LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

liverpool schreef:vragen kan altijn jolijn :x

Precies ! Maar zoals overal zitten ook op dit forum nogal wat strebers welke denken alle wijsheid in pacht te hebben en heel graag de draak steken met nieuwe postings.
Alsof deze van alle begin direct wisten.

Je bent nu gewaarschuwd, en zoals reeds eerder vermeld....Nigeria en omstreken op marktplaats is 99% oplichting.
Western Union zou ik ook geen zaken doen via marktplaats

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Jolijn »

Teunbosseman schreef:
liverpool schreef:vragen kan altijn jolijn :x
Precies ! Maar zoals overal zitten ook op dit forum nogal wat strebers welke denken alle wijsheid in pacht te hebben en heel graag de draak steken met nieuwe postings.
Alsof deze van alle begin direct wisten.

Je bent nu gewaarschuwd, en zoals reeds eerder vermeld....Nigeria en omstreken op marktplaats is 99% oplichting.
Western Union zou ik ook geen zaken doen via marktplaats
Alsof deze van alle begin direct wisten.

Van het begin af aan wordt er op MP zelf heel duidelijk gewaarschuwd.
Ook in mailtjes die je krijgt bij een bod

BELANGRIJK BERICHT VAN MARKTPLAATS: TIPS VOOR VEILIG HANDELEN

Kopen en verkopen via internet is handig, voordelig en heel erg leuk. Het is echter wel belangrijk om veilig te handelen. Maak nooit grote bedragen over naar iemand die u niet kent. Bij grote bedragen is het ALTIJD de moeite om bij de verkoper langs te gaan en het product persoonlijk te inspecteren. Wees voorzichtig als een koper meer biedt dan de vraagprijs, wil betalen met een cheque of woonachtig is in het buitenland. Wij adviseren u geen gebruik te maken van Western Union, BidPay en MoneyGram als u zaken doet met een onbekende. Kijk voor nog meer tips op:
http://statisch.marktplaats.nl/help/veilighandelen.html

liverpool
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2012 13:39

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door liverpool »

mag ik dan wel een nieuwe email laten zien van sheru die hij/zij naar mij heeft gestuurd?

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door stronkstronk »

liverpool schreef:mag ik dan wel een nieuwe email laten zien van sheru die hij/zij naar mij heeft gestuurd?
Nee is niet nodig. Het is wel leuk om hun aan de praat te houden. Straks beginnen ze te dreigen met Interpol etc. Niks van aan trekken.
Ik heb ooit mijn hele huisraad kunnen verkopen en zij maar geld overmaken en ik maar track and trace codes doorgeven. Allemaal oplichterij.
Laatst gewijzigd door stronkstronk op 20 apr 2012 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Jolijn schreef:
Teunbosseman schreef:
liverpool schreef:vragen kan altijn jolijn :x
Precies ! Maar zoals overal zitten ook op dit forum nogal wat strebers welke denken alle wijsheid in pacht te hebben en heel graag de draak steken met nieuwe postings.
Alsof deze van alle begin direct wisten.

Je bent nu gewaarschuwd, en zoals reeds eerder vermeld....Nigeria en omstreken op marktplaats is 99% oplichting.
Western Union zou ik ook geen zaken doen via marktplaats
Alsof deze van alle begin direct wisten.
Van het begin af aan wordt er op MP zelf heel duidelijk gewaarschuwd.

Ja en. Doe niet zo moeilijk, TS heeft via dit forum reeds een en ander gevonden en stelt de vraag of er nog wat kan gebeuren met zijn banknummer.

Of deze nu wel / niet eerst alle AV, tips etc etc had moeten lezen is achteraf.

Hoop dat een ieder welke nog niet op de hoogte zijn van de Nigeria oplichtingen nu ook gewaarschuwd zijn.

liverpool
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2012 13:39

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door liverpool »

mag ik wel een nieuwe email laten zien die ik 10 minuten geleden heb gekregen van sheru?

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door stronkstronk »

liverpool schreef:mag ik wel een nieuwe email laten zien die ik 10 minuten geleden heb gekregen van sheru?
Het mag maar we hebben er niks aan. Het is oplichterij.

liverpool
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2012 13:39

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door liverpool »

voor mensen die het misschien wel volgen en kijken hoe het verder afloopt?

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door stronkstronk »

liverpool schreef:voor mensen die het misschien wel volgen en kijken hoe het verder afloopt?
Kan ik je ook vertellen. Ze gaan schermen met Interpol als je het pakje niet heel gauw opstuurt. Niks van aantrekken.
Negeren en niet meer reageren op die kopers. Die mailtjes en antwoorden van die Nigerianen zijn standaard.

adorasampie
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2012 14:01

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door adorasampie »

Ze zijn schijnbaar nog steeds actief.
Ook ik kreeg een Engels bericht met het verzoek de door mij aangeboden artikelen naar Nigeria te verzenden.
Wilde een paypal factuur aanmaken maar via google toch nog even gekeken.
Gelukkig ben ik er niet ingetrapt.
Dit was het bericht dat ik ontving:

Hello,
Thanks for your message, Am Sheru Benson Am from England,I want to buy the item for my son who is schooling in Africa so i will pay 50 Eur for the shipping via TNT post office, So kindly get back to me with your full bank details . Sorry am not too good in Dutch and i want this deal to be completed in English Below is my Son Shipping address :

Name :Sheru Abiola
Address Block G, Flat 1 Custom Medical Road
City : Ikeja
State: Lagos
Postal code: 234301
Country: Nigeria

Thanks

YolandaFranken
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2012 08:54

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door YolandaFranken »

Alweer geprobeerd vanuit Nigeria mij op te lichten via Marktplaats.
Door google en RADAR is dit gelukkig voorkomen.

Gegevens/alias van de oplichter:

Name :Sheru Abiola
Address Block G, Flat 1 Custom Medical Road
City : Ikeja
State: Lagos State
Postal code: 23438
Country: Nigeria

[email protected]

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Deze gegevens zijn hoogstwaarschijnlijk nep.

Maar ja - zo lang er mensen intrappen, gaan ze door :(

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

YolandaFranken schreef:Alweer geprobeerd vanuit Nigeria mij op te lichten via Marktplaats.
Door google en RADAR is dit gelukkig voorkomen.

Gegevens/alias van de oplichter:

Name :Sheru Abiola
Address Block G, Flat 1 Custom Medical Road
City : Ikeja
State: Lagos State
Postal code: 23438
Country: Nigeria

[email protected]

Stuur een rotte aardappel op, of iets anders wat meurt als de pl**ris.

mwidlak
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:01

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door mwidlak »

Hoi,

Hetzelfde adres kreeg ik ook, onder de naam Sheru Benson. Hij maakte teveel geld over en ik kreeg een bankbevestiging, maar ik mailde hem terug dat ik het pakketje pas opstuurde op het moment als het geld op mijn rekening stond en ik kreeg een mailtje terug om mijn shipmentnummer door te geven. Ik vertrouwde het niet en ging googlen en kwam dit tegen en nog meerdere van deze fraudezaken.
Ik hem inmiddels melding gemaakt op Marktplaats, maar vraag me af of het nut heeft, maargoed wel goed dat dit soort sites bestaan.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Winterman »

Teunbosseman schreef: Stuur een rotte aardappel op, of iets anders wat meurt als de pl**ris.
Ja, dat is hardstikke leuk! Het is niet dat er nog mensen zijn die onderweg het pakketje moeten behandelen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Winterman schreef:
Teunbosseman schreef: Stuur een rotte aardappel op, of iets anders wat meurt als de pl**ris.
Ja, dat is hardstikke leuk! Het is niet dat er nog mensen zijn die onderweg het pakketje moeten behandelen.
Heel goed inpakken dat alle aroma's pas weer te ruiken zijn als de ontvanger het pakketje opent.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Winterman »

Gaat vast lukken en dan nog schiet je er geen zak mee op, behalve dat je porto kosten moet betalen voor een zending naar Nigeria, waarvan je het effect nooit zal zien.
Nigeriaantje ruikt tijdens het openen snel genoeg dat er iets niet in orde is. Zal denken, jammer niet gelukt dit keer, flikkert het pakketje weg en gaat over op de volgende scam.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Winterman schreef:Gaat vast lukken en dan nog schiet je er geen zak mee op, behalve dat je porto kosten moet betalen voor een zending naar Nigeria, waarvan je het effect nooit zal zien.
Tuurlijk, ik zou me de moeite dan ook zeker niet willen doen.. Ik moet er niet aan denken om zoiets eerst te moeten verpakken. Dan hang je er zelf toch ook een tijdje met de neus boven.

Maar goed om een beetje bij het topic te blijven. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed dat mensen dit anno 2012 eerst nog hoopvol moeten gaan nazoeken of het wel deugt. Ik heb ook wel eens wat op marktplaats aangeboden en kreeg ook wel eens een mailtje. De eerste zin was gebrekkig engels, de rest van de tekst heb ik overgeslagen en uit nieuwsgierigheid keek ik even waar de adresgegevens stonden. Zag nigeria staan en heb het mailtje zonder pardon direct weggegooid, geen tijd meer aan besteden.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Winterman »

Mensen krijgen de vraagprijs geboden en soms zelfs meer. Ze krijgen dollartekens in hun ogen en zien verder niets meer.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Winterman schreef:Mensen krijgen de vraagprijs geboden en soms zelfs meer. Ze krijgen dollartekens in hun ogen en zien verder niets meer.
Net zoals bij het woordje "gratis" dus. Dan gaat ook bij veel mensen het normale gezonde verstand helemaal in de uit-stand.

Gesloten