LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hondevoer!!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door aussienl »

Natuurlijk is het zo Sjalot dat honden liever pens hebben en kaas e.d.
Ik heb ook liever kaviaar dan kabeljauw. En er zijn kinderen die met lange tanden groente eten, dat wil niet zeggen dat je ze dat dan maar niet te eten moet geven. Het gaat er mij om dat er nu net gedaan wordt of een voedsel allergie bij honden ineens aller overheersend is. Maar een heel klein deel van de honden heeft er last van. En dat die baat hebben bij een natuurlijk voedsel programma? Geen probleem. Maar het is niet zo omdat er een klein deel last van heeft dat iedereen nu maar ineens over moet schakelen op een (duur) natuurlijk voedsel programma.

Sjalot
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mar 2007 23:00

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Sjalot »

Nee, ik heb liever kabeljauw dan kaviaar. Vind ik voedzamer! :wink:
Hangt er van af waar je woont, maar woon je in de grote stad of in de buurt van een slachterij dan ben je goedkoper uit als je rauw voert. Is mijn ervaring.
Er zijn meer redenen om over te schakelen op rauwe voeding, niet alleen voedselallergie.
Het kan een medische reden hebben, maar je kunt ook vinden dat een carnivoor gewoon gevoed moet worden als een carnivoor.
Zo zijn er ook verschillende redenen te bedenken waarom mensen op brok willen blijven. Een van mijn honden woont bij mijn ouders omdat ze niet samen kan leven met een van mijn andere honden. Mijn ouders durven het rauwvoeren niet aan. Dus koop ik voor die hond een biologische brok en daarnaast geven ze haar vuile pens of compleet voer van Rodi of Energique. Ik zou liever Carnibest of Bibi voeren, maar dat is hier in de buurt niet te koop in kleine porties. Het is maar een hondje van 7 kilo.
Iedereen kijkt gewoon naar zijn of haar situatie.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door mariska666 »

Nou ik ben bij de dierenarts geweest, en rauw vlees werd ten zeerste afgeraden omdat er teveel ziekte makende parasieten en bacterieen inzitten. Dat vertelde de dierenarts mij.
Wie weet er een goede brok voor honden die mss een allergie hebben?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bot321 »

Wij hebben tien jaar een golden retriever gehad
en alleen maar brokken gegeven.Kreeg last van zijn nieren
en moesten hem laten inslapen en dat valt niet mee.
Klopte allemaal over wat ze vertelde als de hond alleen
maar brokken krijgt.
Hebben nu een Indian Dog en krijgt alleen maar Rodi
vlees.Hond ziet er prachtig uit mooi in de vel en slank.
Wat mij opvalt is dat hij zeker een bak minder water drinkt
als mijn vorige hond.Eerst moest ik de bak steeds vullen
met water nu moet ik het verversen.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door mariska666 »

Hallo,

Wij hebben toevallig ook een golden retriever, hij is nu 4.5 jaar.
Toen hij een maand of 11 was, had hij een plek op zijn voorpoot, die heeft er bijna 2 jaar gezeten. Naar de dierenarts geweest, een zalfje, maar niks hielp. Hij blijft plekken krijgen en zijn huid heeft schilfers. De laatste keer was het onder zijn oor en is langs zijn keel door gegaan naar zijn andere oor, zo erg dat het pus eruit liep. Anti biotica kuurtje gehad en het ging beter. Nu heeft hij op zijn achterpoot en halverwege zijn staart plekken. Dierenarts had het over hot spot, maar nu lees ik op internet dat dat voorkomt als het warm wordt of is. Maar hij heeft er in de winter ook last van.
Is dat rodi ook rauw?

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door aussienl »

@Mariska
Rodi is gekookt
En ik zou aan je dierenarts een doorverwijzing vragen naar Utrecht.

@bot321
Dat je oude hond nier problemen heeft gehad wil niet zeggen dat het aan de brok heeft gelegen. Kan allerlei oorzaken hebbem
En alleen Rodi voeren lijkt me ook niet gezond. Daarvoor is Rodi te eenzijdig. Ik geef mijn honden s'morgen brok en s'avonds dinner waarbij ik soms bij de dinner overblijfselen van ons eigen eten bijvoeg. Soms een rauw eitje erdoorheen of war bouillon.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bot321 »

@bot321
Dat je oude hond nier problemen heeft gehad wil niet zeggen dat het aan de brok heeft gelegen. Kan allerlei oorzaken hebbem
En alleen Rodi voeren lijkt me ook niet gezond. Daarvoor is Rodi te eenzijdig. Ik geef mijn honden s'morgen brok en s'avonds dinner waarbij ik soms bij de dinner overblijfselen van ons eigen eten bijvoeg. Soms een rauw eitje erdoorheen of war bouillon.

Zeg ook niet dat het door de brokken komt maar
het kan wel de veroorzaker zijn.
Rodi heeft drie verschillende soorten dus zo
eenzijdig is het ook niet.Eitje bouillon doe
ik ook maar eigen eten is soms te vet voor
de hond dus niet goed.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

15 bladzijden over hondevoer...........

En niemand verwijst eens naar het nattuurlijke voedingspatroon van zijn/haar oermoeder/vader de wolfwhoeoeoeoe.

Tsja, ik ga dat niet allemaal opnoemen hoor.
Google zelf maar eens wat rond.

In ieder geval is één van mijn twee honden ruim 18 jaar, krijgt voornamelijk droge brok en ruim en vers water maar ook af en toe sperciebonen,rijst,kaas, vis, appel,banaan, ananas; mag borden aflikken, krijgt ook oud bruinbrood en pakte op jongere leeftijd zo af en toe een konijn of haas die in z'n geheel naar binnen ging bij haar en haar jongen.
Deze Akkefietje (van de Bruinbrand) is vrijwel een alleseter en kijkt hongerig bramen,frambozen en bosaardbeitjes uit mijn hand terwijl haar kleindochter Prinses Poepela (van de Bruinbrand) heel voorzichtig bij bekenden bedelt voor een hondekoekje maar weinig meer.

Kortom, ook met een minder nauwkeurige voeding kan een hond plezierig oud worden.
Alleen brokken???
Gatverdemme!!
Heeft u het zelf weleens gegeten??

Ja, hondeworst! Zelfs op brood van de nietsvermoedende !! Heerlijk vond íe het!! "Waar heb je die lekkere worst gekocht?".

Grootvader

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door mariska666 »

Hallo grootvader,

Maar als een mens allergies is voor melk, dan ga je ook op zoek naar vervangers toch?
Dat ben ik nu ook aan het doen voor mijn hond, die kan het helaas niet vertellen wat voor hem goed is. En een haas of een konijn, uuhhhh nee, die blijft lekker in zijn hok in de tuin.

Groetjes Roodkapje

Sjalot
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mar 2007 23:00

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Sjalot »

Nou ik ben bij de dierenarts geweest, en rauw vlees werd ten zeerste afgeraden omdat er teveel ziekte makende parasieten en bacterieen inzitten. Dat vertelde de dierenarts mij.
Wie weet er een goede brok voor honden die mss een allergie hebben?
Een hond die op rauwe voeding staat heeft geen last van eventuele parasieten en bacteriën. De zuurgraad van de maag van zo'n rauw gevoerde hond is dusdanig dat bacteriën er niet lang overleven.
Ik denk dat honden ook meer parasieten en bacteriën van straat binnen krijgen dan van hun voeding.

Waarom probeer je het gewoon niet eens een tijdje? Overstappen op een dure dieetbrok van de dierenarts kan altijd nog.
Ga eens op zoek naar het boekje: "Voer voor Carnivoren" van Tannetje Koning. Zij is een dierenarts die zich verdiept heeft in voeding.

lubnik
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2007 09:50

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door lubnik »

Ik weet niet of het al eens neergezet is in dit onderwerp maar ga eens naar www.barfplaats.nl dit is een forum over rauw vlees.
Natuurlijk vertellen veel dierenartsen dat rauw vlees slecht is want dan verdienen ze niets meer aan de verkoop van de dure brokken die daar te koop zijn.
Onze honden zijn 3 jaar en eten al vanaf de fokker rauw vlees en zijn nog niet een keer bij de dierenarts geweest met klachten.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bot321 »

Afbeelding

Zo ziet mijn hond er dus uit met Rodi voer.
De Indian Dog.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bot321 »

Allemaal jaloers geworden op mijn hond?
Lees nml niks meer over hondevoer wat nou
het beste is. :wink:

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door mariska666 »

Ja, bot ik denk het :lol:
Maar je mag er niet te lang over doorgaan denk ik, dan krijg je allemaal opmerkingen :roll: Dus pas op hoor voor mensen die mee lezen maar die het geouwehoer noemen!!!!

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bot321 »

Kan mij het geouwehoer nou schelen wil
gewoon het beste voor mijn hond.Dat zijn de
enigste die niet ouwehoeren :wink:
En juist door die droge brokken gaan ze veel
drinken waardoor ze veel moeten pissen en
veel uitgelaten moeten worden.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door mariska666 »

Ja, dat is waar :)
Ik wil ook het beste voor mijn hond, maar de één zegt dat rauw goed is, en de andere zegt brokken. :roll: De dierenarts adviseerde om geen rauw te geven, dus het is nogal verwarrend.
Maar je hond ziet er perfect uit hoor :wink:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bot321 »

.
De dierenarts adviseerde om geen rauw te geven, dus het is nogal verwarrend.
De dierenarts heeft alleen maar brokken in huis
vandaar dat advies.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door aussienl »

Sorry je te teleur te stellen bot. Sommige reacties komen nu eenmaal later.

Je hond ziet er goed uit. Maar ik durf best mijn honden er langs te zetten. Net zo gezond en fit. En dat met s'morgens brokken en s'avonds dinner. Net als altijd is er geen 1 waarheid. Ik vind alleen dat alleen Rodi wat eenzijdig is. Ik probeer met wat toevoegingen de dinner wat af te wisselen : eitje of oud brood, overgebleven soep e.d.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 07 Mei 2007 09:14 door aussienl

Sorry je te teleur te stellen bot. Sommige reacties komen nu eenmaal later.

Je hond ziet er goed uit. Maar ik durf best mijn honden er langs te zetten. Net zo gezond en fit. En dat met s'morgens brokken en s'avonds dinner. Net als altijd is er geen 1 waarheid. Ik vind alleen dat alleen Rodi wat eenzijdig is. Ik probeer met wat toevoegingen de dinner wat af te wisselen : eitje of oud brood
,

Natuurlijk zijn er meer honden die er goed uitzien,
ook die van mij krijgt er wat tussendoor alleen geen
brokken.Als hij nml een bak brokken krijgt gaat zijn
waterbak ook schoon op plus nog een.Bij vlees drinkt hij
niet zoveel dus er zit wel degelijk verschil in.Dus volgens mij
zit er in brokken een boel zout wat dus niet goed is.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door aussienl »

Of brokken zijn droger en zit erin ander eten meer vocht? Dinner heeft nu eenmaal meer vocht dan brokken bijvoorbeeld. Ik kan niet zeggen dat de brok bij mijn honden meer dorst veroorzaakt. Ze krijgen gewoon elke dag een verse emmer water.

Gesloten