LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.

bent u tevreden met uw argenta spaarrekening?

ja! die 3,15 % is bijzonder hoog en ik zie geen enkel nadeel
20
36%
ja! die 3,15 % is hoog, maar er zijn enkele nadelen
1
2%
nee! ik raad af om met argenta in zee te gaan
22
39%
ik ben geen klant, maar heb nu wel interesse gekregen
13
23%
 
Totaal aantal stemmen: 56

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Doe dan maar Italië: 100.00 euro, of Frankrijk: 60.000.

Allemaal eurolanden, dus geen valutarisico.

The Wizard
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 apr 2005 15:46

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door The Wizard »

Heeft iemand trouwens enig idee wat het invoeren van een eigen risico concreet gaat betekenen :?:

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door particulier »

Dat is 10 %. Dus als je het maximale garantiebedrag hebt gespaard, 40.000 euro, dan staat de Nederlandse bank garant voor 36.000

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Minister Zalm heeft gezegd dat er zal worden nagedacht over een eigenrisicoregeling. Niemand weet dus nog wat die regeling in zal houden. Het idee van 10% dat particulier noemt is best een aardig idee, maar niemand weet of dat de regeling zal worden. Afwachten dus.

The Wizard
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 apr 2005 15:46

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door The Wizard »

En als je € 18.000 hebt gespaard, is dan maar € 16.200 gegarandeerd? In dat geval zou een nieuwe regeling voor veel mensen nadelig zijn, want je risico neemt dan door een nieuwe regeling alleen maar toe. Of loopt het eigen risico pas vanaf 20 duizend?

JosephVos
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 apr 2006 09:44

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door JosephVos »

Ik zag dat er mensen overwegen om de hoge rente te overwegen bij deze bank. Deze bank is dus in handen van de Russische Alfa Bank. Ik vond de volgende storende informatie op "Gangsters Inc." op het internet over de voorzitter Drovossekov van de ATBank. Natuurlijk kan ik niet nagaan of het waar is.

Amsterdam, Netherlands, Kurganskaya


In 1994 was in Kiev the first businesspartner of mafiaboss Viktor Balulis killed. 19 May 1997 was in Amsterdam the Littuanian businessman and mafiaboss Viktor Balulis (45) shot and killed. Balulis did in oil and gass winning. The same day left Maxim K and Alekos A in a hurry the Palace Hotel in Scheveningen. Viktor Balulis (himself armed) was killed before a house in which he had intrests, in the same house was settled Alexei Drovossekov director of the Amsterdam brach of the Stolichny Bank. The owner of the house are the Lettians Genadijs Valagins (33) and Ivans Haritonovs (43). Their correspondence address is the house of Balulis in the PC Hoofdstraat where police found machineguns. Drovossekov hired from them via the holding of the Ucranian Michael Panteleer and Balulis with as front the to dutch naturalized Alla Korenshook Nibkila the in Kiev born upperneighbour of director Alexei Drovossekov. Valagins and Haritonovs stood later trial in Littuania and their gang was also accused of the kidnappings of 2 german businessmen who were later found dead in a small plane that had crashed in the Bodensee. 26 May were Maxim K, Alekos A and Vladimir S togather in the Golden Tulip Hotel in Zandvoort. They knew Balulis and met him regularly. 29 May Drovossekov and his boss Alexander Smolensky had to ensure about the murder to T de Swaan of the dutch Central Bank, that their bank is not infiltrated. 30 May dutch police arrested the Russians Maxim K (38 and born in Kazachstan), Alekos A (32 born in Athens) and Vladimir S (31 born in russia) on the suspicion of the murder of Balulis. The 3 are suspected of being members of the gang from the region Kurgan. Dutch police can't proof the murder but heared from the russians that the men were sought for the murders of crimebosses and Oleg A was extradited to Russia and Maxim K was extradited to greece who suspect him of the murder of the legendary hitman Solonik. 26 August 1997 was Oleg A extradited by the Netherlands to Moscow. 8 September the dutch extradited Maxim K to Greece.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Merkwaardig is wel, dat bij www.argenta.nl de rente nog 3,15 % zou zijn,
maar dat op www.argenta.be de rente dus 4-4-06 verlaagd is naar 3 %
Ja, nou en? In België krijg je dus minder rente dan in Nederland. Was altijd al zo. Een jaar gelden kon je op www.argenta.be niet meer dan een procent of 2,2 of zo vinden, en nu zijn ze gestegen tot 3%. Heb jij bij de Belgische Argentabank een rekening geopend?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door SJZ »

bedankt voor de 'uitleg'
Mmm, gelukkig staat dat woord tussen aanhalingstekens, want als uitleg was het niet bedoeld. Ik kon nauwelijks geloven dat jouw posting serieus was. Jij vergeleek de rente in Nederland met de rente in een ander land, ja, zo kan je altijd wel wat geks zeggen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik heb niet gezegd dat jij gek bent hoor.


Maar waarom zou de rente in Nederland omlaag moeten omdat in een ander land de rente ook lager is?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door SJZ »

ik zou dan een bank kiezen, die iedere spaarder hetzelfde behandelt.
Dus jij hebt geen geld op rekeningen gezet bij banken die ergens anders op de wereld een hogere rente geven dan hier in Nederland?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door SJZ »

hun binnenlandse spaarproducten ook openstellen voor buitenlanders, en of die dan een hogere of lagere rente krijgen
Volgens mij snap jij niet waar de discussie over gaat.

Warrie
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 jun 2006 01:32

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door Warrie »

Net bericht gekregen, het wordt 3.25% per 19 juli. Werd ook wel tijd, de DSB bank zat al boven argenta met 3.2%

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door SJZ »

ik was onlangs in praag en heb dus onnodig steeds 5% provisie betaald
Daar zou ik van balen als ik daar achteraf achter zou komen ... 'k zou d'r maagpijn van krijgen.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door stekel »

Argenta verhoogt de spaarrente naar 3,25%. Per 19 juli dat zie ik niet bij alle andere grote instellingen!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door SJZ »

gelukkig ben ik jouw niet
Mijn wat?

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door particulier »

Ook maar even een duit in het zakje doen :D

Argenta Spaarbank N.V. heeft een BBB+ creditrating gekregen van Standard & Poor. Dit betekent dat de Argenta Spaarbank een niet al te hoge kredietwaardigheid heeft: Normale banken hebben minstens een creditrating meer. Een creditrating lager en het risico op faillisement begint flink toe te nemen.

Wat heeft de spaarder hier nu aan? Omdat de creditrating niet al te hoog is, is de rentevergoeding ook een stuk hoger, en dat blijkt. Een spaarder doet er goed aan niet meer dan 20.000 euro op een dergelijke spaarrekening te zetten: Bij faillisement kun je je geld claimen bij De Nederlandse Bank (of de Nationale Bank van Belgie).

harry77
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 sep 2005 10:56

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door harry77 »

Klopt, of een gezamelijke rekening. Dan krijg je per persoon 20.000 euro....

Richy
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2005 14:35

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door Richy »

Waar kan ik iets vinden over die mindere rating? ik weet niet beter of ze hebben begin van het jaar gewoon een positieve raring gehad.

Postitief en snelgroeiend.



Zelf ben ik zeer tevreden met mijn Argenta spaar en betaalrekening.


:roll:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Het (tevergeefs) wachten is nu op navolging door onze 'eigen' bankiers.
Waarschijnlijk is Argenta juist de navolger.

DSB was al langer 3,3%
AT Bank ging in november al naar 3,65%
AK Bank geeft 3,5%

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door Noble »

@ particulier:


Hoeveel mensen van de 1.500.000 postbank gedupeerden hebben 20.000 Euro op hun betaalrekening staan ??? :lol:


Die garantie limiet?? kiss my a##

Gesloten