LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Ikea keuken ?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door maxx »

Had je al een stekkie uitgezocht op de boulevard maxx ?
Is wat ruimte nu en er komt nog wat ruimte bij.

Nee, de Beverwijkse "woonboulevard" is niet echt een plek waar ik zou willen zitten. Het tapijt slijt daar alleen maar tussen de ingang en de toiletten. Ik zit best waar ik zit. Zeker nu een grote regionale speler weg is. Zoals ik begreep is zelfs de Keukenconcurrent met de laatste loodjes bezig voordat ze weggaan.

Welke bedoel jij?

MVG

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 26 sep 2011 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door maxx »

TopK ook?! Jammer zeg :lol:

MVG

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door dia »

Ondertussen heb ik al iemand die de keuken zou willen plaatsen,iemand die voltijds keukens plaats voor een dure keukenzaak.Ga toch eerst een aantal adressen af en heb van iemand çcoca cola) een zeer goede raad gekregen die ik zeker ga toepassen.
Ik geraak er meer en meer van overtuigd dat ook ik wel een mooi keuekn zal vinden.

Zilverspar
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 nov 2008 13:33

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door Zilverspar »

Leuk om de ervaringen te lezen over Ikea keukens.
Zelf ben ik ook voornemens om een Ikea keuken aan te schaffen.
Nu hebben we een Schmid keuken die ontzettend duur was zo'n 8 jaar geleden en deze valt ons enorm tegen qua kwaliteit. Garantie op kromtrekkende deurtjes wordt allemaal afgedaan als: tis te vochtig in uw keuken (zucht in een keuken wordt nu eenmaal gekookt). Ook beschadigde zaken bij het arriveren van de keuken heeft ons maanden doen wachten op vervangend materiaal. Toen ging de keukenboer ook nog eens failliet tot overmaat van ramp.
Uiteindelijk het er maar bij gelaten en nu kijk ik uit naar een andere keuken.

In mijn omgeving hoor ik niets als ellende van verschillende keuken leveranciers en merken keukens. Dan maar naar Ikea heb ik bedacht. Na uitrekenen kwam er een verassende prijs uit zeg! Daar kun je nogal eens voor veranderen van keuken.

Via mijn werk heb ik ook wat ervaring opgedaan met keuken merken, maar hier is wel wisselend postitieve danwel negatieve ervaring mee....

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door bianca82 »

mijn vader heeft in 1994 2 keukens in zijn woning geplaatst (onderverdieping verhuurde hij) en hij heeft zn huis verkocht in december met nog steeds de ikea keukens die hij toen plaatste.. alles nog heel en compleet enigste wat er was aan schade waren kleine gebruiks deukjes in sommige deuren maar wat verwacht je van een 18 jaar oude keukens?

wijzelf wonen sinds kort in een woning met een ikea keuken die de vorige bewoners erin hebben geplaatst in 1996 enigste schade die er is.. zijn de tegels (geen ikea dus) zelfs van de vaatwassersdeurtje bladderd er niks af, kijk nu is deze keuken niet onze smaak dus zodra we gespaard hebben kopen we een nieuwe..

en dat wordt: ikea

Marcator
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2010 17:04

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door Marcator »

Op zich tevreden, alleen het werkblad is een probleem. Na een paar weken begon de fineerlaag te bollen langs de rand van de ingefreesde spoelbak. Gelukkig geen enkel probleem bij IKEA, er werd ogenblikkelijk een nieuwe gemaakt en 4 weken later geleverd en geplaatst door een mannetje van IKEA (terwijl we de keuken niet hadden laten plaatsen door IKEA). Prima service dus!

Helaas, 2 weken na levering en plaatsing van het nieuwe blad, hetzelfde probleem. Maar nu nog een tikkie erger dan bij het eerste blad. Inmiddels weer contact met IKEA gehad en gelijk maar gevraagd of we een blad van ander materiaal zouden kunnen krijgen.

Conclusie:
* Prima keuken voor weinig geld (prijs/kwaliteit verhouding).
* Helemaal naar eigen smaak te ontwerpen en in te richten, met zeer veel accessoires.
* Prima service, makkelijk te plaatsen.
* Slechte afwerking van inbouwspoelbakken, in combinatie met een fineer toplaag een drama. Advies: kies voor een massief houten of een composiet werkblad.

Ben je de keuken zat, dan volstaat het kopen van nieuwe frontjes en eventueel een nieuw blad, wat, vooral richting toekomst, ook zeer praktisch is.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door maxx »

Dus even samengevat:

2 keer een baggerblad maar ja, tis goedkoop dus dan mag het. Blijkbaar is het werkblad niet ingetegeld en daardoor eenvoudig te vervangen want anders had je er heel wat minder positief tegenaan gekeken.

MVG

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Uhhh maxx ?? Ik zou me niet te druk maken over een topic die in 2007 geplaatst is.... :lol:

Waarschijnlijk hebben ze inmiddels al 3 nieuwe Ikea's gekocht.

echwel
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2010 00:07

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door echwel »

95% is belachelijk. denk zelf 40%

Robindenhaag
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2011 09:58

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door Robindenhaag »

Ik ben aan mijn 2de ikea werkblad toe nu in 1,5 maand. Na 1 dag begon de bovenste laag al omhoog te komen. Bij werkblad 2 na 2 weken!.
4 maanden wachttijd tussen werkblad 1 en 2. Geen reactie van ikea of compensatie. Het is gewoon heel slecht wat ikea levert. Ik raad iedereen aan geen laminaat werkblad van ikea te nemen.

Lisette01
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2011 16:29

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door Lisette01 »

Wij zijn bezig met onze Ikea keuken te plaatsen.
Deze keuken is "makkelijk" in elkaar te zetten.
We wilde hier een stenen aanrechtblad op, deze moet je dan na het plaatsen van de keuken inmeten en dan bestellen. Toen we de keuken bestelde vertelde de dame die ons hielp dat de levertijd zo'n 3 weken zou zijn. Bij bestelling van het blad bleek dit 6 weken te zijn. Na 6 weken hing Ikea aan de lijn... de levering werd 2 weken uitgesteld! Het blad kwam dus na 8 weken binnen en we gingen snel aan de slag... bleek één deel verkeerd te zijn gemaakt. I.p.v. een afgewerkte kant rechts zat deze links! Gebeld met Ikea (kreeg een jongeman aan de lijn: kunt u het blad niet omdraaien...), moest ik een mail terug sturen met foto's en aanvullende informatie. Kreeg ik een mailtje terug dat ze contact opnemen maar dit wel anderhalve week kan duren!!!! (en daarna moet het blad dus nog besteld worden). Ik gebeld, want over twee weken gaan we verhuizen en met een kindje van een half jaar is het wat lastig wonen zonder keuken... Ze konden er niks aan doen, het is druk dus ik moet maar afwachten! Nu wacht ik dus nog op een belletje... ik ben benieuwd. Maar al met al is het toch wel een heel gedoe, over de keuken ben ik wel tevreden. Maar dat blad gaat echt veel te lang duren en dat ze er dan niks aan kunnen doen, terwijl het al zoveel verlaat is...

seniyajw
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2011 09:48

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door seniyajw »

In principe is elk apparaat ter grootte van een niche zolang het reageert op uw kast. De breedte is standaard (60 cm) en vervolgens de gehele inrichting 38,45, en 60 zijn vaak hoog, bijvoorbeeld ovens, vriezer, steamers, etc.
All about gold:Tera Items Buy Tera Gold

1962
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 sep 2011 00:18

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door 1962 »

Ik ben nu met mijn tweede Ikea keuken bezig, op zich echt een fijne keuken, we hebben hem nu twee keer zo groot gemaakt. Voordeel: Beschadigde deurtjes heb je garantie op, na vijf jaar gaat er geloof ik elk jaar 20% garantie af. Je kunt als je wilt altijd de keuken veranderen door er andere deurtjes voor te kiezen.
Het zijn goedkope keukens maar bij een goede keus toch een luxe uitstraling. Wij hebben een kookgedeelte op de gewone hoogte gehouden maar de andere gedeelten van de werkbladen verhoogd zodat je een verzonken kookeiland krijgt. Op dit moment zijn wij al helaas drie weken in afwachting van een klacht over twee van de vier werkbladen die niet goed zijn geleverd. 1 Was tien cm te kort en de ander tien cm te lang. Dit is mede door een medewerkster die haar collega controleerde bij de bestelling veranderd. Op dit moment duurt het wat langer voordat wij antwoord krijgen omdat ze met een veranderd systeem gaan werken (hebben wij weer)

Gesloten