LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

Moderne wagens zijn misschien technisch beter, e doch, als ik alle plastic troep vergelijk met oude stalen bumpers, een dikke forse neus van metaal, geef mij dan maar het oude spul

Ik voel me iig veilig in mijn sloep, ook al is het ding 38 jaar oud, ik weet dat het heel wat kan hebben en dat is nog maar de vraag bij al die plastic troep die je tegenwoordig ziet

Extreemste voorbeeld is een smart, onvoorstelbaar dat er mensen zijn die daar in willen en durven rijden

back to topic idd:)

Joy

repelsteel
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2007 11:14

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door repelsteel »

ik ben al twee jaar in het bezit vaneen toyota aygo, dus een van de eerste exemplaren. ik ben er zeer tevreden mee. ook geen lekkage bij de deuren. het is een 5 deurs exemplaar. de deuren van een 5 deurs zijn anders dan die van een 3 deurs. maakt dit soms het verschil?

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

als ik alle plastic troep vergelijk met oude stalen bumpers, een dikke forse neus van metaal, geef mij dan maar het oude spul
Lomp en onbenullig wil niks zeggen over de veiligheid van de wagen. Er zal iets de krachten van een aanrijding moeten absorberen en als de auto dit niet doet (door een zeer rigide constructie zoals vroeger toegepast) zullen de inzittenden de klap opvangen.
Geen probleem op zich; gewoon een beetje voorzichtig rijden met je klassieker.
Autootjes van het formaat smart en Aygo zijn 1 grote kreukelzone; er blijft niks van over na een aanrijding maar de bestuurder leeft nog (behoudens extreme omstandigheden die jouw Opel Blitz :P ook niet zou overleven) en dat lijkt me het belangrijkste :idea:

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

mijn wagen is waarschijnlijk gua veiligheid niet het summum, e doch, het is ook geen in mekaar gepuntlast kadetje c, het is het topmodel van opel toen, en gezien zijn staat na 38 jaar kun je die conclusie gerust nog steeds trekken

het zit gewoon steviger in mekaar dan de wagens van tegenwoordig, anders ging het ook geen 38 jaar mee en bij een aanrijding zit ik toch liever in een degelijke kooi van metaal dan 1/3e van de wagen kunststof

een blitz? dat is geen auto, dat is een huifkar op wielen :wink:

als je daarmee gaat rijden weet je dat je bij een aanrijding niks te makken hebt, enige voordeel, je zit wat hoger,maar verder is het lomp ijzer

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

degelijke kooi van metaal dan 1/3e van de wagen kunststof

Dat was mijn point: kunststof absorbeert krachten; een rigide/degelijke kooi van metaal niet. Hierbij zal de bestuurder een deel van de krachten absorberen. Aantal jaren geleden nog een discussie geweest over de veiligheid van terrein wagens met een ladderchassis die bij een aanrijding net zo gevaarlijk voor de inzittenden waren als voor het object wat ze raakten.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

geloof ik best, mijn gevoel zegt alleen iets anders :wink:

weet je wat het is, het is een bak van 5 meter lang, 1650 kilo

ik ben dus gemiddeld in het voordeel mbt een eventuele aanrijding, tenzij ik een chevrolet bel air tegenkom van 2 ton :wink:

dat geeft mij dat veilige gevoel, een ford ka, een smart, een renault express,ik noem maar wat, om het even elke andere middenmoot, ik ga der dwars doorheen :wink:

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Auto heel; joyyyyy kapot :?
Maar hij heeft er wel plezier van gehad :roll:

(be carefull outthere Joyyyy)

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

aan mij ligt het nie

rustige rijder, gordels, jaja in 1969 :wink:

maar ik bespeur wel een toename van amerikaans spul op de wegen, dus ik zal een dezer dagen met die vloot mee, voor mijn eigen veiligheid :wink:

ik had hiervoor een rekord uit 1970, zonder gordels, ik kreeg een aanrijding van zijkant , en dat was geen pretje iig

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

dus ik zal een dezer dagen met die vloot mee, voor mijn eigen veiligheid
De boven genoemde Bel Air?

Passen wel een stuk of 5 Aygo's in (om even on topic te blijven 8) )

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

kheb een bel air gehad,uit 1969, station, dijk van een wagen , en de mensen gaan keurig voor je aan de kant (ook een plus mbt veiligheid) :wink: :D

de opvolgende zal iig een stuk veiliger in elkaar steken, de lengte zal niet veel verschillen maar zon chevy uit 1969 is nou niet bepaald het meest veilige gebeuren

vorodeel is wel weer dat er zoveel plaatwerk aanzit dat het hard moet gaan wil iemand mij als bestuurder ooit bereiken tijdens een aanrijding :wink:

!*!SuuS!*!
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2008 09:00

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door !*!SuuS!*! »

Ik heb net mijn aygo bij de dealer opgehaald, hij zou kijken naar mijn lekkage en idd, ook mijn rubbers van mijn deuren zijn zo lek als een vergiet. Ik heb eerder al de rubbers van mijn ramen laten vervangen, maar dit mocht niet baten. Ik baal echt!! :? heb de auto nu met een jaartje en volgens de dealer is er nog niet echt een oplossing gevonden dus moet ik maar afwachten. Ik vraag me af of jullie al een oplossing hebben gevonden voor het lekkage probleem..?? Groetjes Suus

Hanna C
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2008 12:40

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Hanna C »

Hallo,
Ik ben sinds januari 2007 eigenaar van een nieuwe Aygo, na diverse keren aanhoudende klachten te hebben gehad over lekkage, passagiersplaats zijn uiteindelijk alle deurrubbers vervangen.

Helaas het mocht niet baten, heb nog steeds last als het regent/sneeuwt van een natte vloer bij de passagierplaats. Valt op zich niet op omdat het matje droog aanvoelt, maar als je die optilt is alles doorweekt.

Heb weer een afspraak met garage gemaakt, het moet nu maar eens gerepareerd worden.
Heeft iemand al uitgevonden waar de lekkage vandaan komt? en een oplossing hiervoor gevonden?

Graag zsm antwoord

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Consumentt »

Ik hoop dat al die Aygo's en hun Peogeot en Citroen equivalenten vaak kapot gaan en naar de garage moeten, want dan blijven ze tenminste van de weg af.
Ik zie veel te veel van die lelijke hokjes de laatste tijd. Zeker als ze fel geel zijn: Jakkes, bah.
Stelletje pinnen. Koop liever een echte auto.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door een »

Consumentt, wat een idiote reactie. Autokeuze is een kewstie van smaak en geld. Wat is volgens u dan wel een 'echte auto' in deze prijsklasse?

Ikzelf ben ook niet zo gecharmeerd van deze drieling auto's maar respecteer wel ieders keuze. De keuze van onze auto's is wellicht ook niet ieders smaak.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door D1RK »

Gezien de prijs best een redelijk uit ziende auto en beter als andere merken, en in deze prijs dus best goed, maar ik kan en wil meer dus koop daarom niet deze maar of ik ooit in deze zou zitten, ik zeg nooit nooit.

Robert52
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2008 17:29

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Robert52 »

Heb de Toyota Aygo nu +/- 2 maanden in bezit,de auto bevalt tot nu toe erg goed,lekker zuinig,goed rij gedrag.
Wij hebben sinds 14 dagen ook lekkage aan de deurrubbers,eerst de bestuurders kant,deze is op maandag 18 aug netjes door de dealer vervangen. Dinsdag 19 aug kregen wij een telefoontje van de desbetreffende dealer dat ze een e-mail ontvangen hebben van de inporteur,dat van enkele honderden Aygo's de deurrubbers moeten worden vervangen,dit gaat nu bij ons maandag 25 aug gebeuren.
Wij hebben inmiddels wel aan de pasagierskant,bij de voordeur ook een flinke lekkege.
Hopende dat het euvel na maandag 25 aug is verholen.
Ik hoop hiermee u op de hoogte gebracht te over de laatste ontwikkelingen wat betreft de Toyota Aygo.

Mvgr Rob Maassluis.

vyrinl
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2008 16:28

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door vyrinl »

Geachte lezers,

Mijn moeder heeft in januari 2007 ook een Aygo gekocht. Al in het begin merkten we dat als we door een wasstraat reden of zelf met een tuinslang de auto gingen wassen er water door de spleet van de rechtervoordeur en de carosserie naar binnen spoot, als passagier werd je daar aardig 'vochtig' van.

Wij hebben dit probleem een beetje genegeerd en meestal gewoon met een doekje het water afgeveegd totdat wij uiteindelijk begin augustus dit jaar een afspraak met de dealer hebben gemaakt en die hebben toen meteen alle deurrubbers van de vier portieren vervangen, goede service dus.

Het probleem nu is echter dat het water niet alleen van de rechtervoorportier binnensijpelt, maar nu ook via de linkervoorportier en dat is veel erger omdat daar ALTIJD iemand zit i.p.v. op de passagiersstoel.

Wij moeten hier nogmaals contact over opnemen met Toyota. We vinden dit wel waardeloos, we hebben express meer betaald voor de Aygo in plaats van de Citroen of Peugeot (12.000 euro voor neergeteld incl. 6 airbags, airco etc. etc. toch veel geld voor zo een klein autootje) en hebben we nu dit, niet te geloven.

Ik ben wel blij dat we dit probleem niet hebben als het regent maar, mn moeder rijdt maar 3000 km per jaar en heel weinig als het regent, dus daar kan het ook aan liggen.

Chanwin
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2008 12:46

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Chanwin »

Ik heb sinds juli 2006 ook een toyota aygo en heb in het begin hetzelfde probleem met de rubbers gehad..
Dus met de auto naar de garage. De deuren zouden niet goed afgesteld zijn, meteen goed afgesteld.. Vol goede moed naar huis.. Toen ik de keer erop door de wasstraat ging was het probleem nog niet verholpen, als een verzopen kat naar de garage gegaan.. Er is toen naar de rubbers gekeken en de medewerker heeft naar de importeur gebeld.. er waren inderdaad meerdere klachten. Ik zou een telefoontje krijgen als er nieuwe rubbers waren.. Een week later werd ik gebeld..naar de garage toe en nieuwe rubbers erop. Weer door de wasstraat en het probleem was nog steeds niet verholpen.. Weer naar de garage.. toen hebben ze een test gedaan met rubbers van een ander model en het probleem is helemaal verholpen!!!

Hulde aan Toyota Peterman Enschede!!!

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Weer naar de garage.. toen hebben ze een test gedaan met rubbers van een ander model en het probleem is helemaal verholpen
Wel fijn; nog rotter dan Opel in de jaren 90. Koop je dan een dure Toyo voor :evil:

Mijn vroegere Hyundai H200 was zo vocht gevoelig als maar zijn kan maar de cabine was tenminste waterdicht! Praat je over niet eens C-kwaliteit.......

rayflexcom
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 nov 2008 19:03

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door rayflexcom »

Ik zit toevallig net met dezelfde problemen als die hier beschreven waren.

* Uitlaat
Een heel raar niet thuis te brengen geluid, mensen buiten de auto vroegen mij: is je uitlaat lek?
1e keer heen geweest, ze konden niets vinden.
2e keer heen geweest, uiteindelijk besloten de einddemper te vervangen, ik heb nu weer een heerlijk geluid uit de auto.

* Vocht
> Ik pakte iets onder mijn stoel vandaan en had de laatste weken al last van snel beslagen ruiten.
> het bleek dat onder de matjes van mijn achter stoelen alles helemaal nat was. Dus matjes op de waslijn, ik dacht het droogt wel. Niet dus
> Ik ben vandaag bij de toyota dealer geweest, die kijkt gelijk door naar de achterbak, blijkt dat de hele mat van mijn achterbak doorweekt is, het water is via de achterbak doorgelekt naar de passagiers matten. Ik kon mijn auto vannacht daar laten staan met alle deuren en ramen open. Morgen gaan ze alle zwakke plekken (lampen, dopjes etc.) loshalen schoonmaken en afkitten?? Er zat zelfs al schimmel onder de voorste stoelen....

Ik heb er niet zo een prettig gevoel bij...

Gesloten