LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door eeliane »

1195 euro voor een weekje in t hoogseizoen vind ik toch wat overdreven hoor...

zoebier
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:42

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door zoebier »

Hey eeliane, 1195 euro in totaal valt best nog mee! Je gaat wel in het hoogseizoen en dat is de prijs voor een DELUXE cottage voor 8 personen. Een deluxe cottage is vaak mooier dan een 4sterrenhotelkamer. Voor die cottage betaal je EUR 21.34 per persoon per nacht (met aqua mundo toegang) En een normaal 4 sterren hotel kost al gauw 45-55 euro per persoon per nacht zonder ontbijt. En als je die 21.34 euro al te veel vindt moet je niet in het hoogseizoen gaan. Je moet niet zeuren, Centerparcs is voor iedereen betaalbaar als je nu miljonair bent of je moet leven van een uitkering!

schoonmaakster
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2005 21:07

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door schoonmaakster »

Ik ben het er niet mee eens dat centerparcs echt zo duur is.
Ten eerste heb je er alles bij de hand. Voor de kinderen is daar genoeg te doen, ook als het regent. Een goed entertainment. Kijk voor een beetje luxe betaal je toch voor. Je werkt toch het hele jaar. Kijk sta je op een camping dan is alles mooi als het mooi weer is, maar staat het te regenen dan zit je ook zielig in zo ding te kijken. Je ziet ook vaak dat mensen in een mooi groot huis wonen en dan gaan ze met zo'n caravan op vakantie. Een vakantie kun je zo duur maken als je zelf wilt. Jij bepaalt of je een arrangement boekt of niet. En op zo'n park heb je voor ieder wat wils. Kijk de een zegt dat zo'n park duur is en ze gaan er niet heen, maar aan de andere kant geven ze het geld weer aan andere dingen uit. Ik kom er al 29 jaar en ik zou niets anders willen, ben wel eens naar andere parken geweest, maar het was toch anders. :P

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door eeliane »

1195 (inclusief bijkomende kosten, belgie), voor 4 persoons cottage, niet voor 8 personen hoor. Gewoon voor 4, vind ik best aan de prijs als je bedenkt dat er verder niets bij zit. Ja een zwembad maar ja... alle andere activiteiten moet ook nog eens fors extra betaald worden!!! Is toch bijna 300 euro per week, dus 2 weekjes toch zo'n 600, is reisje naar buitenland nog goedkoper. Maar ik heb ooit cp medewerker horen zeggen, dat ze ook t wat duurdere volk in huis willen en niet meer 't hele goedkope volk (dat wat eerst in trainigspakken de sporthuiscentrum (cp-parken) overspoelden), er moet wat meer te besteden zijn en wat minder lawaai voortbrengen. Niet meer het Benidorm van de vakantieparken. Zo heeft ze t letterlijk tegen me gezegd, ben t nooit vergeten.

harry36
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 jul 2005 19:41

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door harry36 »

Ze hebben het goed bekeken bij cp, dat chappi-volk heb je niks aan zoals die simone die dit topic heeft geopend. Veel babbels met een lege portomonee. Ik vind de prijzen bij cp zeer redelijk. Wat ik belangrijk vindt is dat de boel goed voor elkaar is, en daar mag best voor betaald worden. Dus chappi-volk boycotten die handel, huur een plekje op de camping, met je 2e hands tentje, en haal je bier maar bij de aldi, lekker goedkoop. Loop je mij ook niet in de weg bij cp.

Jetje11
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 aug 2005 08:19

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door Jetje11 »

Hai,

Wij zijn "anderhalf verdieners", ik ben niet te beroerd om VVD te stemmen, draag geen trainingspak, ga 3 keer per jaar op vakantie waarvan eenmaal naar het buitenland en ben geen ondernemer.
Wel vind ik het erg belangrijk dat de kids het naar hun zin hebben op vakantie.

Ook wij gaan (nog) niet naar Center Parcs, simpelweg omdat onze kinderen van 1 en 3 niet merken of ze bij Landal zijn of bij Center Parcs.
Zelf vinden we CP geweldig omdat er veel te doen is en vanwege de wildwater- en glijbanen. Zodra onze kinderen daar de leeftijd voor hebben, wordt het dus CP.

Landal is prijstechnisch wat goedkoper, maar ik vind niet dat de huisjes daarom slechter zijn dan bij CP en afhankelijk van het park zelfs nog weleens wat beter (maar ook daar betaal je dan weer voor).
Lommerbergen en Het Vennebos zijn zelfs van CP geweest en dat type huisjes vind je ook bij CP nog terug. Vind ik geen probleem want ik kom niet om in mijn huisje te gaan zitten, dan blijf ik wel thuis.

Wat de horeca betreft heb ik niet echt gemerkt dat CP veel duurder is dan Landal. Maar al is dat wel zo, je hoeft er niet per se te gaan zitten ...

Het entertainment bij CP is wel uitgebreider maar met onze kinderen voldoet Landal ook echt wel. Ze gaan tenslotte nog redelijk op tijd naar bed en de kleinste slaapt 's middags ook nog even. Dus waarom zou ik nu naar CP gaan en betalen voor entertainment waar ik toch niks mee kan.

We hebben ook weleens de Roompot geprobeerd en Sun Parcs, maar dat vonden we echt helemaal niks, ronduit saai gewoon.

Ik hoop dat ik een positieve bijdrage heb kunnen leveren aan deze discussie :lol:

Jetje11
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 aug 2005 08:19

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door Jetje11 »

Ik neem overigens ook wel gewoon wat boodschappen mee, ik weiger nl. om in de super op het park € 1,50 voor een fles cola te betalen ...

jbroeders
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:32

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door jbroeders »

De prijzen op het park zijn inderdaad hoog, maar je kan er van te voren op inspringen, prima systeem in mijn ogen.

---------------------------------------------------------------
vragen, problemen, klachten of tips over parken kunt u vanaf vandaag op http://www.cponlineforum.nl.tt/ kwijt!

Har

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door Har »

,landelgreenparks is stukken voordeliger.

Zie item :landelgreenparks.


De parken zijn allemaal even goed of slecht, je kiets voor een park en verwacht er geen wonderen, je bent geen klant maar een geldverstrekker,.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door Radar »

U kunt uw ervaringen over vakantieparken ook kwijt op de Radar vakantiehulp. Zie het menu aan de linkerkant van deze site.

Redactie Radar

DKM
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2005 02:51

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door DKM »

Als CP goedkoop wordt, kan je er nog steeds niet naar toe; dan is het zo overvol dat je 10 jaar van tevoren moet boeken.

In princiepe werkt de hoge prijs als een begrenzing op een te hoge toeloop....
Zolang alle huisje bezet zijn is er geen reden de prijs te verlagen, toch?
Leuk gedacht alleen zit CenterParcs niet vol, ik werk zelf bij CenterParcs en weet dat wij deze zomer in het hoogseizoen voor 60 a 70% vol zitten, ofwel we hebben een paar honderd huisjes die gewoon leeg staan, soms wel weken achter elkaar

Uiteraard kunnen ook wij dingen doen om geld te besparen, je wil niet weten hoeveel eten er weggegooid wordt omdat het niet meer houdbaar is of teveel gemaakt, maar dat is nou eenmaal overal zo

Verder denk ik niet dat CenterParcs te duur is, de kwaliteit waar je voor betaald is goed, en zeg nou zelf, de meeste mensen hebben de afgelopen jaren minder op hun bankrekening gezien aan het eind van de maand terwijl alles duurder werd, zo ook CenterParcs

jbroeders
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:32

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door jbroeders »

Een weekje CP kost bijna net zoveel als een vakantie naar bijvoorbeeld de turkse kust, wordt vaak geroepen. Eigenlijk een lamme vergelijking want wie naar CP gaat heeft waarschijnlijk geen interesse in de turkse kust. De mensen die nu zitten te klagen willen het allebei en zijn gefrustreerd dat ze voor kwaliteit geld moeten betalen. Zo komt het op mijn over tenminste.

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door haka10 »

Ik ben midden jullie in FreeLife park Medebach geweest.
Een heel aardig park.
Hier staat dus inderdaad meer dan 30 % van de huisjes leeg (en dat in het hoogseizoen). Over die kwaliteit:
Huisjes zijn OK, maar dat mag ook wel voor meer als 1500 oud hollandse guldens per week voor een 4-persoons huisje. Heb zelf via een last minute geboekt zodat nog 30 % korting, maar toch ...
Buffet kost 20 euro, maar is nog geen 10 euro waard.
Bij de fietsverhuur verkopen ze alleen maar fietsen (of is dat echt de huurprijs?).

jbroeders
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:32

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door jbroeders »

Volgens mij bent u naar Hochsauerland geweest, want het park Medebach bestaat niet volgens de gids en de website.

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door haka10 »

What's in a name

rjacobs
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2005 15:43

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door rjacobs »

Beste mensen,

Wat mij altijd weer verbaasd bij discussies over prijzen is dat een groot aantal forumbezoekers niet door hebben hoe prijzen opgebouwd zijn in Nederland. Grote factoren in prijzen zijn de personeelskosten en kostprijsverhogende zaken die onze veiligheid moeten garanderen. Wat denkt u bijvoorbeeld dat een litertje zwembad water van de hoogste kwaliteit kost? dat gaat al gauw om een aardig bedrag wanneer we bedenken dat de overheid verwacht dat per zwembad bezoeker centerparcs 50 liter water het riool in laat lopen. daarbij genomen dat u onbeperkt toegang hebt tot het zwembad kan er theoretisch dus heel wat water het riool in lopen met een totale waarde van tientallen euro's.
(exacte cijfers weet ik niet maar er is mij ooit iets vertelt door een manager van het "dure" bedrijf)

Het is natuurlijk ook zo dat prijzen voor een groot gedeelte uit personeelskosten bestaan. Waarom een vakantie in Turkije goedkoper is? U mag 3x raden en wedden dat u het de 1e keer al goed heeft! Natuurlijk zijn ook andere essentiële onderdelen van het "vakantieproduct" goedkoper doordat het prijsniveau in Turkije in zijn geheel lager is.

Nu zal er wel weer een boel commentaar komen op deze post omdat sommige forumbezoekers de strekking niet begrijpen maar denk er eens over na. In de meeste (west) europese landen betalen we veel voor producten omdat personeel duur is. Daarnaast kost het natuurlijk ook gewoon geld om een kwalitatief hoogwaardig product af te leveren. (daar is bij centerparcs af en toe discussie over mogelijk dat geef ik toe). Maar de prijs is verklaarbaar mensen! en we zijn er zelf schuldig aan! wij willen hoge salarissen, dan betalen we die ook aan anderen.

Eendjuhl
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2005 13:50

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door Eendjuhl »

Prima ervaringen met CP. Ben ook een aantal keer naar Landal Greenparks e.a. geweest en als ik dat vergelijk met de faciliteiten e.d. bij CP betaal ik liever iets meer bij CP.

In mijn ervaring zijn bij CP de huisjes het meest comfortabel en het schoonst. Daarbij vind ik het zwembad altijd prachtig, heerlijk om een dag te vertoeven, maar daarnaast zijn er ook voldoende andere dingen te doen als je wat minder van zwemmen houdt.

dedapper
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2005 16:41

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door dedapper »

hallo,

wij zijn vervente centerparcs gasten,centerparcs is op bepaalde dingen duur,maar je hebt er alles wat je wil,het park is autovrij en men is er zeer gastvriendelijk,voor ons is er geen andere keus,wij hebben een autistisch zoontje en dat is voor hem vakantie naar centerparcs gaan.
Als je regelmatig naar een bepaald park gaat,ken je de mensen die er werken,zijn nu naar de vossemeren geweest van 27 juni tot 15 juli
dit is geen grap,maar zo duur was het ook niet,ik kan met mijn twee kinderen wel goedkoper op vakantie,maar wie luxe wil,moet die betalen
centerparcs is voor ons een must en ergens anders willen we niet meer gaan.op reis gaan is zo duur als je zelf wil,

Har

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door Har »

Alle parken op Sunparks na doen hun best , het zijn commerciele instellingen met een doel : GELD VERDIENEN EN ZOVEEL MOGELIJK OVERHOUDEN.

LizzyL
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2005 14:45

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door LizzyL »

In de lente zijn we naar de vossemeren geweest (Lommel, Belgie)
Ik moet zeggen het was niet goedkoop. Maar wel veel beter dan het Vennenbos van Landal. Als je die huisjes ziet, voor 5 personen. Vreselijk klein, dan zijn die van centerparcs Original toch veel mooier.
Dan maar iets duurder.

Groetjes Lizzy

Gesloten