LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring Sunparks

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Mickey

Slechte ervaring Sunparks

Ongelezen bericht door Mickey »

Recentelijk naar Sunparks Kempense meren geweest met vrienden en totaal 4 kinderen. Waren 3 jaar geleden voor het laatst naar Sunparks geweest vanwege een zeer negatieve ervaring in Vielsalm (veel dingen gesloten vanwege het naseizoen zonder waarschuwing). In de 3 tussenliggende jaren (3-4 keer per jaar) met veel tevredenheid naar zowel centerparcs als landal geweest. Vanwege een aanbieding met pinksteren toch maar weer eens sunparks geprobeerd. Kempense meren was ons de vorige keer het best bevallen van alle parken.

Bij aankomst lang moeten wachten bij de receptie (kan gebeuren, maar wil je eigenlijk niet aan het begin van de vakantie).

Bij aankomst in het huisje bleek het zeer smerig te zijn (er had een eiergevecht plaastgevonden, echt waar!!, het eigeel droop van de muren), stonk het er en er was veel achterstallig onderhoud. Binnen een half uur hadden we een ander huisje (comfort i.p.v. standaard). Op zich was dit goed geregeld, maar waarom niet direct?

Op een gegeven moment naar de receptie geweest om aan te geven dat de vuilnis containers vol waren. Kreeg daar te horen dat ze maar één keer per week het vuil ophalen. Wat doe ik dan met het vuil?. Ik had wel een suggestie!, maar de oplossing was met een kaartje over het park lopen om te kijken welke vuilniscontainer nog niet vol was (duh).

Toen ik in het restaurant 3 hoorntjes met een bolletje ijs wilde kopen (mijn kinderen houden niet van verpakt ijs) kreeg ik te horen dat dat niet kon, ze hoorden bij het buffet (er zaten op dat moment 2 kinderen en waren veel meer hoorntjes). Waarom niet gewoon klantvriendelijk zijn, de ijsjes verkopen en voor mijn part er iets meer voor vragen?

Het zwembad is zonder meer leuk (en het beste van alle sunparken), veel van de hokjes en de kastjes zijn echter kapot en er wordt te weinig schoongemaakt (kun je ruiken).

In de winkel was er ondanks toezegging de hele week geen verse melk (verse broodjes zijn wel lekker). De houdbaarheidsdatum van één van de door ons gekochte pakken houdbare melk van 2 maanden te laat. Het assortiment is redelijk beperkt.

Moraal van het verhaal. Sunparks bezuinigt op service, onderhoud en opleiding van z´n personeel. Dit zorgt voor lage prijzen. Daar kun je voor kiezen. Ondanks het feit dat we een leuke vakantie gehad hebben kom ik echter niet meer bij Sunparks terug. Ik ben gaarne bereid om met een beetje extra kosten toch net iets meer service te krijgen. Het sunpark was ook zeker niet vol. Ik denk dat sunparks door op de verkeerde dingen te bezuinigen uiteindelijk ten onder zal gaan.

Gast

Re: Slechte ervaring Sunparks

Ongelezen bericht door Gast »

Inderdaad zooitje bij die sunparks, daar hebben we het al eens over gehad...
jermen?? ben je daar?? nog wat te melden?

hellen
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:20

Re: Slechte ervaring Sunparks

Ongelezen bericht door hellen »

wij hebben ook heel slechte ervaring met de vielsalm. kei duur ,, en de maandverband met bloed lag gewoon in het prullebakje van de keuken ,,,, ik dacht wat stinkt het hier ,, nou toen vond ik het dus ,,, maar je moet wel betalen voor schoonmaken ,, en het familie buffet was ook een lachtertje!!! . ik heb mijn man nog nooit zo kwaad gezien ,, je betaald je scheel ,, en we hebben haast niets te eten gekregen!!!!. dat is dus ook een park waar we nooit meer naar toe gaan ,,, en wij zaten in het hoogseizoen , maar ook toen was er veel gesloten!!!.

Jetje11
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 aug 2005 08:19

Re: Slechte ervaring Sunparks

Ongelezen bericht door Jetje11 »

Ook wij gaan niet meer vanwege de betere ervaringen met Landal. Sunparks heeft ook van ons een herkansing gekregen omdat we te laat waren met het boeken van een kinderbungalow ergens anders, maar helaas was er niets verbeterd.

Toch zitten we er nu weer aan te denken omdat het een mooie uitvalsbasis is voor Plopsaland (Oostduinkerken)

Har

Re: Slechte ervaring Sunparks

Ongelezen bericht door Har »

Kijk eens onder het Item >:: :D Landal

hellen
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:20

Re: Slechte ervaring Sunparks

Ongelezen bericht door hellen »

nou we hebben nu een heel fijne ervaring met bungalow park , nee geen sunparcs, en landal niet omdat ik voor een week 1445. euro kwijt zou zijn nou dat vond ik erg veel, nu zijn we naar zuiderzee parck geweest in medemblik, nou het was er prachtig , goed verzorgd, geen groot zwembad , maar er is zoveel in de omgeving te doen dat we geen tijd hadden voor te zwemmen , was niet goedkoop , want de villa was 840 euro maar het was hem wel heel erg waard, dit was de vakantie van ons leven zo leuk , en eindelijk een leuk park waar we het fijn hadden

Yelp
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2006 15:10

Re: Slechte ervaring Sunparks

Ongelezen bericht door Yelp »

Voor iedereen die overweegt om te boeken bij Sunparks in De Haan kunnen we alleen maar zeggen: doe het niet! Sunparks heeft na het opknappen van de huisjes de prijzen tot een buitensporig niveau opgetrokken, 900-1600 euro voor een week is niks. Voor die prijs wordt onvoldoende kwaliteit geboden. De staat van de huisjes en de service is pover en Sun Parks maakt niet waar wat in de folders wordt voorgespiegeld.

Voor bedragen van gemiddeld 1200 euro per week mag best wat worden verlangd. Maar het huisje dat wij kregen was verre van schoon, met grote, onbestemde vieze bruine vlekken in de vloerbedekking. De kranen in de badkamer waren in geen jaren schoongemaakt. Afwassen in het huisje was onmogelijk – de spoelbak had geen rubber dop, er hingen drie deuren van keukenkastjes uit het gelid, eentje hing nog maar aan één scharnier en kon niet eens dicht. De koffiezetmachine was zo verregaand verkalkt dat het zetten van drie kopjes koffie amper lukte. Toilet en douche konden van binnen af niet worden afgesloten - niet leuk als je met z’n zessen in zo’n huisje moet zitten. Het voordeurslot was kennelijk opengebroken geweest en kon je met een flinke duw al open maken, terwijl volgens de lokale krant alleen in de week van ons verblijf al driemaal in Sunparks was ingebroken. De gordijntjes in de slaapkamer hingen aan slechte twee of drie ringetjes aan de rails en moest je zelf met vastknijpers vastmaken. De hele benedenverdieping had maar drie lampjes, waarvan er één niet werkte omdat er tot onze verbazing niet eens een armatuur in de houder zat. Tot twee keer toe waren er bij onze afwezigheid mensen van Sunparks in het huisje geweest om dingen om te ruilen. Het barbecue-rooster, dat voor 15 euro borg op het park wordt gehuurd, bleek niet goed in de richels van de buiten-barbecue te passen, en viel dus met vlees en al in het vuur.

Sun Parks is niet eerlijk over de ligging ten opzichte van de zee. Op internet en in folders wordt gezegd dat het park ‘op enkele honderden meters’ van de zee ligt. De suggestie wordt gewekt dat je alleen maar een duin over hoeft. In werkelijkheid de 2,3 kilometer, waarbij je niet alleen tweemaal de uiterst drukke autoweg N34 moet oversteken, maar ook nog eens het spoor van de kusttram. Daardoor kunnen jonge kinderen niet veilig op eigen houtje naar zee lopen. En op het modderige stukje badstrand kan niet gebaad worden: dat is volgens de borden levensgevaarlijk. In de folders wordt gesuggereerd dat alle faciliteiten op het park (naast zwembad ook tennis-, squash- en badmintonbaden en de schoonheidssalon) kosteloos beschikbaar worden gesteld. In werkelijkheid worden voor het gebruik van de banen tarieven berekend, die zelfs in de commerciële markt ver boven het gemiddelde liggen. Prijzen voor het simpele buffetje (20 euro de man, voor een gezin van vier betekent dat 80 euro) zijn ronduit absurd. Op het park mogen, op het in- en uitladen na, geen auto’s van gasten rondrijden en dat is terecht omdat je kinderen door de hoge heggen niet ziet aankomen als ze de weg oplopen. Maar de eigen Sun Parks-auto’s rijden wel met vaak huiveringwekkende snelheden over de weggetjes. Bij het uitchecken ontstond een rij van drie kwartier bij de receptie, omdat alle sleutels door slechts één stagiair in ontvangst werden genomen. Zij moest bovendien de telefoon opnemen én de kaartjes verkopen aan de lange rij zwembadbezoekers – terwijl een mannelijke collega met de handen in de zakken stond. Uit alles komt het beeld naar voren dat Sunparks De Haan met 549 huisjes veel te groot is, dat zwembadcapaciteit, personeelssterkte en de diensten hopeloos tekortschieten.

Bovendien worden de gasten in de ‘welkomspapieren’ in elk huisje reeds toegesnauwd dat een boete wordt opgelegd als het huisje niet precies volgens de regels wordt achtergelaten. Als bij vertrek boven nog een raampje openstaat, wordt vijftien euro afgetrokken van de honderd euro waarborgsom. Idem dito als de zak met was niet in het gangetje staat. En vijfentwintig euro als de zapper niet op de televisie ligt. Overigens duurde het bijna elf weken voordat de waarborgsom, die bij het inchecken direct in cash moet worden betaald, eens door Sunparks was teruggestort.

Al met al laat Sun Parks het beeld achter van een opvallend dure accommodatie, met een huisje van karig niveau en faciliteiten, waarmee weliswaar trots wordt geadverteerd, maar die niet bij de prijs blijken in te zitten – en er hangt een sfeer dat het heel mooi is om een vakantiepark te runnen, maar dat al die gasten maar een lastige bijkomstigheid zijn. Toen we onze bevindingen in een vriendelijk briefje dingen aankaartten kregen we een voorgedrukt briefje (‘geachte meneer/mevrouw’) terug waarin op geen enkele manier op ons eigen briefje werd ingegaan. Het is een toeristen-industrie geworden. Ons advies: zoek liever iets knus en gezelligs, waar je het gevoel hebt dat je echt welkom bent, en niet het onderdeel van een onpersoonlijke geldmachine. Sun Parks is onder de maat.
Jelle/Petra

Har

Re: Slechte ervaring Sunparks

Ongelezen bericht door Har »

niets nieuws over Sunparcs De Haen, het is al jaren zo, jammer dat jullie toch daar geboekt hebben.

Op de website is de ligging tov de zee wel terug te vinden, de N Weg is vol met verkeer en aan 2 zijden volgebouwd.

hamer
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 jan 2006 09:49

Re: Slechte ervaring Sunparks

Ongelezen bericht door hamer »

@ Yelp. De prijzen die je vermeldt zijn onzin; wij hebben van 30 juni t/m 6 juli 2006 geboekt voor €471,-- inclusief toeristentax en weet ik wat. Jaren geleden waren wij wlè tevreden over het park zelf, ben benieuwd wat we nu dan vinden als ik dit lees...... :?

nickvd
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jul 2003 22:05

Re: Slechte ervaring Sunparks

Ongelezen bericht door nickvd »

Ik kan melden dat sunparks in februari begint met het opknappen van de nog niet opgeknapte huisjes. Ook de rest van het park wat nog aangepakt moet worden zal dan worden aangepakt.

iemand ervaringen met de nieuwe cottage?

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Slechte ervaring Sunparks

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ik kom al ruim 10 jaar in Sunparks De Haan en de laatste jaren alleen maar naar volle tevredenheid.
Ons huisje was altijd schoon, het personeel altijd uiterst vriendelijk en behulpzaam dus ik heb eigenlijk niets te klagen.
Vooral de Kids 'R King weekenden zijn geweldig!
Dit jaar gaan we de laatste week van mei en ik verheug me er nu al weer op!
Het is erg jammer dat er negatieve ervaringen zijn gedaan in De Haan, maar mij zul je er (tot nu toe) niet over horen. :wink:

barryvara
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2007 04:24

Re: Slechte ervaring Sunparks

Ongelezen bericht door barryvara »

Wij gaan ook al jaren naar sunparks en moet zeggen dat we nooit noemenswaardige problemen tegen zijn gekomen die we niet bij centerparks of landal hebben gehad.

Ik heb gister weer geboekt voor een weekje in de herfstvakantie in de kempense meren. dit keer is een luxe huisje proberen.

Ik ga niet zeggen dat alle mensen ongelijk hebben, er zullen vast dingen gebeuren die eigenlijk niet mogen. Maar heb soms wel het idee dat verwachtingen te hoog gespannen zijn. Sunparks wordt in deze vaak vergeleken met een centerparks of een landal. Ik weet niet of jullie laatst nog naar het prijsverschil hebben gekeken, maar voor een soort gelijk huisje bij centerparks met vergelijkbaar zwembad betaal ik 500 euro meer als bij sunparks. Let wel centerparks durft 1100 euro te vragen voor een weekje, Let op dit is bijna 2 keer zo veel. en dit prijs verschil is niet alleen bij deze vakantie kan ik zeggen.

Voor zo'n verschil mag je natuurlijk niet het zelfde afwerkingsniveau verwachten als een centerparks. Ik geef zo toe dat het centrum van een gemiddeld centerparks park er beter uitziet als bij sunparks. Maar is me dat 500 euro extra waard? ik denk het niet.

Als ik af en toe reacties lees heb ik het idee dat sommige voor de prijzen van het bastion hotel in het hilton willen zitten. voor die mensen keep on dreaming. tenzij je de hoofdprijs wil betalen zul je nooit het zelfde kunnen verwachten.

Kortom wat voor alle vakanties geld. informeer je goed. en maak je verwachting op basis van een prijs/kwaliteit verhouding. als je dat eerlijk doet, moet je toegeven dat ze het bij sunparks nog niet zo heel slecht doen.

en voor diegene die het nog niet wisten. Sunparks is begin dit jaar overgenomen door centerparks. de eerste wijzigingen zijn al merkbaar, zo hoeft er geen borg meer betaald te worden. en ongeveer 2 jaar geleden zijn ze ook gestopt met het in rekening brengen van een bordje als dat stuk is. de boetes die ze in rekening mogen brengen als dingen niet in orde zijn, heb je aan de mensen te danken die voor je het park hebben bezocht en niet het fatsoen op hebben kunnen brengen om het netjes achter te laten.

en mocht er iets niet in orde zijn, trek meteen aan de bel. Dan kan er meteen iets aan gedaan worden. Het is logisch dat als je tot het uitchecken wacht, ze niets meer kunnen doen dan een tegoedbon geven. wat ik persoonlijk vind dat je dat eigenlijk niet moet doen.

en als je niet lang wilt wachten bij inchecken, kom dan op tijd. je weet dat iedereen tegelijk het park op wil en dus moet je wachten. Wij zijn meestal een paar uur van te voren aanwezig, even zwemmen met de kids en vervolgens alleen even snel de "sleutel" ophalen. maar dan hoef je niet in de rij te staan. Uitchecken is tegenwoordig zo geregeld. het is het enquite formulier afgeven en klaar. de "sleutel" mag je houden als aandenken.

kleinepop
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2007 17:28

Re: Slechte ervaring Sunparks

Ongelezen bericht door kleinepop »

Ben er 2 jaar gelden geweest bij sunparks.
Vond de huisjes daar mooie dan bij centerparks.
Het was schoon is veel gekoper daar we hadden een week koste maar 200 euro.
Is wel zo dat de centerparks beter is af gewerkt maar daar zo veel extra voor moeten te betalen.

Kleine

jona40
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2008 19:10

Re: Slechte ervaring Sunparks

Ongelezen bericht door jona40 »

Wij, 3 volwassenen en 2 kinderen, zijn net eerder terug gekomen van een week sunparks Oostduinkerke. We hadden een comfortvilla voor 6 pers geboekt. Bij aankomst liepen er mieren in het huisje en vond de manager die avond vr 1-8-8 dat normaal. Technische dienst verhielp het probleem door gif te spuiten en lokdozen neer te zetten. Een van de wastafels was verstopt, het toilet liep na het doortrekken vol tot aan wc bril (spannend!), de inventaris was armoedig en minimaal (comfort!), er was nauwelijks sprake van een tuin om te zitten, vlak aan een straat, iedereen keek heerlijk naar binnen, zwembad (aquafun) was in het weekend onverantwoord druk, dak werd gestut door extra stutpalen, glijbanen waren lek en deden zeer en op woensdag 6-8-8 zat het hele huisje vol met 'donderbeestjes', deze liepen door het eten de bedden de kleren, onze haren etc. Wij zijn die dag naar huis vertrokken. De medewerkers van het park vonden onze klachten niets bijzonders, mieren, donderbeestjes... het hoort er allemaal bij voor ruim 1000 euro. Als ze dat voortaan ook in de folder kunnen melden... :roll:.
Nee, dit was eens en nooit weer naar sunparks!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Slechte ervaring Sunparks

Ongelezen bericht door Henri42 »

hetzelfde met ander ondierte in de Haan

kleinepop
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2007 17:28

Re: Slechte ervaring Sunparks

Ongelezen bericht door kleinepop »

ik hoorde dat sunparks onderdeel nu was van centerparks?
weet niet dat het zo is maar hoorde zo iets

jona40
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2008 19:10

Re: Slechte ervaring Sunparks

Ongelezen bericht door jona40 »

Ik heb even gegoogled en kwam het volgende bericht van 7-2-07 tegen:
De Franse beursgenoteerde groep Pierre & Vacances heeft gisteren een principeakkoord afgesloten over de overname van Sunparks. Daardoor komen Sunparks en Centerparcs onder één dak.

jessinha
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 okt 2008 00:34

Re: Slechte ervaring Sunparks

Ongelezen bericht door jessinha »

Ben een aantal jaren geleden in Sunparks Oostduinkerke geweest.

Het huisje was redelijk, erg eenvoudig, stonk wel erg naar baby-olie.
Het zwembad was wel in orde.

Het recreatiegedeelte, we huurden een tennisbaan waar vervolgens hele groepen jongeren op zaten te voetballen. het gevolg continue ballen in onze baan. Maargoed, na geklaag bij de receptie werden ze wel van de baan gestuurd.

Maar voor de rest vond ik het verblijf niet verkeerd.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Slechte ervaring Sunparks

Ongelezen bericht door Henri42 »

Sunparks in de Haan was enis vuil en slecht onderhouden, lligt langs een sloopbedrijf met alle overlast van dien

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Slechte ervaring Sunparks

Ongelezen bericht door sprookje »

En dat weet henri 42 alleen door te googlelen,is er zelf nog niet geweest.
Word duidelijk als je even rondkijkt hier.

Gesloten