LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laptop reparatie van 3 maanden

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.

Wat is de gemiddelde reparatietijd van een laptop

3 weken
11
39%
2 maanden
4
14%
3 maanden
2
7%
Weet ik niet, maar 3 maanden is schandelijk
11
39%
 
Totaal aantal stemmen: 28

sandra45
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 feb 2007 02:12

Re: Laptop reparatie van 3 maanden

Ongelezen bericht door sandra45 »

Hoe kom je daar nou toch bij? Waarom wil je iedere keer hetzelfde verhaal afdraaien? Waar het hier om gaat, is dat mensen teruggaan naar de zaak waar ze hun pc hebben gekocht en dat c.q. omdat die pc binnen 1 a 2 jaar kapot is gegaan. Het gaat niet om de verhalen van jouw klanten, maar om de verhalen van de mensen op dit forum. Ik zou willen dat je eindelijk stopt met wat jij iedere dag meemaakt met jouw klanten.

ikbenik

Re: Laptop reparatie van 3 maanden

Ongelezen bericht door ikbenik »

Waar het hier om gaat, is dat mensen teruggaan naar de zaak waar ze hun pc hebben gekocht en dat c.q. omdat die pc binnen 1 a 2 jaar kapot is gegaan.


En ik zeg je gewoon dat de lange reparatietijden te maken hebben dat Acer op dit moment een leveringsproblemen heeft met de onderdelen, zodat de reparatietijden langer worden dan gepland.

En daarom blijven de reparaties langer op de reparatiecentra.
Daarnaast hebben de andere notebookfabrikanten ook moeite met het leveren van nieuwe onderdelen.

sandra45
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 feb 2007 02:12

Re: Laptop reparatie van 3 maanden

Ongelezen bericht door sandra45 »

En ik verwijs je gewoon naar mijn opmerking van 10 april jl. 13:25 en 10 april jl. 11:00, waarin ik verwees naar mijn opmerking van 6 april jl. 11:22 en 14:14.

RobertIon
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 mar 2007 18:52

Re: Laptop reparatie van 3 maanden

Ongelezen bericht door RobertIon »

Vandaag is bijna alles afgerond. Vanmiddag ben ik naar Dynabyte gegaan om de druk flink op te voeren. Er was mij vorige week beloofd dat ik dinsdag een nieuwe laptop zou krijgen. Dinsdag had ik gebeld, een medewerker gaf aan dat ik ook woensdag gebeld kon worden (want dit was volgens de medewerker ook afgesproken. Volgens mij niet). Maar ik heb woendag afgewacht, helaas geen bericht. Daarom ben ik naar de winkel toegegaan. Bij de winkel aangekomen moest er weer gebeld worden naar Acer en een contactpersoon tussen Dynabyte en Acer. Na een lange tijd wachten is er toch een nieuw laptop goedgekeurd om af te geven ter vervanging. Maar nu blijkt opeens dat mijn laptop wel gemaakt was en dat hij zelfs morgen al in de winkel kan zijn. Daarvoor werd er mij duidelijk gemaakt dat hij bij Acer weg was geraakt. Maar de manager van de winkel gaf aan dat het al veel te lang heeft geduurt en dat het heel schandalig is van Acer. Hij is zijn afspraak van vorige week ook nagekomen. Vandaag heb ik een nieuwe laptop in ontvangst kunnen nemen, met dubbele prestaties dan mijn laptop. Met de manager heb ik afgesproken dat ik al mijn toebehoren van mijn laptop langs zal brengen naar de winkel, zodat mijn laptop opnieuw in de verkoop kan. Er is een nieuwe behuizing om heen gedaan. Ook afgesproken dat er nog een back-up van alle gegevens gemaakt zal worden voordat hij in de verkoop gaat. Dynabyte heeft de zaak uiteindelijk toch goed afgehandeld, al vind ik wel dat het erg lang heeft geduurd. Uit de verhalen van de winkelier kon hij er echt heel weinig aan doen. Maar daar zijn ze goed in, daar zijn ze in getraind.

Ik wil alle mensen die op mijn topic hebben gereageerd erg bedanken. Er zaten heel veel bruikbare tips en informatie bij. Ook wil ik iedereen bedanken die heeft gestemd op de poll.

Groetjes,

Robert

ikbenik

Re: Laptop reparatie van 3 maanden

Ongelezen bericht door ikbenik »

Uit de verhalen van de winkelier kon hij er echt heel weinig aan doen. Maar daar zijn ze goed in, daar zijn ze in getraind.
Nee hoor! :lol:

Als winkelier heb je geen moer te zeggen over de fabrikant en hoe zij de problemen oplossen.

Zoals ik al heel vaak aangegeven heb is dat Acer inderdaad leveringsproblemen heeft met de onderdelen. Daar kun je als winkelier totaal niets aan doen.
Als je als consument de notebook binnen de garantietermijn naar de winkelier brengt waar je die notebook gekocht hebt, dan kan de winkelier nog wel wat schipperen.
Echter als je notebook wat ouder is of je hebt er maar 1 jaar garantie op en deze is verlopen en je brengt deze dan naar de winkel waar je de notebook niet gekocht hebt, dan zit er niets anders op dan die periode uit te zitten.
Een verzachtend punt is dat je misschien dan een tussenoplossing kunt regelen.

Maar dat er op onderdelen gewacht moet worden is nu bij Acer géén smoesje. Echter ken ik ook de verhalen over winkeliers die door laksheid aan hun zijde dit als smoes gebruiken.

RobertIon
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 mar 2007 18:52

Re: Laptop reparatie van 3 maanden

Ongelezen bericht door RobertIon »

De winkelier heeft mij zelfs duidelijk gemaakt dat hij gek werd van Acer en de valse beloftes en vage verhalen. Hij zei tegen mij. 'ik heb hier geen zin meer in, ik wil jou nu niet meer aan het lijntje houden. We gaan nu verdere maatregelen nemen.'

Winkeliers van grote concerns zoals Dynabyte krijgen cursussen klantvriendelijkheid, klachtenafhandeling e.d. Ze leren verkooppraatjes te houden en de klant (te misleiden). Dit is hun vak. Ze leren dus ook hoe er omgegaan moet worden met diverse klachten en wat je zoal tegen de klant kan/moet zeggen. Dit op zo'n manier om vertrouwen bij de klant te winnen en dat de klant hierdoor rustig blijft.

Als winkelier hebt je wel degelijk wat te zeggen over hoe de fabrikant problemen oplossen. Als winkelier ben je contactpersoon tussen fabrikant en klant. Bij grote concerns hebben ze een aparte afdeling die contactpersoon is tussen de fabrikant en de klant. Zij hebben een dergelijke contact om problemen voor de klant op te lossen. Een contact die de klant niet hebt of niet/slecht kan opbouwen met een fabrikant. Als winkelier kun je meer druk uitoefenen dan een klant. Als de contact persoon het probleem zodanig ernstig vindt, kan hij met een oplossing aankomen, tijdelijk of vast. Dit om de klant tegemoet te komen. De contactpersoon kan daarnaast het probleem met de fabrikant oplossen.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Laptop reparatie van 3 maanden

Ongelezen bericht door aussienl »

Wat me bij de meeste bijdrages van ikbenik opvalt (het moeten er intussen 1000den zijn, tijd genoeg blijkbaar) is dat zijn woord de enige waarheid is. Als je er niet mee eens bent of tegen ingaat ben je maar een niksnut, dom, etc etc. Verder hebben de consumenten organisaties
een plank voor hun hoofd en is er iedereen op uit om hem financieel te benadelen.

Verder valt me bij deze threat me op dat ikbenik alleen maar problemen met reparatie tijd heeft met laptops die niet bij hem zijn gekocht. Op het moment dat ze bij hem gekocht zijn is er ineens een korte reparatie tijd. Zou het dan toch kunnen zijn dat ikbenik deze mensen sneller helpt dan mensen die niet bij hem gekocht hebben?

En trouwens? Ik hoor hem alleen spreken over Acer die een tekort heeft aan onderdelen. En HP, Sony ed dan?

ikbenik

Re: Laptop reparatie van 3 maanden

Ongelezen bericht door ikbenik »

Zou het dan toch kunnen zijn dat ikbenik deze mensen sneller helpt dan mensen die niet bij hem gekocht hebben?
Je ziet het toch verkeerd.
Want als iemand bij mij iets koopt, dan kan ik bij problemen mijn distributeurs inschakelen.
Dus het is niet zo dat je bij bijvoorbeeld Mycom een notebook koopt, dat je bij een ander dan ook onder garantie kunt afwikkelen.
Wordt wel eens gezegd, maar zo werkt het dus helaas niet zo.

Nogmaals:
Als iemand bij mij een product koopt en er is iets mis mee, dan kan als de fabrikant niet meewerkt dan mijn voorschakeldistributeurs inschakelen.

En die geven alleen service op de producten die ze zelf geleverd hebben.

Dus vandaar dat de producten die bij mij gekocht zijn sneller geholpen kunnen worden dan bij producten die niet bij mij gekocht zijn.
Verder hebben de consumenten organisaties
een plank voor hun hoofd en is er iedereen op uit om hem financieel te benadelen.
De consumentenorganisaties hebben de mening dat veel zaken moeten wijken voor de consumentenbelangen. Waarbij ze totaal geen rekening houden met de problemen die er zijn. Want met de fabrikanten hebben ze niets te maken.

Wat steeds vaker gebeurd is dat de problemen afgeschoven en verschoven worden, i.p.v. de problemen bij de bron aan te pakken.

ikbenik

Re: Laptop reparatie van 3 maanden

Ongelezen bericht door ikbenik »

Veel consumenten begrijpen niet waarom dat de winkeliers zo lang op onderdelen wachten.

Ik heb net van mijn leverancier (van de losse onderdelen) gehoord dat steeds meer fabrikanten moeite hebben met het leveren van de spare-parts.

Doordat steeds meer consumenten massaal notebooks gaan kopen, kunnen de fabrikanten niet meer aan de vraag voldoen wat betreft het leveren van de onderdelen.

Dus ze moeten al meer onderdelen leveren voor de nieuwe notebooks en ook veel meer onderdelen leveren voor de reparaties.

Vandaar dat de reparaties van de notebooks ook zo lang duren.

Ze kunnen domweg niet de hoeveelheid onderdelen leveren dan er gevraagd wordt.

Dit zag je ook een paar jaar geleden toen iedereen massaal overstapte van de CRT (beeldbuis) monitor naar de TFT monitoren.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Laptop reparatie van 3 maanden

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Acer heeft op dit moment een lange levertijd van de onderdelen.
Dit is ronduit beschamend. Bij een merk met een grote wereldwijde omzet zou je verwachten dat er goede afspraken zijn gemaakt m.b.t. de levering van onderdelen bij de leveranciers.

En Acer geeft standaard ook maar 1 jaar garantie, dus binnen de garantietermijn zou je ook verwachten dat reparaties snel plaats kunnen vinden omdat het nog niet zulke ouderwetse onderdelen betreft. De garantie is bij Acer dus net zo slecht geregeld als bij B-merken zoals Haier.

Maar dat zie je ook in de verkoopprijs, Acer is in de aanschaf wat goedkoper dan de rest. Dus idd. niet zo mekkeren, je had zelf kunnen weten dat goedkoop ook duurkoop kan zijn bij defecten.

Kortom, Acer is niet een merk dat je kunt vergelijken met merken die hun garantie wel goed geregeld hebben, zoals Asus (standaard 2 jaar garantie) en Toshiba (goedkoop bijkopen van garantie).

Een indicatie dan Acer qua service een middenmotertje is, was al eerder duidelijk geworden in een poll die hier al vaker voorbij gefietst is:
http://www.computerconsument.nl/pages/p ... dartID=333

Een toepasselijke quote uit die poll:

3 maanden terug een acer 5102wlmi gekocht, werkte aanvankelijk goed. na 3 maanden werd de laptop zo warm dat er een kuil in het plastic kwam, het smolt gewoon naar binnen, plu 1 kapotte pixel en een scroll knop (pat) die binnen een week al kaal was. Waar komt het op neer. 3 maanden een laptop en zit nu zonder. heb hem teru gebracht naar low service en high prices die hem opgestuurd hebben naar acer, tot op heden nog niks gehoord en dan voor een laptop van 3 maanden oud. 1 nooit geen laptop meer van acer,sevice k!#%$@!t en nooit geen aankopen meer bij low service en high prices. ik had hem net zo goed op internet kunnen bestellen dan weet je ook vaak niet waar je aan toe bent kwa service. Mijn zoon heb ook een acer en deze harde schijf is al kapot. Als ik zo op internet kijk word je niet blij van acer. ben er doodziek van, ga volgende week heen en dat zal wel op ruzie uitdraaien daar ik zo mijn eigen manier heb van oplossen, als je komt kopen knippen ze als een knipmes en als je terug komt hebben ze geen tijd bah bah bah. koop wel een ibm of thosiba

ikbenik

Re: Laptop reparatie van 3 maanden

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dit is ronduit beschamend. Bij een merk met een grote wereldwijde omzet zou je verwachten dat er goede afspraken zijn gemaakt m.b.t. de levering van onderdelen bij de leveranciers.
Nogmaals:
Doordat de verkoop van notebooks enorm gestegen zijn, kunnen de toeleveranciers van de fabrikanten de vraag domweg niet meer aan.
Dus de vraag naar de onderdelen is veeeeel groter dan het aanbod.

Dus voor de reparaties zijn er domweg géén onderdelen voor beschikbaar.

En dat is niet alleen bij Acer, maar de andere fabrikanten krijgen er ook steeds meer last van.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Laptop reparatie van 3 maanden

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Doordat de verkoop van notebooks enorm gestegen zijn, kunnen de toeleveranciers van de fabrikanten de vraag domweg niet meer aan.
Dus de vraag naar de onderdelen is veeeeel groter dan het aanbod.
Bullsh*t. Als de verkoop van laptops stijgt, dan moeten fabrikanten als Acer ook gewoon meer reserve-onderdelen gaan claimen bij de toeleveranciers.

En als de toeleveranciers de vraag niet aan kunnen. moet Acer gewoon niet zoveel verkopen en z'n prijs omhoog gooien. Alleen op die manier kan Acer de service gaan leveren die van een dergelijk merk verwacht wordt.

Sterker nog: de toeleveranciers verhogen sowieso de prijzen van onderdelen die schaars zijn, en dat moet Acer gewoon doorberekenen in de consumentenprijs. De wet van vraag en aanbod is echt niet zo moeilijk.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Laptop reparatie van 3 maanden

Ongelezen bericht door TheLD »

voor ikbenik een paar uitspraken, kan die op z'n gemak eens doornemen: http://www.computerconsument.nl/pages/uitspraken.php

ikbenik

Re: Laptop reparatie van 3 maanden

Ongelezen bericht door ikbenik »

Bullsh*t. Als de verkoop van laptops stijgt, dan moeten fabrikanten als Acer ook gewoon meer reserve-onderdelen gaan claimen bij de toeleveranciers.

En als de toeleveranciers de vraag niet aan kunnen. moet Acer gewoon niet zoveel verkopen en z'n prijs omhoog gooien. Alleen op die manier kan Acer de service gaan leveren die van een dergelijk merk verwacht wordt.
Ik ben het met jouw eens, maar wij veranderen er niets aan.
Ik zit zelf al 8 weken te wachten op een nieuwe koelunit van mijn notebook.

Ik vroeg aan mijn toeleverancier wat de oorzaak is dat steeds meer fabrikanten (merken) moeite hebben met levering van de reparatie-onderdelen.
En hij gaf aan wat ik hierboven uiteengezet heb.
voor ikbenik een paar uitspraken, kan die op z'n gemak eens doornemen: http://www.computerconsument.nl/pages/uitspraken.php
Ja, en? :?:
Wat bedoel je ermee?

Dat ik een product moet repareren en ik moet dat doen zonder de benodigde onderdelen?

:?: :?: :?: :?: :?:
Gaat alleen een beetje moeilijk, oftewel Onmogelijk!

Als ik niet aan de onderdelen kan komen, kan ik het product ook niet repareren!
Dat je dat niet begrijpt! :evil:

Als bij jouw auto de koplamp kapot is en de koplamp is nergens te verkrijgen, hoe moet je dan die koplamp vervangen terwijl die nergens verkrijgbaar is?
Dat moet je me eens uitleggen hoe je dat gaat doen.
En ga geen juridisch verhaal vertellen, maar een praktische technisch verhaal hoe dat praktisch opgelost moet worden.
Met wetsregeltjes kun je niet repareren, wel met praktische technische oplossingen.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Laptop reparatie van 3 maanden

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Ik zit zelf al 8 weken te wachten op een nieuwe koelunit van mijn notebook.
Acer notebook toevallig? :wink:

ikbenik

Re: Laptop reparatie van 3 maanden

Ongelezen bericht door ikbenik »

Toevallig! :wink:

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Laptop reparatie van 3 maanden

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

I rest my case. 8)

Boycotten dat gedrocht van een merk dat Acer heet. Goed alternatief heet Asus: ietsje duurder, maar degelijker en veel betere service.

ikbenik

Re: Laptop reparatie van 3 maanden

Ongelezen bericht door ikbenik »

Boycotten dat gedrocht van een merk dat Acer heet. Goed alternatief heet Asus: ietsje duurder, maar degelijker en veel betere service.
Asus heeft al een behoorlijk probleem met de service.
Kijk alleen al naar de klachten, die zijn niet gering.

Nogmaals:

Waar voorbijgegaan wordt is het feit dat er zo'n idiote grote vraag is naar notebooks, dat de toeleveranciers van de fabrikanten hierop zich totaal verkeken hebben.
Dit resulteert in het feit dat de vraag naar de reparatieonderdelen ook is toegenomen, maar doordat er zo'n grote vraag is naar de onderdelen, dat die niet meer beschikbaar zijn voor de reparaties en compleet opgeslokt worden door de fabrikage.

De trent is al een tijdje dat de vraag naar notebooks steeds groter wordt t.o.v. de desktop computers.

Daarbij komt ook nog dat bij desktopcomputers je in principe niet merkgebonden bent qua reparatieonderdelen en bij notebooks wel.

Waar ik me wel aan stoor is dat het bovenstaande totaal door de consumenten en consumentenorganisaties genegeerd wordt.
Dus er ontstaat een juridisch getouwtrek met de winkeliers, terwijl die er ook totaal niets aan kunnen doen.

Want dat de onderdelen niet leverbaar zijn, is ook weer niet de schuld van de winkelier.

Want wat krijg je nu:
Doordat de winkelier bij de kleinste probleem al onderhand verplicht wordt om door gebrek aan onderdelen, dat hij de klanten de eerste 3 jaar een nieuw notebook moet geven.
Dus als ik 100 notebooks lever en er gaan er bijvoorbeeld 20 defect, dan heb ik dus een schadepost van 20 notebooks.

Als de onderdelen gewoon leverbaar waren, dan had het probleem gemakkelijk opgelost kunnen worden en had de klant zijn eigen notebook gewoon weer terug.

Een jaar geleden had Acer helemaal geen problemen met de levering van de onderdelen.
Ik bestelde een onderdeel en binnen 2 weken had ik het onderdeel binnen.
Steeds meer fabrikanten (dus ook Acer, Asus, HP, enz) hebben een levertijd die varieert van 4 weken tot 16 weken, of nog langer).

Steeds meer fabrikanten krijgen leveringsproblemen.
En die problemen los je niet op met de wetsregeltjes dat de winkelier dan verplicht is om een nieuwe notebook te leveren.

Is mooi bedacht voor de consument, maar het probleem is er niet mee opgelost.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Laptop reparatie van 3 maanden

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Asus heeft al een behoorlijk probleem met de service.
Kijk alleen al naar de klachten, die zijn niet gering.
Graag onderbouwen:

ervaringen met service Acer

ervaringen met service Asus

Ik zie hier duidelijk een verschil in in het voordeel van Asus. Nu u graag weer, o wederverkoper van Acer. :wink:

ikbenik

Re: Laptop reparatie van 3 maanden

Ongelezen bericht door ikbenik »

o wederverkoper van Acer. :wink:
Ik lever ook Asus en Toshiba. :lol:

Waar het om gaat is dat het probleem waar ik het over had ook steeds meer bij andere merken te vinden is.

Ik wil wel even het volgende opmerken om misverstanden te voorkomen:

Ik heb alleen aangegeven wat de praktijk is en hoe wat de problemen in de praktijk zijn.

Hierbij heb ik niet de wettelijke kant belicht en al helemaal niet mijn mening en hoe ik dingen oplos!

Gesloten