LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de upc mediabox

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Bladerer
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2006 23:42

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Bladerer »

Hallo allemaal.

Ik heb vandaag mijn mediabox mogen ontvangen.
Helaas werkt hij niet, na het aansluiten volgens de handleiding gaat het apparaat totaal niet aan. De standby led gaat niet branden en er verschijnt verder ook niets op het dispaly.

Gebeld met de helpdesk, maar de kunnen me niet helpen.
Het resetten hielp niet, er moet nu een monteur komen al had ik liever gewoon een nieuw exemplaar gekregen omdat ik nu weer een dag moet vrij nemen want een afspraak maken kan alleen maar in een dagdeel, ze doen geen uitspraken over de tijd dat de monteur echt komt.

Komt het voor dat die mediabox gewoon echt niet functioneert of zijn er nog tips die ik kan proberen?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door agro »

Ja bespaar je een hoop ergernis en stuur die handel retour.

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door JaFO »

Idd ... eigenlijk het beste advies.
Ga niet op UPC en hun 'behulpzame' monteurs wachten.
UPC is namelijk maar goed in een enkel ding : verkopen

Service en het tijdig afhandelen van klachten is iets waar ze al jaren problemen mee hebben (diegenen die internet via Chello of telefoon van UPC hebben kennen de ergernissen al).

En dan nog iets. Waarom zou je als consument iets moeten accepteren dat niet werkt ?
Je koopt toch ook geen auto als die iedere week naar de garage zou moeten ?

Laat je niks wijsmaken over 'zwakke ontvangst' en soortgelijke smoesjes.
UPC stuurt ongevraagd deze mediabox, dus hebben ze zelf maar te controleren dat de aansluiting in kwestie voldoende signaal binnen krijgt. Als zij dat niet willen controleren, dan moeten ze het maar eens voelen.

En nog een tip : wacht niet tot de 6 maanden bijna om zijn. Het zou niet de eerste keer zijn dat er bij UPC wat 'verdwijnt'. Een week is meer dan voldoende om het ding een kans te geven.

Bladerer
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2006 23:42

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Bladerer »

Zou het niet fuctioneren van het apparaat bij mij dan ook kunnen liggen aan een te zwak signaal. ik zie namelijk al niet eens dat de standby led brand. hieredoor heb ik zelf namelijk sterk het idee dat het toestel gewoon niet functioneert.

Het analoge signaal is gewoon goed, ik kan me daarom ook haast niet voorstellen dat het hier iets mee te maken zou kunnen hebben.

Toolboy

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Toolboy »

Blijkbaar ,ontvang ik het beste signaal
Ik heb nog nooit een probleem gehad met de digibox.
En ik werk niet eens bij de upc.
ben ik dan de enige tevreden gebruiker???

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door JaFO »

Grootste probleem is dat UPC een heleboel andere kabelboeren heeft overgenomen.
Daardoor hebben ze in sommige gebieden de zaken (redelijk) op orde en in andere gebieden is het een ramp.
Zo was/is dat met hun internet-service en zo zal het ook met die digitale tv die ze al jaren ons proberen te verkopen.

creed
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2006 00:15

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door creed »

Heb de upc digibox 1 maand gebruikt ,heb zelf ook satelliet en dan ben je toch teveel verwent.De upc box kan daar niet aan tippen,niet aan beeldkwaliteit(sommige zenders waren erg blokkerig) en zapsnelheid.Ook het zoeken naar zenders is traag en omslachtig.Als je slecht beeld met analoog hebt,en je hebt geen alternatief, dan is die box wel een oplossing.Heb nu gelijk heel upc de deur uitgedaan en niet omdat ze daar onvriendelijk waren,nee integendeel, ik heb gelukkig wel positieve ervaringen gehad met de helpdesk van upc :) ,ik ga nu helemaal over op satelliet, want wat moet ik met een dubbel abonnement? :(

faj
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2006 16:27

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door faj »

De hele werkwijze van UPC is gewoon crimineel
Ik werd gebeld door een medewerker van UPC met de mededeling dat iedere abbonee een digitale media box toegestuurd zou krijgen om een half jaar uit te proberen, hij vroeg mij hoe ik daar over dacht.
Ik heb hem verteld dat ik deze box niet wilde en hij het toesturen achterwege moest laten. Hij was daar een beetje verbaast over en ging uitleggen wat de voordelen waren, oa meer zenders en een haf jaar gratis digitale TV kijken, waarop ik hem antwoorde "wat moet ik met al die zenders, ik heb er nu al 25 waarvan ik er hooguit 5 a 6 bekijk en wat gebeurd er na een half jaar als ik niet reageer, want ik heb uiteindelijk niet om dat ding gevraagd. Dan zou een abbonnement een feit zijn.
kan dat zo maar zonder dat ik er om vraag, volgens mij niet.
De box zou toch tegen mijn wil toegezonden worden.
Ik kreeg voor de toezending een brief van UPC waar in stond dat de box in enkele weken toegezonden zou worden.
In deze brief stond ook dat wanneer ik de box na proberen niet meer wilde, dat de box dan opgehaald zou worden.
Helaas was ik op de dag van bezorging niet thuis maar op mijn werk.
Mijn vrouw heeft het pakket van de postbode aangepakt en er nog voor getekend ook.
Zij drong er bij mij op aan om de box toch maar aan te sluiten en uit te proberen. Ik heb dat gedaan maar het resultaat was om te huilen.
Het grootste gebrek was het geluid, ik heb bij deannaloge TV mijn geluid via mijn stereo installatie, dat ging niet via de box, kon gewoon niet.
Ik heb de box dan ook direct weer ingepakt, UPC gebeld met de mededeling dat zij hem weer op konden halen zoals in de brief stond.
Ik kreeg te ****** dat zij dat niet deden, ik moest hem maar bij het postkantoor deponeren. Ook hierin komen zij hun beloftes niet na.
Ik heb gezegd dat als zij hem niet zouden komen halen ik de box bij het oud vuil aan de straat zou zetten.
De medewerker vertelde mij dat ik dan voor de schade zou opdraaien omdat de box eigendom is van UPC, waarop ik hem vertelde dat de box aan mij geadresseerd was en ik er niet voor getekend heb maar mijn vrouw tegen mijn wil.
Dat maakte niet uit zij hij.
Ik heb op een gegeven moment het gesprek maar beëindigd omdat wij het niet eens konden worden.
Een aantal dagen daarna heeft mijn vrouw, zonder mijn medeweten, de box naar het postkantoor gebracht.
Ik wil hiermee maar even aangeven dat UPC het niet kan opbrengen om naar zijn klanten te luisteren en alleen maar doet wat zij zelf willen.

BartMan2006
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2006 11:19

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door BartMan2006 »

Het beeld is gewoon erg goed ben paar keer gebeld om abonnement uit te breiden maar dat hoeft van mij....
Als je al een goed signaal hebt en een goede tv tuner dan is de meerwaarde niet zo hoog of je moet wat van de 102 zenders willen die je nu niet hebt
Ik heb wel digitaal geluid (spdiff) naar mijn versterker maar is op ALLE kanalen PCM stereo ook bij de on demand films , dus geen Dolby Digital wat ze beweren...
Maar ook gewone geluid was al goed (ligt ook weer aan je tv/tuner)

In de UPC krant stond als vergelijking
1 voor TV analoog
4 voor TV digitaal (huidige UPC box)
5 voor HD TV
Maar dat slaat echt nergens op eerder 1.33 voor digitaal (en het is natuurlijk niet eens digitaal wat eruit komt maar PAL/SCART en dat is analoog!)

Bart

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door agro »

Lezen is bij upc niet hun sterkste kant zie het antwoord wat ik kreeg op mijn vraag, op mijn vraag wat er gebeurt wordt niet eens ingegaan.


Geachte heer mevrouw,

Zodra de box bij u wordt aangeboden kunt u deze gewoon weigeren. De koerier neemt de box weer mee en u zult hiervoor uiteraard geen rekening voor ontvangen.


Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op http://www.upc.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge
nformeerd.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

Het is niet mogelijk te mailen naar [email protected]. Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via het contactformulier op de website van UPC. U vindt het contactformulier op http://www.upc.nl

===========================================================

U schreef:

Ik kreeg bericht dat jullie mij ongevraagd de zogenaamde digitale box gaan toezenden, WAAR IK NIET OM GEVRAAGD HEB.

WAT GEBEURT ER ALS IK DEZE ONTVANG, NIET AANSLUIT EN OOK HET BEDRAG DAT JULLIE MIJ IN REKENING GAAN BRENGEN NIET BETAAL????

Als jullie mij deze box toesturen kan die door jullie opgehaald worden, IK VERSTUUR DEZE IN GEEN GEVAL, dit op een tijdstip WAT MIJ SCHIKT.

patries1211
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jun 2006 22:17

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door patries1211 »

ook wij kregen een media box aan geboden op naam van mijn man,ik dacht in eerste instantie nog wat heeft die nu weer besteld zonder dat ik er iets van afweet?na een telefoontje naar mijn man niet dus.de postbode zei al ,ach ik neem hem alweer mee zoals zo vele voor u zijn gegaan.
ik vind het een waardeloze actie,ik vraag nergens om en me zo iets oplaten dringen vind ik al helemaal geen mooie service.vind juist in deze onoverzichtelijke tijden dat ze de keus aan de mensen moeten laten en niet zelf stappen moeten gaan ondernemen om zomaar ineens voor je deur tegaan staan met een grote doos en net doen voorkomen als of er iets besteld is.niet netjes van upc :roll:

mijn broer heeft hem wel aan genomen ,maar mediabox werkte dus niet.moest die weer gaan zitten bellen en wachten dat het signaal ging doen .

mijn moeder al aardig op leeftijd,die nam hem ook aan en dacht dat ze een cadootje kreeg van upc...(mens van goed vertrouwen)die zetten de doos op dr slaapkamer en wist niet eens wat ze er mee aan moest.tot wij er over begonnen,vroeg ze wat is een mediabox?

ik werd er al mee overvallen laat staan inderdaad mensen op leeftijd,vind erg bot en onbeschoft mensen zo op tezadelen met dat soort reclame en actie's.

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door SimonleBon »

mijn broer heeft hem wel aan genomen ,maar mediabox werkte dus niet.moest die weer gaan zitten bellen en wachten dat het signaal ging doen .
In dat geval juist niet bellen, want daarmee kun je tot telefonische order uitgelokt worden (zie debacle telefonische verkoop door energiebedrijven). Eigenlijk zou er een soort 'aan de telefoon wordt niet gekocht' blokkade op de telefoon mogelijk moeten zijn.

Zoals al eerder hier gesteld, de wet zegt dat je voor ongevraagde zendingen niet hoeft te betalen, dus het is meer dan aannemelijk dat dit ook voor (hieraan gekoppelde) abonnementen van toepassing is. Met het ontvangen van het pakket teken je niet automatisch voor akkoord, maar voor de goede staat van ontvangst van het pakket. Iets anders is het als een medewerker van UPC de box/dienst aan de deur VERKOOPT. Dan is je handtekening nodig en geldt de colportagewet.

Het vervelende is dat in haar arrogantie UPC je gewoon zal afsluiten van de kabel wanneer je de in haar ogen terecht gestuurde rekeningen voor digitale tv niet betaalt. Onzin, zij bepaalt niet of een rekening terecht is, dat wordt door de wet bepaald. Je hebt deze extra dienst niet besteld. Anders ligt de situatie natuurlijk wanneer je er (bijv telefonisch) wel mee ingestemd hebt en je van een bestelling kunt spreken. Hier zal echter wel bewijs (opname) voor moeten zijn, wil dit rechtsgeldig zijn.

Om een vergelijkbare situatie te schetsen:
Je energieleverancier stuurt je ongevraagd een lamp en sluit je stroomvoorziening af wanneer je de lamp niet betaalt. Je kunt informatie over de lamp hebben aangevraagd (wat is het voor lamp?), maar daarmee heb je hem nog niet besteld.

PJL
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2010 21:19

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door PJL »

Ben het met vorige mail volkomen eens. De box is een wanhoop. Verschillende keren een "monteur" gehad die meer belangstelling had voor zijn weekend dan voor mijn probleem. Zet een nieuwe box neer met de mededeling dat hij het na een half uur weer doet. Zij half uur duurt bij mij minstens 2 dagen..... Ook weet die monteur (dezelfde) meetwaarden in te vullen die hij niet meet (zal wel aan het weekend liggen) De laatste keer een andere monteur (op mijn verzoek) geweest die wel voor € 80.00 serieuzer heeft gekeken. Maar ook biedt geen soelaas. De problemen blijven. Een eerder advies om een andere coaxkabel te kopen (€ 30.00 voor een Monsterkabel) wordt nu weer vertaald in: koop een goede kabel.
Ik kan onderhand wel een automatische reset installeren, want dat biedt soms resultaat. Ergo: ik ben blij met deze monopolist. Ergerlijk is ook dat je steeds mag bellen met een betaal lijn en tot slot mag je meewerken aan enquette van UPC tegen hetzelfde tarief.

S.Beerenburgh
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 mei 2005 20:41

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door S.Beerenburgh »

Dit topic is al jaren oud :lol:
Inmiddels is digitale televisie een volwassen product geworden. Graag sluit ik mij aan bij mijn voorganger: zorg voor goede bekabeling in huis. Het on-demandgedeelte heeft nooit gewerkt, tot ik bij een opknapbeurt in huis ook maar overschilderde kabels heb vervangen, opeens werkte de mediabox volledig, ondanks dat hij 10 meter van het aansluitpunt zit.

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Het produkt digitale tv is wel volwassen geworden, maar UPC is dat niet. Die probeert nog steeds haar markt af te bakenen dmv eigen standaard.

De enige mogelijkheid om HDTV via de UPC kabel te kijken is d.m.v. de mediabox van UPC. DVB-C (icm een CAM) wordt niet ondersteund. Wil je in meerdere ruimtes HDTV, dan moet je extra mediaboxen hebben.
Wel zonde, heb je een mooie strakke superplatte TV met ingebouwde DVB-C en DVB-S aan de muur hangen, kabels in de muur weggewerkt, moet je toch weer ergens een box in het zicht neerzetten, of een dubbele wand plaatsen.

Verder zijn de standaard abonnementskosten van UPC imo veel te hoog (€ 16,80 per maand voor ca 30 TV-zenders), zeker in vergelijking met andere aanbieders, zoals bijvoorbeeld REKAM, (€ 6,60 p/m voor bijna 50 TV-zenders) of CAIHIA € 9,60/€ 13,16 p/m voor 32 TV-zenders).

UPC gedraagt zich als een monopolist, en ik ben blij dat er wetgeving komt om verplicht concurrentie op de kabel toe te laten.

Toolboy

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Toolboy »

Toolboy schreef:Blijkbaar ,ontvang ik het beste signaal
Ik heb nog nooit een probleem gehad met de digibox.
En ik werk niet eens bij de upc.
ben ik dan de enige tevreden gebruiker???

Dat was dus zo helaas kan ik bij deze melden dat ik al sinds minimaal 06-2009 in strijd ben met de upc.
Het signaal wat ze ze doorsturen is 1 groot drama
En aangezien hun reacties naar mij toe zal dat nog wel een poosje duren.
Ken ondertussen al hun call center medewerkers.(En incasso buro`s :twisted: )
Ik ben dus ook gestopt met betalen,na hun in kennis te hebben gesteld van de kwaliteit.
Vervolgens wacht men zo lang en komt niet met een oplossing,opdat ze kunnen zeggen U heeft een betalings achterstand.
Die gasten kunnen doen wat ze willen.
En ook niet radar en Kassa enz kunnen daar wat aan veranderen blijkbaar!

T

Mieke474
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 apr 2010 00:35

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Mieke474 »

lol.... wat een gedoe... de prijs van de kabel die upc hanteert is best normaal... tegenwoordig hebben ze ook alles in 1 paketten vanaf 45e... sorry maar goedkoper heb ik nog niet gezien.... heb zelf ook upc en heb nergens problemen mee... nu ja af en toe heb ik wel eens even gn internet, maar wie zegt dat ik dat bij bv kpn niet heb?

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Ik vind die prijs van € 16,80/maand voor de kabel niet normaal.
Onlangs is besloten dat de kabel vrij gegeven moet worden aan andere aanbieders, deze kopen bij UPC in voor max. € 8,83.

Goedkoper dan € 45 kan makkelijk.
Ik ben nu voor televisie (Digitenne + Satelliet), internet (20Mb ADSL) en telefonie, totaal € 33,43/maand kwijt. Dat is toch 25 % goedkoper, oftewel bijna 140 per jaar.

UPC M.J
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:15

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door UPC M.J »

SimonleBon schreef:Ik vind die prijs van € 16,80/maand voor de kabel niet normaal.
Onlangs is besloten dat de kabel vrij gegeven moet worden aan andere aanbieders, deze kopen bij UPC in voor max. € 8,83.

Goedkoper dan € 45 kan makkelijk.
Ik ben nu voor televisie (Digitenne + Satelliet), internet (20Mb ADSL) en telefonie, totaal € 33,43/maand kwijt. Dat is toch 25 % goedkoper, oftewel bijna 140 per jaar.
Bij een €45 euro pakket krijg je wel 25 MB internet snelheid, ADSL= t/m 20 mb dus je weet nooit hoeveel je krijgt. En bij UPC krijg je wel een Digitale Mediabox ipv een digitenne.. En als je de kabel weglaat bij upc dan ben je maar €28.30 kwijt dus goedkoper als wat jij hebt met je €33.43 ;)
Het is enkel de kabel die het ietsjes duurder maakt als jouw pakket maar voor ongeveer 11 euro meer heb je veel beter kwaliteit dan elke andere provider. Mensen maken UPC zwart. Maar als ik in de lijn hoor hoeveel klanten gewoon weg super tevreden zijn dan is dit niet te vergelijken. En daarna komt nog eens erbij dat UPC meer als 2 miljoen klanten hebben. Dat is meer dan wat telfort/online/tele2 bij elkaar heeft. Als we die providers bij elkaar doen hebben ze 31.8% storing bij elkaar.
UPC presteert wel gewoon de storing percentage van 2.8% te halen berekend over alle klanten. Dus klaag wat je wilt. Maar dan moet je geen kabel voor 5 euro gaan halen bij de mediamarkt en die aansluiten zodat je op radar kan posten dat UPC slecht is. ;)

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door agro »

Mensen maken UPC zwart.
Doet upc zelf door hun arrogante en onbeschofte houding jegens klanten.

Gesloten