LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Vrienden van ons hebben een bank bij S&S gekocht en zijn daar tevreden mee. Bank is nog geen jaar oud en lijkt het goed vol te houden. Daarom zijn ik en mijn vriendin ook naar het filiaal in Hengelo geweest om daar eens te kijken.

Ik ben een regelmatige bezoeker van dit forum en was dus ook op de hoogte van de vele meldingen van S&S.

Het was even zoeken maar uiteindelijk toch gevonden. Wij naar binnen en het was niet druk. Wat meteen opviel was: geen prijzen bij de bank. Er kwam een behulpzame dame aan die ons een prijslijst en enige uitleg over deze verkoopformule gaf. Prima, wij netjes aangegeven dat we ons slechts aan het orienteren waren en gewoon even wilden rondkijken.

So far so good. We kwamen na een kleine wandeling een leuke bank tegen waar we op gingen zitten. De verkoopster had ons "achtervolgd" want ze kwam er meteen toen ik zat aan met de woorden "hoe zit ie?".
Wij hebben toen nogmaals aangegeven dat we in alle rust rond wilden kijken en bemoeienis van een verkoopster niet echt op prijs stelden, dit in zeer nette bewoording.

Mevrouw droop af en wij keken verder. Een stukje verder zagen we nog een bank die we even uit wilden testen. Zodra mijn kont het zitgedeelte van de bank raakte was ze er ineens weer! De verkoopster die meteen weer vroeg, "zit ie lekker?". Een beetje geirriteerd, doch vriendelijk aangegeven dat we het banken testen toch in alle rust wilden doen. Overleg tussen mijn vriendin en ik werd praktisch onmogelijk gemaakt dor haar. Weer droop ze af, waarbij ik weer meededeelde dat zodra wij hulp nodig hadden we hier zelf om zouden vragen.

Affijn, wij naar boven, en na een tijd lopen kwamen we een bank tegen die de moeite van het uitproberen waard was. Mijn vriendin en ik namen plaats, 3 keer raden wie er binnen 5 tellen bij ons was om te vragen of deze bank lekker zat.
Op dat moment was mijn grens bereikt en heb ik deze mevrouw dringend verzocht om op te rotten. Ze bracht nog enig verweer in gang door te vermelden dat ik dit ook netjes kon brengen. Ik heb haar toen vermeld dat ik tot 3 keer toe netjes heb gevraagd of we hier in alle rust konden kijken maar dat dat blijkbaar niet gehonoreerd werd.

Daarna geen last meer gehad van de verkoopster die bij haar collega ging klagen. Het kan ook zijn dat wij geen last meer van haar hebben gehad omdat wij na dit incident linea recta de winkel hebben verlaten. Met zulke opdringerige mensen wil ik geen zaken doen.

Goedkope bankstellen: waarschijnlijk wel.
Service? Nog nooit van gehoord.
Aftersales? Lamenielachen.

Ben je op zoek naar een goedkoop bankstel, dan is dit je zaak. Verwacht echter zeer opdringerige verkopers en totaal geen service, vooral niet als je een defect hebt. Dit staat duidelijk vermeld in de voorwaarden, die, als je de tijd neemt om ze door te spitten, te belachelijk voor woorden zijn.

J.Opdenkamp
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jun 2009 10:10

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door J.Opdenkamp »

Zelf hebben wij 6 jaar terug een hoekbank gekocht bij S&S en zijn er nog erg blij mee. Ook mijn schoonzus heeft al jaren een bank van S&S en is er ook nog steeds tevreden over,
Zelf heb ik sinds mei verleden jaar een fauteuil gekocht voor 850,- bij de zuiderster en daar klopt helemaal niets van de service, ik ben al sinds januari dit jaar bezig om mijn leuningen die al kaal waren na 6 maanden in orde te krijgen, en na heel veel bellen brieven schrijven en beloven is er tot op heden nog niets gebeurd, er is nu een brief naar de geschillencommissie en die gaat nu de zaak verder uitzoeken.
Dus ook bij een zaak met naam ben je niet altijd beter uit.
Succes

16again
Berichten: 16109
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door 16again »

Maar bij Zuiderster heb je tenminste nog redelijke voorwaarden (CBW voorwaarden, opgesteld iom consumentenbond) waar de voorwaarden van S&S volgens mij veel meer onredelijk bezwarende bedingen bevatten.
Tevens kan je na aankoop bij S&S niet terecht bij geschillencommissie, en moet je zelf naar de rechter voor je gelijk te halen.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door helpendhandje »

ik bedoel het niet neerbuigend hoor maar waarom bij S&S nog wat kopen als de fora ból staan over die toko? Bij elke gerenomeerde meubelzaak is er voor dat geld iets goeds te koop, al zul je moeten zoeken. En, een écht lederen bank voor 2000 of 3000 euro? Als het één bank betreft moet dat wel kunnen maar niet ook voor 2 stoelen inclusief, stoelen zijn relatief een stuk duurder dan een bank, echt leer is duur dus S&S verkoopt **** voor veel geld. Is jammer dat dit zomaar kan, die lui moeten met een muilkorf of aan de boom vastgebonden worden want mensen die niet veel te besteden hebben zijn het slachtoffer. Wat mij het meest raakt is de totale antiservice maar helaas is dat ook al jaren het 'logo'van S&S.

moontje79
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2009 17:32

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door moontje79 »

Wij gingen bij sas kijken voor een nieuw bankstel. We hadden er één gezie n was echt een super mooi bankstel. Wij lopen naar ondere toe om een verkoper om advies te vragen zegt hij loop maar naar boven toe ik kom er gelijk aan. Wij een half uur boven zitten wachten nog niemand toen zei mijn vriend kom nu gaan we. Of ze willen een bankstel verkopen of niet. Zo gezegd zo gedaan wij naar onder toe. Zegt de verkoper ik kom nu naar jullie toe. Mijn vriend ja dat zei je een half uur geleden ook al. Naja uiteindelijk kwam hij dan mee naar boven toe. Wij over het bankstel gesproken. Hij koste eigenlijk €2095,- maar wij wilden nog een hoek erbij kwam hij op €2595,- uit. Maar dat vonden wij een beetje duur. En toen zij hij van als jullie hem nu bestellen dan krijgen jullie hem voor €1949,- En als jullie die hoek er ook bij willen mogen jullie hem ook voor die prijs hebben. En dat kon hij alleen die wek aanbieden. Want volgende week mocht het niet meer. Wij besloten om niet te doen. Krijgen we de week erop het krantje van SAS in de brievenbus. Alle bankstellen ongeacht de prijs €999,. Kun je nagaan dat dat vieze opdringerige mannetje je gewoon nog even wou oplichten ook nog.

Mijn voorkeur gaat er nu al helemaal niet meer naar uit

Soner20000
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 sep 2009 17:21

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door Soner20000 »

Mijn zus heeft hier een jaar terug lederen bankstel gekocht voor aardig wat geld. Een poos later zakte het ding in het midden door. Dus zij terug naar de winkel. Ze had gelukkig wel garantie, maar moest ze de bankstel wel zelf brengen. Mega ding. Eenmaal terug van reparatie, bleek dat ze de ingezakte plek alleen maar vol gepropt hebben met losse stukjes schuim.

Service: tien keer niets
Kwaliteit: tien keer niets
Seats en Sofas: Duizend keer niets.

En ook nog irritante plakkerige verkopers, bah.

MrDS1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2009 09:12

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door MrDS1978 »

Na een zeer slechte nacht te hebben gehad omdat ik diverse verontrustende berichten hebt gehoord over sas waar ik gisteren een bank heb gekocht en de helft heb aanbetaald zit ik nu toch met de vraag wat te doen?
Kunnen sas dit zomaar doen en waarom bestaan ze dan nog als er zoveel ellende over gesproken word? Ik heb nog geen slechte ervaring bij sas maar dit kan het begin betekenen. Ik ben uiteraard netjes geholpen die mensen staan daar om te verkopen uiteraard en als ik uiteindelijk toch teveel heb betaald voor die bank(wat zo zal zijn)is dat mijn schuld. :(
Maar hebben wij het hier nu over oplichting en zoja wat valt ertegen te doen want, er zullen nog talloze gedupeerden gaan volgen..........

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door sjoegel »

Voor een goedkoop pond gehakt loopt heel nederland de stad af maar een beetje vooronderzoek bij het kopen van iets duurs is er vaak niet bij. Bij alle grote aankopen die ik doe tik ik het bedrijf in op Google met " ervaringen" erachter. Veel rottigheid kun je zo voorkomen. Het ligt dus ook aan jezelf dat je in die gladde praatjes en plaatjes trapt.

ontvanger
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2009 10:42

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door ontvanger »

Ik ben ook bij Seat&Sofas opgelicht.
Bij annulering, moet ik 30% van het bedrag (310 euro) betalen.
NOOIT meer bij Seat&Sofas.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door pbarendse »

ontvanger schreef:Ik ben ook bij Seat&Sofas opgelicht.
Bij annulering, moet ik 30% van het bedrag (310 euro) betalen.
NOOIT meer bij Seat&Sofas.
En ja hoor, berichtje nummer 4!
Koop=koop, leer er mee leven...
En lees de forumregels even na!

DC*
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:41

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door DC* »

Wij hebben voor 1,5 jaar terug een bank gekocht bij S&S in Uden.

Daar aangekomen werd ons een verkoop brochure in de hand gedrukt met de prijzen.
Na een bank te hebben geprobeerd kwam er een opdringerige verkoopster ons helpen. Ze zei dat het bijna sluitingstijd was en ons een mooie prijs aan kon bieden, maar daar wel die dag op moesten ingaan anders geldde die niet meer.
Naar wat bedenktijd hebben we dit gedaan.

Factuur wordt opgemaakt, en helft moet je aanbetalen. Aan de achterzijde staan de kleine lettertjes waarin staat, afhaken kost je boete.

Mooie slowgan 2 minuten levertijd. Na 8 weken nog niets vernomen te hebben, gebeld. "Mw als hij binnen is bellen wij U, maar U hoeft niet te bellen we kunnen U toch niet verder helpen. Toen had ik de neus er al van vol.
Na 12 weken konden we hem ophalen.

We hadden hem nog geen half jaar en je kunt niet op de bank liggen, het stalen frame drukt overal ik je lichaam.

Dure bank - en rommel.

Hij is rijp om naar de schroot te gaan.

Waarschuwing : GA ER NOOIT EEN BANK KOPEN!!!!!!!

ellenkocky
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2010 17:10

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door ellenkocky »

Hallo allemaal,

wij zijn een tijdje geleden wezen kijken naar S.A.S. Mijn vriend was er al een keer geweest maar is toen boos weg gelopen, maar overgehaald en gelukkig wou hij nog een keer mee. Aan de verkoper vertelt waarom hij de vorige keer weg is gelopen. Omdat ze vreselijke verkooppraatjes hebben en direct per minuut moeten beslissen en de manager er bij halen om er nog even wat af te doen. Die ook nog eens vertelt dat hij wil investeren in ons, een deel van de marketing in ons te steken, dus wij meer korting en dat wij vast veel mensen over de vloer krijgen en dit ook weer reclame voor hun is, toch lachwekkend. Maar oke het verhaal ging nog een keer maar hij kwam met een mooie prijs. Maar toch weer weg gegaan. Niet gedaan. Maar wij hadden geen bank gekocht, maar wouden er nu toch echt 1. Eigenlijk een hoekbank van de ikea €800,-. Maar ik zei dus als we die mooie bank (die ook nog eens heerlijk zat) bij de SAS nemen zijn we misschien €200,- meer kwijt maar toch een vele mooiere bank. Ken veel mensen die ook echt niet tevreden zijn over de kwaliteit van de Ikea. Dus maar even een prijsopvraag gedaan. Ja en wij hebben onze oren dicht gedaan en de knop om gezet en niks op de vervelende verkopers uit gedaan. En het is een mooie deal geworden. Nu de bank nog afwachten maar ik ben er blij mee!!

En waarempel, de bank was nog eerder binnen dan we hadden gedacht, hij zit ook nog eens heerlijk. Wij zijn er blij mee. Het enige wat ik minder vond. Mijn ouders hebben ooit een bank gehad die niet door de deur kon en ik had het idee dat deze net zo groot was, dus ik zei tegen de verkoper, pas de bank door de deur, waarop hij als antwoord gaf, maar mevrouw alle banken kunnen toch door de deur, beetje opgemeten en laten zien. Ik dacht prima hij zal het wel goed hebben, hij deed net alsof ik er niks van snapte. En ja hoor de bank paste dus NIET door de deur, is door het raam naar binnen gegaan. ik moet er deze week nog weer heen dus maar eens even vertellen :). Maar we zijn blij met onze mooie bank, iedereen verbaasd zich over de bank (-> wat van S.A.S.???) en de prijs!!

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door Jolen »

Ik vind het heel fijn voor dat u 1 van de weinigen tevreden klanten bent van SAS maar juich niet te snel. Ik hoop voor u dat de bank mooi is en blijft maar mochten er zich problemen gaan voordoen met de bank dan maar eens kijken of u ook zo tevreden bent met de service. Maar nogmaals, ik hoop van harte dat de bank geen gebreken gaat vertonen.

majakabin
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 feb 2007 07:18

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door majakabin »

ik heb zelf geen ervaring met dit bedrijf maar mijn vader heeft jaren geleden een bank bij dit bedrijf gekocht en was er zeer tevreden over.
heeft jaren van zijn bank genoten.

Stuiterball
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 apr 2011 15:06

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door Stuiterball »

Hallo allemaal,
Mijn ouders hebben de afgelopen 18 jaren 3 bankstellen bij Seats and Sofas vandaan.
Het eerste bankstel was aan vervanging toe na 10 jaar, wat ik een redelijke tijd vind als je de prijs in je achterhoofd houdt.
Het 2e bankstel was van een suede stof en na 3 jaar zo versleten (donkere plekken op de stof), dat het tijd werd voor een nieuwe; maar wat verwacht je met 3 kleine kinderen en een stel katten.
Dit verhaal neergelegd bij SAS en kregen een korting op een nieuw bankstel. Vervolgens hebben mijn ouders een nieuw bankstel gekocht van leer en sommige delen met relax-stand. Dit bankstel hadden ze 5 jaar toen ze besloten om het te verkopen, maar was toen nog gewoon heel. Tevens wordt dit model nog steeds verkocht.

Kortom, niet alle banken van SAS zijn dus perfect, maar het is dus zeker niet zo dat ze allemaal slecht zijn.

Bedenk ook eens dat de meeste mensen die een goede bank kopen, hun verhaal niet op een forum zouden zetten, omdat ze hier niet bij stil staan.
Pas als iemand een probleem heeft komt hij/zij hier uit.

liesje88
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2012 10:29

Re: Bestelling stopzetten bij seats and sofas?? SLIM???

Ongelezen bericht door liesje88 »

Ik en mijn vriend hebben een huisje gekocht en willen daar leuke meubels in. We zagen reclamebord van sas. Deze meubelboer was ons niet bekend en we dachten laten we er eens een kijkje nemen. (ja achteraf dom dat we niet eerst ff op radar hebben gekeken) We zijn naar een vestiging in veenendaal gereden en geslaagd voor een bank. een 3 en 2 zits 1200 euro en kregen een korting van 200 euro. We dachten nou dat is goed geregeld. Toen ik thuis kwam zei mijn gevoel toch even hun website uit te spitten. Dit heb ik gedaan en wat blijkt... De bank die wij gekocht hebben was die week in de aanbieding voor 599 euro. Wij waren er op het moment van de aankoop niet van op de hoogte en de verkoper blijkbaar ook niet. Net contact gehad met sas en de algemeene vraag gesteld. Als een bank in de aanbieding is maar ik zou deze willen hebben in een andere stof, profiteer ik dan wel van de aanbieding en betaal ik iets extra voor de stof of vervalt de hele aanbieding? Het antwoord was dat ik evengoed zou profiteeren van de aanbieding maar iets extra betaal voor de stof. Ik gaf haar de reden waarom ik dit vroeg en wees haar op wat hier boven al beschreven staat. Ze gaf te kennen ja bij de bank die jullie gekocht hebben werkt het net niet zo, toevallig was bij die bank alleen stofgroep 1 in de aanbieding. Beetje appart als ze 5 min daarvoor nog iets anders beweerd. Nu achteraf 600 euro meer voor een stof betaald. Nu maar hopen dat de levering wel goed gaat. Voortaan kijk ik eerst op radar voor ik iets aanschaf, maja zoals ik al zei beetje dom van mezelf dat ik het niet eerder heb gedaan

Gesloten