LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

Onze vrienden van de NEM lopen nu weer aan de deur om energiecontracten te slijten. Ze hebben folders bij zich met Natasja Froger erop en zo.

sterre06
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 feb 2009 18:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door sterre06 »

ik berijp niet hoe hier de nem zo af gekraakt word dat er dan toch mensen zijn die overstappen naar de nem.

ik denk overal is wel wat aan de hand maar als ik kan besparen dan doe ik dat.
als er een briefje van honderd euro op de straat ligt dan raap ik het ook op.
dat doet toch iedereen.

bij de dong energie is het ook niet geweldig. heb namelijk al vanaf 2007 geen levering van het bedrijf maar er word nog steeds elke maand 213.- euro afgeschreven.
van de week weer gebeld en weer een hoop excuses gehad maar heb er nu een rechtzaak van gemaakt.
dus overal is er wel wat.

groetjes

esmeralda76
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mar 2006 20:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door esmeralda76 »

Ben net ook door de NEM gebeld, en ben niet gecharmeerd van hun agressieve werkwijze.
De dame van het call centrum, vertelde wie ze was, ik zei meteen dat ik geen interesse had, dus dat ze haar praatje kan besparen.
"ja maaaarrr"hoorde ik haar nog zeggen.
Ik zeg nee, geen belangstelling.
Echt....10 seconden later word ik door een andere mevrouw van het call centrum gebeld namend de NEM.
Ik heb even mijn ongezoute mening gegeven, dat ze daar echt hardleers zijn, nee is nee, en niet je collega meteen laten bellen om het WEER te proberen.
Ze ging er helemaal van stotteren.
Niet netjes van ze, en ben er niet over te spreken.

pini
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2009 19:03

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pini »

snap niet dat al die mensen zoveel rare klachten hebben ben ook gebeld door de nem als je goed zou luisteren aan de telefoon wordt er duidelijk gezegd dat de netwerkbeheerder het zelfde blijft niet de enegieleveraar en dat ze een welkomspakket met overeenkomst opsturen een overeenkost is dus iets waarmee je overstap maar dat is het meeste probleem van mensen die luisteren niet eens aan de telefoon dan moet je ook niet overal klakkeloos ja op zeggen bedoel als je gebeld wordt door wat of wie dan ook ga je toch zelf eerst vragen stellen enz enz tot je zelf weet waar ze het over hebben en telefoonische verkoop is niks mis mee je moet alleen lang genoeg de tijd nemen om mensen uit te horen maar heb ook eerst nee gezegd en hetb het toch maar eerst uitgezocht kwam overla steeds meer de zelfde klachten tegen maar ja vindt dat allemaal maar een beetje onzin als jij zelf ja zegt over de telefoon kan je later dus niet terug krabbelen want daar worden die dingen dus ook voor opgenomen niet alleen voor ons

sterre06
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 feb 2009 18:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door sterre06 »

pini@

ik ben het helemaal met je eens.

het is heel makkelijk om alles af te kraken.
maar goed luisteren aan de telefoon is wel een pre.

het verhaal wat er verteld word gaat over een welkomstpakket en ze hebben het er over dat de netwerkbeheerder gewoon blijft van de gene waar je die van hebt.
alleen het product komt van de nlm.

en de op name is voor de telefoniste maar ook voor de gene die ze aan de telefoon heeft zodat er geen fouten gemaakt kunnen worden, en zowel dan kunnen die altijd gecontroleerd worden.

er zullen heus wel mensen zijn die er niet zo over denken maar als er 1 varken of de sloot springt dan gaan de rest ook.

en dat is hier ook,
is er een ontevreden dan duiken ze er als raten boven op. zo gaat dat hier op een forum

sterre06
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 feb 2009 18:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door sterre06 »

de telefoniste kan zien wie nu de leverancier is en dat verteld ze ook.
ze doet der eigen niet voor dat ze van een andere maatschappij is.
ze legt gewoon uit dat ze ziet dat ze van iemand anders geleverd krijgen en beginnen dan pas over de nlm

pini
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2009 19:03

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pini »

ja ach spel fouten maak ik me op dit moment ff geen druk om gaat mij erom en begrijp me niet verkeerd het zal best dat de nem ze fouten heeft tuurlijk wie niet maar dat mensen zo dom zijn aan de telefoon bedoel er moet ten alle tijden een voicelog worden opgenomen waarin een aantal dingen duidelijk gezegd worden en dat er dan achter af zo raar gedaan wordt ohw ben overgestap jaa en kan best begrijpen dat er mensen zeggen ja maar in het begin van gesprek werd er dit en dat gezegd en is ook verwarrend om aan de telefoon al die dingen ff op te slaan maar ja in zo n voice log wordt er duidelijk gezegd waar het op staat en ja werk toevalig als callcenter medewerker en zo jong ben ik ook weer niet ben 27 en er werken bij ons ook mensen van 59 60 en betreft de ouwe mensen of mensen die buitelands sprken kijk ik zelf persoonlijk zou zo iemand gelijk vriendelijk afkappen want je hoort wel of een ouwe mevrouw of buitelands iemand je begrijp of niet en als ze je niet eens begrijpen hoe kom je dan in godsnaam door de voice log heen en heb zlef eneco en ben ze meer dan spuugzat eindrekening van meer dan 1500 euro enz enz vindt zelf hele slechte service als ik bel om uitleg is het is u wordt tegen het mijne bla bla kinderachtig gedoe maar zat te twijfel over te stappen naar de nem omdat ik een reclame zag maar als ik al die dingen zo lees maak het volgens mij geen reet uit bij wie je zit is overal zelfde dus blijf lekker zitten waar ik zit en bij de way bel dus niet voor de nem ff voor de duidelijkheid

sterre06
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 feb 2009 18:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door sterre06 »

drie jaren contract daar ben ik met je eens maar het gaat om een welkomstpakket en dat is heel iets anders!!!!!!!

sterre06
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 feb 2009 18:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door sterre06 »

hoezo het zelfde beroep
twijg??????

ik werk niet voor nlm als je dat denkt.

ik werk bij tupperware nederland.

dus beoordeel niet te snel aub

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Sterre en pini,
Denken jullie nu werkelijk dat iedereen op deze 107 pagina's niet het verschil kennen tussen "ja" en "nee"?
Of tussen "informatiepakket" en "3 jarencontract"?
tussen "NUON" en "NEM"?

Tssssss........

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

Voor de nieuwe lezers: de reacties op de vorige- en deze pagina staan
niet op de goede volorde. Ook de plaatsingstijd klopt niet. Wordt even puzzelen wie op wie reageert. :D

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Pini schreef:
de telefoniste kan zien wie nu de leverancier is en dat verteld ze ook
Ik weet werkelijk niet waar je deze informatie vandaan haalt.
Zeker is dat je hier in iedergeval de plank totaal misslaat.
De telefoniste kan dat namelijk helemaal niet zien. Alléén de netbeheerder kan dat zien en weet dat ook. Moet hij ook weten omdat hij controleert of en waar de leveringscontracten lopen. Als er geen contracten zijn afgesloten dan krijgt de bewoner een schrijven van de netbeheerder.
Sterker nog, die informatie, dus bij welke leverancier de consument is aangesloten is publiekelijk, dus ook niet voor die telefoniste, beschikbaar, bereikbaar.

Die telefoniste van de NEM/NLenergie gokt er op (en dat gokje kan die telefoniste best wagen) dat de bewoner nog steeds aangesloten zit bij de leverancier waaraan vroeger de netbeheerder gekoppeld zat.
Met dat verhaal komt de telefoniste van de NEM/NL energie bij de consument binnen.


Zo,.........heb je weer wat geleerd Pini.

Overigens leest tekst prettiger en duidelijker als er gebruik gemaakt wordt van komma's, punten en hoofdletters. Ze zijn niet voor niets uitgevonden en verplicht gesteld.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pbarendse »

De telefonist(e) van de NEM weet alleen bij welke maatschappij je zit, als je dat zelf eens in een enquete hebt ingevuld op internet. Het is ook vaak het eerste waar ik ze een hak mee zet...

"U bent nu aangesloten bij Eneco/Nuon/weetikveel?" (ze hebben het nog nooit goed gehad!)
"Nee, dat ben ik niet"
"Waar bent u nu aangesloten dan?"
"Dat gaat je geen moer aan, goedemiddag!"
En dan gevolgd door het geluid van een belgische brandweerauto: tuut, tuut, tuut...

pini
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2009 19:03

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pini »

Ja een mens kan zich vergissen ben ik het mee eens

maar dan op zo n manier is niet erg netjes maar vindt zoiezo al dat mensen hier erg bot zijn

waar ik dus alleen probeerde achter te komen was of de nem echt zo slecht is als er allemaal wordt gezegd

zit zelf met een behoorlijk probleem van de eneco en wil daar graag weg en dat ik dan toevallig als call center medewerker werk wordt er gelijk gezegd zal wel bij de nem

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

p.s.
en neem nooit een 3 jaar vast contract!
Ze ziet overigens al vanzelf dat die te duur zijn.

Er is echt iets mis met deze webserver. Webmeester? Waar ben je?
Word er steeds uitgeflikkert!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Ja een mens kan zich vergissen ben ik het mee eens

maar dan op zo n manier is niet erg netjes maar vindt zoiezo al dat mensen hier erg bot zijn
Mijn fout, excuus daarvoor.
Tja, ben ook maar een mens en kan zo af en toe een foutje maken. Gelukkig maar, omdat dit eens te meer bewijst dat ik mens ben. :-)

Overigens moet wel van mijn hart dat mijn betreffend schrijven verre van bot was. Het betreffend schrijven acht ik juist erg netjes.
Ik bestrijd deze opmerking aan mijn adres dan ook ten stelligste.

(aan webadmin: ook ik ondervind steeds inlog problemen en eruit geknikkerd worden. Er is echt iets mis met het forum!)
Laatst gewijzigd door Shine op 06 mar 2009 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Erwin1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2009 10:27

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Erwin1974 »

Ik ben er gisteren ook ingetuind aan de telefoon... en ik krijg dan ook het zgn. welkomspakket thuis.

Dit ga ik echter niet afwachten, dus gisteren al een e-mail verstuurd, gereageerd via de website en een aangetekende brief met mijn onmiddellijke annulering/opzegging de deur uit gedaan.

Nu wil ik ook via de postbank een eventueel incasso stoppen, voordat die grapjassen geld gaan incasseren..

Echter ,zou iemand op dit forum bij wie NEM al geld heeft afgeboekt het rekeningnummer kunnen noemen ?
Zonder een rekeningnummer kun je volgens mij geen incasso-opdracht stopzetten.

Er circuleert wel een rekeningnummer op het internet (307965), maar die blijkt gewoon bij een particulier te horen.

Hulp wordt erg op prijs gesteld !!

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

@ erwin,

Je moet ook z.s.m. je huidige energiebedrijf ervan op de hoogte stellen dat je niet wilt overstappen.
Andere mensen op dit forum weten wellicht het bank/gironr van de NEM zodat je dit zou kunnen blokkeren.
Zo niet dan moet je gewoon je rekening in de gaten houden. Mocht er een afschrijving plaats vinden, dan kun je dit bedrag direct laten storneren en alsnog tot blokkering over gaan.

Je schrijft dat je er in bent getuind.
Het is belangrijk dat je dit meldt bij
www.consuwijzer.nl

Veel succes!

polleke4
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2009 00:16

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door polleke4 »

:D toch ff een lachertje tussendoor !
manlief werd net gebeld door t callcenter met de mededeling dat ie een prijs gewonnen had. hij wist gelijk waar het om ging en zei beleefd:ik heb geen vertrouwen in jullie,hebben jullie het net al over gesurfd?
daar staan nogal wat klachten. zij:"tja als je alles gelooft wat men zegt!
ik heb ook klachten over jullie leverancier ! hij: en ga je nu toch over naar "onze"maatschappij? zij: ik ben niet gek ! hij: ikke ook nie !
en als ik zo vriendelijk mag zijn mag ik dit gesprek ook ff opnemen ?
zij: hoezo dat ? hij: tja doen jullie toch ook ? maar bij deze,ik bel zelf wel trug als ik ermee instem. ze moest ermee lachen en hing op.
ben ik ff blij dat manlief deze (en andere) verhalen gelezen/gehoord heeft ! zouden meer mensen moeten doen :wink:

_Erik
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door _Erik »

Werd vandaag (wederom) gebeld door de NAM. Denk dat het, afgelopen jaar, rond de 4 keer is en ik eindig dan steeds met 'Ik kijk wel eerst op uw website' en dan bellen ze na een dag of drie terug, in overleg. Dan zeg ik dat ik op diverse sites heb gekeken en dat er toch wel veel klachten zijn van consumenten. Dan hoor je weer een tijdje niks van ze ...
Vandaag maken ze het wel heel bont!
De aardige meneer zei dat ik mijn energie-mij. de Eneco was, wat geheel klopt. Hij kon mij verzekeren dat mijn maandelijkse verbruik, het bedrag van de nota met 25% naar beneden kon. Dat kon hij garanderen! Ondertussen wapperde hij met papieren die hij zou opsturen.
Nou is mijn interesse wel een beetje gewekt want daarvoor waren de gesprekken een beetje wazig. De telefonist zei bovendien, na de kosten gereduceerd konden worden bij de NEM, dat als er elders een duurder energiemaatschappij zou zijn dan NEM, zij het verschil TWEE keer zouden vergoeden. En dat voor een jaar lang! Nah, ik wist gewoon niet wat ik geloofde :)
Maar, ook dit zal waarschijnlijk een verkooptrucje zijn.
Ik liet zijn verhaal vertellen (die hij schijnbaar keurig voorlas van een papiertje) en ik stelde enkel twee vragen:
1) Kunt u zien wat ik nu betaal en wat voor prijs stelt u maandelijks tegenover?
2) U ziet mijn verbruik p/j of p/m niet, maar hoe kunt u garanderen dat mijn nieuwe maandelijks bedrag 25% lager is dan de huidige?

Zijn antwoord:
1) Hij weet niet wat ik nu betaal en kan ook geen prijs bepalen.

Nadat ik als voorbeeld gaf dat ik ongeveer € 140 p/m kwijt ben aan energie vroeg ik of ik dan rond de € 100 p/m zou betalen bij NAM. Want dat is de 25% die zij aanbieden.
2) Nee, helaas kan hij dat niet op deze manier aanbieden. Hij wist inderdaad mijn verbruik niet maar zo op deze manier met bedragen komen kon hij deze manier van garantie niet geven.

En daar sta je dan weer!
Ik heb maar weer de bekende 'smoes' gebruikt dat ik me wat wil laten inlichten op hun site. Dit keer werd niet gevraagd of ze mochten terugbellen ...

Gesloten