LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
klazinaveen
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 apr 2007 15:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door klazinaveen »

De Achmea rechtbijstandverzekering heeft al zijn klanten het advies gegeven om naar advocaat van Beilen te gaan op hun kosten. Zij betalen dat echt niet als van Beilen niet betrouwbaar zou zijn en eerst hebben ze ook overleg met hem gepleegd. Ook het inschrijfformulier voor van Beilen heeft Achmea zijn gedupeerden gestuurd met een brief van van Beilen. Als de andere rechtbijstandverzekeraars dat ook doen, vertegenwoordigt van Beilen straks een heel grote groep.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Via Interpolis gaat het ook naar een externe advokaat, mogelijk dat dit ook van Beilen is.

Vandaag hebben wij een eerste schriftelijke reaktie van Yarden gehad. Kennelijk een standaardbrief, want ze blijven volharden dat in onze polis uit 1991 staat dat de voorwaarden gewijzigt kunnen worden. Dit moet dus eigenlijk wel een standaardbrief zijn of ze kennen de AVLL polisvoorwaarden niet.

Ze besluiten de brief met een aanbod om de polissen af te kopen indien ze ouder dan vijf jaar zijn. Dat zijn ze, dus dat is geen probleem. Wat ik alleen mis in die brief is een bedrag per polis of een percentage verhoging ten opzichte van de oorspronkelijke inleg.

Is er iemand die wel afkoopbedragen of percentages van Yarden heeft gehoord?

doodgewoon
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jun 2007 15:28

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door doodgewoon »

Ron1872 kijk uit met dat afkopen, dat is iets wat zij maar al te graag willen doen, zo komen zij voor een koopje onder hun verplichtingen uit.

50% van 2300 euro is maar 1150euro en daar kun je tegenwoordig niets meer mee, en als je al wat ouder bent is het al helemaal niet fijn meer, dan kun fors gaan betalen bij een nieuwe aanbieder.

Nee, voor mij is de enige optie dat Yarden zich houd aan de oorspronkelijke polis. Desnoods met behulp van de rechter, want als dit zo makkelijk gaat, dan verzekerd zich zometeen niemand nog voor iets.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

na bericht gehad te hebben van yarden, (de standaard brief) heb ik alles naar kifid gestuurd, nu vraag ik me eigenlijk af had ik nogmaals moeten reageren naar yarden toe dat ik niet tevreden ben met hun antwood :?: :?:

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag ayla,

Ik zou zeker formeel aan Yarden schrijven dat je hun antwoord NIET accepteert 8) en dat je over dit geschil een klacht hebt ingediend bij de KIFID. Deze brief ook weer aangetekend en met bewijs van ontvangst versturen.

Sukses, groeten, Maxiem.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

hoi maxiem

bedoel je bewijs van ontvangst versturen naar kifid (bewijs van het aangetekende versturen)

groetjes ayla

doodgewoon
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jun 2007 15:28

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door doodgewoon »

Ze bedoeld aangetekent versturen aan yarden met als extra dat je een bewijs krijgt als yarden de brief heeft ontvangen. Op die manier kun je dan bewijzen dat je aangetekende brief is aangekomen.
Kost iets meer als gewoon aangetekend versturen.

Gewoon aangetekent versturen is al niet goed genoeg meer tegenwoordig. :?

Zometeen moet je er nog persoonlijk naar toe en in bijzijn van 10 getuigen je brief persoonlijk overhandigen, na de overhandiging bekijkt dan de ontvanger en tekent daarna een ontvangstbewijs.... :evil:

Nederland lijkt alsmeer een land te worden waar het fatsoen zoek is en waar men maling heeft aan mensenrechten. :cry:

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag ayla,

Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat je nogmaals Yarden schrijft (aangetekend en met bewijs van ontvangst) dat je niet accoord gaat met hun antwoord en dat je je alle rechten voorbehoudt ten deze. Zij kunnen dan later nooit zeggen dat je niet meer hebt gereageerd op hun brief en dat ze aannamen dat je wél accoord was (dit heet de negatieve optie: wie zwijgt, stemt toe) 8) . Ook is het handig om een kopie van de twee bewijzen van ontvangst ook naar Kifid te sturen. Doe je dat nu niet dan zullen zij er zeker naar vragen, later in de beroepsprocedure en dat vertraagt alleen maar.

Nogmaals sukses, Groeten, Maxiem/Read2.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

dag maxiem
het komt misschien dom over maar als ik aangetekend verstuur , hoe kom ik dan aan een bewijs van ontvangst.

groetjes ayla
Laatst gewijzigd door Ayla op 29 jun 2007 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Nogmaals dag ayla,

Voorzover ik weet krijg je op het postkantoor een nummer en later een bewijs toegestuurd met handtekening, dat Yarden jouw brief inderdaad in ontvangst heeft genomen. Een aangetekend schrijven met bewijs van ontvangst is duurder (voorzover ik weet) dan een gewone aangetekende brief.

Groetjes, Maxiem.

Ps. anders vraag je dit even op het postkantoor.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

dag maxiem

hartelijk bedankt nu snap ik het, morgen de brief gelijk posten

groetjes ayla

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 13:07, 2 keer totaal gewijzigd.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Zes flutberichten van testcase verder :P

Mensen het gaat niet over winst- en verliescijfers van Yarden, het gaat om:

De kontraktbreuk door Yarden

En specifiek (bron: een voor mij bekend ex-medewerker van AVVL en Yarden) ongeveer 400.000 AVVL polissen die onterecht en onrechtmatig zijn omgezet van naturaverzekering naar waardepolis.

Voor de rest maar even wachten tot het weekend en dan zijn we definitief verlost van testcase en zijn niet ter zaken doende informatie!

Ik hoop dat daar ook een forum bijkomt en stel me bij deze beschikbaar als moderator, om dit soort ongewenste lieden op afstand te houden!

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Testcase dat wisten wij al lang. Wij hebben gekozen voor de AVVL vanwege het pakket aan diensten voor een vaste prijs zodat de nabestaanden zich geen zorgen hoefden te maken.
Waarom wil je ons er toch steeds van overtuigen dat Yarden zielig is.
Je houdt elk keer hetzelfde praatje als de consumentenbond en dat is zeer vermoeiend en niet zinvol.
De consumentenbond heeft de AVVL meerdere keren in de gids en advertenties aangeprezen en nu vinden ze net als jij dat we een gat in de lucht moeten springen.
Kijk als een organisatie zijn naam wijzigt dan is er meestal iets aan de hand en als die ook nog eens engels klinkt moet je extra opletten ( meestal gaat dan de prijzen omhoog).

"in de naam AVVL zit iets historisch, waarvan je je kan afvragen of je daarmee verder wil"

(maw te idealistisch)

Als je het jaarverslag gelezen hebt dan heb je gezien dat de solvabiliteit boven de 500% is gestegen. Ze hebben dus genoeg reserves.
Laatst gewijzigd door Jan9 op 29 jun 2007 21:48, 2 keer totaal gewijzigd.

jani36
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jun 2007 21:13

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jani36 »

Ook ik behoor tot de gelukkigen. Heb een polis afgesloten bij AVVL z'n 30 jaar geleden. Is dus al geruime tijd (20 jaar) premie vrij.
Wil deze polis ook niet veranderd zien. Heb de nieuwe polissen retour gezonden met een begeleidende brief. Hun antwoord was dat de oude polis NIET kon worden gehandhaafd. Heb het hele pakket nu bij mijn advocaat gedeponeerd. Afwachten dus.
Jani36

Gesloten