LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie 1 dag verlopen.

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door roerganger »

Dit is geen wetboek! Heb ik al meerdere keren aangehaald
Nee, dit is een Jip en Janneke uitleg van het wetboek, uitgegeven door het ministerie van Economische Zaken, en voor de meeste consumenten afdoende. Dat heb ik ook al eerder gezegd.

Behalve voor muggenzifters die gelijk willen hebben, terwijl ze dat niet hebben. Ook jij: sterkte bij de rechter als je daar je recht wilt halen. :twisted:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door BBCS »

Het begrip "wettelijke garantie" omvat de volledige wettelijke bescherming van de koper ten aanzien van gebreken aan verworven goederen, die direct voortvloeit uit de wet, als neveneffect van het koopcontract. In de richtlijn is sprake van het beginsel van overeenstemming van het goed met de overeenkomst.

Het begrip "handelsgarantie" verwijst daarentegen naar de wilsuiting van een persoon, de garantiegever, die zich aansprakelijk stelt voor bepaalde gebreken. In de richtlijn wordt deze terminologie niet volledig overgenomen. De term "garantie" wordt voorbehouden aan de handelsgaranties, die als volgt worden gedefinieerd: "elke door een verkoper of producent tegenover de consument zonder bijkomende kosten aangegane verbintenis om de betaalde prijs terug te betalen, of om de consumptiegoederen te vervangen of te herstellen, of om zich er op enigerlei wijze om te bekommeren, indien de goederen niet overeenstemmen met de beschrijving in het garantiebewijs of in de desbetreffende reclame".

http://europa.eu/scadplus/leg/nl/lvb/l32022.htm
De wettelijke garantie bedraagt in nederland wel degelijk een langere periode dan 2 jaar.

Alleen wordt er onder wettelijke garantie andere zaken verstaan dan de garantie die jij bij een product krijgt.

Dus bij een computer waar maar 1 jaar garantie op zit, heb jij als consument recht op regelingen dat je na dat ene jaar wel degelijk krijgt.

Alleen wordt met die wettelijke garantie niet die periode bedoeld waarbij je recht hebt op gratis reparatie of vervanging.

De term garantie is alleen voor de handel en de garantie die jij krijgt ook.
Na het verstrijken van die garantie periode heb je recht op kostencompensatie, dat de winkelier het aanspreekpunt is, dat de winkelier verplicht is om het probleem op te lossen en dat de consument na het verlopen van de garantieperiode nog recht heeft op een goed product.

DAT wordt er met de wettelijke garantie bedoelt en die is in Nederland veel langer dan de Europese aanbeveling.
Quote:
Het Nederlands, en Europees recht, is nu eenmaal behoorlijk ingewikkeld. Er zijn juristen nodig om uit te leggen hoe dingen in elkaar zitten. De ene wet wordt namelijk weer tenietgedaan door een andere, hogere wet. Er zijn beperkingen, er is jurisprudentie.
Jurisprudentie is er (nog) niet op dit vlak.
jurisprudentie is de grootste onzin en moet gelijk verboden worden.
jurisprudentie betekent dat de wetsartikelen altijd in voordeel van de consument uitgelegd worden en dat de wetsartikelen bij de consument niet van toepassing zijn.

Dus als er een wetsregel is en er is een jurisprudentie erop, betekent dat, dat die regel niet geldt voor de consument.
Quote:
En vergeet niet dat deze regels gebaseerd zijn op duurzame producten, en een computer valt niet onder een duurzame product.
De verwachte levensduur is 3 jaar.
Hij weet zelf niet eens waar hij deze complete onzin vandaan haalt.
Het gaat om consumentenproducten!
Wie kan er volgens de wetgeving zeggen hoe lang een product meegaat en hoelang de ecomische levensduur is?
Juist, de fabrikant.

Bij Uneto-VNI hebben ze een lijst gemaakt met de verwachte levensduur (economische levensduur) en voor computers en randapparatuur is deze op 3 jaar gesteld.

En dat is GÉÉN ONZIN!

Weet je wat het isMr. Floppy?
Als er regels zijn die betekenen dat de consument beperkt wordt dan ga jij er fel op tegenin. Omdat de consument niet beperkt mag worden.

Onzin.

De consument mag niet beperkt worden.
Wat een onzin zeg! Wie heeft dat verzonnen?
Sommige consumentenorganisaties roepen dit.
Quote:
BBCS (alias ikbenik) schreef:
De consuwijzer is een website van het ministerie van Economische Zaken.


En als zij aangeven dat die 2 jaar Europese garantie in Nederland niet van toepassing is, DAN IS DAT OOK NIET VAN TOEPASSING!!!!!!!!
Zij geven dit helemaal niet aan!!!!!!!! Lees het maar eens.
Zij geven aan dat Nederland de consument een ruimere bescherming biedt!
Europese Richtlijn Koop en Garantie
In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Bij het omzetten van de Richtlijn naar Nederlands recht is er voor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen.

bron: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp-objectid=4578.htm
MOET IK NOG DUIDELIJKER ZIJN, DOMBO'S! :evil:

HET STAAT ER LETTERLIJK!!!!!!!

BIJ HET OMZETTEN VAN DE RICHTLIJN NAAR NEDERLANDS RECHT IS ER VOOR GEKOZEN OM DEZE TWEE JAAR NIET OVER TE NEMEN.

Dus is die 2 jaar garantie in Nederland niet van toepassing en mag door de inwoners van Nederland ook niet geëist worden!!

@Mr. Floppy:

Je praat zelf steeds onzin!!!

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door roerganger »

Ha BCCS
De wettelijke garantie bedraagt in nederland wel degelijk een langere periode dan 2 jaar.

Alleen wordt er onder wettelijke garantie andere zaken verstaan dan de garantie die jij bij een product krijgt.
Ik denk dat het probleem een beetje is wat er onder garantie wordt verstaan. Uit de wetteksten die mr. Floppy zelf aanhaalt BW& art. 6 maak ik op dat de invulling van het begrip garantie nader bepaald kan worden door partijen. En dus ook door de overheid.

Eigenlijk zou men in deze discussie het geheel twee namen moeten geven:

-volledige garantie; dat is als alle reparatiekosten volledig worden vergoed
-verlengde garantie:dat is als de consument een deel van de reparatiekosten zelf moet betalen.

De volledige garantie in Nederland bedraagt dus minimaal een half jaar; daarachter komt dan de verlengde garantie, en die is afhankelijk van hoe lang het produkt normaal gesproken meegaat.

De heren Floppy en Puma willen echter voortdurend horen dat de volledige garantie minimaal 2 jaar duurt, met daarachteraan nog een verlengde garantie voor onbepaalde tijd, oftewel levenslang.
De toepasselijkheid op de consumentenkoop van een recht dat de door de richtlijn nr. 99/44/EG van het Europees Parlement en de Raad van de Europese Unie van 25 mei 1999 betreffende bepaalde aspecten van de verkoop van en de garanties voor consumptiegoederen (PbEG L 171) voorziene bescherming niet of slechts ten dele biedt, kan er niet toe leiden dat de koper de bescherming verliest die hem krachtens deze richtlijn wordt geboden door de dwingende bepalingen van het recht van de lidstaat van de Europese Unie of de andere staat die partij is bij de Overeenkomst betreffende de Europese Economische Ruimte, waar hij zijn gewone verblijfplaats heeft.
Wat volgens mij hier staat is dat de richtlijn van de europese unie er niet toe kan leiden dat de consument de bescherming verliest die door de eigen staat, in dit geval Nederland geboden wordt.

Aangezien de Nederlandse garantiebepalingen ruimhartiger zijn dan de europese regels, gelden de nederlandse bepalingen. Heeft dus niks te maken met klunsen in Den Haag die vergeten bepaalde bepalingen in de wetgeving op te nemen. Het heeft te maken met juristen en wetgevers die een stukje beter thuis zijn in deze materie dan mr. Floppy die een keertje kwam, zag, en dacht dat hij wel even kon overwinnen.

Maar ik moet wel zeggen dat het een bijzonder ingewikkelde zin is, en aangezien nog mr. Floppy, nog ik jurist zijn, lijkt het mij verstandig om toch uit te gaan van wat de juristen zeggen. En wat juristen in Jip en Janneketaal tegen ons zeggen is datgene wat in de consuwijzer staat, die al zo vaak door BCCS is aangehaald.

MOET IK NOG DUIDELIJKER ZIJN, DOMBO'S!

HET STAAT ER LETTERLIJK!!!!!!!

BIJ HET OMZETTEN VAN DE RICHTLIJN NAAR NEDERLANDS RECHT IS ER VOOR GEKOZEN OM DEZE TWEE JAAR NIET OVER TE NEMEN.

Dus is die 2 jaar garantie in Nederland niet van toepassing en mag door de inwoners van Nederland ook niet geëist worden!!
BCCS, dat heb ik ook al gezegd, dat het er letterlijk staat. Ik snap hun probleem sowieso niet. Als Nederland er voor had gekozen om bijvoorbeeld minimaal drie jaar volledige garantie te eisen, is de minimale termijn van twee jaar volgens het europees recht wél overgenomen. Door te zeggen dat de minimale termijn NIET is overgenomen... ach laat ook maar.

Ik blijf daarom zeggen: Wie blind WIL zijn, ziet nog minder dan wie blind IS. Omdat de blinde naar mogelijkheden zoekt om zijn weg te vinden. Degene die blind wil zijn, zoekt naar aandacht, en struikelt daarbij over alles wat hij tegenkomt.

Dat zie je dus maar aan deze twee guppen die beide oogkleppen voor, en een bord voor de kop hebben.

Hee, BBCS, kun je nog een beetje lachen met deze discussie? Ik krijg er eigenlijk hoofdpijn van, weet je. :cry:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door BBCS »

-volledige garantie; dat is als alle reparatiekosten volledig worden vergoed
-verlengde garantie:dat is als de consument een deel van de reparatiekosten zelf moet betalen.
In het Europese richtlijn is dat als volgt weergegeven:
-volledige garantie; dat is als alle reparatiekosten volledig worden vergoed


Is dus de handelsgarantie.
-verlengde garantie:dat is als de consument een deel van de reparatiekosten zelf moet betalen.
Is dus de wettelijke garantie.
Het begrip "wettelijke garantie" omvat de volledige wettelijke bescherming van de koper ten aanzien van gebreken aan verworven goederen, die direct voortvloeit uit de wet, als neveneffect van het koopcontract. In de richtlijn is sprake van het beginsel van overeenstemming van het goed met de overeenkomst.
Het begrip "handelsgarantie" verwijst daarentegen naar de wilsuiting van een persoon, de garantiegever, die zich aansprakelijk stelt voor bepaalde gebreken. In de richtlijn wordt deze terminologie niet volledig overgenomen. De term "garantie" wordt voorbehouden aan de handelsgaranties, die als volgt worden gedefinieerd: "elke door een verkoper of producent tegenover de consument zonder bijkomende kosten aangegane verbintenis om de betaalde prijs terug te betalen, of om de consumptiegoederen te vervangen of te herstellen, of om zich er op enigerlei wijze om te bekommeren, indien de goederen niet overeenstemmen met de beschrijving in het garantiebewijs of in de desbetreffende reclame".
bron: http://europa.eu/scadplus/leg/nl/lvb/l32022.htm

En dit is een quote uit de beruchte Europese richtlijn.

Dus in Nederland is er altijd spraken van een wettelijke garantie van minimaal 2 jaar.

Voor computers is deze zelfs 3 jaar (verwachte levensduur, economische levensduur.)

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door BBCS »

Quote:
En vergeet niet dat deze regels gebaseerd zijn op duurzame producten, en een computer valt niet onder een duurzame product.
De verwachte levensduur is 3 jaar.


Hij weet zelf niet eens waar hij deze complete onzin vandaan haalt.
Het gaat om consumentenproducten!
En waar hebben wij het steeds over, dombo? :evil:

CONSUMENTENPRODUCTEN!!!!!

En wat wil je ermee zeggen?

Dat de regels niet voor de consumenten gelden?

En de verwachte levensduur van een laptop is uiteraard langer dan 3 jaar. Iedereen weet dit gewoon.
Waar staat dat dan wel?

Geef daar dan maar eens een bewijs van.

Kun je niet.

Een consumentenorganisatie was van mening dat de economische levensduur voor computers voor consumenten eigenlijk op 5 jaar gezet moest worden en iedereen roept dan dat de economische levensduur voor consumenten 5 jaar is.

Totaal niet waar.

De economische levensduur van computers is 3 jaar, opgesteld ook door de fabrikanten.
En door de technische ontwikkelingen zorgen er ook voor dat de economische levensduur maar 3 jaar is.

De technische levensduur voor computers bedraagt 6 tot 8 jaar.

En met de verwachte levensduur wordt de economische levensduur bedoeld.
Garantiebepalingen
Garantiebepalingen staan veelal in de algemene voorwaarden en op de kassabon. Garantie houdt in dat u een bepaalde periode goed gebruik zou moeten kunnen maken van het geleverde product.

Het garantiebewijs
Op het garantiebewijs van een product moeten duidelijk en begrijpelijk de rechten of vorderingen van de koper staan. Het moet bevatten:

de naam van de verkoper of de naam en het adres van de producende duur van de garantiehet gebied waarvoor de garantie geldt.U moet het garantiebewijs schriftelijk of digitaal ontvangen.

Economische levensduur
Gaat een product kapot buiten de garantietermijn en u wilt dat de verkoper (een deel van) de reparatiekosten betaalt, dan moet u aan kunnen tonen dat er sprake is van vroegtijdige slijtage. Dus dat de slijtage tijdens de economischelevensduur van het product plaats heeft gevonden.

Om dat te bewijzen vraagt u de producent van het product naar de verwachte levensduur van het apparaat.
bron: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=591

Ik heb hiermee meer dan voldoende bewijs geleverd.

En wie het durft te zeggen dat ik nog steeds onzin zit te praten. :evil:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door BBCS »

Hee, BBCS, kun je nog een beetje lachen met deze discussie? Ik krijg er eigenlijk hoofdpijn van, weet je.
Gelukkig wel.

Ik vind die personen die mij steeds beschuldigen dat ik steeds onzin aan het roepen ben best zielig.

Ik heb hier heel veel van geleerd, maar ook dat ik steeds de waarheid gesproken heb.

Hoe meer ik me erin verdiep, des te meer kom ik erachter dat ik steeds gelijk gehad heb.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door puma73 »

@BBCS

In onderstaande geef jij duidelijk je minachting weer over de Nederlandse rechtspraak en zijn we gelijk bij de kern van de zaak.

Het enige wat jij probeert is de consument te hersenspoelen.


jurisprudentie is de grootste onzin en moet gelijk verboden worden.
jurisprudentie betekent dat de wetsartikelen altijd in voordeel van de consument uitgelegd worden en dat de wetsartikelen bij de consument niet van toepassing zijn.

Dus als er een wetsregel is en er is een jurisprudentie erop, betekent dat, dat die regel niet geldt voor de consument.
In deze uitspraak geef jij aan dat in sommige gevallen de rechters bij de Hoge Raad gewoon een stelletje sukkels zijn die niet weten waar ze over praten.

Jurisprudentie is niet iets voor of tegen, maar een richtlijn hoe een bepaald wetsartikel moet worden geintrepeteerd.

Met bovenstaande uitspraak heb jij jezelf voor mij gediskwalificeerd in deze discussie.

Jij hebt geen enkel idee hoe de rechtspraak in elkaar zit.

je bent gwoon een domme winkelier die gewoon iets roept, maar niet weet waar de klepel hangt
Laatst gewijzigd door puma73 op 11 dec 2007 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door BBCS »

Jurisprudentie is niet iets voor of tegen, maar een richtlijn hoe een bepaald wetsartikel moet worden geintrepeteerd.
Juist, en voor consumenten is het heel vaak dat die regel dan niet voor de consumenten geldt!!!!

Zo gaat het dan heel vaak.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door puma73 »

helaas voor jou vaak in het VOORDEEL van de consument.

Maar gezien jou reactie ga ik niet verder met jou in discussie, je snapt het rechtssysteem niet.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door BBCS »

Het enige wat ik hoor op de wetsregels is het jurisprudentie voor de consumenten.

Oftewel:

De regels gelden voor iedereen, maar voor de consumenten is er het jurisprudentie. Dus een uitzondering.
je snapt het rechtssysteem niet.
Dit wil ik ook niet snappen.

Want waarom gelden de regels voor iedereen, behalve voor de consumenten?

Want daar komt het heel vaak wel op neer.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door puma73 »

Wat mij betreft einde discussie met roerganger en BBCS

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door BBCS »

Wat mij betreft einde discussie met puma73, omdat hij het gewoon niet wilt begrijpen.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door tienepien »

Kom BBCS,, denk aan je hart :)

Ik snap dat het frustrerend is om te discussieren met mensen die eigenlijk alleen hun eigen standpunt herhalen en het punt niet willen zien.

Ik kan het echter niet met je eens zijn dat jurisprudentie niet nuttig is. Dat is namelijk een prima instrument om er achter te komen waarom een rechter een bepaalde uitspraak heeft gedaan en hoe de wetten geinterpreteerd worden door degene die uiteindelijk rechtspreken en er verstand van hebben.

Dat regels vaak in jouw ogen onterecht in het voordeel van de consument worden uitgelegd, (in mijn ogen soms ook wel, het wordt winkeliers soms wel erg moeilijk gemaakt om het juiste te doen en ook nog brood op de plank te krijgen) dan is denk ik de enige oplossing om de wetgever de regels te laten aanpassen zodat ze niet meer dusdanig geinterpreteerd kunnen worden. Stemmen dus, op de politieke agenda ermee.
Ik vind het echter wel flauw om iemand die duidelijk gefrustreerd is geraakt door het constante negatieve gezeur over zijn standpunt te diskwalificeren op een duidelijke frustratiepost.

Wanneer garantie wordt gedefinieerd zoals BBCS en roerganger dit gedaan hebben, dan hebben zij gewoon gelijk. Dit lijkt mij daarom nog het enige punt om een discussie over te gaan voeren.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door BBCS »

Quote:
Het Nederlands, en Europees recht, is nu eenmaal behoorlijk ingewikkeld. Er zijn juristen nodig om uit te leggen hoe dingen in elkaar zitten. De ene wet wordt namelijk weer tenietgedaan door een andere, hogere wet. Er zijn beperkingen, er is jurisprudentie.


Jurisprudentie is er (nog) niet op dit vlak.
Dat is de reden waarom dat ik over jurisprudentie begon.

Omdat het dan weer een uitzondering voor de consumenten zal betekenen.

Dus bijvoorbeeld over de economische levensduur van computers:

Deze is 3 jaar.

Zal er weer een jurisprudentie komen die bepaald dat voor consumenten 5 jaar economische levensduur zal moeten gelden.

De reden dat ik hier fel op tegen ben heeft met het feit te maken dat de gehele markt op 3 jaar is ingesteld en dat voor sommige onderdelen (moederborden, processoren) na 3 jaar al niet meer leverbaar zijn.

Dus als dan een computer kapot gaat, moet ik als winkelier meebetalen aan een nieuwe moederbord, processor, geheugen, videokaart en een nieuwe kast.

En doordat de fabrikanten een beslissing nemen, moet ik er als winkelier voor boeten?

En voor de mensen die dan gelijk beginnen te roepen:
Had dan maar geen winkelier geworden:

Krijg de (censuur) :evil:

Want de consumenten die maar blijven roepen:

Had maar geen winkelier geworden, dat is het risico van een ondernemer:

Hebben er totaal niks van begrepen.

Want dat is echt geen vrijbrief om de winkelier maar te mogen treiteren, want dat is het wel degelijk.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door puma73 »

Het herhalen van standpunten van BBCS en roerganger zijn nutteloos.Zij hebben GEEN gelijk en verwerpen alles wat hun ogen hun ongelijk bewijst. Dus ook jurisprudentie. Maar ja rechters bij de Hoge Raad der Nederlanden zijn een stelletje onnozole figuren die niet weten waar over ze praten./

Als dit het niveau is waarop zowel roerganger als BBCS kunnen praten, dan stopt voor mij de discussie, ook met jouw tienepien

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door puma73 »

Inderdaad BBCS,

Leer een vak en stop met het hersenspoelen van de consument. Je bent het niet waard om zelfstandige ondernemen te zijn.

Jij probeert de consument te wurgen met jouw instelling

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door BBCS »

Maar ja rechters bij de Hoge Raad der Nederlanden zijn een stelletje onnozole figuren die niet weten waar over ze praten.
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.

Nu moet je niet gaan zeggen dat ik dat gezegd heb, want dat doe jij wel.
Zij hebben GEEN gelijk en verwerpen alles wat hun ogen hun ongelijk bewijst.
Jij doet dat, en jij hebt geen gelijk!

Dus als jij zegt dat ik geen gelijk heb, dan zeg jij dus dat het Ministerie van Economische zaken uit hun nek kletsen en dat zij ongelijk hebben.

Dus de Nederlandse wetgever heeft dus ongelijk.

De uitspraken:
Economische levensduur
Gaat een product kapot buiten de garantietermijn en u wilt dat de verkoper (een deel van) de reparatiekosten betaalt, dan moet u aan kunnen tonen dat er sprake is van vroegtijdige slijtage. Dus dat de slijtage tijdens de economischelevensduur van het product plaats heeft gevonden.

Om dat te bewijzen vraagt u de producent van het product naar de verwachte levensduur van het apparaat.
Europese Richtlijn Koop en Garantie
In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Bij het omzetten van de Richtlijn naar Nederlands recht is er voor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen.
komen allemaal van het Ministerie van Economische zaken.

De uitspraak:
Het begrip "wettelijke garantie" omvat de volledige wettelijke bescherming van de koper ten aanzien van gebreken aan verworven goederen, die direct voortvloeit uit de wet, als neveneffect van het koopcontract. In de richtlijn is sprake van het beginsel van overeenstemming van het goed met de overeenkomst.

Het begrip "handelsgarantie" verwijst daarentegen naar de wilsuiting van een persoon, de garantiegever, die zich aansprakelijk stelt voor bepaalde gebreken. In de richtlijn wordt deze terminologie niet volledig overgenomen. De term "garantie" wordt voorbehouden aan de handelsgaranties, die als volgt worden gedefinieerd: "elke door een verkoper of producent tegenover de consument zonder bijkomende kosten aangegane verbintenis om de betaalde prijs terug te betalen, of om de consumptiegoederen te vervangen of te herstellen, of om zich er op enigerlei wijze om te bekommeren, indien de goederen niet overeenstemmen met de beschrijving in het garantiebewijs of in de desbetreffende reclame".


komt dus uit het Europese richtlijn.

Jij praat onzin Puma, en als jij na al deze herhalingen blijft zeggen:
Het herhalen van standpunten van BBCS en roerganger zijn nutteloos.Zij hebben GEEN gelijk en verwerpen alles wat hun ogen hun ongelijk bewijst.


Dan ben jij de degene die steeds ongelijk heeft.

En ik waarschuw je:

Als jij zo doorgaat om mij steeds aan te vallen en rond te bazuinen dat ik onbetrouwbaar ben, dan zal ik een klacht bij de redactie neerleggen en verzoeken om jouw een ban te geven.

Want jij bent veel te ver gegaan met jouw laster en mij onderuit halen!

Jij spreekt kwaad over mij, terwijl ik steeds de waarheid gesproken heb.

Dit is geen bedreiging, dit is een waarschuwing.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door BBCS »

Inderdaad BBCS,

Leer een vak en stop met het hersenspoelen van de consument. Je bent het niet waard om zelfstandige ondernemen te zijn.

Jij probeert de consument te wurgen met jouw instelling
Ik spreek de waarheid.
En ik heb een goed vak.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik weerleg jouw uitspraken en als jij niet de waarheid kunt verdragen dan moet jij mij maar voordragen voor een ban.

Helaas voor jou heb je geen enkele grond om dat hard te maken.

JIJ maakt het Nederlandse rechtsysteem belachelijk. Ik niet. Jij zit hier te beweren dat jurisprudentie moet worden verboden, simpel om de reden dat JIJ denkt dat het JOUW schade berokkent. Jij zit de verkeerde redenen aan te voeren. JIJ bent bang dat het JOUW geld kost. Doe je best kleine middenstander en laat mij een ban opleggen. Graag wel met redenen omkleed.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Garantie 1 dag verlopen.

Ongelezen bericht door puma73 »

En ik heb een goed vak.
Inderdaad, maar de verkeerde instelling.

Gesloten