LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
juliaxx
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2007 10:44

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door juliaxx »

Ja hoor,krijg ik eindelijk eens geld terug bij ED maken ze het gewoon niet over.Je zou die rukkers toch wat doen daar.180 mails gestuurd en als antwoord steeds,ja hoor,het word zsm over gemaakt.Nu weer een mail dat het er binnen 10 dagen opstaat.Vorig jaar moest ik vet bijbetalen en dat was er meteen afgehaald natuurlijk :twisted:

Vreselijk bedrijf en dom personeel.Er was nu weer een storing opgetreden TUURLIJK!!!!!!!!!!

Bah bah bah

chrisjuh
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2007 21:26

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door chrisjuh »

ik ben ook gelokt met zon mooi praatje van energie direkt
maar ik had binnen 30 dagen geschreven dat ik toch bij me huidige
leverancier eneco wou blijven en met hun niet in zee te gaan
na de brief
hebben ze mij toch wegtrokken bij eneco gelukkig kon ik weer snel terug naar eneco want met dat rot bedrijf ik wil niet in zee
ik heb ook de andere mail van mensen op dit forum gelezen
de er nog slechter aan toe waren dan ik met energie direkt ook ik zal er nog wel een staartje van mee krijgen lieve mensen blijf bij u leverancier
die u had sceeld u een hoop rompslomp en geld
groetjes christa

Abdel
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 sep 2007 23:06

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Abdel »

:( het is mij ook overkomen en pas de contract verlengd,dus ik moet oppassen voor de volgende keer om op tijd op te zeggen!!ik hoop dan dat ze niet mooielijk gaan doen ,anders weet ik wel een goede manier van opzeggen en dan hoor je dat op het nieuws!!! :twisted: :lol:

looneytune
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2007 21:20

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door looneytune »

Hallo,

ik heb een enorme fout gemaakt qua energieleverancier als ik het zo lees. Dit is de eerste keer dat ik een energieleverancier heb, omdat ik nu op mezelf woon. Ik dacht vet goed bezig: prijzen vergelijken enz.
ik zag ED en heb hun dus genomen.
fout dus..
ik heb nog nooit iets van hen ontvangen en plots krijg ik een brief van Intrum Justitia dat ik al verscheidene aanmaningen heb gehad en dat ik het bedrag binnen 7 dagen overgemakt moet hebben.
Ik in de stress en heb maar betaald.. 2 dagen later wordt er weer een bedrag van mijn rekening gehaald...
ik wil graag overstappen naar Eneco Energie, maar ben bang dat ik het verkeerd ga doen, omdat ED blijkbaar nooit reageerd..
ik ben pas 5 maanden bij ED en heb een contract van een jaar...
wat adviseren jullie mij te doen?

gr Ilona

Abdel
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 sep 2007 23:06

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Abdel »

:? best looneytune[/b] ik zou maar de datum van je contract goed onthouden,of op je agenda als belangrijk zetten en wel ruim 3maanden opzeggen en dan hopen dat ze hem stop zetten!(ik ben namelijk een van de gedupeerden.succes(abdel) UIT ZEIST.

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door HvanGennip »

Ik ben overgestapt via de Vastelastenbond http://www.vastelastenbond.nl. Zij weten alles over opzeggen, boetes etc. etc. Ze berekenen zelfs of het goedkoper is om een boete te accepteren of om dat juist niet te doen. Ze regelen ook de opzegging voor je.

Bovendien kost een kwh bij de Vastelastenbond maar 5.5 eurocent (3 jaar vast) en bij Energie Direct 6.3 eurocent. Dus de Vastelastenbond is nog veel goedkoper ook.

anjella
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2007 18:13

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door anjella »

HvanGennip

u zegt dat u een vast tarief heeft voor 3 jaar vast bij de vastelastenbond, daar zit het verschil.
ed is de goedkoopste op het variabele tarief of in ieder geval de laagste prijs garantie is er iemand anders goedkoper krijg je minimaal het verschil terug.
u had dus heel even goed de contract voorwaarden bekijken, dan had u het al veel eerder gezien dat daar het verschil inzat.

ben heel benieuwd wat u nu gedaan heeft met de vastelastenbond en ed.

groetjes

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door HvanGennip »

Maar de laagste prijs garantie van energie direct sluit ten eerste collectieven uit, de Vastelastenbond is een inkoopcollectief en geen leverancier.

Ten tweede is de "laagste prijsgarantie" alleen geldig in geval dat iemand een contract heeft met variabel tarief en met een vaste looptijd. Ja, je hoort het goed een variabel tarief met een vaste looptijd.

Met andere woorden, wie tekent nou zoiets?? Ze kunnen rekenen wat ze willen en jij moet het betalen. Bovendien biedt er zover ik weet niemand zo'n contract aan. Dus daar gaat de laagste prijsgarantie. Ze zijn wel gehaaid bij Energie Direct, dat moet ik ze meegeven.

Lees hier twee berichten, de ene zegt dat de Vastelastenbond 13% goedkoper is dan Essent. Het tweede bericht zegt dat Essent soms goedkoper is dan ED. Als Essent al soms goedkoper is dan ED en de vastelastenbond is 13% goedkoper dan Essent, en reken maar na.

http://www.energeia.nl/dossier.php?Doss ... 7&ID=35012

http://www.energeia.nl/dossier.php?Doss ... 7&ID=35003

Groetjes terug

anjella
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2007 18:13

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door anjella »

u hoeft mij niet uit te leggen wat de voorwaarden zijn bij ed voor de laagste prijs garantie want ik zit er zelf bij dus ik weet heel goed wat de voorwaarden zijn.

sowieso ben ik heel tevreden over hun en scheelt het me dus wel geld ipv bij de nuon blijven zitten.

maar blijft u lekker bij de vlb dan kunt u lekker gaan 'besparen'
succes verder

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door HvanGennip »

Ja, is ook prima. U bent alleen één van de weinigen die tevreden is en als de prijzen gaan stijgen of u krijgt een probleempje met ED dan denk ik dat u er wel anders over zal denken.

U ook succes, en de groetjes maar weer.

anjella
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2007 18:13

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door anjella »

ja maar dan nog blijft ed 11% onder de prijs vd traditionele leverancier of de prijzen nou dalen of stijgen.

ik heb het namelijk meegemaakt dat de tarieven vast stonden maar aan t eind vd 3 jr mocht ik een hele hoop bijbetalen omdat de tarieven zo gestegen waren in die 3 jr. heb ik geen zin meer in,
ik lig er niet wakker van dat de tarieven veranderen, dat weet je nu eenmaal hier in NL.

en met mij zijn er nog vele wel tevreden over ed. je heb bij ieder bedrijf wel iets of iemand die klaagt.
gelukkig zijn er wel mensen tevreden over hun leverancier, want anders zou niemand overstappen en dergelijke.

u ook de groeten maar weer :lol:

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door HvanGennip »

Mooi, dan zijn we beide tevreden. Geweldig toch.

Ik heb trouwens het hele net afgezocht naar een negatieve reactie over mijn VLB, maar niet gevonden. Bij Energie Direct is dat wel heeeel wat anders, het verbaast me daarom dat jij wel zo uitgesproken voor Energie Direct kunt zijn. Bovendien is dat ook niet erg respectvol tegenover al die mensen die eindeloze drama's met ED hebben moeten doorstaan of erger, nog steeds hebben.

Ik denk dat deze mensen op dit forum meer gebaat zijn bij een goed advies of een verwijzing naar een goede en betrouwbare leverancier, zodat ze weer in rustig vaarwater terecht komen en daarmee drama's af kunnen sluiten in plaats van het volgende drama aan te gaan.

Het is prima dat jij tevreden bent, maar ED is absoluut geen aanrader!!

anjella
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2007 18:13

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door anjella »

ik heb wel respect voor die mensen die er rottige ervaringen mee hebben maar er mag ook wel eens iets POSITIEFS gemeld worden hier op dit forum. er zijn zat mensen die wel klachten hebben over andere bedrijven en instanties waar t bij andere mensen wel goed gaat.

mijn moeder bijv is dus ook lid geworden bij een energieleverancier via de VLB nou poeh poeh wat zijn ze geweldig. nou voor mijn moeder dus niet.

ik ben hartstikke tevreden en nogmaals er mag ook eens iets positiefs gemeld worden.

ps dan moet u ook tegen al die andere mensen over andere bedrijven zeggen dat ze geen respect hebben voor de gedupeerde want er staan meerdere positieve reacties hier.

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door HvanGennip »

De leveranciers staan onder contract bij de Vastelastenbond en zijn verplicht om hun problemen op te lossen, anders kiest de VLB gewoon een andere leverancier.

Het lijkt me vanuit die gedachte ook niet dat ze niet goed voor uw moeder zorgen, ik heb het idee dat ze voor mij tot het naatje gaan.

Is de Vastelastenbond wel op de hoogte van het probleem van u moeder?
Laatst gewijzigd door HvanGennip op 10 sep 2007 18:40, 2 keer totaal gewijzigd.

anjella
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2007 18:13

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door anjella »

ja natuurlijk weet de VLB van het probleem van mn moeder. anders had ik het er ook niet neer gezet.

fijn dat u denkt dat ze voor u tot het gaatje gaan, toch niet het verkeerde gaatje hoop ik :D :wink:

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door HvanGennip »

Gaatje klinkt inderdaad een beetje raar, dat heb ik maar aangepast.

Maar ze gaan wel ver hoor. Ik heb tal van verhalen gelezen dat ze echt hele oxxio drama's hebben opgelost voor mensen. Is toch mooi dat zo'n partij dat doet.

anjella
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2007 18:13

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door anjella »

dat stond er inderdaad wel heel erg raar bij :P :wink:

ja tuurlijk is dat geweldig maar dan zeg je ook een naam van een leverancier :wink: die het niet geweldig doet, :shock: , zeg maar gerust superslecht!!!

Tiellie
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 sep 2007 20:36

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Tiellie »

Het is maar goed dat Oxxio er is, anders was Energie Direct nog de slechtste leverancier van Nederland!

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door HvanGennip »

inderdaad

pebb
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2007 22:03

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door pebb »

Ook wij werden gebeld door een alleraardigste dame van ED.,
die ons bijna een 3 jarig contract aannaaide.
Na het bekijken van het contract en dit forum toch maar niet doen dus.
Ze kunnen legaal op basis van een opgenomen gesprek bedragen van je rekening afschrijven en je huidige energieleverancier opzeggen !!!
Afkoelingsperiode is 7 dagen , als je binnen deze 7 dagen belt kun je er zo weer vanaf verteld ze. NIET DUS .........................
2x gebeld binnen deze periode , kon uitsluitend telefonisch.
De correspondentie gaat echter gewoon door alsof je klant bent,
en ze ontkennen glashard dat je gebeld hebt om op te zeggen.
Heb toen een aangetekende brief gestuurd met een telefoonspecificatie
van KPN , op te vragen via KPN.com
(Het bezoekadres van ED staat op hun eigen site)
Volgende dag reactie van ED met spijt en verontschuldigingen.
Dus laat je niet in de hoek zetten en sla ze om de oren indien (nog) mogelijk.

Gesloten