LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso cannock chase

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Ronenwil
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2009 11:18

Re: incasso cannock chase

Ongelezen bericht door Ronenwil »

het wordt steeds leuker met Cannock. Wij wonen in Spanje en zijn uitgeschreven in nederland nu blijken er nog 2 rekeningen waterschapsbelasting open te staan. Wij hebben echter nooit wat ontvangen en wisten dus van niets.Nu wordt onze zoon die gewoon in nederland woont aangeslagen voor die rekeningen die op mijn naam staan. Hoe gek kan het worden in nederland

jakob1967
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2009 14:42

Re: incasso cannock chase

Ongelezen bericht door jakob1967 »

ik lig nu al zeker een jaar met die lui in de clinch. Dit gaat over betalingen van de NEM die ik keurig hebt betaald.Ik ben die gasten dan ook aardig zat en heb gebruik gemaakt van het inloop uurtje die advocaten wel eens hebben. Wellicht kan dit een hoop mensen wat rust geven als ze weten wat ze wel en niet mogen doen. Voor overdag bellers heb ik de de TIP bel s,avonds doe ik al tijden .En ik ben degene die lastige vragen stelt en niet zij. Sterkte mensen maar laat je niet kisten Dit moet gewoon stoppen het verrijken over de rug van de goedwillende mensen

caro642
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 apr 2009 09:50

Re: incasso cannock chase

Ongelezen bericht door caro642 »

sterre 088 is denk ik werkzaam bij cannock
sorry hoor maar wat een bedrijf is dat
das echt ellende
ben gebeld door de ned energie maatsch. of ik naar hun
over wou stappen. Ben echter nog steeds tevreden met mijn leverancier
en ging ook verhuizen dus gezegd dat ik geen levering/geen intresse had.
Nu word ik dus bestookt door brieven van Cannock Chase
dat ik moet betalen. ????
Vandaag een brief gehad dat ik afgesloten ben ?????
wat een bedrijf zeg maar ik zit er warmtjes bij dankzij Eneco

sjorskuhh21
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 mei 2009 19:48

Re: incasso cannock chase

Ongelezen bericht door sjorskuhh21 »

Jullie vergeten wel, dat Cannock Chase pas wordt ingeschakeld wanneer het bedrijf (of overheidsinstantie) waar jullie als debiteur NIET hebben betaald, er met jullie zelf niet meer uit komt.
Dus in eerste instantie zit het probleem bij de debiteur e/o bedrijf/instantie.
Naar wat ik begrijp, is er vooral met de administratie van de NEM en de mobiele telefoonaanbieders veel mis.Misschien moeten jullie je als debiteuren dan eens verenigen tegen juist die bedrijven, en zorgen dat zij hun administratie op orde krijgen... Dat scheelt iedereen een hoop irritatie, gezeur en 'dreigementen', en bad publicity :wink:

pmc
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 mei 2009 14:19

Re: incasso cannock chase

Ongelezen bericht door pmc »

Wat ik nu echt niet begrijp is dat, als je er van overtuigt bent dat er geen vordering is er nog mensen zijn die aan deze buro's nog ernergie insteken of kosten maken om die buro's een brief te sturen, gewoon niets laten horen, en komen ze langs? niet binnen laten.

sjorskuhh21
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 mei 2009 19:48

Re: incasso cannock chase

Ongelezen bericht door sjorskuhh21 »

En vervolgens je huis zelf niet meer inkunnen omdat er beslag op ligt.
Altijd in gesprek gaan!

caro642
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 apr 2009 09:50

Re: incasso cannock chase

Ongelezen bericht door caro642 »

een bedrijf als cannock case neem ik dus echt niet meer serious he
per aanmaning scheelt het bedrag een honderdje of wat
en ik ben inmiddels al 3x afgesloten van gas en elektra
lang leve eneco
en voor de goede orde ik ben nooit overgestapt naar de ned. energie maatschappij , als ik die aan de telefoon krijg om zieltjes te winnen kets ik die gelijk af JUIST OMDAT IK WEET WAT VOOR PRAKTIJKEN DIE ER OP NA HOUDEN dus niks geen debiteur die rekeningen niet betaald!!!! wat ik nu graag zou willen weten wat te doen om van cannock case af te komen

nee sterre ik heb geen openstaande rekeningen die betaal ik altijd keurig op tijd. !!!!!!!!!


enne sterre tel. contact ??? ben je eindelijk aan de beurt na 20 min verbreken ze gewoon de verbinding, schrijven helpt ook niet want daar krijg je gewoon geen antwoord op

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: incasso cannock chase

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Caro,

Mischien word het tijd om aangifte te doen?
Want, jij bent geen NEM klant (tel je zegeningen maar) maar zij proberen, via dit incassogedoe, je wel af te persen door bedreigingen e.d.

Dit moet niet kunnen, en zou ook keihard moeten worden aangepakt.

Ik denk dat mensen sneller aangifte zouden moeten doen, als zij onterecht door zo`n incassoclub worden benaderd, en bedreigd - want dat is het.

Kalffje
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 sep 2009 09:23

Re: incasso cannock chase

Ongelezen bericht door Kalffje »

Het bedrijf Cannock Chase...

Enkele jaren geleden kwam ik alleen te staan. Een nieuw huis, nieuwe leveranciers van telefoon, internet, kabel en energie.
Omdat het bedrijf Eneco een dochtermaatschappij heeft genaamd Frivius, een bedrijf dat de baten gebruikt voor ontwikkeling in Friesland was dat een logische keuze.
Een jaar later kreeg ik een andere woning toegewezen, dus ik kon de ‘noodwoning’ met een blij gemoed achter mij laten.
Frivius een mail gestuurd met mijn niuewe gegevens, de verhuisdatum en het verzoek mij op mijn nieuwe adres ook te leveren, en inderdaad, in de nieuwe woning was alles al, telefoon, internet, kabel, energie.
Enekel maanden later kreeg ik een verzoek van Nuon/Liander om maar eens een energieleverancier te selecteren. Telefonisch contact gezocht met Nuon/Liander, want ik had toch een leverancier?
Niet dus.
Prima, als Frivius dan niet wilde leveren dan een andere leverancier gezocht, klaar. Er zijn er genoeg die wel willen leveren. Daarmee was voor mij de Frivius-kous af.
Niet dus.
Afgelopen juli wordt ik op mijn mobiele nummer gebeld door een mevrouw van een bedrijf genaamd Cannock Chase uit Den Haag, Of ik mijn adresgegevens even wilde geven? Dat wilde ik niet. Pas bij navraag vertelde de mevrouw waar het om ging, zij had een vordering van Frivius en dat diende terstond betaald te worden. Ik heb de dame mijn adresgegevens gegeven onder uitleg van het voorgaande, en haar verzocht dat de vordering op schrift te stellen en in een brief naar mij toe te sturen.
Niet dus.
Enkele weken later weer telefoon. Cannock Chase. Of ik wel even heel snel wilde betalen. Ik heb verteld dat ik nog geen bericht had gehad van Cannock Chase.
‘Dat zal wel, dat zegt iedereen, ‘aldus de zeer professionele reactie van de dame. Het gesprek werd nogal intimiderend, en dus heb ik het afgerond.
Inderdaad kwam er later een brief van Cannock Chase, een kopie van de brief die volgens hen naar mij was gestuurd:
“... van onze cliënte ontvingen wij facturen welke nog niet waren opgenomen in de eerder door ons genoemde hoofdsom...”
Het ging om een voorshotbedrag over een maand dat ik al lang en breed was verhuisd, en twee ophogingen, wat dat dan ook maar moge zijn. Daaroverheen kwamen nog rente en incassokosten à € 150,-.
Ik heb contact opgenomen met Frivius, uitgelegd wat het probleem was en natuurlijk het verhuisbericht ingesloten.
Daarop zou zo spoedig mogelijk worden gereageerd.
Niet dus.
Vandaag krijg ik weer een telefoontje van Cannock Chase, zeer intimiderend van toon. Opnieuw uitgelegd wat er aangaande mijn verhuizing is gebeurd, dat ik niet eerder een brief heb gehad van CC en dat ik contact heb opgenomen met Frivius om de zaak op te helderen. Ik had volgens CC niets meer met Frivius te maken, ik had uitsluitend met CC te doen.
Daarna heb ik gevraagd om een specificatie van de door CC gevorderde bedragen, de specificatie die ik dus niet heb ontvangen.
‘Dat zegt u nu wel, en dat zei u de vorige keer ook, maar u heeft de brief wel gekregen’ aldus de o zo vriendelijk heer van CC.
Uiteindelijk vertelde heer mij waar het om ging, het betrof onder meer een vordering uit 2006. Echter in 2006 was ik nog geen cliënt!
Dus ik meld dat bij de ‘heer’ van CC, en die zegt doodleuk dat dat dan wel een typefoutje zal zijn en dat het bedrag gewoon moet worden betaald. Overigens was het bedrag wat deze heer meldde hetzelfde als het bedrag op de kopie van de brief van CC, alleen waren er totaal andere data.
Dus ik heb kopieën opgevraagd van de vordering van Frivius en de kopieë van de volgens CC aan mij gestuurde corrspondentie.
Ik heb mijnheer meereder malen verteld dat ik niet van intimiderende taal gediend ben en dat indien er geen bewijzen worden overgelegd ik de zaak zal gaan voorleggen aan mijn rechtsbijstandsverzekering, mijnheer werd redelijk agressief in zijn gesprek, liet mij niet uitspreken en ik heb het gesprek afgebroken toen de ‘heer’ nogal bedreigend werd, want daarvan ben ik niet gediend.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: incasso cannock chase

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik zou stoppen met telefoontjes. Hetzij zelf bellen, of gebeld worden.

Alles schriftelijk doen, zodat je een dossier kan opbouwen.

Bewaar alles.

Eventueel nog een aangetekend schrijven (met handtekening retour) waarin je aangeeft de vordering niet te erkennen, daar het ontbreekt aan specificaties.
Stel een termijn (8 dagen of zo) waarin ze de informatie kunnen doen toekomen, en dat je anders de vordering als afgehandeld zult beschouwen.

Vermeld tevens dat je telefonisch contact niet meer op prijs stelt, daar dit zeer intimiderend is.

Kalffje
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 sep 2009 09:23

Re: incasso cannock chase

Ongelezen bericht door Kalffje »

Dankjewel voor je advies, ik heb gedaan wat je zei. Tegenwoordig wordt ik zo'n beetje dagelijks lastig gevallen door Cannock, ze hebben dan weliswaar geen nummerherkenning (d.w.z. dat ik niet kan zien wie er belt, maar elke dag om dezelfde tijd wordt er door een onbekend nummer gebeld)en ik neem niet meer op, ik heb gezegd schriftelijk of helemaal niet. We zullen zien wat er gebeurt...Overigens heb ik ook al twee mails naar Frivius gestuurd om opheldering, ik heb alleen een mailtje teruggekregen waarin wordt gesteld dat mijn bericht doorgegeven zal worden naar de juiste afdeling. Helemaal geen reactie tot nu toe.

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: incasso cannock chase

Ongelezen bericht door bokito74 »

Gewoon niet bang zijn alle brieven bewaren en laat ze maar komen.

Op het moment dat ze je bedreigen of proberen je woning binnen te komen heb je prijs.
Ik heb het vroeger ook eens gehad met zo'n nepperd kreeg een rekening aan voor iets wat ik niet kende en ook nooit wat besteld had.

Ik verspil er geen tijd aan hun willen geld dus kom met bewijs zou ik zeggen maar dat bewijs heeft men niet.

2 dreigende figuren aan de deur hier en ze zouden zus en zo en mij wel vinden ik zeg alleen make my day ik betaal niks ik heb geen schuld en ken dat bedrijf ook niet, niks mee te maken u betaald.

Ik zeg u betaald aan mij voor huisvredebreuk en bedreiging, dat bewijs heeft u niet ik zeg o nee kijk eens in deze 2 hoeken camera's met beeld en geluid, dit vonden ze niet leuk en weg waren ze.

Uiteraard wel aangifte gedaan en het bedrijfje was zo opgedoekt daar

demiene
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2009 11:44

Re: incasso cannock chase

Ongelezen bericht door demiene »

Van de week kreeg ik ineens een brief van ccp met de mededeling dat er 30 september beslag gelegd zou worden.

Van den zotte vond ik, nog in afwachting van de gemeente of ik ontheffing kreeg of niet.

Vanmiddag gemeente gebelt en gevraagt hoe dit zat.
Volgens gemeente waren Mijn papieren te laat binnen gekomen, wel vreemd natuurlijk aangezien ik ze 23 juli door de brievenbus had gedaan.
En de gemeente bleef volhouden dat ik de papieren pas 23 augustus had ingeleverd.
Ook zou er een waarschuwingsbrief verzonden zijn op 8 augustus door ccp die ik natuurlijk niet heb ontvangen.
Nou ik voor 2 weken maar een brief opgestelt in drievoud verstuurd met het verzoek voor een betaalregeling. Want tja de vordering klopte wel.
Maar nee ik kreeg geen antwoord.

Ook proberen te bellen maar geen gehoor.

De gemeente kon zogenaamd helemaal niets meer doen.
Met andere woorden mijn gezin en ik draaien nu op voor de fouten van de gemeente.
Ik moest morgen maar thuis blijven en wachten tot de bealstingdeurwaarder zou komen.
En dan hem die brief dan maar geven en maar met hem regelen om toch tot betaling over te kunnen gaan.

Ik vind dit werkelijk van den zotte.

Voorheen eerder contact gehad met CCP maar geen problemen gehad, maar dit keer is het gewoon te erg voor woorden.

Ik wacht morgen wel af.

Maar vind het erg dat hier in nederland de burger op moet draaien voor de fouten van de gemeenten.

Mij is toch echt gezegt het schriftelijk antwoord af te wachten van de gemeente op ontheffing ja of nee...

Je kan dus wel nagaan dat ik nooit meer zo'n formulier in ga vullen.
Ook ga ik zeker een klacht indienen tegen de gemeente ...

prodotti2
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2009 13:39

Re: incasso cannock chase

Ongelezen bericht door prodotti2 »

ik kreeg vandaag ook weer eens post van ze. Een "aankondiging beslaglegging" nogwel. zij regelen voor de gemeente amsterdam de parkeerboetes.

ik moet wekelijks in amsterdam zijn om wat af te leveren, en betaal dan niet altijd parkeergeld, dus ik krijg nogal is een boete van ze helaas, ik heb ze daarom dus ook in mijn adresboek staan van mijn internetbankier progje.

ik had dus netjes betaald, maar bleek dat ze hun girorekening niet meer hebben, dat het nu naar een bankrekening moest. ik had het al 2x geprobeerd maar het geld kwam beide keer terug.

na de factuur, kwam de herinnering, beide had ik dus gepoogd te betalen. Hierna zou ik een "aanmaning" verwachten, maar nee, het was een "aankondiging beslaglegging" :). Zij schreven hier, dat ik niet had gereageerd op hun DWANGBEVEL. Ten eerste heb ik nooit een dwangbevel ontvangen, ten tweede mag dat alleen NA EEN AANMANING (welke ik ook niet heb ontvangen) en ten derde mag dit alleen door een overheidsinstelling worden opgestuurd. (of mag ik ook in naam van den Koningin spreken? :lol: )

Ach, ik zal ze wel betalen op hun bankrekening hoor, maar ik moest er wel weer even over vloeken. Stelletje mafiosi, met hun dreigtaal. Stoort niemand er zich hier nou aan dat zij zichzelf "Cannock CHASE PUBLIC" noemen. Chase Public... Ja sorry hoor, maar ik moet dan toch een beetje aan de "Stasi" denken. Zeer appart dat zoveel overheidsinstellingen zich inlaten met zo'n aggressief bedrijf, die op GEPRINT briefpapier, (ik krijg toch meer vetrouwen als ik zo'n oranje leeuwtje met goude opdruk zie) in NAAM van desbetrefende gemeente, valse informatie geven. Zij zijn absoluut niet gemachtigd om beslagleggingen uit te voeren.

En dan zijn ze nog een stichting ook.. mogen dus geen winst maken... hmm.. vraag me af waar al die woekerrentes dan heen gaan? Rekeningetje bij de DSB misschien?

groet,
Maarten

Kalffje
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 sep 2009 09:23

Re: incasso cannock chase

Ongelezen bericht door Kalffje »

Wat mij betreft, mijn rechtsbijstandsverzekering heeft de zaak nu in behandeling. Ik heb Cannock en aangetekende brief gestuurd met daarin het verzoek mij binnen gestelde termijn de bewijzen te done toehlomen aangaande de vermeende vordering. Geen antwoord dan een verdere aanmaning. En natuurlijk opnieuw zo'n vriendelijke persoon aan de telefoon, die nogal giftig werd toen ik stelde dat ik geen mondeling contact wenste. Overigens wordt op de eerste brief niet aangegeven over welk adres de vordering betreft (wel handig als het gaat over energielevering) en de aangegeven periodes komen niet overeen met de periodes dat ik energie heb afgenomen van Frivius. Toevallig heb ik bij betrekken van de woning Frivius laten leveren, en bij verhuizing deze dochter van Eneco verzocht mij ook op mijn nieuwe adres te leveren. Dit is niet gebeurd. Dus lijkt het mij eenvoudig vast te stellen dat voor ik de woning betrok ik geen energiekosten hoef te betalen op dat adres, noch na mijn verhuizing, waar Frivius immers geen levering heeft gedaan op mijn nieuwe adres... En Cannock maar volhouden, geen bewijs produceren, slechts dreigende taal en initmiderende brieven. Geeft vertrouwen in zowel Frivius/ Eneco en Cannock.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: incasso cannock chase

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Wie eist - bewijst.

Geen bewijs = geen vordering.

Je hebt gelijk dat je niet telefonisch wilt communiceren (tenzij je alles kan opnemen) en het schriftelijk wil doen. Qua bewijsvoering wel zo makkelijk.

Had je de brief aangetekend verzonden trouwens - is nog een stukje extra bewijs, en als men niet reageert, maar wel een rechtszaak start, is dit best een leuk stukje info om aan de rechter te geven.

Kalffje
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 sep 2009 09:23

Re: incasso cannock chase

Ongelezen bericht door Kalffje »

Ja, ik heb de brief aangetekend verstuurd, het zou te makkelijk zijn CC de gelegenheid te geven doodleuk te stellen dat de brief niet is ontvangen.
"AANGETEKEND

Heerenveen 28 september 2009

Geachte Cannock Chase medewerker,

Onlangs heb ik van u een brief ontvangen naar aanleiding van een vordering die Frivius meent te hebben op mij.
Telefonisch heeft u mij benaderd, ik heb gevraagd om bewijsstukken aangaande deze vordering, in plaats daarvan begon uw medewerker intimiderende taal te bezigen en ik werd voor leugenaar uitgemaakt.
Dit accepteer ik niet.
Zo u meent in uw recht te staan verzoek ik u nogmaals mij bewijsstukken te doen toekomen, mocht aan mijn verzoek binnen een termijn van 6 werkdagen vanaf heden niet zijn voldaan beschouw ik uw vordering als afgehandeld.
Ik verzoek u ook per direct telefonisch contact stop te zetten, ik wens niet telefonisch benaderd te worden door uw medewerkers.

Vriendelijke groet,"
En dat is het briefje.

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: incasso cannock chase

Ongelezen bericht door Royalflush »

@ Kalffje,

Naar mijn mening heb jij nu wel genoeg tijd en energie in dit obscure incassobureau gestoken. Deel CC schriftelijk mede dat jij de vordering betwist en dat CC een gang naar de kantonrechter kan maken indien zij de vordering toch handhaaft. Uiteraard zul jij in zo'n geval verweer voeren en alle bijkomende kosten op CC verhalen.

Vragen om bewijs laat de mogelijkheid tot discussie open. Discussie wil jij niet, jij wilt gewoon met rust gelaten worden. Terecht.

Kalffje
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 sep 2009 09:23

Re: incasso cannock chase

Ongelezen bericht door Kalffje »

Daarom heb ik het uit handen gegeven aan ARAG, mijn rechtsbijstandsverzekeraar... :lol:
Dank in ieder geval iedereen voor de adviezen!

afgelopen
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2009 13:26

Re: incasso cannock chase

Ongelezen bericht door afgelopen »

Ja leuk allemaal, maar als je van het gezeik af wilt kun je altijd nog het beste even een bewijsje opsturen dat je in de periode waarover de vordering gaat bij een andere leverancier zat. Je kan eisen wat je wilt maar een incassobureau als Cannock Chase stopt heus niet met bellen omdat je dat wilt.

Natuurlijk is het tegen je principes om zelf iets te gaan opsturen als de fout bij Frivius ligt, maar voor Cannock Chase zou jij net zo goed degene kunnen zijn die fout zit dus waarom zouden ze stoppen.

Nogmaals sta ik niet achter het incasso ik zeg alleen dat als je er vanaf wilt er maar 1 optie is, je kunt ook wachten tot ze je laten dagvaarden maar dan zit je er nog zeker een aantal maanden aan vast en dat zijn alleen ergernissen waar je niets aan hebt.

Gesloten