname wordt gezegd!!! EN ALS U HET ERGENS NIET MEE EENS BENT, ZEG RUSTIG NEE!!!! U bent namelijk nergens toe verplicht!!!!

Charlie04
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2006 22:55

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Charlie04 »

P.S. Indien u dus niet die 75 euro wil betalen maar wel 4 proefweken wil kunt u de kaart per gewone post opzeggen u schrijft dan naar ons GRATIS antwoordnummer, als u dit doet, hoeft u de 75 euro ook niet te betalen!!

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door G7 »

Eindelijk eens een hele duidelijk uitleg over het aanschaffen van zo'n kaart. Is het voor iedereen nu ook duidelijk voor eens en altijd? Mooi zo!

Charlie 04, bedankt!

PS. Gewoon, als ze je bellen en je hebt er geen belangstelling voor, zeg het dan gelijk of druk het gesprek weg!

verheij
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2006 14:47

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door verheij »

De firma vakantiekaart blijft nu acceptgiro's sturen en dreigen met incassobureau's. Ze doen maar! Het is allemaal éénrichtingverkeer en intimidatie. Na mijn aangetekende brief dat ik niets meer met ze te maken wil hebben onderneem ik geen actie meer.
Geen rechter zal ze gelijk geven.
Dat zulke firma's kunnen bestaan. Niet tegeloven!

Leender
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2006 16:45

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Leender »

Vanmorgen is mijn strijd met vakntiekaart.nl begonnen. Vrij recent gebeld door een alleraardigst meisje die de inmiddels bekende riedel met mij doorgenomen heeft en mij voor 2,95 de vakantiekaart op proef stuurt met de mogelijkheid deze binnen 2 weken via de website te beëindigen. Na ontvangst van mijn kaart heb ik wat rondgesnuffeld op de website en besloten geen gebruik te gaan maken van de vakantiekaart. Ik was voornemens dit, zoals besproken met het alleraardigst meisje, via dezelfde website aan vakantiekaart.nl kenbaar te maken, echter dit was niet mogelijk.
Binnen de 2 gestelde weken heb ik vervolgens een email gestuurd waarin ik kenbaar heb gemaakt niet langer van de diensten van vakantiekaart.nl gebruik te willen maken. In deze zelfde mail vraag ik om een bevestiging van ontvangst aan vakantiekaart, deze moet ik echter nog ontvangen… Zaterdag ontving ik (ongevraagd) tot mijn verrassing voor E 75,00 aan waardebonnen via de post en uiteraard was vakantiekaart op zaterdag niet telefonisch bereikbaar. Vanmorgen heb ik telefonisch contact gehad met een medewerkster van vakantiekaart, die mij verwees naar de ‘kleine lettertjes’ waarin vermeld staat dat je binnen 7 dagen telefonisch kunt opzeggen, daarna nog een week schriftelijk en niet per email. Kortom, ze hebben mij ook te pakken en ik kan E 75,00 gaan betalen aan iets waar ik niet om gevraagd heb en wat ik ook binnen 2 weken heb afgezegd, alleen dan via een verkeerd medium alsdus de medewerkster van vakantiekaart… Wie kan mij helpen en advies geven hoe ik dit kan aanpakken? Wellicht een goed idee hier een televisie uitzending aan te besteden? Heeft De Telegraaf interesse? Laat me het weten!!! Uit de vele reacties blijkt dat ik niet het enige slachtoffer ben van deze malafide organisatie… Laten we zulke oplichters in het openbaar aan de schandpaal nagelen...
:(

*Wendy*
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2006 18:17

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door *Wendy* »

Ik ben zojuist ook benaderd door vakantiekaart.
Ik had in de periode van nu en de afgelopen 2 jaar een enquete ingevuld zij hij maar ken me er niks van herrineren :roll: :roll:
Hij deed zijn verhaal maar ik begreep hem niet zo goed hij praatte me een beetje TE snel :?
Maar wat ik uit zijn verhaal begreep was het allemaal rozengeur en manenschijn wat de vakantiekaart te bieden had.
Heb gezegt dat ie morgen maar moest terug bellen omdat ik er ff over na wilde denken.
Ik kan soms erg impulsief zijn en meestal komt het me dan heel duur te staan :oops: :D :D
Denk dat ik er wel goed aan heb gedaan om niet meteen te beslissen nou ik hier sommige verhalen lees.

verheij
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2006 14:47

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door verheij »

Mijn ervaring is hetzelfde!
Bij mij hadden ze automatisch €60 afgeschreven maar dat heb ik terug laten boeken.
Vervolgens heb ik voor hun mijn rekening laten blokkeren.
Je moet een aangetekende brief versturen waarin je schrijft dat je niets meer met vakantiekaart te maken wil hebben.
Ze zetten automatisch zaken in gang waar je niet om gevraagd heb.
Het blijft toch éénrichtingverkeer.
Niet overstag gaan voor hun intimidatepogingen! Wordt geen slachtoffer.Zie ook mijn mailtjes!

Vriendelijke groet, Adri

Noekson
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 okt 2006 20:04

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Noekson »

Ik heb gewoon de 75euro incasso terug laten boeken!en dan zien die vakantiekaart mensen maar weer hoe ze het er weer af gaan halen, ben in ieder geval zeker niet van plan dit te gaan betalen!

verheij
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2006 14:47

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door verheij »

Noekson,

Rekening voor vakantiekaart laten blokkeren anders wordt het er
weer afgehaald!

Myxomatosis
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2006 11:54

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Myxomatosis »

Ik ben net ook benaderd en ook zo stom geweest om erop in te gaan. Nu vraag ik me af: ik hoor hier hele positieve verhalen en hele negatieve. Maar hoe zit t nou? Als ik die kaart ontvang, kan ik toch telefonisch, per mail, per brief of per fax opzeggen? En dat gaat toch eigenlijk altijd goed, mits ik dat binnen 7 dagen doe? Heeft iemand recentelijk ervaring met het opzeggen?
Bovendien zou ik graag willen weten wat het antwoordnummer is waar ik het schriftelijk naar toe moet sturen, en wat het emailadres is.

Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door Myxomatosis op 24 okt 2006 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Myxomatosis
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2006 11:54

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Myxomatosis »

En.. mocht het fout gaan, hoe kan ik mijn rekening voor hun laten blokkeren?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

Vakantiekaart plundert jullie rekening?? :D

Myxomatosis
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2006 11:54

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Myxomatosis »

Nog niet...

Agent
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jun 2006 21:14

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Agent »

@ dutck_com_freak

ik wil niet veel zeggen..maar op pagina 27 heb je een leuk gesprekje gehad las ik.. maar let een beetje op je spelling wil je..erg irritant om te lezen..
Oo... ook ik ben te prooi gevallen aan vakantiekaart... tenminste dat hoopte ze...ik heb mijn huis nummer doorgeschakeld naar mijn mobiel dus ik was onderweg en werdt (vandaag dus) gebeld door een medewerker van het callcenter (of het een man of vrouw is doet er nu niet toe) en ik hadt ook een geweldige prijs gewonnen... ik denk.. NOU.. kom maar op...


ik had een vakantie kaart gewonnen... Nou...Hoezee! De moed zakte meteen al in de schoenen....ik denk... streek die kaart maar ergens waar de zon niet schijnt...(oh nee.. wacht! in de vakantie hoord de zon te schijnen...affin) dus ik laat ze het riedeltje af spelen.. ze kunnen bij vakantie kaart beter een bandje laten lopen en die al die nummers af laten bellen.... maar goed ik op zijn vriendelijks mogenlijk

"OOH WOUW!!... GEWELDIG!... ECHT WAAR!? nou daar sta ik van te kijken zeg!...Echt waar?"

callcenter: Ja!.. echt meneer! is het niet gewelig!...

"Nou ik ben helemaal in mijn nopjes! waarmee heb ik deze prijs gewonnen dan?"

Callcenter: Euh..euh...u heeft mee gedaan aan een prijsvraag op internet!

"Oh! is het werkelijk? FANTASTISCH!!! en waar dan precies? van welke site? dan kan ik ze een bloemetje sturen! ik vindt het me toch een mooie prijs hoor!"


Callcenter: heeft u nog vragen? (deze vraag (of iets in de trent) komt altijd VOOR de voice-log omdat ze tijdens het voiceloggen niets aan het script mogen veranderen omdat het dan een heel ander contract wordt)

Callcenter: Nee hoor voor 3euro heeft u hem in huis en kunt u gaan genieten van kortingen op AL uw reizen
(hij was ineens verhoogt! van 2,95 naar 3 euro! Eneeuh... sorry? AL mijn reizen? ik dacht alleen aangesloten reisbureaus..... toch maar eens navragen... Bland als ik ben laat ik ze weer uit razen tot ze de adres gegevens gaat controleren)

(de medewerker werdt toch wel een beetje pissig en vondt het blijkbaar toch allemaal wat lang duren en gebruikte te oost indisch doof methode nog maar een keer en vroeg meteen)

Callcenter: mag ik uw adres gegevens nog controleren?

"Ja maar wie bied me deze prijs aan?"

(terwijl op de achtergrond het geroezemoes door gaat over een bestelling in de wehkamp)


De enigste vraag die na waarheid werdt beantwoord was volgensmij de euro/gulde vraag... (of ja en het adres dan.. maar daar heb ik dan weer geen antwoord op gegeven )

jookiepookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2006 21:43

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door jookiepookie »

Ff mijn opmerkingen:

Vakantiekaart lijkt me op zich een mooie aanbieding, 5% extra korting is altijd mooi meegenomen.

Ik geloof ook best dat die korting te verkrijgen is omdat dit de kosten zijn die je bespaart door niet naar het reisbureau te gaan.
Dan toch mijn eerste vraagje:
Hoe zit dat dan met mensen die boeken via het internet? Dan heeft een reisbureau toch ook geen kosten en ben je toch ook al meestal goedkoper uit!?

Dan een volgende opmerking:
Het klinkt ook mooi dat je bij een goedkope reis het verschil + 100 euro zakgeld terugkrijgt. Voorwaarde is wel dat het dat dat een goedkopere reis moet zijn via de (20) partnerreisburo's van vakantiekaart.
Zie je jouw goedkopere reis bij een ander reisburau dan de partnerreisburaus dan krijg je dus helemaal geen verschil terug.
Mocht je je reis toch goedkoper zien bij de aangesloten reisburaus, dan moet je dat wel binnen 8 uur opmerken, anders kun je nog naar dat geld fluiten.
(Staat in de voorwaarden bij Laagste Prijs Garantie op de site.)

Nog een opmerking:
Zal vast wel zo zijn dat vakantiekaart toch naar alle bestemmingen vakanties aanbiedt, maar niet altijd van je touroperator naar keuze dus. Ga jij altijd met GOGO tours of met Peter Langhout dan zal je nu dezelfde reis via een andere reisorganisatie moeten nemen. Of dit een probleem voor je is, is denk ik persoonlijk.

Wel jammer dat je niet al reizen kunt bekijken op internet, of kan zien welke reisburaus ze mee samen werken. Daarvoor moet je eerst lid zijn, maar daar lijkt me de 4weken proefperiode prima geschikt voor. Je moet alleen niet vergeten op te zeggen.. denk dat dat de fout is van veel mensen.


Weet dus nog niet zo goed wat mijn conclusie is.
Ben je een trouwe reisbureau vakantieplanner (bijv. via d-reizen of neckermann) dan bespaar je dus door het zelf boeken inderdaad een hoop geld en is het wel een leuke deal.

Weet nog niet zo goed hoe dat zit als je altijd al via internet reizen boekt bij de reisorganisaties zelf..

Ook snap ik niet zo goed waarom de acties zo verschillen. De een krijgt de kaart voor 100 euro, de ander voor 50 en de ander voor 75. Vind ik wel beetje raar maar zal wel afhangen van de verschillende acties.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Zarine »

Stukje van mijn reactie op ditzelfde topic in juni:

Afgezien van de blijkbaar zeer agressieve verkooptechnieken die dit bedrijf hanteert:

Touroperators die NIET via reisbureau's verkopen: Er zijn touroperators hun produkt eenvoudigweg NIET via reisbureau's verkopen. Deze touroperators zijn er helemaal op ingericht om hun reizen rechtstreeks aan de eindklant te verkopen. Deze touroperators zitten sowieso al 5% tot 15% lager dan gidsprijzen van touroperators die WEL via reisbureau's verkopen. Jawel, dit is precies het percentage dat het reisbureau normaal zou ontvangen! En u gaat akkoord om dit 'prijsvoordeel' te delen met een reisbureau die uw naam doorgeeft aan de gidstouroperator.

Laagste prijsgarantie: binnen 8 kantooruren moet de vakantiekaarthouder melding maken van DEZELFDE pakketreis (dezelfde uitvoerende touroperator, vluchtschema's, hotel, kamertype,verzorging) tegen een LAGERE PRIJS bij een ANVR Reisbureau welke NIET direct of indirect is aangesloten bij VakantieKaart. Deze reis moet nog beschikbaar zijn 2 werkdagen NA melding. Indien hier allemaal aan voldaan wordt dan krijgt de Vakantiekaarthouder een korting van 10%. Jawel: in 99,99 % van de gevallen zal er nooit aan deze voorwaarden voldaan kunnen worden en is dit een 'loze' garantie.


Mijn conclusie: Indien u zelf heel goed weet wat u wilt m.b.t. uw vakantie en bent bereid wat uitzoekwerk te doen, dan weet ik zeker dat u uw vakantie goedkoper vindt dan Vakantiekaart u inclusief korting aanbiedt.

Indien u gedegen advies en hulp wilt bij het uitzoeken van uw vakantie ga dan naar het reguliere reisbureau en gun die dames (en heren?) ook een paar tientjes voor al hun werk.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

Bij welke firma zou Zarine werken ??

nikkytha
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2006 21:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door nikkytha »

eerst word ik gebeld dat ik een prijs heb gewonnen door anton mir(call center sukkel)ik zeg vriendelijk dat ik geen lidmaatschap wil vervolgens zegt hij u kunt ook een info pakket opgestuurd krijgen voor 2,95 ik zeg stuur me maar wat maar ik wil geen lid worden (6x gezegt)vervolgens vraagt hij naar mijn bankrekening ,ik zeg die heeft u niet nodig want ik wil geen lid worden en voor een info pakket wil ik niet betalen ,7 dagen later krijg ik een pakket binnen van vakantie kaart met een brief dank u wel voor uw aanmelding ,even gebeld krijg ik een slecht sprekende niet nederlands klinkende persoon aan de telefoon die alleen maar zegt u moet betalen ,1 dag later weer gebeld krijg ik een vrouw aan de telefoon ik zeg dat ik een kopie wil van het opgenomen bandje wil hebben omdat ik duidelijk gezegt heb dat ik geen lid wil worden maar dat er wel een een vakantie kaart heb gekregen o dat is dan een foutje zij de vrouw we zullen dat bandje afluisteren en dan u verwijderen uit ons bestand ,mooi niet dus ik kreeg vorige week ongevraagt opeeens een dinner kaart en vandaag 4 bonnen en een rekening van 60,-
dus net even een e-mail gestuurd met wat vragen en verklaringen uiteraad met een ultimatum van 24 uur

bij deze :dit bedrijf is een oplichters bedrijfje om u geld uit de mouw te kloppen iedereen die zogenaamd vind dat dit een goed bedrijf is
is denk ik zelf van vakantiekaart.nl erg makkelijk om iemand de heledag hier op te laten reageren

graag zou ik iedereen die al een brief gehad heeft van hun via een incasso bureau vragen mij een copy te mailen naar mijn e-mail adres
dit om samen met meer mensen een stichting te beginnen tegen telemark crime het liefst ook met vermelding van uw ref.nummer en naam (het liefst ook kaartnummer)na voldoende inzendingen worden ze ook aangeboden bij justitie

mvg nikkytha

Myxomatosis
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2006 11:54

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Myxomatosis »

Ik was afgelopen dinsdag gebeld. Zaterdag de kaart binnengekregen. Daarnet gebeld met de mededeling dat ik de boel wil annuleren. Ik kreeg een vriendelijke dame aan de lijn die het meteen heeft geregeld. Ik heb gevraagd om een bevestigingsmail en die kreeg ik zojuist binnen. Als het goed is, heb ik nu geen last meer van die lui en hoef ik geen €75,- te betalen.

Ik blijf het dubieus vinden. Toevallig lijkt het bij mij nu goed gegaan te zijn, terwijl anderen op een niet al te vriendelijke manier benaderd worden en belazerd worden.

Ik durf wel te stellen dat we ons nu 10 keer bedenken als we weer een keer gebeld worden door zo'n louche callcenter. (Ik in ieder geval wel) :)

Succes iedereen verder met deze zaak.

Gesloten