LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
roberteniris
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2009 16:22

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door roberteniris »

Beste Robert en Iris,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn verzoek ik u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected]

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij




YEAH RIGHT!!!!!! Binnen 5 kerstdagen bedoelen ze zeker; heb nog niks gehoord......

DJ-LayLow
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 dec 2009 15:36

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door DJ-LayLow »

roberteniris schreef:Beste Robert en Iris,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn verzoek ik u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected]

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij




YEAH RIGHT!!!!!! Binnen 5 kerstdagen bedoelen ze zeker; heb nog niks gehoord......
idd zeggen ze beweren: "we nemen binnen 14 dagen contakt met uw op" dag datum: 23-08-2009 tot op heden geen telefonisch contakt gehad..

niet te geloven.. ik word net gebeld door een medewerker van de NEM.. (dus 3 manden telaat) met het verhaal dat ik een achterstand heb en omdat het al zolang duurd dat ze mij niet meer als klant willen en de hele bende hebben opgezecht. maar ik moet nog wel ff die openstaande voordering betalen.. voor stroom die hun beweren geleverd te hebben,, terwijl de nuon al 5 jaar stroom leverd aan die woning....

echt NIET TE GELOVEN DIE GASTEN

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Inter »

Je kan nu gratis bij Tango vol tanken als je lid wordt van deze club.

Wel getankt toch maar niet gedaan .

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Inter »

Shine schreef:
Inter schreef:Je kan nu gratis bij Tango vol tanken als je lid wordt van deze club.

Wel getankt toch maar niet gedaan .
Dan komt u strakjes bedrogen uit: Eéén van de voorwaarden:
Wanneer u de overeenkomst annuleert binnen de afkoelingsperiode als genoemd in de Productvoorwaarden of als na het sluiten van de leveringsovereenkomst blijkt dat u reeds klant bent bij de Nederlandse Energie Maatschappij, dan is de Nederlandse Energie Maatschappij gemachtigd EUR 70,- van uw rekening af te schrijven ter vergoeding van de volle tank die u in dat geval ten onrechte ontving en de daarmee verbandhoudende administratiekosten van de Nederlandse Energie Maatschappij;

Ojee, deze actie zie ik nog meer ellende opleveren.
Ik zie de vervolg postings al komen.

Uiteraard ben ik hier helemaal niet op in gegaan maar heb voor de gein eens naar die verkoper geluisterd .
Had een tankpas van Q8 (eigenaar van Tango) in de hand
Eerst met tabellen aan van andere Energiemaatschappijen.
Komt dan direct met een contract aan .
En zegt dan direct dat je wel kan annuleren maar uiteraard deze voorwaarde niet
Wel leuk dat die ook nog zei je gaat toch ook naar Tango i.p.v. naar de Shell .

Die verkopers zijn al net zo zielig als Frans Bauer .
Of Maurice de Hond maar die mocht het niet meer doen.Heeft wel meer mensen belazerd of vals beschuldigd .


Denk overigens niet dat ze zomaar geld kunnen afschrijven voor administratiekosten als je iets niet neemt .
Maar ja wie gaat hiervoor naar de rechter ?

Gelukkig zijn ermee gestopt en kan ik weer normaal tanken .

henry-sandra
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2009 23:04

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door henry-sandra »

:x Hoi spooky,

Ook wij zijn de dupe van deze maatschappij geworden. Net een rekening ontvangen van 400,- meer dan bij Essent.
Ben hier nu werk van het maken via onze rechtsbijstandsverzekering. Hopelijk wordt dit wat want bij de NEM geven ze alleen het antwoord: Kunnen we niks aan doen!
Nu is mijn vraag of jij toevallig een copie hebt gemaakt van de informatie die ze vorig jaar rond september/oktober 2008 je toe hebben gestuurd. Helaas heb ik dit niet gedaan. Misschien iemand anders die dit leest?
Graag zou ik hier van in het bezit komen om dit te gebruiken als bewijs.
Hopelijk kan iemand mij hier aan helpen want please, iedereen raad ik af om bij de NEM klant te worden want je komt bedrogen uit en betaald zeker een paar honderd euro meer voor je gas en electriciteit.
Stuur altijd je post naar hun op via een aangetekende brief, vooral als het om een contract gaat of een ontbinding hiervan.

spooky74 schreef:Ik was een jaar geleden op zoek naar een nieuwe leverancier.
Is voor mij de eerste keer dat ik kon kiezen tussen zoveel aanbieders voor energie.

Ik heb toen zelf gebeld met NEM voor informatie.
Eerste wat ik heb aangegeven is dat ik absoluut goedkoper wilde zijn in me portomonee dan mijn vorige aanbieder.
Dan krijg je papieren thuis gestuurd met een hoop acracadabra erop waar je als leek dan wijs uit moet worden.

Nu bleek ik er opeens aan vast te zitten, en ik maandelijks meer moest gaan betalen dan mijn oude aanbieder, oke het was een verschil 14euro. Accuut gebeld om hierover te klagen, ik kon niks meer doen, ik heb een contract.

Nu gisteren heb ik de eindafrekening gekregen.... mag ik 491,03 gaan bij betalen :o :o :cry: :cry:
Bij mijn oude leverancier hoefde ik maar iets van 50 euro bij betalen.

Groen stroom, grijs stroom sorry ik zie en ruik geen verschil.... ja in me portomonee dus.

Als ik dit had geweten had ik nooooooooooooooit overgestapt naar hun.

tantebix
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2009 00:22

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door tantebix »

Beste mensen,,

Wij hebben 2 jaar de NEM gehad,eerste 2jaar moesten we 160 euro betalen en geld terug met de jaarafrekening.
Maar dit jaar kregen we weer in augustus de jaarafrekening,,of we maar even 2771 euro bij wilde betalen :shock: en het maand bedrag werd van 160 euro verhoogt naar 475,volgens hun hadden we in een jaar tijd meer dan 10,000kub verbruikt.
Na gebeld te hebben naar de NEM kreeg ik te horen dat het wel zou liggen aan eventuele oude apparaten,of door meer energieverbruik door de leden van het gezin thuis en dat ze niets voor mij konden doen.
Wij wonen maar samen met onze 3 jarige kleinzoon en hebben een aow,
volgens de meter gegevens bij hun klopte het allemaal.
We hebben 2 maal de metergegevens per internet doorgeven,en de laatste keer is er een meteropnemer geweest.
We hebben de meterstanden bij gehouden en daar is niks mis mee.
Wij hebben gelijk de rekening laten blokkeren bij de bank,zodat ze nu steeds een storno hebben.
Inmiddels zijn wij per 1 november weer terug bij Essent en loopt de zaak via Intrum Justitia en de advocaat.
Wel zitten we nu toch met een torenhoge maandrekening van 400 euro omdat Essent uitgaat van de laatste metergegevens,maar dat kan pas per 1 maart 2010 worden verholpen door de meterstanden van 3 maanden door te geven.
Dan kan Essent pas een correctie toe passen.
Beste mensen ,blijf waar je bent,goedkoop wordt uiteindelijk DUURKOOP..
Maar even goed blijven ze rekeningen sturen met daarop het maand bedrag van 475,euro en krijgen we aanmaningen van Intrum Justitia.

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Henry-Sandra,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn verzoek ik u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected]

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Laatst gewijzigd door NLEnergie op 02 nov 2010 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste tante Bix,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn verzoek ik u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected]

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Laatst gewijzigd door NLEnergie op 02 nov 2010 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Toch even voor hun die nu een hoge jaarafrekening gepresenteerd krijgen. Soms kan het namelijk een andere oorzaak hebben:
Lees ook:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 51&t=77280

Verder zie ik de laatste tijd met regelmaat iemand van NLenergie reageren.
Mijn vragen:
- Maakt diegene naar wie het gericht is hier ook gebruik van?
- Zoja, is het probleem dankzij deze NLenergie medewerker vervolgens ook opgelost?

Hierover zie ik namelijk totaal geen terugkoppelingen. Zou fijn zijn als dat ook eens gebeurd!

Nebilem
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 okt 2009 10:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Nebilem »

Paar jaar geleden werd mn moeder gebeld door NEM met een leuke actie zogenaamd. Toen zouden ze een folder sturen alleen ter informatie maar ze hadden wel de gegevens nodig om te sturen tjah logisch. Toen bleek ze een contract afgesloten te hebben. En ze bleek ook duurder te zijn. Ze heeft toen direct gebeld maar leed was al geschied ze moest bij hun een boete betalen en ook een boete bij de huidige aanbieder. Heel misleidend allemaal.

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door DMG »

Helemaal mee eens Shine. Mensen kijken alleen maar naar de hoogte van hun voorschot. Als ze evrvolgens moeten bijbetalen, omdat ze gewoon simpelweg meer verbruiken dan trekken ze aan de bel. Als je een contract afsluit met een energiemaatschappij dan gelden er tarieven. deze tarieven moet je terug vinden op je jaarafrekening. Samen met het correcte verbruik over de periode waarover de rekening gaat. Dus heel simpel; eindstand minus beginstand. Dan weet je pas of je duurder uit bent dan je vorige leverancier. Mensen vergelijken toch ook de prijs van een pak melk bij de ene supermarkt en de andere supermarkt? In de energiewereld is het precies hetzelfde; wat kost een kuub gas en wat kost een kilowattuur electriciteit. Netwerkkosten zijn onafhankelijk van de leverancier en zullen dan ook altijd gelijk zijn.

tantebix
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2009 00:22

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door tantebix »

allemaal leuk die berichten,maar enig idee hoeveel 10.000 kub stroom is,,,dat is voor 5 gezinnen,,en dat er het een en ander verandert snappen wij ook wel,,,kom niet uit een ei,,,,de verhoudingen kloppen gewoon niet en dan de manier waarop de Nem dit (niet) oplost,,daar klopt al helemaal niks van

LauravW
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2009 21:13

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door LauravW »

Ik zie dat de NEM hier reageert op berichten van mensen. Zou leuk zijn als ze mij ook even bellen na het lezen van mijn bericht.
Ik ben namelijk al sinds augustus bezig om een onterecht ingehouden boete terugbetaald te krijgen. Ik had tijdelijk 2 aansluitingen vanwege een verbouwing en aansluitend verhuizing. NEM heeft toegezegd dat de boete vanwege het beeindigen van het contract onterecht was omdat ik niet wegging bij de NEM maar alleen verhuisd was.
Elke keer als ik bel, nu elke maand ongeveer vanaf augustus, krijg ik te horen dat de terugbetaling geakkoordeerd is en dat de betaling binnen 4 weken bij mij binnen moet zijn. Elke keer vertel ik weer dat ik het niet binnenheb en waarom het dan weer 4 weken moet duren. Ik krijg alleen maar hetzelfde antwoord: het is geakkoordeerd en wordt binnen 4 weken betaald.
Vandaag weer iemand gesproken die hetzelfde meldde. Ik vroeg haar wat ik in godsnaam moet doen om dat geld eindelijk echt een keer terug te krijgen?!! Kon ze geen antwoord op geven en een overkoepelend toezichthoudend orgaan blijkt er niet te zijn (of wel of iemand weet?).
Ik heb ook via e-mail en post een klacht ingediend bij de NEM: geen reactie...
Ik word er moedeloos van en na het lezen van alle berichten die ik hier lees krijg ik echt spijt dat ik me ooit heb aangemeld..

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Tantebix,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn verzoek ik u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected]

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Laatst gewijzigd door NLEnergie op 02 nov 2010 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste LauravW,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn verzoek ik u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected]

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Laatst gewijzigd door NLEnergie op 02 nov 2010 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Eev
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 dec 2009 12:13

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Eev »

Als je zonder ergens een handtekening te plaatsen "aan vast zit", omdat men beweert een mondelinge overeenkomst met je te zijn aangegaan, dan moeten ze je de bandopname kunnen leveren lijkt me.

Van dergelijke gesprekken moet een voicelog gemaakt worden en daarvoor moet uitdrukkelijk om jouw toestemming worden gevraagd. Ook moeten de voorwaarden dan duidelijk met je besproken worden en dien je daarop met een duidelijke "ja" te antwoorden.

Als dat niet is gebeurd, kunnen ze je volgens mij niets maken. Maar goed, zolang zij voet bij stuk houden kun je weinig tegen ze beginnen als consument.

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Speedyboy,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn verzoek ik u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected]

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Laatst gewijzigd door NLEnergie op 02 nov 2010 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Nog steeds reageert niemand op de verschillende keren gestelde vraag:

Nou reageert het Het Internet Klantenservice Team, Nederlandse Energie Maatschappij, hier verschillende keren. Ze beloven binnen 5 dagen contact op te nemen en de kwestie (samen) op te lossen.

Gebeurd dit allemaal ook?
Wat zijn de ervaringen hiermee? Want nergens zie ik ook maar enige terugkoppeling en daar ben ik (en anderen) benieuwd naar

hvr16
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2010 14:05

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door hvr16 »

Ben wel een van de vele in de rij maar ga NOOIT met de NEM in zee. Reden: ze zijn zeker niet de goedkoopste zoals ze beweren (in die flauwe spotjes op tv) en daarnaast hebben ze een broertje dood aan fastoenlijk reageren op vragen cq klachten mbt hun nota's.
Het enige wat ze doen is het versturen van een aanmaning, laatste aanmaning en vervolgens dreigen met een inkasso procedure.
Ik kwam hiermee in aanraking toen ik overstapte naar de NUON, uiteraard een boete maar die neemt NUON wel voor hun rekening, en ik een absurd hoge eindafrekening van de NEM als afscheids cadeau toegstuurd kreeg. Met hierop per maand meterstanden die volkomen uit de lucht zijn gegrepen (ik heb nl. geen online meter die men maandelijks kan uitlezen) dus hoe men aan die info komt? De NUON, die ik hiervan ook op de hoogte had gesteld, gaf al aan dat de NEM dit geintje wel vaker uithaalt.
Echt uitkijken dus voor deze zgn. goedkoopste aanbieder van Nederland!!!!!

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Hvr16,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn verzoek ik u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected]

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Laatst gewijzigd door NLEnergie op 02 nov 2010 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten