LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Stratora
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2012 13:23

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door Stratora »

Ik ben ook eens begonnen met de amandelen!
Waarom?
Ze hebben iets gevonden!!

Ik begrijp nu heel goed dat je als patient alles probeert , dus waarom geen pitten.
100 jaar terug zullen er ongetwijfeld experimenten zijn geweest met medicijnen/ voeding die toen verguisd werden en nu algemeen geaccepteerd zijn.
Andere krachtige natuurproducten waren toen algemeen geaccepteerd en zijn nu in de ban. Er heerst meer vertrouwen in de industrie........juist ja.
Als je jezelf prikt aan een brandnetel halen een hoop mensen er gelijk een zalfje van de industrie bij..
Maar moeder natuur heeft het geneesmiddel al in de buurt van de brandnetels neer gezet......weegbree...
Wrijf de weegbree over de pijnlijke plek en........
Ergo , de natuur heeft tal van geneesmiddelen, voor niets!!!!!!!!
Ik begrijp al die vijandigheid niet voor alternatieve benaderingen en geneeswijzen. Het reguliere is heus niet zaligmakend.
Ik werk zelf in een ziekenhuis, heb artsen mee gemaakt in terminale situaties en geloof me , ze weten het soms ook niet en rommelen soms ook maar wat aan.

Ik blijf doorgaan met mijn bittere amandelen en wacht af, als mijn arts mij met een verbaasde blik iets meldt bij de volgende controle waarvan hij zegt het niet te begrijpen..........

Als dat gebeurt........dan zal ik zeggen( voor de muggezifters...claimen) die bittere amandelen werken, ze kunnen niets meer vinden en dan leef ik hopelijk nog lang en gelukkig...


Strato

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door kuklos »

Stratora schreef:Ik begrijp nu heel goed dat je als patient alles probeert , dus waarom geen pitten.
Zolang je niet anderen komt overtuigen dat ze het ook moeten doen, groot gelijk.
Stratora schreef:Andere krachtige natuurproducten waren toen algemeen geaccepteerd en zijn nu in de ban. Er heerst meer vertrouwen in de industrie........juist ja.
Dit is kwakzalverpraat. Complottheoriepraat. En volstrekte onzin. Er is vertrouwen in wetenschappelijk onderzoek en in de regulering waaraan de "industrieproducten" moeten voldoen. Natuurproducten zijn niet in de ban, doch als jij vindt van wel, lever het bewijs er maar voor.
Wat wel het geval is is dat onze kennis van geneesmiddelen (om maar even een brede term te gebruiken) en het menselijk lichaam veel groter is dan 100 jaar geleden, en we dus ook beter weten wat wel en niet werkt.
Stratora schreef:Ik begrijp al die vijandigheid niet voor alternatieve benaderingen en geneeswijzen.
Er is ook geen vijandigheid. Tenminste, niet als ze zich op dezelfde wijze laten testen als de reguliere geneeskunde en aan dezelfde eisen moeten voldoen en dan een werking kunnen laten zien.
Stratora schreef:Ik werk zelf in een ziekenhuis,
Ah, en daarmee moeten we dus vooral op jouw woord en advies vertrouwen? Want jij werkt in een ziekenhuis, dus zal jij het wel weten, right? Want iemand die in een ziekenhuis werkt, nou, die moet het wel weten, anders werk je immers niet in een ziekenhuis.
Stratora schreef:Ik blijf doorgaan met mijn bittere amandelen en wacht af, als mijn arts mij met een verbaasde blik iets meldt bij de volgende controle waarvan hij zegt het niet te begrijpen..........

Als dat gebeurt........dan zal ik zeggen( voor de muggezifters...claimen) die bittere amandelen werken, ze kunnen niets meer vinden en dan leef ik hopelijk nog lang en gelukkig...
Nee, dan werkt het nog steeds niet. Maar als je nu eens begint met in jouw leven helemaal NIETS te veranderen, anders die pitten te eten. Alle andere factoren en omstandigheden in jouw leven wijzig je dus niet, pas dan valt er wellicht iets aan te tonen. Doch het moment dat je meer verandert dan die pitten eten, dan is dus al niet meer duidelijk wat er precies door wat veroorzaakt is.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door puma73 »

Als je jezelf prikt aan een brandnetel halen een hoop mensen er gelijk een zalfje van de industrie bij..
Maar moeder natuur heeft het geneesmiddel al in de buurt van de brandnetels neer gezet......weegbree...
Wrijf de weegbree over de pijnlijke plek en........
Heel fijn is dat, die truuk ken ik al 50 jaar..

Als je kanker krijgt, zet moeder natuur een amandelboompje naast je neer of een b17 vitamine plantje??
Ergo , de natuur heeft tal van geneesmiddelen, voor niets!!!!!!!!
Ik begrijp al die vijandigheid niet voor alternatieve benaderingen en geneeswijzen. Het reguliere is heus niet zaligmakend.
zolang er geen bewezen werking is voor dit soort alternatief geneuzel zul je altijd kritische geluiden krijgen.

Leuk dat je zelf aan die troep bent begonnen, maar hou de onzinnige praatjes thuis en ga niet nodeloos mensenlevens op het spel zetten door dit soort onzin therapieën te promoten of aan te raden.

Stratora
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2012 13:23

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door Stratora »

Voor de duidelijkheid.

Mijn reactie is niets meer en minder dan mijn mening, ervaring, visie, stap of hoe je het ook noemen wilt.

Het is geen advies, reclame voor , aanval of wat dan ook.

Slechts mijn mening.

Mensen die open staan voor alternatieven zijn daar vrij in , net als diegene die daar niet voor open staan.

Mocht B17 inderdaad de gunstige uitwerking hebben die er door diverse mensen in binnen en buitenland aan wordt toe geschreven verdient dit zonder meer nader onderzoek.
Jammer is het dat dit niet gebeurt, wat daar de reden voor is......ik weet het niet.
Complot theorieen?

Waarom niet?
Die zijn er al talloze, denk aan kartel vorming van sommige bedrijven.

Ik heb ooit een uitzending gezien met Paul Rosenmuller genaamd Spraakmakende Zaken kanker de Baas. Uitzending gemist .....
Daar werdt gemeld dat er voor bepaalde vormen van kanker een medicijn is maar dat dit niet wordt vrij gegeven...
Misschien is dit wel B17?

Nee ik weet niet alles, omdat ik toevallig op een ziekenhuis werk.
Maar ook de reguliere sector weet niet alles.Dat is alles. Daar lezen we zo af en toe wat van in de media.
Het kaf dient wel van het koren gescheiden te worden en dit geldt voor zowel de reguliere als de alternatieve sector.

Ik zal niemand aanraden ( om volledig alternatief te gaan als het gaat om de behandeling voor kanker maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
Zowel regulier als alternatief.
De genezing staat toch voorop ? En hoe dat gebeurt....
Al zou men 3 rondjes rond de eifel toren moeten lopen terwijl men het Wilhelmus zingt.

Nogmaals ik promoot niets, meld alleen dat ik pitjes eet waarvan er wordt gezegd dat het een positieve uitwerking heeft.En de beschuldiging dat ik mensenlevens op het spel zet.......gaat me toch erg te ver.

Waarom mensen affakkelen die een strohalm grijpen, zijn we goed in hier in Nederland.


ps. als het werkt laat ik het weten en als het niet werkt hoor je het ook

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door puma73 »

Lid geweest van het simplitisch verbond? Ik heb niet vaak zoveel onzin in een bijdrage gezien.

Het is uw mening, maar u moet wel even kwijt dat u in het ziekenhuis werkt.wat is de meerwaarde van die mededeling.En wat voor werk doe je? schoonmaker, administarteur, verzorgende??
k heb ooit een uitzending gezien met Paul Rosenmuller genaamd Spraakmakende Zaken kanker de Baas. Uitzending gemist .....
Daar werdt gemeld dat er voor bepaalde vormen van kanker een medicijn is maar dat dit niet wordt vrij gegeven...
Misschien is dit wel B17?
Dit is inderdaad een complottheorie, zoals zoveel dooddoeners gebruikt door mensen die bepaalde niet werkzame therapieën willen promoten.
Waarom mensen affakkelen die een strohalm grijpen, zijn we goed in hier in Nederland.
Die laatste strohalm wordt heel vaak geboden door mensen die op geld uit zijn. Mensen betalen grof geld als het gevraagd wordt voor een niet werkzame maar ozo mooi klinkende therapie waarin gouden bergen worden beloofd.

Mensen aan de gevolgen van die zelfde onzin therapie overlijden en de nabestaanden worden geconfronteerd met rekeningen. Want ja laten we eerlijk zijn, je hebt een therapie gehad dus zal er betaald worden.

ps. als het werkt laat ik het weten en als het niet werkt hoor je het ook
Nog zo'n stukje onzin. hoe wil jij bepalen of het werkzaam is of niet? Omdat je geen kanker hebt gehad? Onzin van de bovenste plank

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nog zo'n stukje onzin. hoe wil jij bepalen of het werkzaam is of niet? Omdat je geen kanker hebt gehad? Onzin van de bovenste plank
Misschien toch iets beter lezen ?

Stratora
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2012 13:23

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door Stratora »

Puma...

Jij geeft precies weer waar de schoen wringt..


Negativisme..en vijandigheid

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je met een heel erg groot vooroordeel leest.


Met jou kunnen we echt vooruit, en het simplistisch verbond was een geweldige club.

Dat waren in die tijd heel wijze mannen..

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door Robjee »

Voor de diagnose en behandeling van een ziekte of aandoening bestaat er de reguliere geneeskunde. De kennis en adviezen zijn daar gebaseerd op "best evidence". Hiermee wordt getracht de patiënt de best mogelijke behandeling te geven die te verantwoorden is.
De reguliere geneeskunde doet ook veel onderzoek waardoor de behandeling alleen maar beter zal worden.

Volgens de maatstaven die de reguliere geneeskunde gebruikt kan laetrile niet worden geadviseerd voor de behandeling of preventie van kanker. Er is geen bewijs dat het een meerwaarde heeft bij de preventie en behandeling van kanker.

Een ieder is natuurlijk wel vrij om een alternatieve richting op te gaan. Prima, zeker bij een potentieel ernstige ziekte als kanker is dat voor te stellen. Maar nog steeds ontbreekt dan het bewijs dat laetrile een meerwaarde zou hebben. Probleem is dat dit niet zo naar buiten wordt gecomminiceerd. De meest vreemde en niet onderbouwde argumenten worden aangedragen waaruit zou moeten blijken dat het standpunt van de reguliere geneeskunde het mis heeft.
Stratora schreef:Mocht B17 inderdaad de gunstige uitwerking hebben die er door diverse mensen in binnen en buitenland aan wordt toe geschreven verdient dit zonder meer nader onderzoek. Jammer is het dat dit niet gebeurt, wat daar de reden voor is......ik weet het niet.
Complot theorieen?
Hoewel de kwaliteit van de onderzoeken te wensen overlaat, is er wel degelijk onderzoek naar gedaan:
http://www.springerlink.com/content/j46152606728636h/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22071824
De resultaten geven echter geen aanleiding om dit nog verder uit te zoeken. Met complot-theorieën heeft dat niets te maken.

Ex-UPC-klant
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 sep 2009 21:20

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door Ex-UPC-klant »

Hier een artikel over laetrile van dr. H. Rosenberg:

http://www.watchman-nee.nl/laetrile.htm

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door Robjee »

Ex-UPC-klant schreef:Hier een artikel over laetrile van dr. H. Rosenberg:

http://www.watchman-nee.nl/laetrile.htm
Het artikel van dr. H. Rosenberg overtuigt mij niet. Er worden alleen maar effecten besproken uit in-vitro en dierexperimenteel onderzoek, waarvan onduidelijk is wat de relevantie is. Deze zijn bovendien niet te vertalen naar mensen. Daarnaast worden enkele meningen van artsen weergegeven. Het lijkt indrukwekkend, maar feitelijk zegt het nauwelijks iets.

Om een gezondheidsclaim te kunnen maken, is een eerste vereiste dat er goed onderzoek naar is gedaan bij mensen. Dit onderzoek naar laetrile ontbreekt, terwijl er wel aanwijzingen zijn dat orale inname voor serieuze gezondheidsproblemen kan zorgen (1, 2). Daarnaast laten de kwalitatief minder goede onderzoeken bij mensen niet zien dat laetrile helpt bij de behandeling en preventie van kanker.


Referenties
1. Milazzo S, Ernst E, Lejeune S, Boehm K, Horneber M. Laetrile treatment for cancer. Cochrane Database Syst Rev. 2011 Nov 9;(11):CD005476.
2. Milazzo S, Lejeune S, Ernst E. Laetrile for cancer: a systematic review of the clinical evidence. Support Care Cancer. 2007 Jun;15(6):583-95. Epub 2006 Nov 15.

J. Handeau
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2013 15:32

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door J. Handeau »

Goed stuk! Eén ding is mij echter niet helemaal duidelijk:

"Zelf gebruik ik profylactisch b-17 tabletten van 100mg al een jaar of 2."

"Pas op! Men moet oraal nooit meer dan 1 miligram innemen!"

Is dit een typefout, of hoe bedoelt u dit? En hoe vaak en wanneer nam u die 100mg b17 tabletten per dag of week?

Mvg,

J. Handeau


Btw, voor iedereen die geïnteresseerd is raad ik aan om de documtaire "the forbidden cancer cures" te bekijken.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door kuklos »

J. Handeau schreef:Btw, voor iedereen die geïnteresseerd is raad ik aan om de documtaire "the forbidden cancer cures" te bekijken.
Want?

prada2105
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2014 16:41

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door prada2105 »

goede middag
ik heb borstkanker gehad ben nu aan de betere hand maar de kans op uitzaaien blijven aanwezig ik ben gestopt met, de hoormoontabletten waar ik nog zieker van werd,
ik ben op aanraden van stichting boinnk begonnen met de abrikozen pitten nu zijn daar de meningen flink over verdeeld
wie heeft er baat bij gehad en ze zeggen ook dat ze giftig zijn
kwakzalvers verkopen het en verdienen er veel geld mee werd mij gezegd en je kunt er van overlijden wat is er nu van waar
het kan toch niet waar zijn dat ze dat dan mogen verkopen is toch strafbaar ik lees goede en slechte berichten er over wie kan me antwoord geven

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door puma73 »

Er is geen enkel, maar dan ook geen enkel bewijs dat dit middeltje werkt. U kunt veel beter met uw behandelend arts overleggen om een andere oplossing te vinden.

Zelf stoppen met medicatie is het domste wat u kunt doen. Dan heeft u zeker kans op uitzaaiingen en uiteindelijk overlijden. Neem als voorbeeld Silvia Millecam die uiteindelijk na een zeer pijnlijk sterfbed is overleden.

Ik heb diverse mensen gevolgd die reguliere medicatie de rug toekeerde en alleen nog maar alternatieve geneeskunde toepaste. Al deze mensen zijn uiteindelijk al dan niet met een zeer pijnlijk ziekbed overleden.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Eens met puma73. Ik heb ook eens op die site gekeken van boinnk-silvia videler. Eerste slogan: Er zijn ook goede israeliers. Pardon?

En die eigen abrikozenpitten van die stichting boinnk hebben een heel hoog wc eend gehalte.
en verder:
Vitamine B-17 komt in een hoge concentratie voor in abrikozenpitten. Als men mede volgens Dr. Krebs ongeveer 10 tot13 van deze pitten (gemalen) per dag opeet: KAN DIT AANMERKELIJK DE KANS VERKLEINEN EN DAT TOT IN HOGE MATE, DAT MEN KANKER KRIJGT.
Dr Krebs... :roll:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@prada

Ga aub terug naar je oncoloog...wat puma ook zegt.
Ik heb helaas ook aantal schoonzussen verloren aan borst..je moet dit niet onderschatten,zo van gezwel is weg( neem ik aan,hoop ik?)en je denkt nu oke,is weg,neeeeee zo werkt het niet..
Want je lichaam heeft maar 1 speldenknop opgeslagen te hebben en boem,
Ga aub terug,zijn zat varianten op deze medicatie...

Wat puma zegt sta ik 500% achter is geen bangmakerij maar helaas waarheid.
Sterker straks zit het ergens anders...


Zou bijna smeken,terug aub

Sterkte

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Ik sluit me helemaal aan bij Rozemarijntje.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door gezondheid »

Op de website http://boinnk.nl/blog/abrikozenpitten-met-vit-b17/ staat dat abrikozenpitten niet gebruikt worden omdat de farmaceutische hier niets aan zou verdienen? De abrikozenpit zou goed werken tegen kanker? De website Boinnk geeft aan dat ze van de Nederlandse Voedsel- en Waren Autoriteit niet mogen vertellen waar je ze kunt kopen?!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door puma73 »

Aangezien er geen enkele, maar dan ook absoluut geen enkel wetenschappelijk bewijs is dat die rommel werkt, is de verkoop ervan verboden. En dat is maar goed ook want er zijn al genoeg goedgelovige sukkels in getrapt die dit met de dood hebben moeten bekopen. Dus waarom jij dit topic weer tot leven moet wekken is mij een raadsel.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Laetrile/amygdaline/vitamine b17

Ongelezen bericht door gezondheid »

Welke goedgelovige "sukkels" zijn er ingetrapt? En heb je hiervan bronnen?

Gesloten