LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sk3ptisch
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2009 23:59

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door sk3ptisch »

Elke economische verandering vertoont dezelfde signalen, je hebt mensen die
erop vooruitgaan, en je hebt mensen die er het dupe van zijn.

Dit volledige stuk klopt naar mijn mening wel degelijk.

Er zijn genoeg mensen die wel profiteren van een degelijke aanbieding, na het gesprek en een nauwkeurige calculatie zien heel veel mensen er het voordeel van in, en dat het toch een behoorlijk stuk scheelt.
Voor velen zijn er veel onduidelijkheden omtrent hun energie gebeuren en wij geven hier graag de nodige uitleg over zodat velen weer een duidelijk beeld hebben over de aanschaf van hun energie want kostprijs heeft u wel degelijk in de hand en vergis je niet, de kosten van uw energie bedraagt een groot deel van uw jaarlijkse vaste lasten.
En het is zeker de moeite waard om om een kort gesprek aan te gaan met een degelijke (eerlijke) adviseur.
Of hij of zij eerlijk is heeft u snel genoeg door.
Laatst gewijzigd door sk3ptisch op 08 okt 2009 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Robbert
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jul 2003 12:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Robbert »

sk3ptisch schreef:En het is zeker de moeite waard om om een kort gesprek aan te gaan met een degelijke (eerlijke) adviseur.
Of hij of zij eerlijk is heeft u snel genoeg door.
Een kort gesprek met een degelijke adviseur wil ik alleen aangaan als ik zelf het initiatief neem, en er behoefte aan heb. Elke ongevraagde toenadering van dit volk wordt met een duidelijk NEE beantwoord. En mochten de dames/heren adviseurs dit niet begrijpen dan wil ik het ze wel even kort en bondig 'uitleggen', en diegene die denkt dat hij/zij een voet tussen de deur moet plaatsen zal in het vervolg nooit meer normaal kunnen lopen, dat beloof ik ze.

r21
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 okt 2008 20:04

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door r21 »

De N.E.M kan onder geen beding goedkoper zijn dan de grote energieaanbieders. de NEM levert zelf geen stroom! Ze kopen stroom in bij de grote partijen en bieden deze vervolgens aan bij de klant.

Wat ze doen is door het voeren van een slimme campange plus uitstekende naamskeuze (dat Nederlands klinkt als een staatsbedrijf) mensen overhalen en lokken met gunstige tarieven. Uiteindelijk is zowel het tarief als de overige kosten hoger dan dat van bijv. Essent of E-On.
En betaalt de klant nog altijd een maandelijks bedrag aan aansluitkosten voor de elektriciteit aan een bedrijf als Essent.

Goedkoop is duurkoop in dit geval.

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste r21,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum.Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn verzoek ik u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen binnen 7 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Vinnie e,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn verzoek ik u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected]

Wij zullen binnen 7 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Laatst gewijzigd door NLEnergie op 02 nov 2010 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Cherrylynn
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2009 13:18

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Cherrylynn »

Hallo,

Ikzelf ben ook de dupe geworden van de Nederlandse Energie Maatschappij :evil: .

Ik ben eind mei overgestapt naar E.on en dit verliep goed. Na een week kreeg ik post van de Nederlandse energie maatschappij en heb die folder (leek op reclamedrukwerk) direct in de prullenbak gegooid want ik ben tevreden met E.on dus waarom overstappen.

Begin juli werd ik telefonisch benaderd door E.on dat de NEM bij hun opgezegd hebben waar ik helemaal niets vanaf wist en ik tegen beter weten in gewoon van E.on stroom ontving. Dit was dus al niet meer het geval vanaf begin juni.

E.on heeft het weer recht gezet zodat ik weer gewoon stroom e.d. van hun zou ontvangen maar er werd wel gezegd dat ik nog een mogelijke boete van de N.E.M. zou krijgen maar hier niet op in moest gaan.

Zo gezegd zo gedaan maar de rekeningen bleven komen. Voor 1 maand 78,80 euro en nog rond de 300 euro boete.

Meermale heeft mijn moeder en ikzelf hierover contact opgenomen met Intrum Justitia en met N.E.M. zelf.

Eerst zei die medewerker van de Nem dat het telefonisch aangemeld was (wat onmogelijk is) en later was het via internet. Uiteindelijk was ik zo slim om zelf te vragen welk rek.nr. bij hun bekend is en dit blijkt geen rek. nr. van mijzelf te zijn.

Des al niete min heb ik nu via intrum justitia een dagvaarding lopen dus ik mag mij gezellig dankzij welke idioot ook gaan verantwoorden t.o.v. de rechter voor iets wat ik niet eens zelf aangevraagd heb. Intrum justitia heeft tot 2 maal beloofd het te bevriezen en de nem heeft tot 2x toe beloofd het uit te zoeken (wat dat dan ook al niet voor hun betekent).

Ik weiger ook maar 1 rooie cent aan de NEM of intrum justitia te betalen maar die stress die je ervan heb is dodelijk en zeker als je zwanger bent kan je dit gezeur niet gebruiken.

WAT KAN IK NU HET BESTE DOEN?????

Ik word hier op zijn zachtst gezegd niet vrolijk van..

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Cherrylynn,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn verzoek ik u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected]

Wij zullen binnen 7 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Laatst gewijzigd door NLEnergie op 02 nov 2010 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.

iss01
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2009 16:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door iss01 »

tafeltje schreef:Deze week ben ik gebeld door de Nederlandse Energie Maatschappij over groene stroom. Uit het verhaal dacht ik dat het om Essent ging. Ik heb gezegd dat ze informatie mochten sturen. Nu heb ik een pakket gekregen waarin staat, dat ik telefonisch aangemeld ben en als ik niet akkoord ga dit binnen 7 dagen schriftelijk moet melden.
Terwijl de meneer voor de telefoon zei, dat ik telefonisch wel kon aangeven of ik wel of niet akkoord ging en dat de informatie die mij toegezonden werd geheel vrijblijvend was.
Dit is toch niet de juiste gang van zaken.
Zijn er meer die dit meegemaakt hebben?
Ik heb PRECIESSSS hetzelfde gehad! Daarna geef ik dit aan bij ze en wordt me klacht in behandeling genomen en van de medewerker hoefde ik me rekening niet te betalen tot ik antwoord heb gekregen, maar voor je het wist kreeg ik allemaal incassobureaus op me af! Onnodige kosten weer!

Nu ben ik EINDELIJK van ze af! Krijg nog 100 Euro van ze terug. Wil ze daar net voor bellen, sta een uur in de wacht en verbreekt de verbinding gewoon!!!

Cherrylynn
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2009 13:18

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Cherrylynn »

Halloa,

Ik ben goddank van de NEM af.

De juridische afdeling van de Nederlandse energie maatschappij heeft gisteren contact met mij opgenomen en TOEGEGEVEN dat de aanvraag vals is geweest(dus fraude). Bij telefoonnr. en geboortedata stonden nullen dus deze aanvraag had nooit goedgekeurd mogen worden.

Ik ben er dus goddank vanaf.

Vandaag ontving ik een bos bloemen van de NEM voor de overlast die het veroorzaakt heeft.

Vin dik wel netjes.

Iedereen die er nog last mee heeft heel veel sterkte en succes toegewenst.

Afz. Cher

ivke
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2009 21:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door ivke »

nou ik zou het maar niet doen, ben er ook ingetuint. Goedkoop zijn ze absoluut niet. Heb een naheffing die ik nog nooit van mijn leven heb gehad. Ze hebben een opzegging niet voor mij gedaan waardoor ik ben overgezet naar een andere maatschappij. Je krijgt als je belt continu iemand anders aan de telefoon. Ze zijn heel medelevend, doen je bepaalde toezeggingen die ze niet nakomen. Ze reageren niet op aangetekende brieven, niet op mails. kortom je haalt je een hoop ellende aan. Begin er absoluut niet aan. Ik heb de toezegging dat ik met ingaande van 1 oktober geen klant meer bij hun ben en een andere medewerker is deze mening niet toegedaan, dus je bent en blijft gewoon klant. Je komt niet meer van dit soort mensen af. Mijn klacht ligt nu bij de Nederlandse Energiekamer en die geven na mijn verhaal gehoord te hebben, dat de NEM op verschillende punten in gebreke zijn gebleven. Ik heb de NEM gezegd dat ik kontact op zou nemen met de Nederlandse energiekamer en ze worden er niet koud of warm van. Ik moest het vooral niet nalaten.
Tip: kijk maar eens op de klachtensite van de NEM je wordt er beroerd van en je vraagd je af in welke nachtmerrie je verstrikt raakt. Ik weet niet meer hoe dit op te lossen en heb er slapeloze nachten van.

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Ivke,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn verzoek ik u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected]

Wij zullen binnen 7 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Laatst gewijzigd door NLEnergie op 02 nov 2010 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

roberteniris
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2009 16:22

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door roberteniris »

Eind juni de jaarrekening ontvangen, kreeg bijna een hartstilstand....... € 1.000,= BIJBETALEN.... Wat blijkt: de energietarieven kwamen NIET overeen (te hoog) met de tarieven die contractueel waren vastgelegd in april 2008. Met als gevolg dat het nieuwe maandbedrag ook nog eens VEEL te hoog was. Direct gebeld met de NEM. Probleem was bekend en er zou zo snel mogelijk een oplossing komen. Half augustus nogmaals gebeld, er was nog niets gebeurd. Schriftelijk bezwaar ingediend, daarna gebeld en er werd toen verteld dat de procedure maximaal 6 weken zou duren. Eind oktober nog steeds niets gehoord, opnieuw gebeld; correctie was geaccordeerd, moest alleen nog even administratief afgehandeld worden. We zouden binnen een maand bericht krijgen over de afwikkeling. Tot op heden (eind november) niets vernomen. Dus maar weer even gebeld; "Ja meneer, het kan wel 6 maanden duren voordat dit administratief is afgehandeld".
AAAAAAAAAAARGHHHHHHHH HELLUP, wat is dit voor ongeregeld zooitje..... En wij maar steeds (teveel) geld betalen en ZO lang wachten op ONS geld???
DIT IS DE DRUPPEL, wij gaan over naar een andere leverancier. Iemand nog suggesties??

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Robert en Iris,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn verzoek ik u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected]

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Laatst gewijzigd door NLEnergie op 02 nov 2010 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ik heb het uitgezocht op internet, ik koop niet aan de deur, nog aan de telefoon, ben ik wellicht te slim voor!
Even op het gemak de algemene voorwaarden lezen, de beloftes, wat geven ze wel en wat geven ze niet?
Het lijkt wel of het programma weet wat je koopt, hierin wellicht gelijk hebt, na drie keer ja zeggen, durven mensen geen nee meer te zeggen!

Ik ben al een jaar bij de NEM, wat ik verbruik betaal ik, heb wel ondertussen mijn overgang bonus gehad en al een jaar geen transport kosten betaald!
Scheelt me toch al snel € 430.00, dit jaar en nee, ik heb gewoon een jaarcontract, geen drie jaars contract, met toeters en bellen!
Mijn gas en licht betaal ik automatische, de huur ook, water ook, als ik te laat ben, betaal ik daar een boete over, simpel zat, maar € 40.00 vragen om per accept te betalen, kom op zeg, geloof je dat nou echt zelf?

Ik zit goed en met de nieuwe wet, kan ik overstappen als het me niet meer bevalt, simpel toch?

Ik geloof nog altijd in het spreekwoord, klagers hebben geen nood!

Ik ben geen Nem medewerker hoor, maar gewoon een klant die zelf een product heeft uitgezocht, zouden meer mensen moeten doen!

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door AGGB »

Ik had een mail gestuurd naar Vara Kassa. Deze hebben dezelfde dag nog gereclameerd bij de NEM, NL Energie.
Slecht EEN dag later al een brief van de NEM dat ze het recht zouden trekken en alle foute kosten terug zou krijgen.
Natuurlijk nooit meer iets van gehoord.
Heb jij het erbij laten zitten GdV? Heb je dan zelfs Kassa niet meer ingelicht? Of speelde dit zich slechts zeer onlangs af? Als het correct is wat je zegt en daar ga ik wel vanuit, dan heb je genoeg in handen om de zaak door te zetten met die brief en het hogerop te zoeken.
Een of meer keurige brieven met een in gif gedoopte kroontjespen zou ik er zeker aan wagen. Als je werkelijk in je gelijk staat, dan krijg je het ook, weliswaar moet je er veel moeite voor doen, maar het gaat zeker lukken!Als je zelf fout zit, zal het niet succesvol zijn.
Probeer het anders via die nieuwe NLweldoener hier, dan kun je gelijk terugkoppelen naar dit forum en dan weten we of die figuur de uitwerpselen van NL energie (nem)daadwerkelijk voor je opzuigt. Er zijn meer mensen benieuwd naar hier, zoals Shine, die nmm altijd de beste adviezen geeft.

Mikeymand
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 nov 2009 18:53

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Mikeymand »

Als nu blijkt dat zij verkeerd factureren, moedwillig!

Zijn dit dan gronden om het contract te laten ontbinden?

Hoe dan ook, ik heb een veel te hoge eindrekening ontvangen. Zeker in vergelijking met mijn vorige contract. Opzeggen gaat ongeveer 200 euro kosten. Nou dat is niks vergeleken met wat ik nu moet bijbetalen.

Allereerst zal ik al mijn gegevens gaan controleren. Maar mijn vermoeden zegt dat er helemaal niks van klopt. Ik betaal nu (incl.. afrekening) 150% meer dan vorig jaar. Dit lijkt mij niet te kloppen.

Ik weet nu al dat ik iets zal vinden en zal dit gelijk doorspelen aan mijn rechtsbijstands advocaat.

edit: de aangehouden tarieven kloppen niet in tegenstelling tot wat in het contract staat.

edit : Nou opgebeld, en ik vroeg over bepaalde bedragen op de factuur en het werd alleen maar schimmiger, ze kon me niet helpen.
Er staan een aantal bedragen op de factuur waarvan ze niet kunnen vertellen waar het vandaan komt. Kortom ik kom niks verder.
Laatst gewijzigd door Mikeymand op 02 dec 2009 15:24, 3 keer totaal gewijzigd.

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Mickeymand,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn verzoek ik u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected]

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Laatst gewijzigd door NLEnergie op 02 nov 2010 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

spooky74
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2009 13:22

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door spooky74 »

Ik was een jaar geleden op zoek naar een nieuwe leverancier.
Is voor mij de eerste keer dat ik kon kiezen tussen zoveel aanbieders voor energie.

Ik heb toen zelf gebeld met NEM voor informatie.
Eerste wat ik heb aangegeven is dat ik absoluut goedkoper wilde zijn in me portomonee dan mijn vorige aanbieder.
Dan krijg je papieren thuis gestuurd met een hoop acracadabra erop waar je als leek dan wijs uit moet worden.

Nu bleek ik er opeens aan vast te zitten, en ik maandelijks meer moest gaan betalen dan mijn oude aanbieder, oke het was een verschil 14euro. Accuut gebeld om hierover te klagen, ik kon niks meer doen, ik heb een contract.

Nu gisteren heb ik de eindafrekening gekregen.... mag ik 491,03 gaan bij betalen :o :o :cry: :cry:
Bij mijn oude leverancier hoefde ik maar iets van 50 euro bij betalen.

Groen stroom, grijs stroom sorry ik zie en ruik geen verschil.... ja in me portomonee dus.

Als ik dit had geweten had ik nooooooooooooooit overgestapt naar hun.

devrouw
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2009 15:05

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door devrouw »

Oke voor degene die denken over te willen stappen... bij deze ... NIET DOEN want het kost je alleen maar geld....
Betaal 270 euro per maand en krijg alleen een hoop ellende.... denk wel 270 euro voor 1 persoonshuishouden....
Ben sinds oktober overgestapt naar eneco en dat leverd voor de NEM behoorlijk wat problemen op want nu willen ze nog steeds geld waardoor er aanmanningen binnenkomen en ook nog een incassobureau. Dan denk je ga even bellen...... nou en dan krijg je iemand aan de lijn die je probeerd(volgens haar) te helpen maar helaas..... Als je vraag om een specificatie van alle rekeningen mmmmm moeilijk moeilijk en dat kan wel even maanden duren voordat je dar binnne heb want dat moet met de hand geschreven worden .... hallo we leven in 2009 waarin alles geautomatiseerd is.... Nee een hoop ellende daar en wat je kan doen is alleen maar betalen want anders zit je in de kou.....
NEM nooit doen....

DJ-LayLow
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 dec 2009 15:36

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door DJ-LayLow »

tafeltje schreef:Deze week ben ik gebeld door de Nederlandse Energie Maatschappij over groene stroom. Uit het verhaal dacht ik dat het om Essent ging. Ik heb gezegd dat ze informatie mochten sturen. Nu heb ik een pakket gekregen waarin staat, dat ik telefonisch aangemeld ben en als ik niet akkoord ga dit binnen 7 dagen schriftelijk moet melden.
Terwijl de meneer voor de telefoon zei, dat ik telefonisch wel kon aangeven of ik wel of niet akkoord ging en dat de informatie die mij toegezonden werd geheel vrijblijvend was.
Dit is toch niet de juiste gang van zaken.
Zijn er meer die dit meegemaakt hebben?
jah en of ik dat mee heb gemaakt..

excact op de zefde weize werd ik misleid door dat hun mij vertelde dat ik 3 jaar de goedkoopste stroom had Gewonnen. en dat hun de stroom zouden leveren aan de nuon.. vervolgends heb ik gezegt ja, stuur mij maar een info pakket dan kan ik altijd nog besluiten. kreeg idd ook een pakketje thuis gestuurd met dat ik telefonisch was aangemeld.. en ze hadden een bandje opgenomen maar daar hebben ze gewoon in lopen knippen en plakken. maar goed nu 1,5 jaar verder.. zit ik nog steeds bij de nuon.. en de nem kan naar hun centen fluiten,, ik ga niet betalen voor iets waar misleiden de texten zijn gebruikt om klanten te trekken, ze zijn achterlijk en denken dat de nederlanders dom zijn,.. en vervolgens krijg ik nu elke 3 weken een smsje op me mobiel van INTRUM_NL dat ik maar contakt moet opnemen met hun inverband met de NEM.. heel leuk.. ik betaal de nem dus ook echt niet,. nu al meer 1200 euro.. wat ze willen hebben,, ik heb alle betalingen vanaf die datum in de gaten gehouden richting de nuon en die betaal ik nu nog. die leveren mijn stroom en niemand anders. toen ik de nuon belde kreeg ik een mederwerker aan de lijn en die kon mij ook vertellen dat er heel veel mensen op die manier door de NEM zijn GELOKT.. en MISLEID.. en dat 9 van de 10 mensen die denken bij de nem te zitten nog gewoon stroom krijgen van de nuon en dus dubbel betalen..

Gesloten