LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] grando keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
strip
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2005 15:21

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door strip »

Vandaag een bezoek gebracht aan Inter Design keukens te Castricum, o.a. dealer van Hacker.
Deze verkoopt ook TriStar (Nederlands product).

Iemand bekend met deze firma?

Vrg,
Peter

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Eek »

Zoals ik al eerder schreef hark rijdt Bruynzeel ook geen keuken uit zonder dat de gehele betaling is ontvangen.

Pfffff

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 24 aug 2007 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Pfffff

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 24 aug 2007 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.

koningsjpc
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:29

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door koningsjpc »

Het onderstaande heeft wel niets met het niet of niet juist plaatsen van een Grando keuken, maar geeft wel de mentaliteit van de eigenaar van Grando weer, n.l. de consument interessert hem niets, zolang hij maar geld verdient (over de ruggen van de consument)
De (mede-)eigenaar van Grando keukens is tevens eigenaar(zie publicaties Eindhovens Dagblad) van o.a. Aquabest, waar o.a. Extrema outdoor wordt gehouden. Inzake geluidsoverlast zijn door gemeente best en Aquabest vaste schriftelijke afspraken (verordeningen) gemaakt, waarna door Aquabest en gemeente later onderling (onder tafel) andere afspraken op een dusdanig laat tijdstip worden gemaakt, zonder medeweten van stg. geluidsoverlast, en dus geen mogelijkheid meer om bezwaar tegen deze nieuwe afspraken te maken, zodat een groot aantal bewoners rondom Aquabest opeens geconfronteerd werden met zwaar geluidsoverlast. Ziehier ook de mentaliteit van "meneer "Grando. :evil: :twisted:

Lia vd Bovenkamp
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mei 2007 21:38

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Lia vd Bovenkamp »

hallo,
Mocht je besluiten een ander keukencentrum te gaan bezoeken denk dan eens aan axikeukens. Bijna de hofleverancier bij ons in de vrienden en familie kring. Wij zelf zijn er meer dan tevreden over de prijs, services en kwaliteit.
Sterkte met al dit geduvel.
Voor iets met deze prijzen zou je meer fatsoen verwachten
groetjes,lia

FrankOD
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2007 22:57

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door FrankOD »

Hoi,

Wij kochten een keuken van 14150 euro bij Grando welke geplaatst zou worden in de 1ste week van februari.

Het begon al met de monteur welke niet kwam opdagen en ook niet afbelde. Dit gebeurde 3 keer over waarvan de laatste keer Grando belde vooraf dat ze de keuken niet zouden plaatsen en maar van de verkoop af moesten zien omdat ik 10000 euro had overgeboekt. Dit aan de hand van veel gezeur vooraf omdat de granieten bladen een paar dagen eerder verkeerd geleverd waren. Toen werdt ik als klant zo abnormaal afgezeikt door de eigenaar dat ik geen vertrouwen meer in hem had en 4150 euro heb vastgehouden.
Uiteindelijk ben ik zo dom geweest om toch die dag erna 4150 euro over te boeken (dit uit goede wil) omdat ik hem privé kende en hij aangaf het op te lossen.
Nu zitten wij inmiddels ik week 33 en onze keuken is een halffabrikaat.
Deuren niet goed sluiten, niet afgemonteerd, vergeten de koelkast aan te sluiten, inductieplaat los afgeleverd tbv kookeiland, wang van kookeiland welke te kort is en het vaste aanrechtblad is tijdelijk wegens verkeerde uitspraring. Wij kunnen hierdoor de matglazen achterwand niet plaatsen en het is echt een bende zo.

Leuk zo'n keuken van ruim 14000 euro.
Beloftes op beloftes worden er gemaakt. Als je belt is de eigenaar altijd ziek.
Achteraf kan ik mij alleen maar voor mijn kop slaan want die kerel is al een keer failliet gegaan op een vreemde manier.
Dit is mij nooit door het hoofd gegaan omdat het een bekende is en dan sta je daar niet zo snel bij stil.

Wel hoor je ook in dit forum dat vooraf betalen nodig is wegens slecht betalingsgedrag. Niet juist > De keukenbranche is een sector met valkuilen en dat hoor je juist in deze sector het meest. Logisch dat mensen dan eerst resultaat willen zien!
Als het geen bekende was had hij van ons vooraf ook niks ontvangen en terecht ook.
De slager zegt toch ook niet betaal het varken vast even welke nog in de maak is voor volgend jaar.


Frank Olde Daalhuis

Lexus
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jul 2006 22:51

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Lexus »

Dat is makkelijk het risico bij een ander neerleggen, als er dus wel wat is en de klant wil dan nog wat achterhouden, dan is de monteur de dupe ?
Dat de montage ook aan ons dient te worden betaald, gebruiken wij juist weer als verkoopargument.
Daar hebben wij nog nooit last van gehad. Het blijkt toch dat de klant de monteur zonder meer betaald. Ook al mocht er iets aan de hand zijn.
Daarom zorgen wij ook dat er bijna nooit service is op een keuken. 95% van de keukens die wij monteren hebben nul (0) opleverpunten....

En wij hameren hier erg op dat service, mocht dit er zijn, binnen een acceptabele tijd wordt opgelost en dat horen nieuwe klanten ook. Dus dit scheelt m.b.t. tot betalingen ook een al heel stuk.

Pfffff

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 24 aug 2007 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Pfffff

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 24 aug 2007 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door 16again »

.....en je pensioenonderneming
Gekker moet het niet worden!
Vooruit laten betalen mag blijkbaar omdat je dat bij je pensioenondernemer ook doet.
Pensioen is per definitie iets waar je nu voor betaalt, om er later inkomsten van te hebben.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door hark »

Schandalig dat er mensen zijn als pfffff die dit vooruitbetalen maar blijven propaganderen ! Schande ! Het mag niet eens vogens CBW voorwaarden ! Dit grenst aan muiterij dergelijke "goedpraterij" !

Mensen: BLIJF TOCH WEG BIJ BEDRIJVEN WAAR JE ALLES VOOR LEVERING MOET BETALEN?

Hoe vaak moet ik dit nu toch nog zeggen?
Er zijn veel keukenzaken waar je gewoon moet betalen 15 of 30 dagen na volledige oplevering.

Dus : Eerste vraag als je een keukenzak binnenstapt is : Moet alles voor aflevering betaald worden :?
Is het antwoord JA of iets van draaikonterij : Snel omdraaien en naar buiten !
Als iedereen dit doet is het zo afgelopen met de DMG's , de Bruinzeels en de Grando's van deze wereld !! :D :wink:

Pfffff

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 24 aug 2007 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door 16again »

Ook 2 dagen van te voren betalen is vooruitbetaling.
We hebben nog wel eens een keuken in het magazijn gehad, waarvan de toekomstige eigenaars het lef hadden zich in een boom te boren
In dat soort gevallen zullen nabestaanden de koop annuleren. Was al vermeld dat de keuken in het magazijn klaar stond, dan kost dat de nabestaanden volgens cbw voorwaarden 50% van de aankoopprijs

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door hark »

Beste pfffff,

Wat sla je weer een flauwekul uit :
Hoe kun je dit nu met droge ogen zeggen ??

Die 15% : a la, kan ik nog inkomen.
Maar 80 % betalen 2 dagen voor levering ? En dat boter bij de vis noemen . Wat een ongein : Dit is wel de boter voor jullie maar nog geen vis voor de consument !!! :evil:

Weet je waarom ik hier zo tegen ten strijde trek ?
Paar maandjes geleden : mijn zwager had een mooie keuken besteld bij zo'n "80%-2dagen-voor-levering-firma" genaamd Henri's Kitchen.
En wat gebeurt er direct de dag na betalen ? De tent is op de fles !!
Nu gied : CBW betaald het wel terug . Nou niet dus; wel die 15% maar het restant ?
Daar kunnen ze niet aan beginnen. Tuurlijk er zijn anderen in dit gat gesrongen maar je bent wel afhankelijk van de goede wil van deze firma's.
Ook Henri's Kitchen is er om de zaak "Te laten floreren " maar dit is toch niet best gelukt ondanks deze vooruit betaal paraktijken.
DUS MENSEN : DOE HET NIET !!

Het siert je pfffff, dat je prive niets voruit betaald ! :idea:

Pfffff

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 24 aug 2007 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:idea:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 11 feb 2010 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.

FrankOD
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2007 22:57

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door FrankOD »

Nou dat wel erg als je het zo al gaat zien!

Een auto betaal je als je hem al meeneemt. Logisch alleen geen verband met vooraf betalen!
Een huisoverdracht is vast en geeft zekerheid, een huis kan niet weglopen en zal ook niet plotseling anders zijn!
Bouwrente hoef je bij de koop niet te accepteren en zodat dit uit het voorlopige concept wordt gewist. Ze proberen het wel maar gaan hier ver over de lijn.
En bij oplevering kun je een deel blokkeren.

Klepperende Klepper, schijnbaar is dit voor U allemaal nieuw of ontwetendheid.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door 16again »

.....hoe ik geld van een dooie krijg
Ik zeg ook niet dat je het van de dooie krijgt, maar van de erven.

Lijkt mij gewoon ondernemersrisico dat een klanten na bestelling overlijdt, en dat de winkel dan achter annuleringskosten (dan wel afnameverplichting) aan moet.

Het schijnt normaal te zijn dat keukenland zich boven regels en wetten plaatst.

Lexus
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jul 2006 22:51

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Lexus »

Kijk en daar geloof ik dus helemaal niets van, of verkopen jullie blokken van 180 met 2 bovenkastjes ?
Je moet het niet mooier maken dan het is, bij een complexe keuken, dus dan hebben we het over een totale keukeninrchting zal het percentage eerder andersom zijn.

NB Al is er maar 1 greepje manco of beschadigd, dan noemen wii\j dit een keuken met service
Wij controleren de keuken van te voren, voordat deze naar de klant gaat. Mocht er iets aan de hand zijn, dan zorgen we dat dit voor dat de keuken geplaatst moet worden binnen is, we komen toch vaak bouwvertragingen tegen.
Mocht het een manco zijn die niet op tijd binnen kan zijn, betaald de klant hier uiteraard ook niet voor. Maar dit is wel de prijs voor een greepje of iets dergelijks, maar niet de totale laatste betaling.... Het moet wel in verhouding blijven staan.

Gesloten