LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door witte angora »

De kleur van je smiley past precies bij een marsmannetje. :lol:

Strieper

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Strieper »

Op posts over Nigerianen en Marktplaats kan ik nauwelijks nog serieus ingaan. Hoe dom ben je????

Niets opsturen voor je geld HEBT...en laat Western Union en andere dingen gewoon links liggen, is er niets aant handje

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Strieper schreef:Op posts over Nigerianen en Marktplaats kan ik nauwelijks nog serieus ingaan. Hoe dom ben je????

Niets opsturen voor je geld HEBT...en laat Western Union en andere dingen gewoon links liggen, is er niets aant handje
Het grote probleem is dat mensen dit of ECHT niet weten, of denken "GELD GELD GELD" - en vervolgens gaat alle logica en gezond verstand overboord..

Strieper

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Strieper »

Guardian72 schreef:
Strieper schreef:Op posts over Nigerianen en Marktplaats kan ik nauwelijks nog serieus ingaan. Hoe dom ben je????

Niets opsturen voor je geld HEBT...en laat Western Union en andere dingen gewoon links liggen, is er niets aant handje
Het grote probleem is dat mensen dit of ECHT niet weten, of denken "GELD GELD GELD" - en vervolgens gaat alle logica en gezond verstand overboord..
kortom...dom :)

en iets met een boontje en een loontje?

tine01
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2011 17:52

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door tine01 »

ik ben er vandaag bijna ingetrapt!!!!!!!!!!!!

ik vertrouwde het niet helemaal, ik bood mijn blackberry tekoop aan en kreeg uur later bericht. Ik kreeg een bod van 100 euro waar ik meteen mee akkoord ging. plus 30 verzendkosten. Ik had 10 x gezegd dat ik het pas opstuur als ik het geld binnen heb. Maar die man bleefdoordrammen hij gafzijn adres en wilde de mijne, wat ik NIET heb gedaan. het enige wat ik heb gedaan is mijn rekening nummer geven, ik dacht ach wat lief een vader voor zn zoon in afrika een telefoon. Dus ik op facebook zetten dat mijn telefoon naar Afrika ging en werd door iedereen gebeld en kreeg 30 berichten op facebook in korte tijd!!!!! ik had al besloten dat ik het niet opstuurde voordat ik het geld had. ik ben meteen naar de bank gegaan en heb mn rekening geblokkeert. Ik weet niet of iemand geskimd is door deze mensen? het gaat om het volgende msn adres: [email protected] en zn adres is: Name:Femi Adeboye>>>> >> >> >>> >> Address:No 44 Oloke GRA>>>> >> >> >>> >> City:Abeokuta>>>> >> >> >>> >> State:ogun State>>>> >> >> >>> >> Country:Nigeria>>>> >> >> >>> >> Zip Code:234039
ik weet niet of het mag, maaar ik vind het goed als mensen het adres hebben zodat ze weten dat het om oplichting gaat!

groetjes!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Jolijn »

Jouw bericht (met gegevens 8) voor wat ze waard zijn) worden pas gelezen als iemand d'r weer bijna ( hoe is het mogelijk na zoveel jaar en een waarschuwing daarvoor op de site van MP) ingetrapt is.

Strieper

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Strieper »

ongelooflijk dat er nog steeds van die nitwitten zijn

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Strieper schreef:ongelooflijk dat er nog steeds van die nitwitten zijn
Opkomende (internet) economieen (India bijvoorbeeld) zijn niet echt op de hoogte van dergelijke praktijken.

Zolang je op (bijvoorbeeld) Yahoo Answers nog dagelijks berichten ziet in de trant van "Yahoo lottery say i win 10 million dollars, i sent passport copy and bank details, no prize. How to get my prize".. zullen ze doorgaan - tenzij de VS besluit er een glazen parkeerterrein van te maken (van Nigeria dus)

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door olaf79 »

Guardian72 schreef:
Strieper schreef:ongelooflijk dat er nog steeds van die nitwitten zijn
Opkomende (internet) economieen (India bijvoorbeeld) zijn niet echt op de hoogte van dergelijke praktijken.

Zolang je op (bijvoorbeeld) Yahoo Answers nog dagelijks berichten ziet in de trant van "Yahoo lottery say i win 10 million dollars, i sent passport copy and bank details, no prize. How to get my prize".. zullen ze doorgaan - tenzij de VS besluit er een glazen parkeerterrein van te maken (van Nigeria dus)
Tsja als je bij 1 procent van de mensen beet hebt, heb je nog steeds een aardig bedragje verdient. Die gasten zijn steenrijk voor Nigeriaanse begrippen.
Zo gaat het ook met spam, minder dan 1 procent trap erin. Maar dat is genoeg om er wereldwijd miljoenen aan te verdienen.

vlijmenaartje
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2011 13:17

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door vlijmenaartje »

deze mensen zijn niet alleen actief voor negeria...
Mijn motor staat op marktplaats te koop en kreeg een mail van een geinteresseerde mevrouw: Mrs Chloe Albert from the United Kingdom..

zoals hier onder te lezen was de mail die me deed vermoeden dat het om een oplichtster ging:

Thanks for the response ,I'm okay with the condition like i said before and I agree with price and as a matter of fact I'm ready to make the payment without any delay through PayPal which is safe and reliable method of payment,because this is the only method i can use due to my present location,So all you have to do is just get back to me with your paypal account details as follows :

Name:
PayPal Email address :
Address and phone number :
Total Cost of the item :

once i receive the details i will go ahead with the payment and if you dont have a paypal account i will advice you to register for a paypal account at {www.paypal.com} its very simple,secure and fast so as soon as you get back to me with the paypal payment details ,I will make the payment without any delay.But kindly note that i can not come over to pick up the merchandise myself because I'm at work as i write you this email I'm on the sea busy sailing, so after i have completed the payment through paypal,a pick up agent will come over to you to complete the documentation of the merchandise in my name and pick it up from you and deliver it to my son in the United Kingdom)Hope you understand and hope to read back from you soonest.

Mrs Chloe Albert
122 Kennington Rd
Lambeth, Greater London SE11 6.
United Kingdom
+447024053866 (My Husband will pick the phone because I'm not at home presently,I'm at work in Bermuda like i said.


Ten eerste koop je geen motor zonder uitgebreide informatie dan wel gezien te hebben..ten tweede is de opzet van de mail en de vage lui die dan evt hem zouden komen halen zeeer vreemd!!opgelet dus!!
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-b ... 25404/1125 bekijk deze lijst met namen maar eens...

Eva223
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2011 14:12

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Eva223 »

Hallo mensen,
LET OP! Deze mensen zijn nog niet geblokkeerd op marktplaats, of er zijn weer nieuwe, want ik kreeg laatst een mail van iemand met precies hetzelfde verhaal. alleen nu niet voor een zoon maar een partner. Ook in Nigeria! Ik vertrouwde het niet, en ben gaan zoeken en stuitte op dit! Gelukkig! Dit was het mailtje wat ik kreeg:
Can you send me your Bank details Like this
>> >> >>
>> >> >> Full Name :
>> >> >> Bank Name:
>> >> >> Bank Account Number:
>> >> >> iban:
>> >> >>
>> >> >> get back to me now so that i will contact my bank to make the online
>> >> >> wire transfer of the total 230euro money into your bank account and
>> >> >> this will includes the shipping cost because i have called TNT POST
>> >> >> and verify the sending cost to my partner and after the payment you
>> >> >> can proceed to make the shipment

230 euro sloeg nergens om want het ging om een 2 jaar oude samsung star. Dus dit was al erg raar. Later vertelde ze waar het naartoe moest. Ik zal nu ook marktplaats weer waarschuwen. Maar mensen kijk uit!

trytojackme
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2011 09:00

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door trytojackme »

Ik had me vandaag aangemeld bij een relatie dating site en kwam een leuk afrikaans uitziend meisje tegen het gesprek begon heel leuk ze was erg open
vertelde dat ze naar nigeria was gereisd vanuit de uk om goud te kopen
en vertelde me dat ze vere reizen had gemaakt
maar ze had een probleem ze had al haar geld op gemaakt aan goud
en vroeg mij suptiel of ik geld wou over maken gelukkig had ik al door dat dit een rover was en vroeg hem om zijn adres en gegevens ik weet niet wat ik hier mee moet doen kan iemand mij helpen?

Name:linda willaim
address: 48 off airport road
city: ile ife
state: osun state
country: Nigeria
Zip code: 234036
telefoon nummer : +2347063838776

wel erg dat mensen zo laag zinken

trytojackme
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2011 09:00

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door trytojackme »

oja het was relatie.nl

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Tja..
Als je 'Nigeria' ziet - weet je genoeg : oplichters.

Jammer van wel serieuze mensen op datingsites :)

zefgraphs
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2012 12:12

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door zefgraphs »

Hierbij post ik nog even mijn verhaal,

gisteren mijn canon 600D incl. toebehoren op marktplaats te koop aangeboden.

en dit is wat ik kreeg,

Hallo,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ben 38 jaar en kom uit België.De den at ik u dit alles vertel is, omdat ik
zeer geinteresseerd ben in het product dat u aanbiedt . Graag zou Ik zou
graag willen weten of het artikel staat is zoals beschreven?, aangezien ik
dit product als cadeau voor mijn zoon in Nigeria is,ik u willen vragen om
mij te helpen uitzoeken wat het kost om het pakketje via tnt post met
verzekeren naar Nigeria te sturen.Graag zou ik dan het totale kosten
plaatje en uw bank gegevens ontvangen, zodat ik het geld naar u kan
sturen.Alvast bedankt...


hier is mijn Zoon zending adres

Name: Mr.Adewuyi Olatunde
Adress: 35 Parakin road
City ; ILE IFE
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria

Mvg
A,Bruynen


dus let ook op die naam!

Datum: 24/01/2012

Escha
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2012 22:56

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Escha »

26-01-11

Mr.Adewuyi Olatunde alias A.Bruynen is erg actief op fotogebied.
Heb hetzelfde emailtje mogen ontvangen als voorgaande poster.
Het voegt verder niet veel toe maar ik hoop dat onwetende mensen eerst even op naam googlen en slimmer zijn dan de nigerianen. Gewoon oppassen!

Je wordt er wel moe van geen advertentie kan worden geplaatst zonder deze emails te ontvangen :roll:

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Strieper schreef:en iets met een boontje en een loontje?
Een ervaring rijker en een illusie armer?

Borduurkreeftje
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2012 00:07

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Borduurkreeftje »

thanks!!! voor jullie info.
Ik ben zo juist dus ook benaderd.. en na effe google kwam ik hier uit en dan weet je al genoeg. Bedankt.
Ik heb hem zo juist gemailt dat ik niet naar buitenland verstuur.

hier onder zijn bijna identieke mails.

mail 1
Beste ,I will like to buy this item so what is the price and the condition of the item.

s
E-mail: [email protected]



mail 2:
Hello,
Thanks for the message , i will like to inform you that am willing to buy and pay for this item so kindly send me this information for the payment of the item :

Account Name:
Account Number:
Bank Name

So send me your bank details so i can go and make the payment of the item and am so happy for the fast response .

Thanks



en mail 3 de laatste tot nu toe:
Hello,
Thanks for your message, Am Sheru Taylor Am from

England,I want to buy the item for my son who is

schooling in Africa so i will pay 40 Eur for the shipping via

TNT post office, So kindly get back to me with your full

bank details or PayPal details. Sorry am not too good in

Dutch and i want this deal to be completed in English

Below is my Son Shipping address :

Name :Sheru Abiola
Address :23 Stadium Road
City : Ogbomosho
State: Oyo state
Postal code: 23438
Country: Nigeria

Thanks


nogmaals bedankt!!!!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nog beter is helemaal niet reageren, om te voorkomen dat deze oplichters je e-mailadres in handen krijgen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Bob Schurkjens schreef:Nog beter is helemaal niet reageren, om te voorkomen dat deze oplichters je e-mailadres in handen krijgen.
Krijgen ze toch wel - via onder andere die 'let op super virus, niemand weet het nog , stuur door naar al je contacten' mailtjes onder anderen.

419-baiten kan leuk zijn, maar zitten ook haken en ogen aan.

Gesloten