LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] At Home Klachten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik vind het erg voor de mensen die deze problemen hebben, ik heb hetzelfde met internet via @home.

Wacht af tot ik eindelijk ADSL kan aanvragen (de Held in Groningen is voor een deel op Glas).


@ Pethome
PetHome

Geplaatst op 21 Apr 2006 23:14 door PetHome
ik wil weer groene wagentjes in de straat
Die verdwijnen zo wie zo, worden tegenwoordig wit.

adriaaldijk
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 apr 2006 12:47

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door adriaaldijk »

Mensen stop met Home Telefoon.
Ik heb opgezegd binnen de proeftijd. Bellen kan ik nog wel maar gebeld worden al weken niet.
Per 16 mei a.s. ben ik weer bereikbaar per KPN.
Op aangetekende brieven reageren ze niet.
Ik heb ze nu de rekening gezonden.
Hun Alg. Voorwaarden zijn alleen van toepassing indien zij een produkt leveren. Zij leveren niets of bijna niets.
ART. 6:106 bw, ART.6:162 bw.,
ALLE KOSTEN EN IMMATERIELE SCHADE WORDT IN REKENING GERACHT
20 euro p.dag immateriele schade frustratie, psychisch enz.
Aansluitkosten KPN
Aanschafkosten mobieletelefoons
Portokosten, Telefoonkosten
Enz.
Bedrag moet binnen 8 dg. betaald zijn. Zoniet dan krijgen zij een dagvaarding van het Kantongerecht.
Die kosten komen er dan ook nog bij.

Er bestaat jurisprudentie over dit soort zaken en niet 1 is verloren.

Ik hoop dat zij dan net zo reageren als nu dan worden zij bij verstek veroordeeld.

Adri

DJD
Berichten: 222
Lid geworden op: 26 okt 2005 10:41

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door DJD »

Al bijna een jaar @home telefonie en noooit problemen :D :D

Miguel_x2
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2006 13:29

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door Miguel_x2 »

ik kwam op deze site omdat ik een klacht had en wat me opviel het grote aantal klachten over telefonie.Ik heb net sinds 5 dagen een nieuw abonnement aangevraagd met digitale televisie en bellen en heb ook nog een budget abonnement bij hun.. ik heb nu al 5 weken geen internet en heb heel vaak er heen gebeld en gemaild want alleen de technische dienst kan mij helpen en het is nu nog steeds niet verholpen ,en er zijn hele lange wachttijden en heb ook gevraagd toen ik telefonie en digitale televisie had aangevraagd of er ook lange wachttijden zijn zoals bij internet en is mij verzekerd van niet is dit zo of niet ? en wat raden mensen me aan die dit lezen ?

dichan
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2006 16:38

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door dichan »

Net weer gebeld met @home. Al bijna 5 week geen telefoon. Blijkt dat ze nog niets met de afhandeling van het probleem hebben gedaan.
Grote klasse!

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2006 21:29

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door [email protected] »

hoi,
mijn schoonouders van Waalwijk hebben al ruim 3 weken geen telefonie , en mij word maar verteld wachten,wachten omdat de sevice controle al ruim 7 dagen er mee bezig is , heeft dit klacht overgenomen van de technische dienstafd. Word ik wel serieus genomen , en athome komt maar niet met een verlopige alternatief.
Wie kan mij advies geven .
Die luitjes zijn ook niet telefonsiche bereikbaar, internet doet wel Groenlampje telefonie knippert.

doeg , adje ( tilburg)

nederlandklaagland
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2006 04:18

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door nederlandklaagland »

Wanneer leerd men het nou? mijn titel wordt altijd bevestigt bij klachten over welk bedrijf dan ook. ik kan me voorstellem, dat ,emsem altijd op zoek zullen gaan naar goedkopere of betere oplossingen, maar in vele gevallen is beter meestal slechter af en goedkoper alleen maar duurder. als het werkt waarom zou je dan in zee gaan met bedrijven die honderden uitgeven voor zoveel reclame??? reclame geeft al aan dat een bedrijf zich niet op andere manieren kan verkopen of zich in een positief daglicht kunnen zetten. je hoeft geen reclame te maken als je je positie al heb en als je dan nog niet tevrfeden met de winst die je maakt ga je reclame maken. de grootste bedrijven doen dit, maar zorg dragen voor de mensen die deze winst veroorzaken ho maar. kortom ik pleit voor bekendheid door naam te maken en KPN heeft gewoon naam en dat is niet vanwegen de bekendheid door klachten maar meer de bekendheid door tevredenheid. het bedrijf bestaat niet voor niks al jaren. dus betaal wat meer en ga voor zekerheid is mijn motto. 8)


lp.s. let niet op mijn typfouten er is iets met mijn scherm en nee ik werk niet voor kpn, want ze maken wel reclame maar eigenlijk is het niet nodig dus......... :P

hubbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 dec 2005 23:38

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door hubbie »

Ik heb me vorige week zondag 7 mei telefonisch aangemeld voor telefonie en vorige week woensdag 10 mei heb ik de modem ontvangen en ook meteen aangesloten en heb meteen kiestoon vanaf 9 juni heb ik geen kpn meer. Het internet werkt binnen een kwartier na het aansluiten van de nieuwe modem, klasse van @home.

inestraeter
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mei 2006 23:37

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door inestraeter »

Aangezien halverwege 2002 er geen gratis klanten"service" nr. meer is - wat 'n service! - is het gebruikelijk dat er kosten verbonden zijn aan de telefonische klantenservice! Oh ja, logisch ook? Home is nl. van mening - nou die mening heb je dan maar als klant ook te hebben - dat het contact opnemen met de klantenservice onder de verantwoordelijkheid van de abonnee valt, ook als niet jij, maar zij verantwoordelijk zijn voor die klacht. "De kosten hieraan verbonden, betalen wij niet". De -allereerste - kosten, die ik gemaakt heb om telefonie goed te krijgen, waren meteen al 8,70 euro, plus 7.60 mobiele kosten. Nu nog, vanaf 4 april, 'n rare beltoon, geen voicemail meer, geen nummermelder meer op de 2de telefoon en geen computernaam en aanmelding meer op de 2de computer. Plus 'n vette rekening, die totaal verkeerd berekend was. Op de specificatie stond wèl vermeld dat het servicenr. 09000740 in de top 15 stond als meest gebeld en met de hoogste kosten! Dat is om gebruikers alert te laten zijn op de nummers die ze bellen!! Als ze met veel bombarie een nieuw product willen aanbieden, moeten ze van te voren inschatten wat daarvan de consequenties zijn en er deskundig en meer personeel opzetten en zorgen voor voldoende lijnen. Ik heb uren voor niets, maar voor veel geld, in de wacht gezeten. "'n Ogenblikje, U wordt zo spoedig mogelijk geholpen". Het dreunt nog tot me door! :evil: [/b]

PetHome
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 apr 2006 14:17

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door PetHome »

Geachte leden van de redactie van radar.

Hartelijk dank voor het onder de aandacht brengen van de klachten bij at home telefonie. De mededeling van at home om het call center uit te gaan breiden slaat wel is waar nergens op, immers daarmee los je de primaire problemen niet op. Daarnaast is opzeggen onmogelijk.

Inmiddels is er op mijn mail van 21 april -bijna een maand geleden dus- nog geen antwoord van at home.

Ik hoop dat jullie de problemen bij at home blijven volgen.

Voor mensen die at home willen bellen, er is gratis nummer voor de helpdesk zie ergens hier terug in deze topic.

stevenboon
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2006 12:40

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door stevenboon »

Helaas, heb ik ook problemen met telefonie. Sinds 5 mei kan ik niet meer bellen of gebeld worden. Sinds de aansluiting in maart kon ik probleemloos bellen. Tot voor kort.

Zes maal gebeld met klantenservice, waarbij je naast lange wachttijden (tot een half uur) geen steek verder komt. Je loopt tegen een muur op van afdelingen en niemand kan je echt helpen.

Het is bijzonder frusterend om het aan den lijve mee te maken hoe waardeloos je als klant met een serieuze klacht wordt behandeld.

Inmiddels heb ik een e-mail gestuurd naar de klachten afdeling en een brief naar de klantenservice. Helaas helpt dit op korte termijn in ieder geval niet. Ik kan nog steeds niet bellen.

Het vooruitzicht is ook niet bepaald positief te noemen gezien de ervaringen van mede fourmgangers.

Ik wil van @Home af zowel telefonie, internet en energie (Essent).

Groeten van iemand die niets meer met @Home en Essent te maken wilt hebben.

Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
Steven

Peeke
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2006 12:35

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door Peeke »

:x Wij telefoneren inmiddels ruim een jaar met @home en hebben nooit geen klachten gehad. We zijn nu inmiddels al een paar weken (sinds 5 mei) niet meer te bereiken via @home en kunnen ook niet bellen!
Heel leuk dat er een heleboel nieuwe klanten binnengehaald wordt, maar hadden ze dan niet eerst kunnen nagaan of ze dat aankonden.

Nu zit niet alleen @home met de gebakken peren, maar wij ook.

En inderdaad het bellen van de klantenservice kost enorm veel tijd, om nog maar niet te spreken van het geld (mobiele telefoon!)

Emailtjes sturen naar klantenservice leveren een standaard E-mail op en een echt antwoord op mijn vragen wordt er niet gestuurd.

Ben benieuwd naar de afloop van dit gebeuren!
Peeke

michel242
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2006 13:53

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door michel242 »

Ik heb vandaag ook maar weer eens met de helpdesk gebeld...zit nu alweer 3 weken zonder telefonie...terwijl het vanaf sept 2005 goed gewerkt heeft. Weer totaal een 1 uur in de wacht gestaan :cry:

Maar het schijnt dus dat je elke dag 1 euro terug krijgt wanneer je geen telefonie hebt gehad...en dan moet je een mail sturen naar [email protected], dit is mij verteld door de tweede lijn..dus moet wel kloppen dacht ik.
Dus wanneer ik weer telefonie heb tel ik de dagen en stuur ik meteen een mail...ben benieuwd heb er niet veel hoop op.

Marthein
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2006 22:21

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door Marthein »

Ook wij zitten ruim 2 weken zonder telfoon.
Iedere dag gebeld naar @home,echter na langdurige wachttijden ben ik nog geen stap verder.
Ook diverse emails verstuurd maar helaas allemaal zonder resultaat.
Ik ben bang dat dit voorlopig ook niet goed gaat komen,ben al wel op zoek naar een ander provider.
Groeten
:cry:

stevenboon
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2006 12:40

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door stevenboon »

Even een update. IK heb inmiddels reactie gehad op mijn eerste e-mail van 8 mei. Uiteraard een standaard e-mail bericht zonder enige vorm van een persoonlijk tintje. Het feit dat mijn verbinding helemaal NIET werkt maakt voor het standaard mail te niet uit. Advies: ik moet de klantenservice bellen.... (we weten allemaal wat daar van komt, helemaal NIETS).

OVerigens werkt mijn telefoon nog steeds niet (sinds 5 mei).

Hieronder de tekst van de e-mail:
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

U geeft aan dat u problemen ondervindt met uw verbinding. Via e-mail
kunnen wij slechts beperkte ondersteuning bieden bij het oplossen van
technische problemen. Bij een wegvallende verbinding bijvoorbeeld, kan
de oorzaak alleen worden achterhaald door het uitvoeren van
verschillende tests. Helaas is e-mail geen geschikt medium om deze tests
uit te voeren.

Wij vragen u daarom vriendelijk te bellen met de Klantenservice van
@Home (0900-0740, lokaal tarief). Onze medewerkers nemen dan eventueel
de oplossing direct met u door.

Door het uitzonderlijk hoge aantal abonnees dat ons tegelijkertijd belt,
kan het voorkomen dat wij minder goed bereikbaar zijn dan u van ons
gewend bent. Onze excuses hiervoor. Wij doen ons uiterste best iedereen
zo goed en zo snel mogelijk te woord te staan.

De Klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:00
tot 22:00 uur, op zaterdag en zondag van 10:00 tot 18:00 uur. Helaas
kunnen wij geen afspraken maken om u terug te bellen. Onze
Klantenservice is het best bereikbaar tussen 13:30 en 16:30 uur. Onze
excuses voor het ongemak.

Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

M. van Heusden
Manager Klantenservice

Behandeld door: Alex van der Hoek

stevenboon
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2006 12:40

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door stevenboon »

Gegroet,

Zojuist weer een andere reactie van @Home. Ik stuur @Home sinds 15 mei elke dag een e-mail om ze op de hoogte houden van het feit dat ik geen telefoon heb. IK heb nu een reactie gekregen op mijn mail van 21 mei. Mijn melding is in behandeling!!! We kunnen de vlag uithangen.
Mijn reactie (ik vind hem zelf erg leuk):
Lieve klantenservice, beste meneer Engelsman,

Het doet mij bijzonder veel plezier om te weten dat mijn melding in behandeling
is.

Ik ben zeer verheugd te vernemen dat de door mij gemelde storing op 5 mei
jongstleden nog steeds in behandeling is.
Ik vind het helemaal niet erg dat ik sinds 5 mei niet meer kan telefoneren of
gebeld kan worden.
Ik vind het helemaal niet erg dat mijn mobiele telefoonkosten dusdanig de pan
uit rijzen dat alle kostenvoordeel die ik probeerde te halen uit bellen via de
kabel voor de komende drie jaar teniet zijn gedaan.
Ik vind het helemaal niet erg dat uw professionele organisatie zeer druk bezet
is en daardoor geen tijd kan spenderen aan het oplossen van mijn rpobleem.

Ik hoop dat het cynisme wat uit dit mailtje vloeit u spontaan in lachen
uitbarst. Ik heb in ieder geval weer veel lol gehad om dit mailtje te schrijven.

Inmiddels interessert het mij echt niet meer of u ooit nog gaat zorgen voor een
werkende telefoonverbinding.


Met hartelijke groet,
Steven Boon

Josien80
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jul 2005 22:13

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door Josien80 »

Beste forumleden,

Onderstaande brief heb ik zojuist verzonden... we wachten een reactie af.... :(



Betreft: vergoeding


Geachte heer, mevrouw,

Hierbij wil ik u graag schriftelijk verzoeken tot het uitkeren van een vergoeding na onze problemen met de aanvraag van @Home Telefonie. Op 11 april vroegen wij dit pakket aan als aanvulling op ons bestaande internetabonnement bij u, waarover wij zeer tevreden waren. Daarom dachten wij er goed aan te doen om ook aan @Home Telefonie te beginnen.

Om 13 april ontvingen wij van u het nieuwe modem. Wij hebben dit direct aangesloten en vervolgens twee uur gewacht. Helaas kreeg het modem geen verbinding. Daarop hebben wij direct contact opgenomen met uw klantenservice. Er zou een update op het modem gezet worden en we zouden een aantal dagen moeten wachten. Ik kan u nog heel veel meer vertellen, maar ik zal u de uitleg van de daarop volgende twaalf telefoongesprekken besparen. Hoogtepunten hiervan waren de afsluiting van callnummer 324186 omdat uw technici gezien hadden dat onze modem online was gekomen, terwijl dit het oude modem was dat wij in opdracht van uw klantenservice in de tussentijd hadden aangesloten zodat we in ieder geval nog konden internetten zolang als het probleem nog niet was opgelost.

Het had wel weer wat voeten in aarde om een nieuwe call aan te maken en het probleem opgelost te krijgen. Via de klantenservice, de technische dienst en tot slot netwerkbeheer heeft ons laatste callnummer 382647 er uiteindelijk voor gezorgd dat wij vanavond, 22 mei 2006, voor het eerst weer internet en telefoon hebben.

Ik zou u graag het volgende voorstel willen doen voor wat betreft een financiële vergoeding:

Elf dagen geen telefoon (vanaf 11 mei 2006). Uw klantenservice gaf aan dat wij in aanmerking zouden komen voor € 1,00 per dag dat we geen telefoon konden gebruiken. Dit zou een totaal van € 11,00 inhouden.

Elf dagen geen internet (eigenlijk iets langer omdat wij door uw technische dienst verzocht werden het oude modem op een gegeven moment niet meer te gebruiken). Het abonnementsgeld bedraagt € 29,95 per maand. Dit houdt in dat wij ongeveer een derde van de maand zonder internet hebben gezeten en dit resulteert in een totaal van € 10,00.

Een telefoonrekening door het eindeloos bellen met uw klantenservice van € 43,05 (specificatie is beschikbaar indien u dit wenst). Het lijkt mij redelijk als u hierin de helft zou bijdragen: € 20,00.

Totaal: € 41,00

Ik zou het volgende argument tevens graag nog bij u onder de aandacht willen brengen. Over vier dagen (aanstaande vrijdag) gaan wij trouwen. In aanloop naar ons huwelijk was vooral het internet onontbeerbaar. Wij hadden een website opgezet waarop we de vorderingen van ons huwelijk zouden bijhouden. Maar dit was op dit moment niet mogelijk. Daarnaast zult u begrijpen dat in een maatschappij waar we zo afhankelijk zijn geworden van het internet en e-mail het organiseren van een bruiloft danig bemoeilijkt werd door het ontbreken van onze internetverbinding en telefoonaansluiting.

Ik hoop van harte op een spoedige afhandeling van ons verzoek en verzoek u vriendelijk om de vergoeding over te maken op rekeningnummer XXXXXXXXX.

Bij voorbaat dank voor uw medewerking en wij hopen op een prettige voorzetting van ons abonnement vanaf nu.

Met vriendelijke groet,

stevenboon
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2006 12:40

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door stevenboon »

Gegroet,

Wederom een reactie van @Home. Ze vragen me nu om een derde keer hetzelfde te doen, namelijk telefoonlijn loskoppelen, modem uit voor 2 minuten en weer aan. Alles zou moeten werken, ach ja een ezel stoot zich maar twee keer tegen dezelfde steen... Ik moest dit 24 uur doen na ontvangst van de e-mail. Zo zijn ze weer 24 uur van mij af.

Verder leggen ze de bal weer doodleuk bij de klant. Ik moet weer contact zoeken met @Home. Voor een vergoeding van 1 euro per dag moet ik ook weer zelf actie op ondernemen.

Verder zijn de standaard e-mails van @Home dusdanig opgesteld dat het net lijkt alsof ze mijn e-mails niet hebben gelezen. Maar goed als dat het enige was.

Wordt vervolgd.

Michel48
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2006 20:13

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door Michel48 »

Hallo,

Maak ook sinds kort gebruik van telefonie van @Home namelijk ingaande 8 Mei maar ik moet thans al concluderen dat ik er al meer uit heb gelegen dan in tientallen jaren KPN !
Op 8 Mei ging alles naar behoren maar volgende dag was de lijn volledig dood.
Helpdesk gebeld en de storing werd uiteindelijk geëscaleerd naar de Technische dienst.
Ik kreeg wel de mededeling dat deze dienst het razend druk heeft en dat het best 48 uur kan duren voordat mijn storing verholpen zou zijn.
Aansluitend ben ik diverse dagen telefonisch niet bereikbaar geweest.
Medio 11 Mei werkte opeens alles weer.
Helaas van korte duur. Kreeg enkele dagen geleden van diverse mensen te horen dat onze telefoonlijn constant in gesprek is.
Tot overmaat van ramp valt eergisteren 24 Mei de telefoon weer uit. Eerst hebben we constant een bezettoon, later alleen nog wat ruis op de lijn.
Als je het nummer belt krijg je constant bezettoon.
Wat het nog erger maakt is dat ook internet een stuk instabieler is geworden en dat herhaaldelijk de connectie wegvalt.
Na een modemreset komt ik wel weer online maar 30 minuten later herhaalt een en ander zich weer.
Heb een reactie naar [email protected] gestuurd maar krijg een standaard antwoord terug in de trant van zet je modem eens 2 minuten uit en ontkoppel/koppel telefoon. Tevens moet ik de helpdesk bellen want alleen via dat kanaal kan ik geholpen worden !
Wat me stoort is dat het allemaal zo onpersoonlijk is en dat het door @Home vanzelfsprekend wordt gevonden dat de telefoonlijn er dagenlang uitligt.
Ik verwacht zeker als ik een klacht indien een meer persoonlijkere benadering en niet een standaardbriefje !
Tevens weet bijna iedere @Home abonnee dat als je een storing hebt dat je dan al eerste actie je modem moet resetten. Daar heb ik echt geen klachtendienst of helpdesk voor nodig !
Vervelend is verder dat ik als klant er geen inzicht in heb waarom deze storingen met enige regelmaat optreden maar ik begin langzamerhand wel al te vermoeden dat ze iets instabiels in de markt hebben gezet en dat ik er serieus rekening mee moet houden dat ik in de toekomst vaker dit soort storingen zal gaan meemaken.
Daar pas ik dus waarschijnlijk voor. Ik maak het proefabonnement af maar deze dienst moet zich al flink verbeteren wil ik klant blijven.
Ik ben me nu al aan het oriënteren op een andere provider !

Met vriendelijke groet,

Michel
Schinnen (Limburg)

gogo
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 nov 2003 15:17

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door gogo »

Op 25 april 2006 ontving ik o.a. dit bericht:

Binnen 5 werkdagen ontvangt u het installatiepakket.


Het is nu 26 mei.

De klachtendienst per email stuurde ook mij de standaardreactie:
Wij kunnen u met dit probleem niet via e-mail helpen. Wij vragen u te
bellen met onze Klantenservice via: 0900 - 0740 (lokaal tarief). Onze
excuses voor het ongemak.
Gezien het niet nakomen van de verplichting tot het binnen de termijn sturen van het pakket, lijkt mij dat mijn contract nietig is geworden.
Opzeggen binnen de termijn van 2 maanden is een andere optie maar weet iemand hoe het dan zit met de kosten van het nieuwe modem: ongeveer 100 euro.
Kun je dat gewoon terugsturen, als het nog ooit aankomt?

Mijn ervaringen met @home internet en digitale tv waren uitstekend, vandaar mijn keus voor @home telefonie. Maar dit valt zwaar tegen!!!!!
Wel opzeggen van mijn abonnement bij KPN maar zelf slagen om de arm houden en niets leveren.

Gesloten