LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Briks »

bedankt wicher, voor je antwoord en verdere toelichting.
aangezien ik dus hun bank nr al vanaf dec. heb geblokt, kunnen ze ook niets afschrijven :o

ff een vraagje tussen door hoelang is dat geleden bij jou ??

ik heb er een hard hoofd in dat dat zo bij mij lukt, bij ieder ander mens lukt het altijd wel maar ...... ??? of dat nu ook eens bij mij het geval zou zijn. ik hoop het.
en ja een maand geen energie kosten is en klinkt wel lekker :wink: maar ik had al van eneco gehoord dat ze wel een een girootje deze kant op sturen voor de transportkosten maar dat is wel een heel stuk lager dan de normale nota :lol:

duim dan maar hard voor mij.

uh ribo,
wat snap je nu niet ??

ik heb geprobeert het zo duidelijk en kort mogelijk op te schrijven.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door wicher »

@yunwiya:

ruim 10 maanden geleden heb ik een vergelijkbare brief aan I.J. gestuurd (nogmaals: bijna vergelijkbare situatie).
Als je even een hotmail-adres aanmaakt en hier in je profiel vermeld, dan kan ik je de voorbeeldbrief sturen, geen probleem.

En waarom zou het jou niet lukken? :wink:

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Briks »

thx wicher,

"hot" bij deze gedaan :D

tot mails :wink:

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door wicher »

@ yunwiya:

You've got mail! :wink:

lottejoosten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2007 22:12

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door lottejoosten »

@ yunwiya:
kan je mij die brief ook sturen?

ik heb vandaag eneco gebeld omdat ik de rekening niet snapte...bleek dat ik sinds 29 december 2006 ben overgestapt naar energie direct zonder dat ik ooit iets van dat bedrijf gehoord heb

Ik snap niet hoe eneco ons als klant heeft laten gaan terwijl ik nooit om overstappen heb gevraagd. eneco zegt dat ik nu bij energie direct moet zijn. Nu betaal ik 30 euro per maand extra???zonder dat ik daaarom vraag.

ik weet niet goed wat ik moet doen en na het lezen van allee horror verhalen op het internet ben ik aardig bang geworden.

Ik heb de maand januarie gewoon betaald..maar nu weet ik pas dat dat aan energie direct was en niet aan eneco. ik weet niet precies wat ik kan doen.

Mijn gevoel zegt dat ik het beste z'on brief kan schijven zoals u die beschrijft. Alleen moet ik dan niet ook klant worden bij een ander bedrijf bijvoorbeeld eerst terug bij eneco. Of moet ik eerst energie direct stop zetten terwiijl ik me daar nooit aan heb gemeld? Dat kan toch ook niet.

Ik hoop dat u mij kan helpen.

Groeten lotte

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Briks »

hai lotte,

ik wil je vriendelijk door sturen naar wicher waar ik hem ook van gekregen heb.

of het in jou geval ook zo zal helpen weet ik niet omdat jij al betaald hebt [klant dus bij ED :cry: ]

misschien een optie rek nr blokkeren van ED. en betaalde bedrag terug halen. ED doet alles per automatisch afschrijving [wat ik gehoort heb]
dus vor de rest vraag het aan wicher die weet er toch best wel veel van :wink:

ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat jij er ook uitkomt.

ik probeer nu net een beetje alles weer op gang te krijgen.
en op orde :roll:

gr yunwiya

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door jsp »

Wat je kunt doen in het geval van een ongewenste overstap kun je lezen op de site van Consuwijzer. Dit is een samenwerking tussen Economische Zaken, DTe, Consumentenautoriteit en OPTA. Blijkbaar voelt de overheid zich nu ook verantwoordelijk voor de chaos die ze zelf heeft afgeroepen.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door wicher »

@Lotte:

Ik wil je de voorbeeldbrief best sturen maar eerst nog een vraagje:
je zegt dat je januari aan E.D. betaald hebt: per acceptgiro of automatische afschrijving? En als dit laatste het geval is: hoe kwamen ze dan aan je bankrekeningnummer?

30maaike
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2007 15:19

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door 30maaike »

Geachte lezer's.
Ik zit nu met een probleem.
ik heb jullie verhalen gelezen,en moet zeggen kom erg overheen met wat ik nu heb,
Ik zal mijn verhaal is vertellen wat nu gaande is.

op een dag kwam er een man bij me aan de deur,en hij was van energie direckt met een leuk verhaalt,over groene stroom.
omdat alles zo duur werkt zij die,zijn een acxie begonnen.vandaar dat we bij u aan de deur komen met een mooi aanbod.
ik was al aan het twijfelen,
maar goed ik wert wel verleid.toen liet ik hem binnen.
maar klonkt wel goed opzich, ik zal veel besparen,dus nou dat doe ik wel toch,maar eerst hoor je niks zie je ook niks binnen komen kwa papieren zeg maar.
dus ik keek maar ff op me bank afschrift nou er was idd wel geld vanaf gehaalt.
maar op eens wert er rare bedragen vanaf gehaalt. dan weer is €100 euro. en dan weer meer.en ga zo maar door.ik wil hun bellen had me foon op gewadeerd.maar ik kreeg ze niet tepakken ik bleef wel aan de lijn op eens was me beltegoed op dus 20 euro weg gegooit zeg maar .70 cent las ik ergens.maar ook nog de mobiele kosten er overheen.
maar goed op eens was er meer dan €500 euro er vanaf gehaalt.ik heb dat uiteraad terug laten boeken.ik was boos en toen is er ook door hun weer €100 terug gestort daar snapte ik ook geen bal van.we moeten een ,maand premie van 162 euro betalen dat zal de kosten permaand zijn.
en toen op een dag zag ik dat er meer dan €1100 euro er vanaf was ik had me haren recht overeid staan.. dus hupza bank weer in gegaan terug boeken en toen heb ik er een blok opgezet omdat ik verwacht had dat ze mij dan wel zullen bellenof schrijven is dat niet gebeurt. ik heb zovaak mail's gestuurt het zat me hoog dus zo gezegt zo gedaan.toen is me vriend gaan kijken wat we hier tegen konden doen ik had imers een contrackt van twee jaar ik lees dat 1 jaar zowiezo is dus dat klopt ook niet.maar goed.
me vriend werkt bij essent en is gaan kijken wat we konden doen.ik moet de papieren bij mekaar zoeken ook van energie direckt.
dus die had ik.toen ben ik weer over gegaan moet ook nog is een boete betalen nou ik was zo zat dat ik dat voor gelief nam.
dus dat ook betaalt.nu zitten van af september bij essent.en nu komen ze met een bedrag van schrik niet
€2743,30 CENT
aan ik neem aan als je een schuld zal hebben mag je niet eens over naar een anders leefvrancier.heb ik dit goed ???
maar nu zonders ons telaten weten hebben ze naar de deurwade gestuurt ze zijden daar dat ze me gemail hadden nou ik hou dat in de gaten en me vriend ook maar niks hoor ze zijn oplichters.
ik ga de recht zaak aan nu want ik sta nu in me voordeel wie doet met me mee met ze allen kunnen meer dan alleen denk ik zo.
ik zal ook niet weten wat ik moet doen maar betalen doe ik niet ook al kon ik dat .ik zie ook dat er wel geld is af gehaalt en weinig is terug gekomen ja twee keer door mij zelf omdat me wat op viel.
wie heeft er een tipje voor me.ik herken me zelf in jullie verhalen ik sta er ook alleen voor maar dit mag toen niet gebeuren zo
dit gaat hun kop kosten maar goed ik wauw me verhaal ook ff kwijt omdat ik vandaag de brief kreeg ik heb tot nu toe nog niks vernomen van energie Direck.
mijn rugharen staan goed omhaag
mensen llaten we hier iets tegen doen echt ik hoor het wel.

dit was vrijdag.
het is nu al weer maandag
en heb hulp gezocht bij rechthulp.ik moet woesdag naar ze toe,hun gaven me ok deze site.ze zijden ook dat ze veel klachten hadden van Energie Direckt.!!
maar ze gaan kijken wat hier meer kunnen wij worden dus nu echt op gelicht dit verbruik een groot gezin op een jaar we zijn maar met z'n tweetjes ****** maar goed ik blijf positief .ik krijg ze wel
groetjes maaike

ps ik hou jullie op de hoogte heb je tip's hor ik ze graag.

30maaike
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2007 15:19

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door 30maaike »

ze zijden mij ook dat je een code moet krijgen via mail en dat je daar mee online kon inloggen,is dat waar hebben jullie dat ook is me vraag.
want ik heb die nooit gehad :x :( :?
afz maaike

blessed be
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2007 18:23

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door blessed be »

pfff wat ben ik blij dat ik eerst op internet ben gaan kijken. ED heeft me vandaag gebeld met een mooi verhaaltje en of ze me direct aan konden melden. Nu moet ik zgn alles met mijn man overleggen dus bellen ze me volgende week terug. Ik heb nu al zeker mijn beslissing genomen dat ik niet naar hun over stap. Het nadeel vind ik bij zulke lui is dat ze hele mooie verhalen hebben maar de mindere dingen achterwegen laten en aangezien ik wel een beetje wantrouwend ben vooral als het om zulke dingen gaat zoek ik alles na op internet.

Ik zou zeggen bedankt mensen jullie hebben mij behoed van een fout die veel geld had kunnen kosten! alleen jammer dat het jullie (veel) geld heeft gekost

gr ali

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik heb nu al zeker mijn beslissing genomen dat ik niet naar hun over stap.
Denk er wel aan als ze terugbellen om alleen maar nee te zeggen.
Ga niet in op een aanbod om "documentatie" te sturen die je "nog eens op je gemak door kan lezen" Dan heb je nl gelijk een contract aan je broek.

henkstr

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door henkstr »

ik heb inmiddels alle bedragen nagekeken en ze kloppen redelijk.

de kosten die gemaakt zijn ivm betalings regelingen via intrum justitia heb ik terug gekregen

de gemaakte telefoon kosten heb ik ook terug gekregen.

er zou een nieuwe betalingsregeling (renteloos) worden gestart om het rest bedrag te betalen in 6 termijnen.

dat laatste hou ik strak in de gaten omdat dat bedrag niet klopt volgens mij.

verder wel netjes opgelost nadat ik een klacht had ingedient bij het waarborg thuiswinkel gebeuren.

hier werd ik overteruggebelt door ED :?
en heb alles netjes op papier gekregen waar ik om vroeg omdat de rekeningen niet duidelijk zijn.
dit gaf ze toe en wordt in de toekomst verbeterd.

oftewel.. de chaos is redelijkerwijs opgelost, nu nog het restbedrag in de gaten houden. want met 6x mijn betalingsregeling kom ik op een hoger bedrag uit.. naja we houden het scherp in de gaten!

groeten en ieder1 zeer veel sterkte! henk

ajacied88
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2006 21:49

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door ajacied88 »

Ik heb het gevoel dat energie:Direct zich heeft verbeterd. Qua service misschien nog niet maar volgens mij qua prijzen wel. tidje geleden een eindafschrift ontvangen maar ik ben geen gekke bedragen tegen gekomen. Laats nog Tv reclame spotje van hun gezien. Je moet wel veel vertrouwen hebben wil je op landelijk niveau reclame maken op TV.

Wel vreemd is dat ze maandelijkse bedrag omhoog hebben gegooit :S.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Ron58 »

Je moet wel veel vertrouwen hebben wil je op landelijk niveau reclame maken op TV.
Sorry, maar de meest beroerde bedrijven maken de meeste reclame.
Wel vreemd is dat ze maandelijkse bedrag omhoog hebben gegooit
En ze hadden zich verbeterd??

sherien
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2007 22:39

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door sherien »

Ik heb vandaag ineens een brief gekregen van gerechtsdeurwaarders van arkel over energie direct.Maar ik heb nog nooit wat van hun afgenomen en weet ook niet hoe ze erbij zijn gekomen.

Een aantal jaar terug belde mijn vader mij dat ze van zijn rekening incasseerde onder mijn naam.Terwijl ik nog geen eigen huis had niks.Ik heb ook nooit ergens mijn handtekening of wat dan ook gezet.

Nu een paar jaar later moet ik ineens bijna 1900 euro betalen voor iets wat ik helemaal niet heb afgesloten of wat dan ook!..

Maar we gaan er zeker achteraan!!

Met vriendelijke groet

kiro1718
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2007 09:40

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door kiro1718 »

Mijn vrouw kreeg afgelopen zaterdag een telefoontje van een medewerker van Energie Direct. Energie Direct had NUON overgenomen en voor de administratieveomslag wou hij wat gegevens controleren. (Ik zit alleen voor de gas bij NUON en de elecrtra bij COGAS)
Mijn vrouw heeft deze gegeven en wat blijkt.. ik kreeg gisteren een contract via de email waaruit blijkt dat ik ben overgestapt naar Energie Direct en dat ik 7 dagen afkoeltermijn heb. Gebeld met NUON: wisten van niks en het verhaal klopt niet, Contract telefonisch ontbonden (kan alleen telefonisch, niet eens schriftelijk???) en vandaag inderdaad bevestiging gehad van de ontbinding (via de email). Melding gemaakt bij DTE (consuwijzer) en zij zouden het gaan inventariseren.

Wie herkent deze praktijken???

MVG

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Ron58 »

Wie herkent deze praktijken???
Iedereen hier.

:lol:

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Energie Direct en Oxxio zijn de energie maatschappijen met veruit de meeste klachten NOOIT AAN BEGINNEN DUS.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Henri42 »

Beer , hen jij persoonlijk ervaring met Eenergie D en Oxxio ?

Gesloten