LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
KOOMENlw
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2006 20:04

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door KOOMENlw »

ik ben ook door vakantiekaart benadert om 8 uur in de avond 31-10-2006 ik krijg hem gratis omdat ik een anqete heb ingevuld via internet,maar moet eerst 75 euro betalen maar deze krijg ik weer terug,ik weet niet wat ik nu moet doen.heeft u voor mij wat advies a.u.b. groeten leen :? :?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door G7 »

Wat je nu moet doen? Eerst heel goed deze topic lezen. Helemaal! Dan mag je nog eens vragen, wat je moet doen! Oke?

claudia36
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2006 09:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door claudia36 »

Ook ik ben zo opgelicht door vakantiekaart. Heb vorige week een acceptgiro gehad en nu gaan ze me telefonisch lastig vallen.
Je hoeft me niet te vertellen dat ik stom ben geweest. Dat weet ik zelf ook wel.
Wie o wie heeft er wijze raad voor me. :cry:

FEE
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2006 12:49

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door FEE »

hallo,

Ik ben een paar weken ook benaderd door vakantiekaart. Ik was die dag erg ziek en lag te slapen toen ik hun telefoontje kreeg. Er werd mij verteld dat ik gewonnen had en dat ik een kaart kon krijgen voor 5% korting op een reizen die ik wilde maken. Het enigste wat ik hoefde te betalen was de verzendkosten van € 2,95. Ik heb ze nog uitdrukkelijk gevraagd of ik in de toekomst niet nog een bedrag hoefde over te maken en ze antwoorden daarop dat dit het enigste was. Nou heb eigenlijk om zo snel mogenlijk van het gesprek af te komen ja gezegt omdat het een gewonnen prijs was en voelde me absoluut niet lekker om te praten. Nou naar een paar dagen werd het bedrag van € 2,95 afgeboekt. (stom eigenlijk ook om een eenmalige machtiging te geven) Maar op een gegeven moment werd er een bedrag van € 60,- van mijn rekening afgehaald, ik schrok dus en heb meteen de bank gebeld om het terug te boeken. (en wat ik zo vreemd vind is dat ik hier in het forum geen bedrag van € 60,- terug kan vinden, iedereen heeft het over € 49,95...Uhm) Weer naar een paar dagen kreeg ik een acceptgiro thuis gestuurd dat ik het bedrag zo snel mogenlijk moest overmaken. Gelijk die dag kreeg ik een telefoontje met een bandje ( niet eens een medewerker) dat ik het bedrag vandaag meteen moest overmaken. (een beetje vreemd vind ik) En als ik nog vragen had moest ik contact met hun opnemen via een 0900 nummer of via mail. Dus heb via mail meteen gereageerd natuurlijk omdat (iedereen weet dat) 0900 nummers zijn hartstikke duur en je w8 ontzettend lang voor dat je iemand aan de telefoon krijgt dus ben je zo veel geld kwijt. Ik heb in dat mailtje gezet dat ik dat bedrag absoluut niet ga overmaken omdat dit absoluut niet is afgesproken of toegezegt van mijn kant. En dat ze me maar meteen uit het bestand moesten halen en dat ik verder niks meer wens te ontvangen! Kreeg een mailtje terug dat dat helaas niet kan en dat het verlengt is, en dat als ik het op wilde zeggen dat uiterlijk voor 27-09-2006 gedaan moest hebben. Sorry hoor maar wist helemaal niks van een overeenkomst of een abonnement. Maar als ik de mail goed lees die ze me als reactie hebben gegeven is het een proefabonnement, en een proefabonnement wil toch zeggen dat het op proef is. Ze hebben mij nooit verteld dat ik van mijn proefkaart een standaartvakantie kaart wilde hebben, dus vind het brutaal dat dit nu wel gedaan is. Ik heb ze hierop nog een mailtje gestuurd en dat er absoluut niet een overeenkomst is geweest of een toezegging van mij kant. Ik laat het er nu bij maar heb wel duidelijk te kennen gegeven niks maar dan ook niks meer van hun te ontvangen. Geen herinneringen of aanmaningen want dan ga ik mijn stappen verder ondernemen.
Mijn vraag is of er iemand is die in het zelfde schuitje als mij zit en/of ook zo (het gevoel heeft) in de mailing genomen is.

De bedragen en toezeggingen die hier in het forum vermeld staan lijken me heel erg verschillend allemaal van.

claudia36
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2006 09:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door claudia36 »

Hallo Fee,

Mijn verhaal is precies hetzelfde!!!! Bij mij is ook 60 euro afgeschreven. Daarna ook een acceptgiro en begin deze week ook een telefoontje. Schrok me een hoedje. Maar ik ga echt niet betalen. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
Ben wel erg benieuwd wat ze nu gaan doen?! Weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik hier mee aan moet.

We zitten dus helaas in hetzelfde schuitje. Wat kunnen we doen? :(

Aster
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2006 22:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Aster »

Hey,

ik ben enige tijd geleden ook benaderd door Vakantiekaart BV. Aardige jongen die bij de aanbieding deed van een vakantiekaart voor € 2.95, waarna ik 5% korting kon krijgen op vakanties die ik via hun boek. Ik heb erg veel doorgevraagd omdat ik ook zeker wist dat er een addertje onder het gras moest zitten. Ze hebben mij verzekerd dat het alleen om € 2.95 ging en verder niets. Als ik akkoord zou gaan, zou ik de kaart eerst op proef krijgen, ik kon deze ook gewoon terug sturen, na deze proefperiode zou ik ook nog eens 6 waardebonnen ontvangen en daarna zou het bedrag van € 2,95 afgeschreven worden. Ze hebben zelf een bandopname gemaakt waarin ze dit toegezegd hebben en waar ik dus akkoord gegeven heb voor een eenmalige afschrijving van € 2.95. Nu heb ik die waardebonnen gehad, maar ook hebben ze ineens € 75.00 afgeschreven! Voor die waardebonnen! Daar hebben ze nooit wat over gezegd en daar heb ik ook geen toestemming voor gegeven. Ik heb meteen het bedrag gestoneerd bij mijn bank en een mail naar Vakantiekaart gestuurd waarin ik vraag om deze bandopname. Ik wacht nog op hun reactie.
Gaat het bij al jullie gevallen ook om waardebonnen die betaald moeten worden?
Ik voel me echt belazerd!

kakapo
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2006 00:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door kakapo »

reaktie op bericht stijnemans90 Geplaatst op 27 Mrt 2006 21:58

ik ben na in het verleden een telefoongesprek met de vakantiekaart te hebben gehad accoord mee gegaan om voor 2,95 euro de vakantiekaart te ontvangen, maar krijg nu opeens 6 waardebonnen die ik even mag afrekenen. Terwijl in het gesprek hier niet over was gerept.

Ben ik wettelijk nu verplicht om die waardebonnen te betalen of kan ik het geld laten storneren zonder later verplicht te worden (bijv. door incasso bureaus) om het bedrag van 6 x 12,50 = 75 euro te moeten betalen?
M.a.w. kan ik hier toe verplicht worden omdat ik niet binnen de proefperiode de vakantiekaart heb laten beëindigen? terwijl ik nooit accoord ben gegaan met betaling voor de waardebonnen en hier ook nooit voor getekend heb. In hoeverre kan de vakantiekaart.nl mensen verplichten deze kosten op te hoesten? Kun je dit zonder financiele schade laten storneren en je rekening laten blokkeren voor de vakantiekaart, zonder het risico te lopen van incassobureaus?
Met name omdat je aangeeft bij vakantiekaart te hebben gewerkt zou ik graag je reaktie hier op willen horen.
[/quote]

FEE
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2006 12:49

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door FEE »

Aan de telefoon hebben ze het wel over die bonnen gehad maar niet over een bedrag van € 60,00. En wat ik nu ook binnen heb gekregen is een dineerjaarpas via vakantiekaart. Daar kan ik een heel jaar lang bij verschillende restaurants voor 25% korting gaan eten. Maar ik weet niet of jullie dat ook gekregen hebben. Het is ook gratis maar ik denk dat ik het ook terug ga sturen want straks sta ik weer voor verrassingen. Ik heb vakantiekaart al een mail gestuurd dat ik niks ga betalen en dat is eergisteren gebeurd maar heb nog niks van ze ontvangen dat ik nog moet betalen. Dus volgens mij weten ze wel dat ze behoorlijk FOUT bezig zijn. Hoor jullie reactie wel.

groetjes

claudia36
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2006 09:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door claudia36 »

O ja, zijn dinerjaarkaart heb ik ook nog gehad. Was ik alweer ff vergeten.
Ik hoop dat ze in de gaten krijgen dat ze verkeerd bezig zijn. Dat dit zomaar kan. Er is mij ook niet verteld dat er meteen 60 euro afgeschreven zou worden. Mooie kortingsbonnen. Zo kan ik ook wat weggeven :lol:
Heb nu een paar dagen niets meer gehoord. Hoop niets meer van vakantiekaart te horen. En die mensen die hier vertellen dat het zo geweldig is, zullen er wel werken :lol:

Sannie24
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2006 21:41

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Sannie24 »

Wat een bekende verhalen allemaal! Wij hebben precies hetzelfde probleem! Mijn vriend heeft ook iemand van Vakantiekaart aan de telefoon gehad die zei dat de kaart gratis was (alleen 2,95 verzendkosten). Alleen hebben wij daarna nooit een vakantiekaart of overeenkomst ontvangen via de post. We wisten dus ook totaal niks van opzegtermijnen e.d.

Opeens kregen we een acceptgiro van € 52,95 thuis gestuurd voor de waardebonnen?! Natuurlijk hebben we die niet betaald. Echter de maand daarna kwam weer een acceptgiro van € 56,95.

We hebben gemaild naar vakantiekaart en zei zeggen dus inderdaad dat we niet op tijd hebben opgezegd. Wij hebben meteen teruggemaild dat zij ons dan maar een aangetekend schrijven van TPG Post moeten sturen waaruit blijkt dat zij een overeenkomst aan ons hebben gestuurd en dat we dus niet van plan zijn om te betalen.

Zij negeren dit echter volkomen. We hebben nu weer een mail ontvangen dat we niet op tijd hebben opgezegd en dat we de overeenkomst wel hebben ontvangen.

Wat kan ik nu het beste doen? Graag jullie reactie :(

Aster
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2006 22:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Aster »

Ik heb naar aanleiding van mijn (boze) mail een reactie gekregen dat ze de vakantie met terugwerkendekracht opzeggen. Ik krijg mijn € 75.00 terug, heb ik al gestoneerd, dus ze doen maar.
Ik heb nog een mail gestuurd waarin ik een verklaring vraag voor deze oplichterij, dus ik ben benieuwd. Ook heb ik gevraagd waarom ze niet moeilijk deden en zo makkelijk opzeggen. Dit is voor mij alleen maar een bevestiging dat het hier om oplichterij gaat.

Reactie voor kakapo
Ik heb n.a.v. die waarde bonnen een mail gestuurd en zoals je leest deden ze niet moeilijk en hebben tegezegd het geld terug te boeken. Ik heb het geld ook gestoneerd, dus gewoon doen!

KOOMENlw
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2006 20:04

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door KOOMENlw »

nou ik weet wat ik moet doen als ze terug bellen ik beginnnnnnnnn er niet aan ,dank zij deze site en de overige reacties natuurlijk deze site is erg belangrijk bedankt allemaal groeten LEEN

Noekson
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 okt 2006 20:04

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Noekson »

Het is gewoon echt niet normaal eigenlijk dat vakantiekaart sowieso nog bestaat! Ik heb na een paar boze mails geen acceptgiro's meer verstuurd meer gekregen, maar nu kreeg ik opeens eergister ofso ook zo'n dinerkaart! Ik heb het meteen terug gestuurd, want je zla zien dat ze dan over een maand opeens met een jaarabonnement komen ofzo waar je dan weer voor moet betalen. Zo mooi zijn als radar hier is een mooi programma over gaat maken zeg!

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Mr1 »

Ach wat een prachtige reacties weer van mensen hier. Er in gestonken, misbruikt, er in geluisd, geweldig!

Heeft iemand daadwerkelijk de kaart wel eens gebruikt, NEE!

Er zijn voldoende tevreden gebruikers terug te vinden in dit forum, een paar notaire klagers en hier een daar een paar terechte klagers.

Wel grappig dat mensen zich onder 'druk' laten zetten aan de telefoon terwijl je zelf degene bent met een knop op de telefoon en als het je niet aanstaat druk je er op; en voila weg gesprek!

Nogmaals het is een top produkt,ben erg tevreden en met mij ook nog vele kennisen en vrienden. Probeer de kaart eens en je zal zien dat het je bevalt!

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door G7 »

Een topproduct? Ja, ja, daarom staan hier ook zoveel klachten op dit topic. Die enkelen die wel tevreden zijn uitgezonderd, maar dat zal wel familie wezen van de beller.

Alleen al de klachten hier over het hoe en wat , als je per ongeluk wel ja hebt gezegt. Rekeningen krijgen, waar niet over gerept is enzo.

Mr 1: je moet toch echt beter lezen en anders even langs de opticien gaan.

Jij in ieder geval veel plezier met je vakantiekaart.

Aster
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2006 22:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Aster »

Ik heb heb inmiddels GEEN vakantie kaart meer en ik moet zeggen dat Vakantiekaart BV wel netjes gehandeld heeft. In eerste instantie kreeg ik alleen een mail waar in ze bevestigde dat mijn kaart met terugwerkende kracht opgezegd was. Ik heb gevraagd om een verklaring en die heb ik ook gekregen. Ze hebben de bandopname van het verkoopgesprek beluisterd en daaruit bleek inderdaad dat ze nooit over die € 75.00 voor de waardebonnen hebben gesproken. Ze hebben toegezegd des betreffende persoon hierop aan te spreken.
Ik moet zeggen dat ik tevreden ben over de afhandeling van dit hele gebeuren en ik moet zeggen dat dit mijn mening weer een beetje positiever maakt. Ik vrees dat ik geen gebruik meer kan maken van de vakantie kaart, wat ik betreur. Ik vond het een mooie aanbieding en had er graag gebruik van willen maken.

Ik hoop dat Vakantiekaart er voor zorgt dat zij alleen nog maar eerlijke verkoop gesprekken zal voeren, waarin alle voorwaarden en kosten in besproken worden. Dan kunnen ze er voor zorgen dat het een eerlijk en goed product wordt.

Succes allemaal!

Dennis--SP
Berichten: 119
Lid geworden op: 10 jun 2006 20:21

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Dennis--SP »

Ik kreeg gratis de vakantiekaart omdat ik een enquete had ingevuld.. meteen mail gestuurd dat ze hem mogen houden.


Ze verdienen er nog geld aan ook want elke keer als jij een reis boekt , betaal jij niet alleen de kosten van de kaart maar hun verdienen geld aan jou vakantie door de maatschappij (affiliates noemen ze dat!)

ze krijgen misschien wel 60 euro per reis van de aanbieder.

Papasierra
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2006 19:53

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Papasierra »

Vandaag telefonisch benaderd door vakantiekaart. Ik zou mijn hele leven korting krijgen op wat voor vakantie dan ook, en dat voor €2,95 verzendkosten van een pakket met informatie. Vanaf het begin al de indruk gehad dat ik niet serieus werd genomen. Ik werd op een lacherige manier te woord gestaan en had het gevoel dat anderen meeluisterden en er allerlei zaken gebeurden op de achtergrond. Hierover ook de medewerker aangesproken, maar deze hield vol serieus bezig te zijn. Op een gegeven moment de vraag of ik het pakket nu wel of niet wilde. Hierop de opdringerige reactie; "is het nou ja of nee." Door deze reactie eigenlijk direct de knoop doorgehakt en NEE geantwoord. Reactie van de medewerker: "Nou, een fijne vakantie op de parkeerplaats."

Sannie24
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2006 21:41

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Sannie24 »

Hallo! Nog even een vervolg op mijn bericht van 2 november.
Afgelopen zaterdag kregen we een brief van het incassobureau dat we binnen 10 dagen moesten betalen.
Aangezien ik geen normale reactie op mijn mail aan Vakantiekaart had ontvangen, heb ik gisteravond nog een mail gestuurd met nogmaals het verzoek om een aangetekend schrijven waaruit blijkt dat wij de overeenkomst hebben ontvangen en een bandopname waaruit blijkt dat het principe van de waardebonnen aan ons wordt uitgelegd met de kosten en dat wij hier toestemming voor geven.
Vandaag ontving ik een mail waarin Vakantiekaart schreef dat mijn kaart met terugwerkende kracht opgezegd was en dat ik niks meer hoef te betalen.
Ik hoop dat ik hier wat mensen mee kan helpen.
Succes ermee!

aspaargaren
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2006 13:20

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door aspaargaren »

Vandaag aan de telefoon gehad.

Ze bieden me aan :

1x Vakantiekaart. Deze kost normaal 75 euro + 2,95 verzendkosten.
6x waardebon a 12,50eur = 75 euro.
1x Dinerkaart. Deze is gratis.
Die vakantie-kaart zou ik "gratis" krijgen omdat ik in het verleden een enquete zou hebben ingevuld over vakanties.
Je betaalt wel de 75 euro, maar krijgt er dus voor 75 euro aan waardebonnen voor.

Opzeggen zou binnen 14 dagen moeten gebeuren, vanaf de dag dat hun de kaart versturen. (dus niet het moment dat-ie aankomt) :!:

Ze hebben ook bij mij een bandopname laten meelopen.
Deze opname zou ik zelf via de OPTA moeten kunnen opvragen ?? :?:

Ze moesten en zouden perse een éénmalige incasso moeten uitvoeren voor het bedag van 2,95 euro. Voor de 75 euro is dus GEEN incasso-machtiging afgegeven. Ik vroeg om een acceptgiro, maar dat kon dus niet. Het zaakje toen al niet vertrouwende heb ik een "geblokkeerde" girorekening opgegeven waar ze niets vanaf kunnen halen. :idea:

Nu deze informatie gezien te hebben ga ik dus opzeggen binnen die 14 dagen.
Ik ben tevens uitstekend verzekerd voor rechtsbijstand ! 8)

Gesloten