LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

hallo rootsap

gewoon de brief openen, selecteren(blauw maken) kopieren en dan op het forum bij je reactie ook kopieren

groetjes ayla

rootsap
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2007 15:02

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door rootsap »

Ayla
dank je voor je snelle antwoord, maar waar kopieer ik het dan naartoe

rootsap
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2007 15:02

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door rootsap »

dag vok

begrijp ik het goed willen we de zaak van de klagers afsluiten of proberen we nog de oude polissen in ere te herstellen?
Een verzekeringnemer heeft toch recht op een duidelijke polis en duidelijke voorwaarden. Ik heb ondertussen de Geschillencommissie aangeschreven nadat ik een afwijzend antwoord van KiFiD had ontvangen wegens sluiting dossiers.
Ik wilde die brief graag op forum zetten maar het lukt me helaas niet.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

[/quote]=rootsap
dank je voor je snelle antwoord, maar waar kopieer ik het dan naartoe
dag rootsap,
zoals je nu doet als je reageerd op het witte vlak kopieren drukken en dan staat het er op,.

groetjes ayla

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

rootsaap schreef:
een afwijzend antwoord van KiFiD had ontvangen wegens sluiting dossiers
Dossier gesloten? Dan heropenen ze het maar of ze openen een nieuw dossier voor nieuwe klachten n.a.v. de zogenaamde 'oplossing' van Yarden. De status van Yarden t.a.v. een aanbeveling van het KiFid is bindend.

Ondertussen heb ik hier nog niets gehoord van de Rechtsbijstand. Ik hoop dat ze daar de zaak wel open willen gaan houden :roll:

Iemand al iets rechtstreeks van advokaat van Beilen gehoord??

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 23 sep 2007 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.

HennyB
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 jul 2007 16:06

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door HennyB »

Vandaag ontving ik een brief van de rechtsbijstand, dat het dossier Yarden gesloten wordt. Mocht Yarden over 5 jaar toch weer op mijn premievrije polis, premie willen gaan innen, dan kan ik me weer tot hen wenden. Yarden heeft immers in de brief toegezegd de aanbeveling van de ombudsman van het KIFID op te volgen.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

HennyB

Wel even in de gaten houden in welke catagorie je valt.

Premievrij etc.

Voor meer informatie kijk op http://www.yarniek.nl

De zaak is nog niet gesloten !

solight
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2007 07:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

@hennyB

nou en daar zit precies de truc. want Yarden gaat dan geen premie innen op je premievrije polis, maar op de "nieuwe" polis die zij dit jaar verzonnen hebben.
en als je dan dat niet wil betalen dan vervallen automatische ALLE polissen.
je hebt geen premievrije polis meer, allen de meest recente polis met een uitbreiding!!!!!!!!
ze hebben met die laatste brief immers de bestaande polis gehandhaafd en alleen een keuze toegevoegd voor later.
dus in hun optiek bestaat de de "oude polis" niet meer.

valt me tegen van zo'n rechtsbijstand dat ze daar niet doorheen kijken

rootsap
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2007 15:02

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door rootsap »

.eindelijk is het gelukt met het kopieren. Onderstaand de brieven die ik heb gestuurd.

Enschede, 13 sept. 2007

KiFiD
Klachteninstituut Financiele Dienstverlening
Tav. Mr. J.W. Wabeke
Postbus 93257
2509 AG Den Haag

Geachte heer Wabeke,

Uw kenmerk OBL 07.3143/ab

Naar aanleiding van uw brief dd 10 september 2007 met daarbij kopieen van brieven aan Yarden , wil ik u van harte bedanken voor de moeite die u zich getroost hebt om voor de klagers een goed resultaat te behalen in de zaak Yarden.

Ondertussen hebben veel mensen de brief van Yarden al ontvangen en daarbij helaas moeten vaststellen dat Yarden niet geneigd is de oude polissen in ere te herstellen., zodat we het zullen moeten doen met de nieuwe polissen met aanhangsels.

Als reden noemen ze dat het administratief niet mogelijk is. Ik moet hier toch een groot vraagteken bij zetten. Naar mijn gevoel heeft een verzekeringnemer toch recht op een duidelijke polis met duidelijke voorwaarden. En dat zijn de oude polissen. Dus zou ik zeggen gewoon de nieuwe als niet ter zake doende terugtrekken en de oude polissen handhaven of denk ik nu een beetje simpel?

Hoogachtend,


Geschillencommissie
Postbus 257
2509
AG Den Haag

Enschede, 20 sept.2007

Betr. zaak Yarden

Geachte heer, mevrouw,

Zoals u waarschijnlijk bekend zal zijn, loopt er een zaak tussen Yarden en een zeer groot aantal verzekeringnemers . Deze verzekeringnemers werden bijgestaan door KiFiD en door diens inspanning werd bedongen, dat eea overeenkomstig de wens van de verzekeringnemers werd teruggedraaid. Hierna heeft KiFiD de dossiers gesloten.

Daar het resultaat maar een gedeelte van onze wensen was heb ik KiFiD toch nog een brief gestuurd als bijgesloten kopie. Als gezegd waren de dossiers gesloten en werd ik naar u verwezen. Aangezien zij mij niet konden vertellen, of de dossiers overgeheveld konden worden hebben ze mij geadviseerd met u hierover kontakt op te nemen.

Gaarne zou ik van u vernemen of het laatste zou kunnen en of het mogelijk is dat u onze zaak verder vervolgt en wat de voorwaarden hiervoor zijn.

Ik zie uw antwoord met zeer veel belangstelling tegemoet.

Hoogachtend,

HennyB
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 jul 2007 16:06

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door HennyB »

Nu ik de aanbevelingen van het KIFID nog eens goed doorlees, vind ik deze niet zo duidelijk voor polissen die al premievrij zijn. Is voor deze categorie eigenlijk wel een aanbeveling gedaan?
En wat voor mijn schoonmoeder? Haar polis is met ingang van 1 oktober aanstaande premievrij. Onder welke categorie valt zij?

rootsap
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2007 15:02

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door rootsap »

Het postbusnr uit mijn brief aan de Geschillencomm. is natuurlijk fout en moet zijn:Postbus 93257 Sorry

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 23 sep 2007 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

rootsap
Wil je een kopie van jouw brief ,via email naar postmaster@yarniek sturen.
Er word zeker verder gekeken . De zaak is nog niet gesloten.


Alvast bedankt


Mcwimpy51

HennyB
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 jul 2007 16:06

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door HennyB »

Vok schreef:
Inderdaad het is een beetje onduidelijk kijk nog even bij C
Daar staat dat als er een en bloc bepaling in de polis is opgenomen.
Is het over 5 jaar toegestaan.
Bij C, staat wel een uitzondering: 'voor zover de overengekomen verzekering niet inmiddels premievrij is gemaakt dan wel de termijn van premiebetaling nog niet is overschreden'.
Het kan in ieder geval nog een 'duveltje in een doosje' zijn. Dus ook maar stappen naar de geschillencommissie ondernemen.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Quote Frans Veerman
Wie kan mij adviseren of weet de weg in uitvaartland ?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor nabestaanden die niet weten waar een overledene was verzekerd, bestaat de mogelijkheid om bij het Verbond van Verzekeraars een formulier aan te vragen om eventuele polissen op te sporen.

Verbond van Verzekeraars
Postbus 93450
2509AL Den Haag
www.verzekeraars.nl
E mail:[email protected]
Tel: 070 3338777(maandag t/m vrijdag 9.00-12.00 uur)
Uit de informatiedesk van de DNB


Ze zullen niets innen, maar de nabestaanden kunnen wel zelf met de desbetreffende verzekerings maatschappijen in contact treden.
Hiermee is je vraag wel niet geheel beantwoord.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Weblog van peter van wageningen (Yarden) is te bereiken via de volgende link
http://www.yarden.nl/Nieuws-amp-links/W ... &pagenr=20

Het is ook een idee om al die mensen die een reactie hebben gestuurd even te vragen hoe het voor hun is afgelopen.

Frans Veerman
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2007 15:07

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Frans Veerman »

Hallo Vok en Ayla

Bedankt voor jullie antwoord op mijn vraag.

Vok ik heb géén machtigingen afgegeven aan Yarden maar ik vroeg mij af of ik in geval van overlijden ook door een andere instantie dan Yarden mijn overige polissen ten gelde kan laten maken aangezien ik niet nog eens verrast wil worden door Yarden.

Ayla bedankt voor de tip , ik zal eens bij mijn tussenpersoon informeren voor het geval dat ik of mijn nabestaanden met een overlijden te maken krijgen wat hopelijk nog héééé'l ver weg is

Vriendelijke groet,

Frans

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Even heel snel weggehaald van de weblog van Peter van Wageningen, voordat ze het er daar afhalen:



27-07-2007 10:12
Geachte mevrouw Ans,

Voor de groep FUV is er een andere situatie dan voor de overige verzekerden. Bij de groep FUV kan het zo zijn dat er mensen zijn voor wie de en-bloc niet van toepasssing zou kunnen zijn. Yarden kan niet weten wie dit zijn, aangezien dit in de historie heeft plaatsgevonden. Daarom reageren wij als er mensen zijn die zelf met hun beroep op het niet van toepassing zijn van deze clausule komen. Wij honoreren dat verzoek.

Voor de overige verzekerden gaan we er vanuit dat de en-bloc van toepassing is en dat deze toegepast kan en mag worden.



Mensen, hiermee geven ze dus zelf toe niet op de hoogte te zijn van de vroegere polissen en hebben maar aangenomen dat de en-bloc op elke polis klakkeloos toepasbaar is. Pas als je klaagt, wordt er naar gekeken en wordt je verzoek tot aanpassing (hoe summier ook) gehonnoreerd.

Voor iedereen: onze jongste polis dateert uit 2002 en daar staat geen en-bloc clausule in. Daar hebben we bezwaar tegen ingediend en die is door Yarden gehonoreerd. De en-bloc clausule is pas ingevoerd in 2004, dus alle oudere polissen houden hun rechten, maar ....

dien wel schriftelijk en aangetekend (met ontvangstbevestiging) uw bezwaar voor elke polis in bij Yarden!!!

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Quote:ron1872
Voor iedereen: onze jongste polis dateert uit 2002 en daar staat geen en-bloc clausule in. Daar hebben we bezwaar tegen ingediend en die is door Yarden gehonoreerd. De en-bloc clausule is pas ingevoerd in 2004, dus alle oudere polissen houden hun rechten, maar ....
---------------------------------------------------------------------------------
Pas op ik heb een polis van yarden gelezen van 2002, waarin wel die gewraakte clausule stond, ik dacht artikel 12
Ze hebben dus doel bewust naar deze actie gestreefd, van het begin af aan, misschien daarom wel die fusie.

Gesloten