LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de upc mediabox

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Mieke474
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 apr 2010 00:35

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Mieke474 »

nou nou... arrogante behandeling van klanten lees ik.... het zal wel... ben jij vast 1 van die klanten die altijd gelijk wil hebben.... bij upc werken ook mensen die alles willen doen om een klant te helpen in het mate van het mogelijke.... klantenservice is raar maar waar, het moeilijkste beroep van NL!!!! je kan nou eenmaal niet de klant altijd vertellen wat hij of zij wil horen....

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door atesli »

Hmm ik herken deze problemen niet die ik hier lees.
Heb ruim 4 jaar digitale tv van upc en ben WEL erg tevreden over de service.

Heb zeker wel wat problemen gehad en heb inmiddels mijn 3de box.
Als er problemen waren, kwam een monteur langs en werd de box vervangen.

Vaak voorkomend probleem is dat er geen juiste kabels en versterkers worden gebruikt. Deze moeten geschikt zijn om een retoursignaal te kunnen verwerken.

Ik heb veel info gekregen en gevonden op chelloo.com forum
Daar kan je leren hoe je geforceerde updates en resetten van je box kan doen.

Dat resetten moet ik soms uitvoeren ( 1x per 3 maanden) en dan werkt alles weer prima.

Begrijp dat als je dat niet weet , afhankelijk bent van een monteur die het zelfde doet in 3 minuten.

Greetzzz ATESLI

Oja ik werk niet voor UPC

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door agro »

.......... en heb inmiddels mijn 3de box.
Dat resetten moet ik soms uitvoeren ( 1x per 3 maanden)
Tja, dat heb je met apparatuur van inferieure kwaliteit.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door atesli »

Tja, dat heb je met apparatuur van inferieure kwaliteit.


Klopt, kwaliteit van die boxen is bagger, maar je krijgt ook zonder problemen weer een nieuwe.

Kost UPC wel behoorlijk wat geld, steeds een monteur en een nieuwe box plaatsen.
Ook hier blijkt maar weer goedkoop is duurkoop

Gr
ATESLI

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door SimonleBon »

UPC M.J schreef:Bij een €45 euro pakket krijg je wel 25 MB internet snelheid, ADSL= t/m 20 mb dus je weet nooit hoeveel je krijgt. En bij UPC krijg je wel een Digitale Mediabox ipv een digitenne.. En als je de kabel weglaat bij upc dan ben je maar €28.30 kwijt dus goedkoper als wat jij hebt met je €33.43 ;)
Je bedoelt waarschijnlijk 25Mb en 20 Mb.
Nu beweer je dat het UPC pakket van € 45,- eigenlijk € 28,30/maand kost. Dus je wilt zeggen dat ik het UPC pakket zonder de kabel bestellen? Nee dus.

Bij mijn internetabonnement is het tarief voor de telefoonlijn al ingesloten, dus wanneer ik op dezelde manier als jij zou rekenen, zou mijn 20Mb ADSL abonnement om en nabij de €10,- per maand bedragen.

Het is jammer, maar de kabel (a € 16,80/maand) moet verplicht worden afgenomen, omdat je anders geen gebruik van de andere diensten kunt maken. Dus zo lang dat basistarief zo hoog ligt, ben je elke maand duurder uit.

FYI: Mijn 20Mb adsl 'doet' 18Mb/seconde, en in de praktijk (surfen/gamen/youtube kijken) maakt het niet uit of je nu 25, 20 of zelfs 10 Mb/s hebt. Het snelheidsverschil is alleen relevant bij het downloaden van bijvoorbeeld complete DVD's(4,5GB), dan merk je het verschil. Dan duurt het namelijk 30 ipv 40 minuten. Ik doe dit niet vaak genoeg om een duurder abo te rechtvaardigen, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat niet vinden.

Bij het spelen van games is overigens ADSL in het voordeel, omdat de gamelag (vertraging) lager is. Gamers hebben over het algemeen dus liever een DSL aansluiting dan kabel.

Ik heb alles los van elkaar, dus verschillende abo's en geen tripple deal. En als ik zie dat ik voor vrijwel hetzelfde pakket goedkoper uit ben, is UPC gewoon te duur met zijn 'aanbieding' (of mijn pakketten niet duur genoeg).
Mieke474 schreef:nou nou... arrogante behandeling van klanten lees ik.... het zal wel... ben jij vast 1 van die klanten die altijd gelijk wil hebben.... bij upc werken ook mensen die alles willen doen om een klant te helpen in het mate van het mogelijke.... klantenservice is raar maar waar, het moeilijkste beroep van NL!!!! je kan nou eenmaal niet de klant altijd vertellen wat hij of zij wil horen....
Klantenservice is zeker niet het moeilijkste beroep van Nederland, maar wordt door klantenservicecentra zelf moeilijk gemaakt door alles te standariseren in scripts en procedures. De helpdeskmedewerker leest op van zijn beeldscherm ("computer sais No") en hebben feitelijk geen kennis van zaken. Er zijn ook uitzonderingen, zoals de beste internetprovider bewijst.

Een moeilijk beroep vind ik eerder iemand die organen transplanteert en tijdens de operatie dmv een sneetje de keuze moet maken over een leuk leven met het risico mortaliteit of een leven met beperkingen.
Een moeilijk beroep kun je ook hebben bij jeugdzorg en zwaar verwaarloosde en misbruikte kinderen tegenkomt.

Iemand vertellen wat hij niet wilt horen vergt misschien wel wat van je, maar zeker in de anonimiteit van een grote organisatie hoeft dat niet moeilijk te zijn. Er wordt vaak met de term 'company policy' gegooid. Juist hierdoor zullen klanten ook gefrustreerd raken. Bovendien wordt ook vaak geen eerlijke voorlichting gegeven.

Het is bij helpdesks/klantenservice dan ook geen kwestie van gelijk halen of krijgen, dan beland je in welles/nietes ipv naar een oplossing voor een probleem te zoeken. Je moet als helpdesk wat bieden; hulp en eerlijke voorlichting. Dat is de taak.

Je mag als klant toch verwachten dat de dienst waarvoor maandelijks een behoorlijk bedrag betaalt, gewoon naar behoren functioneert?
Of dat het bedrag dat afgeschreven wordt, juist is?

Men gaat er bij technische storingen bij voorbaat van uit dat de oorzaak van de fout bij de klant zelf ligt, omdat dit in een groot aantal gevallen het geval is. De grote gemene deler. Daardoor worden de klanten met teveel terughoudendheid behandeld als kleine kinderen die niets (kunnen) weten. Elke keer wordt hetzelfde scriptje afgewerkt, valt jouw geval erbuiten, dan heb je pech.

Vaak wordt de reset als oplossing geboden, maar het lijkt mij dat wanneer een apparaat regelmatig gereset moet worden er toch sprake is van een constructie- cq installatietechnische fout die gewoon verholpen dient te worden. Maar ja, het kost natuurlijk geld om monteurs rond te laten rijden voor elk 'wissewasje' en dat gaat af van de winst.

Ik noem dat kortzichtigheid, terwijl een manager volhardt en met statistiekjes aantoont dat nieuwe procedures efficienter zijn. Die vertrouwt er (soms terecht) niet op dat mensen op de werkvloer kunnen nadenken (of weet dat het bedrijf eigenlijk bagger verkoopt).

Statistieken en cijfers zijn leuk om een beeld te creeeren dat je wenst, maar bieden geen oplossing en moeten zeker niet teveel gehanteerd worden. Dit leidt namelijk tot manipulatie van de data om zelf beter voor de dag te komen. Met manipulatie bedoel ik bijvoorbeeld maatregelen die de cijfers beinvloeden, maar geen (en soms zelfs tegenovergesteld) effect hebben op feitelijke problematiek. Dit zie je goed in de politiek, die zich ook graag van statistieken bedient. Ze baseren hun beleid erop en tonen met statistiek aan dat hun beleid werkt.

Elke klant heeft zijn eigen benadering nodig, de een is bijvoorbeeld wat technischer onderlegd en soldeert zijn eigen kabels, terwijl de ander zijn kant en klare kabeltje bij de bouwmarkt haalt ....en weer teruggaat omdat hij/zij het verkeerde kabeltje heeft gekregen....
Voor die benadering heb je de juiste mensen nodig in je organisatie, en die kosten geld.

Ik kan mijzelf ook niet helemaal vrijpleiten, en werk ook mee deze cultuur in stand te houden, door voor de goedkopere produkten te kiezen. Maar UPC vind ik een geval apart, ze buit IMO nog steeds haar monopolie uit.

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door SimonleBon »

En om weer on topic te komen, wanneer UPC niet zo eigenwijs was geweest om haar eigen standaard voor digitale televisie te hanteren, en gewoon voor DVB-C met een CAM hadden gekozen, hadden ze die ellende niet gehad.

Mieke474
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 apr 2010 00:35

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Mieke474 »

Klantenservice is zeker niet het moeilijkste beroep van Nederland, maar wordt door klantenservicecentra zelf moeilijk gemaakt door alles te standariseren in scripts en procedures. De helpdeskmedewerker leest op van zijn beeldscherm ("computer sais No") en hebben feitelijk geen kennis van zaken.
U hebt echt geen idee hoe het werkt he... net zoals vele andere trouwens.. beetje zielig... u veroordeelt de klantenservice medewerkers van upc al bij voorbaat terwijl u geen idee heeft van hoe er wordt gewerkt... :? :!: :!: :|

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door jolanda77 »

sorry mieke maar ik moet je toch ongelijk geven het een groote bende
bij upc rekeningen die niet klopen 100 zelde verhaal van haal de stekker er uit
denken ze dat we uit een ei komen media flut box die iedere keer vast loopt
onkundige helpdesk die niet weten wat ze doen en zo kan ik nog wel even door gaan maar ik heb heel de zooi er uit gegooit ben ik blij dat ik glas vezel heb
dat moet je eens doen geen enkel probleem snelheid internet konstand 100 mbit
en up 100 mibt tv geen storing geen vast lopers
dus upc sorry hoor maar wat een bedrijf

anita1971
Berichten: 265
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door anita1971 »

Ik werk ook niet voor UPC :wink: (heb een wao uitkering)

Wij zijn ook heel tevreden over het doen en laten van UPC.
Maar......... het zal er wel aan liggen waar men woont.
Ik hoor vanuit Almere en Amsterdam allemaal dramatische verhalen
terwijl er hier in het midden van ons land weinig tot niets aan de hand is.

Een hartelijke, zonnige groet, Anita

Mieke474
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 apr 2010 00:35

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Mieke474 »

nou ja zeg .... het zijn ook altijd de zelfde menen die moeten klagen.... het is niet omdat je een andere provider hebt, dat het daar ook niet allemaal kan gebeuren... iig de mensen die bij upc werken krijgen een degelijke opleiding voor ze in de lijn worden gezet...

puck15
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 okt 2008 22:59

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door puck15 »

Mieke474 schreef:... iig de mensen die bij upc werken krijgen een degelijke opleiding voor ze in de lijn worden gezet...
Alleen heeft een gemiddelde helpdesker niet dezelfde rechten om handelingen uit te voeren als een officiele webcare medewerker.

Heb nu 2x mogen meemaken dat een webcare medewerker alles vlekkeloos heeft geregeld wat de helpdesk niet kon of mocht doen ( helpdesk moest monteur sturen, webcare kon wel rechtstreeks box wisselen - monteurscontrole was al in het verleden gebeurt).

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door agro »

... iig de mensen die bij upc werken krijgen een degelijke opleiding voor ze in de lijn worden gezet...
Klopt, maar dan wel hoe ze klanten het best kunnen afschepen :!: :oops:

Mieke474
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 apr 2010 00:35

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Mieke474 »

lol.....
alle mensen die zo te zeuren hebben over klantenservice medewerkers of helpdeskmedewerkers zouden eens 1 dag in hun voeten moeten staan, 1 keertje meewerken of zo... ze zouden nogal anders piepen!!!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door agro »

alle mensen die zo te zeuren hebben over klantenservice medewerkers of helpdeskmedewerkers zouden eens 1 dag in hun voeten moeten staan, 1 keertje meewerken of zo... ze zouden nogal anders piepen!!!
Waarom :?: Om zich te verlagen tot hun niveau :?: :oops:

Mieke474
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 apr 2010 00:35

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Mieke474 »

Waarom Om zich te verlagen tot hun niveau
dit is nu precies zo'n achteerlijke reactie... zonder hun geen grote bedrijven!

Toolboy

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Toolboy »

Upc werkt met onwetende call center medewerkers zonder gedegen opleiding of verstand van zaken.
Dit valt de call center medewerkers niet te verwijten.Maar zeker wel de monopolist upc die daar met alle plezier gebruik van maakt.

T

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door SimonleBon »

agro schreef:
alle mensen die zo te zeuren hebben over klantenservice medewerkers of helpdeskmedewerkers zouden eens 1 dag in hun voeten moeten staan, 1 keertje meewerken of zo... ze zouden nogal anders piepen!!!
Waarom :?: Om zich te verlagen tot hun niveau :?: :oops:
Ik vind het niveau van deze opmerking nogal respectloos.

Dat het beroep zwaar kan zijn, besef ik, evenals dat een groot deel van de helpdeskmedewerkers wel de juiste intenties heeft, maar niet over de middelen mag beschikken. Je moet voor dit beroep wel geschikt zijn, maar het is zeker niet te kwalificeren als het moeilijkste beroep. En ja, ik weet hoe helpdesks werken. Ik heb iets tegen de manier van opereren bij de meeste, waarbij alles in vakjes,regels en scripts geplaatst wordt.

De medewerkers zijn gewoon (hard) werkende mensen, en ik ga ervan uit dat ze hun best doen, net als ieder ander. Daarvoor krijgen ze van mij respect!

Mieke474
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 apr 2010 00:35

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Mieke474 »

De medewerkers zijn gewoon (hard) werkende mensen, en ik ga ervan uit dat ze hun best doen, net als ieder ander. Daarvoor krijgen ze van mij respect!
:arrow: Helemaal mee eens!!! :!: :!: :!:

UPC M.J
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:15

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door UPC M.J »

Toolboy en agro jullie bereiken hier niks mee. Als jullie beide UPC zo slecht vinden, jongens dan vertrekken jullie toch? Denken jullie dat als jullie dit posten op RADAR dat mensen wegblijven bij UPC? Ik ben zelf een medewerker en ik kan met gemak 2 miljoen klantnummers voor jullie neerlegen die super tevreden zijn. En storingen? Bij welke provider heb je dat niet ? Je moet kijken hoe snel dat opgelost wordt. Echter wordt er door sommige klanten geen mogelijkheid gegeven om het op te lossen. Ik neem een voorbeeld. Meneer had laatst gebeld had 16 jaar geen storing. Op een gegeven moment had meneer een storing op zijn Kabel televisie en meneer had geen zin om even thuis te blijven voor een monteur. Ik kon voor meneer elke tijdstip een monteur regelen die hij wou. Echter zei meneer dat hij geen zin had in een monteur omdat hij 30 minuten!!! voor thuis moest blijven. Ja en dan vervolgens een verhaal typen op radar dat IK geen monteur wou laten inplannen. Ik heb daarop gereageerd en meneer heeft onmiddelijk zijn post weggehaald.


Ik ben geen webcare medewerker maar een medewerker van afdeling Retentie ( klantbehoud ).
Wie denkt dat hij door UPC onterecht wordt behandeld en denkt dat UPC daarin fout is mag zijn klantnummer persoonlijk of in een post noteren en ik pak het op. Je wordt dan teruggebeld ( wel even nummer bij vermelden waarop je bereikbaar bent ) en dan zal ik u verder helpen.

En even over opleidingen. Je krijgt 1 maand fulltime 40 uur per week volledige training bij UPC. Je krijgt aan het einde een examen. Als je die haalt mag je in de lijn zo niet dan houdt het op. ;)
Laatst gewijzigd door UPC M.J op 13 jun 2010 21:57, 2 keer totaal gewijzigd.

bavarian
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 apr 2010 19:07

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door bavarian »

Dus voor u is het gestopt. Iedereen kan een alias aanmaken op dit forum en schrijven dat hij/zij voor UPC, Oxxio,etc. werkt.

Nooit ingaan op zulke identiteiten is mijn advies :mrgreen:

Gesloten