LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Er moet meer gewerkt worden!

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.

Zolang er niet aangetoond kan worden dat het slecht is dan moet roken gewoon mogen.

Goed idee!!
7
58%
Geen mening!
5
42%
 
Totaal aantal stemmen: 12

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

ik hoef helemaal niet naar m'n huisarts toe, ik voel me kiplekker. Maar ik rook dan ook niet.... 8)

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Dus als je rook kan je je niet lekker voelen, oh vreemd

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door SJZ »

Dus als je rook kan je je niet lekker voelen
Dat heeft niemand gezegd hoor.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Nee maar het komt er wel op neer hoor, begrijpend lezen he.
quote(ik voel me kiplekker, maar ik rook dan ook niet) zegt genoeg toch

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

als roker kun je je zeker lekker voelen, met name als je net zo'n stinkstok hebt opgestoken. maar onderstaande tekst zegt genoeg denk ik...

(deze informatie is algemeen bekend, en maar door blijven roken!)

Door regelmatig roken schaadt iemand zijn gezondheid. De ademhalingsorganen zijn bekleed met fijne haartjes die de longen beschermen tegen vuil en bacteriën. Deze fijne haartjes gaan aan elkaar kleven door deeltjes uit de tabaksrook, en kunnen dan hun werk niet goed doen. Het lichaam maakt extra slijm aan om te proberen de luchtwegen schoon te maken, en de roker ontwikkelt een voortdurende hoest om van het slijm af te komen. Omdat hun longen en hart minder goed werken worden rokers kortademig.

Ernstige ziektes
Zware rokers zijn vaker ziek, sommigen krijgen bronchitis of hartproblemen. Hoe meer iemand rookt hoe groter de schade aan de gezondheid. Ongeveer de helft van alle roker sterft eerder vanwege de gevolgen van roken. Elk jaar sterven er in Nederland meer dan 30.000 mensen aan de gevolgen van rokersziekten. Per week is dat meer dan een volle boeing 747. dat is 20 x zoveel as het aantal doden ten gevolge van verkeersongevallen.
Tabaksrook beschadigt de bekleding van de longen en kan leiden tot longkanker en longemfyseem.

Ongeveer driekwart van de mensen die aan deze langdurige pijnlijke ziektes sterven, zijn rokers. Door koolmonoxide in het bloed raken de aderen, die het bloed vanuit het hart door het lichaam voeren, langzaam verstopt. In extreme gevallen moeten de benen geamputeerd worden omdat het bloed niet meer in staat is de voeten en de onderbenen te bereiken, en het lichaamsweefsel in deze lichaamsdelen afsterft. Maar vaker veroorzaken verstopte aderen een hartaanval.

bron: ecologiebibliotheek
Laatst gewijzigd door Martin1976 op 19 jul 2006 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Martin 1976 dit is speciaal voor jou,

http://www.nu.nl/news/739972/83/%27Zorg ... n_%27.html

Martin geef eens een bron van je informatie.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Dat is wel het meest belachelijke wat ik ooit heb gehoord, iedereen maar gaan roken, die zullen eerder overlijden en zullen dus minder kosten.

Waarbij meteen wordt toegegeven dat roken ongezond is en je grote kans hebt er (eerder) aan te overlijden.

Persoonlijk word ik liever wat ouder dan dat ik m'n lichaam en dat van anderen compleet verwoest met die smerige gewoonte...

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Het zal wel niet kloppen he Martin want jij weet het beter, nee die tekst van jou uit welke duim komt ie links of rechts.
Wat is je bron van die tekst trouwens?

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Martin (Johan) heb je de vrouwen/meiden al gevonden voor je spannende date :lol:

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

nee jij komt lekker geloofwaardig over NijMeGen, is de hitte naar je hoofd gestegen? Voor welke tabaksfabrikant verzorg jij de reclame eigenlijk, kun je beter wat specifieker zijn als je de mensen tot roken wilt aanzetten, dat ze wel jouw merk kopen. Wie weet zit er nog een winstdeling voor je in.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Volgens mij heb ik helemaal geen merk genoemd toch, ho ho wie zegt dat ik mensen tot roken wil aanzetten.
Dus vertel me maar wanneer ik een merk heb genoemd, en vertel ook maar waaruit blijkt dat ik mensen aan het roken wil hebben.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

een merk heb je niet genoemd, daarom dat ik daar ook naar vraag, maar je bent duidelijk een pro-roker en zit de gevolgen van roken te bagatelliseren. Daarom dat ik gekscherend vraag bij welk tabaksmerk je in dienst bent.

En je zit ook een artikel te citeren waarin wordt gesuggereerd dat mensen die niet roken en langer leven meer kosten dan rokers die vroeger overlijden. Tja, waarom worden er dan nog baby's op de wereld gezet, al die mensen in Nederland, 't kost alleen maar geld!

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Tja en jij bent duidelijk een anti-roker, en dat verhaal wat jij loopt op te hangen gaat ook niet altijd op er zijn zat mensen die nog nooit een sigaret hebben aangeraakt en toch op jonge leeftijd zijn overleden aan longkanker.
En over dat artikel ik suggereer niks daar is alleen onderzoek naar gedaan maar oke het zal wel niet kloppen je zal het allemaal wel beter weten.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

dank je! :D

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Maar hoe kom je aan die info die je om 08.28 schreef?

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

hoezo, vertrouw je het niet? maar als je het wilt weten; uit de ecologiebibliotheek maar je kunt het op evenzoveel meer plaatsten vinden. Iederen arts zal dit bevestigen.

maar doe met de informatie wat je wilt, we leven in een vrij land en ieder z'n gewoontes en mening, begrijp me goed. :D Een prettige dag nog en steek er nog eentje op :lol: :lol: :lol:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door G7 »

Nou, ik rook zelf niet, maar vind het wel lekker.......ruiken, als er iemand in mijn buurt rookt.

arnhem
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jul 2006 18:18

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door arnhem »

We leven in een vrij land en ieder z'n gewoontes, dus Martin waar maak je je druk om als iemand wilt roken.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou martin je zit nu tussen Arnhem
en Nijmegen in.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Er moet meer gewerkt worden!

Ongelezen bericht door G7 »

Dus Martin! In het mooie Gelderland en daar mag gerookt worden, alleen niet in de bossen en op de heide.

Brandgevaar met deze droogte en hitte. 8)

Gesloten