LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flexi-front shaving system

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
DDv911
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2010 14:49

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door DDv911 »

hallo
ook ik heb een brief van hun gehad met de mededeling dat ik even €62,22 over moest maken omdat er anders gerechtelijk werdt afgehandeld. ik heb ALEKTUM gebeld en gezegt dat ik een brief van hun had ontvangen terwijl ik nergens van afweet en heb hun gevraagt wat voor bedrijf dat was waar het van daan kwam bleek het Flexi-front shaving system tezijn en heb hun aangeven dat ik nergens van afweet en dat ik ook niks besteldt heb ze vroegen mij om een klachten brief teschrijven en naar hun toe testuren ([email protected])

Veronika
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2010 21:54

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door Veronika »

Krijg dus net een brief (lees dreigbrief) van Courlux International.
Of ik even €22,40 wil betalen.

Ik googlen wie dit zijn, blijkt het dus van scheermesjes die je gratis ZOU krijgen (nooit gehad) incl aanmaningskosten etc!

Zal ze maandag even bellen en uitleggen dat ik hier totaal niet van gediend ben, stelletje oplichters!!

J.eroen
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2010 15:21

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door J.eroen »

Beste allemaal,

Onderstaande brief heb ik inmiddels anderhalf jaar geleden aangetekend verstuurd. Na ontvangst van het eerste pakketje: Nooit meer wat van ze gehoord. Voor jullie zal ik hem online zetten, en hoop dat hij bruikbaar is voor andere mensen.

Groet,

Jeroen


Flexi Front
Postbus 2035
3330 DA Zwijndrecht


Plaats, Datum-2009

Betreft:
Orderbevestigingsbrief FlexiFront, ongevraagd lidmaatschap.
Op -[Datum]- ontving ik een brief van FlexiFront waarin staat dat ik me via internet heb aangemeld voor uw scheermesjes-service.
In deze brief staan de volgende gegevens:
• Bevestigingsnummer: - -
• Internet code: - -

Het probleem is nu echter dat ik me hier nooit voor aangemeld heb.
Ik verzoek daarom u, FlexiFront het volgende in nota te nemen:
1. Ik stel dat er sprake is van een internetorder die niet door mij is geplaatst.
2. Ik stel dat er sprake is van een ongewenst lidmaadschap op jullie artikelen.
3. Ik heb me nooit opgegeven heb voor enige vorm van lidmaatschap zoals door u gesuggereerd wordt.
4. Per onmiddelijk het door u eenzijdig afgekondigde lidmaatschap als niet bestaand c.q. beindigd te beschouwen.
5. Ik geen enkele pakketzending wens te ontvangen, ik zal deze ook niet accepteren.
6. Ik eis onmiddelijke verwijdering van al mijn contactgegevens uit uw adresbestand.
7. Ik een kosteloze schriftelijke annuleringsbevestiging van u krijg.
8. Tenslotte nog benadrukkend dat ik het welkomstpakket en de daarbij behorende factuur voor administratie en verzendkosten niet wens te ontvangen. Citerend uit de door mij ontvangen brief om te laten zien waar het om gaat: “ Het pakket bevat een scheersysteem met vier 3-bladensystemen van de hoogste kwaliteit voor € 0,00--. U betaalt alleen € 3,50 voor administratie en verzendkosten.”


Ondertekend:

[Naam,
Adres,
Postcode, Plaats]

HANDTEKENING

J.eroen
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2010 15:21

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door J.eroen »

Ik twee dagen daarna nog een orderbevestiging, van een ander product: Dus toen deze brief ook ook nog achterna gestuurd. Hetzelfde als mijn vorige post: Nooit meer iets van ze gehoord.


Flexifront
t.a.v. Klantenservice
Postbus 2035
3330 DA Zwijndrecht

Betreft: Uw orderbevestiging van [datum] jl.



Mijne heren,


Onlangs ontving ik van u een orderbevestiging, d.d. [datum], bevestigingsnummer [nummer], internetcode [nummer], waarin u mij bevestigde dat ik een internetorder bij u heb geplaatst.

Hierbij bevestig ik u, dat ik geen internetorder bij uw firma heb geplaatst. Indien dit toch het geval geweest mocht zijn, hetgeen ik ten stelligste ontken, dan annuleer ik deze hierbij. Ten overvloede, ik wens geen kennismakingspakket en ook in de toekomst geen navulpakketten van u te ontvangen.

Zonder tegenbericht van uw zijde ga ik er binnen 10 dagen na datering van dit schrijven vanuit dat u voornoemde orderannulering accepteert en dat ik geen goederen ga ontvangen.

Voorts wil ik u melden dat dit inmiddels mijn tweede aangetekende schrijven is. Ik heb namelijk enkele dagen geleden al een aangetekende brief vam gelijke strekking naar uw dochter- of zustermaatschappij Flexifront gestuurd. Bij deze deel ik u mede dat ik in de toekomst geen orderbevestigingen van u bedrijf, van Flexifront en van andere zuster en dochterondernemingen wens te ontvangen en dat ik bij voorbaat alle orderbevestigingen van u, van Flexifront en all uw dochter- en zustermaatschappijen annuleer.

Hoogachtend,




[Naam]
[Adres]
[Postcode, Woonplaats]

HANDTEKENING

marcel34leiden
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2010 02:33

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door marcel34leiden »

m,n vrouw en ik ook zijn ook slachtoffer van deze bende .....ze schijnen een bv in zwitserland te hebben en wij hebben ook een brief van alektum gehad ....ze heeft dat zelfde pakketje met scheermesjes besteld ...de gevolge niet teweten ...we hebben ook een brief van alektum gehad en weet me er geen raad mee....maar als ik het incasso bedrijf zo bekijkt ...zijn ze gewoon een van hun orgenisatie...want geen enkel ander incasso bedrijf wil zaken doen met ze...doen...heb inmiddels het lidmaatschap opgezegd..via dat 0900 nummer wij hebben verder ook nooit wat van ze gekregen...........MAAR ALS JE DE DADERS NIET KAN PAKKEN ..PAK DAN HUN LOOPHONDEN.....TROS RADAR ///ALS ZE EEN GEREMONEERT INCASSO BURAU ZIJN ...WILLEN ZE MET DEEZE OPLICHTERS NIET ZAKEN DOEN


GR.MARCEL....HEEFT ER IEMAND ADVIES....EN KAN IEMAND MIJ VERTELLEN WAT TEDOEN EN HOE HET BIJ HUN IS AFGELOPEN

vlam22
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:58

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door vlam22 »

Ik kon me heel makkelijk via de website afmelden
Totaal geen problemen gehad
Scheermesjes retour gezonden

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door buckleup »

marcel34leiden schreef:KAN IEMAND MIJ VERTELLEN WAT TEDOEN
Je caps-lock uitzetten.

stoompie2
Berichten: 42
Lid geworden op: 08 mar 2011 15:37

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door stoompie2 »

laat hun maar met bewijzen komen dat ik het heb besteld cq dat ik het heb ontvangen

pas nog brief van die sokken gekregen of ik even wou betalen
mogen ze me wel even bewijzen dat ik het heb ontvangen
anders zal de rechter het als ongegrond verklaren en sta ik 150% in mijn recht

tess49
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2011 15:01

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door tess49 »

Mijn minderjarige dochter was zo onverstandig gratis aanbiedingen te bestellen :(
Bleek ze ook opeens vast te zitten aan een soort abonnement. Ik wist van niets.
(al probeert Alektum Incasso het nu op mijn naam te schuiven)
Ze ontving slechts sokken en een scheer apparaatje en later een zogenaamde vervolg zending scheermesjes. Maar Courlux / Stella Lady (of hoe ze zich ook noemen) beweert opeens dat er 10 zendingen waren!
Vervolgens ontving ik 3 incasso acceptgiro's van bedragen waar je van duizelt. Ik vraag me nu opeens af of dit de manier is hoe ze echt hun geld binnenkrijgen. Namelijk met incasso brieven. Alektum zou blij moeten zijn met zoveel mensen die zogenaamd 'in gebreke zijn'. Die varen er wel bij!
Daarbij schrijven ze voor een Incassobureau nog in slecht Nederlands ook, zodanig dat ik aan hun competentie ook twijfel...
Ik heb vandaag mijn tweede brief geschreven. Ik vraag me ook af als er zoveel gedupeerden zijn of een gezamenlijke advocaat een goed idee zou zijn. Ik ben inmiddels al in contact met diverse personen. Deze misleidende manier van adverteren zou verboden moeten worden! :evil:

tess49
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2011 15:01

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door tess49 »

marcel34leiden schreef:m,n vrouw en ik ook zijn ook slachtoffer van deze bende .....ze schijnen een bv in zwitserland te hebben en wij hebben ook een brief van alektum gehad ....ze heeft dat zelfde pakketje met scheermesjes besteld ...de gevolge niet teweten ...we hebben ook een brief van alektum gehad en weet me er geen raad mee....maar als ik het incasso bedrijf zo bekijkt ...zijn ze gewoon een van hun orgenisatie...want geen enkel ander incasso bedrijf wil zaken doen met ze...doen...heb inmiddels het lidmaatschap opgezegd..via dat 0900 nummer wij hebben verder ook nooit wat van ze gekregen...........MAAR ALS JE DE DADERS NIET KAN PAKKEN ..PAK DAN HUN LOOPHONDEN.....TROS RADAR ///ALS ZE EEN GEREMONEERT INCASSO BURAU ZIJN ...WILLEN ZE MET DEEZE OPLICHTERS NIET ZAKEN DOEN


GR.MARCEL....HEEFT ER IEMAND ADVIES....EN KAN IEMAND MIJ VERTELLEN WAT TEDOEN EN HOE HET BIJ HUN IS AFGELOPEN
Zie mijn bericht een paar vakken onder die van jou :)
Ik vermoed inderdaad dat het grote geld binnenkomt via dit Incasso bureau die inderdaad niet integer overkomen.

Re: Flexi-front shaving system - 13 apr 2011 15:14
Mijn minderjarige dochter was zo onverstandig gratis aanbiedingen te bestellen...

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2011 08:50

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik heb zelf de fout gemaakt op "gratis" scheermesjes te bestellen. Na ontvangst heb ik keurig de verzendkosten van 3,99 betaald. In de afleverbon stond dat ik vanaf nu iedere maand een pakket tegemoet mocht zien van een X bedrag. Hierop heb ik direct dezelfde dag nog een brief terug gestuurd dat ik dat niet wou. Maar u begrijpt toch blijven zenden. Ik heb de pakketten ongeopend retour afzender gedaan. Na 5 pakketten retour te hebben gezonden is volgens mij het kwartje bij de firma gevallen. Ik heb sindsdien geen post meer van hun gehad. Mochten er nog mensen zijn die pakketten krijgen, eenmalig een brief zenden dat u dit niet wenst, en de rest ongeopend retour afzender doen.

Nena84
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2011 15:55

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door Nena84 »

Ook ik heb helaas gedacht dat het betrouwbaar was om scheermesjes te bestellen tegen alleen de verzendkosten. Niet wetende dat ik een soort lidmaatschap zou aangaan.
Allereerst kreeg ik een brief dat er binnenkort scheermesjes opgestuurd zouden worden en dat ik daarna moest beslissen of ik lid wilde blijven. Ik kreeg toen al een vreemd gevoel en ben gaan googelen. Direct kwam ik uit bij sites als Radar en Kassa. Niet goed dus over het algemeen!! Na vele vreemde en slechte verhalen te hebben gelezen besloot ik af te wachten. Niet dat ik veel meer had kunnen doen want op de site van flexifront doen de pagina's 'vraag en antwoord' het bijvoorbeeld al niet. Ook is er geen emailadres en bellen kun je tegen een duur tarief doen.
Nu heb ik zojuist een factuur ontvangen met de kosten die ik zogenaamd nog moet betalen. €3,50 verzendkosten + €4,50 herinneringskosten omdat ik voor eind maart had moeten betalen.
Nu wil het feit dat ik heel die mesjes nooit heb ontvangen. En ik weiger om iets te betalen wat ik niet heb gehad.
Ik heb via de site mijn 'lidmaatschap' opgezegd maar ben bang dat de kous hiermee nog niet af is. Heb namelijk van velen (o.a van hier en tot mijn vebazing is dit gewoon al jaren aan de gang!!) gelezen dat dit niet voldoende was en dat rekeningen bleven komen. Ik weiger echter om dat 0900nummer te bellen. Ik vind het heel erg dat dit soort oplichtingspraktijken gewoon kunnen blijven bestaan er (blijkbaar?) niets aan gedaan kan worden. Hoeveel mensen gaan hier nog de dupe van worden?
Ik wacht vol spanning af of ik nog meer ga ontvangen van ze.
Ik ga ieder geval alles bewaren, de brieven, de 'bevestigings'mail etc.

Ben wel benieuwd hoe lang dit bij mensen heeft aangehouden. Bij sommige lees ik dat het na o.a aangetekende brieven ophield maar zijn er mensen die nou ook echt na jaren nog steeds acceptgiro's krijgen of daadwerkelijk iemand aan de deur hebben gehad? Wanneer stopt dit?
Veel mensen posten hier niet meer na ze hun verhaal hebben gedaan namelijk en ben wel nieuwsgierig naar afloop enzo

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2011 08:50

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik dacht dat ik er vanaf was. Maar vandaag lag er een rekening in de bus. Of ik mijn scheermesjes naar volle tevredenheid heb ontvangen (niet gehad) en of ik ze nu dan maar even wil betalen. Deze gaat wederom retour afzender. Ik heb een lange adem, maar ik heb wel de moed opgegeven om dit bedrijf te schrijven. Daar valt het kwartje toch niet na diverse mails en brieven.

lelici
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 mei 2011 22:17

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door lelici »

Er is maar 1 manier om er vanaf te komen: volkomen negeren, en nergens op reageren!!!!
Hoe meer ze sturen hoe beter het is. Laat ze maar onkosten maken, en ga nou vooral niets terug sturen of zelfs betalen.
Ze hebben wettelijk gezien geen poot om op te staan.
Heeft u ooit iets besteld of ondertekend?? Nou dan!
Laat u toch niet bang maken, want dat is precies waar zulke boevenbendes op inspelen.

RachelBarreveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2011 21:51

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door RachelBarreveld »

Ook ik heb een scheersetje besteld. En nu krijg ik opeens een acceptgiro opgestuurd van 62.16 en ik heb geen idee waarvan dat zou moeten zijn. Ik heb netjes de verzendkosten betaald. Ik heb verder niks gehad van vervolg pakketjes of iets dergelijks. Ik ga dit bedrag natuurlijk niet betalen. Ik vind het trouwens wel apart dat het incasso bedrijf Alektum zich inlaat met dit bedrijf, aangezien het ook al in 2010 bekent was dat dit bedrijf niet correct handelt.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door Guardian72 »

RachelBarreveld schreef:Ook ik heb een scheersetje besteld. En nu krijg ik opeens een acceptgiro opgestuurd van 62.16 en ik heb geen idee waarvan dat zou moeten zijn. Ik heb netjes de verzendkosten betaald. Ik heb verder niks gehad van vervolg pakketjes of iets dergelijks. Ik ga dit bedrag natuurlijk niet betalen. Ik vind het trouwens wel apart dat het incasso bedrijf Alektum zich inlaat met dit bedrijf, aangezien het ook al in 2010 bekent was dat dit bedrijf niet correct handelt.
@ Rachel - al vanaf 2008 zelfs.

Ik vraag me af of Courlux en Alektum gewoon een en dezelfde zijn.

Lesley-Ann
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2011 17:43

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door Lesley-Ann »

Ik heb die troep ook binnengekregen, en ik hoop maar dat alles goed afloopt als ik dit ga negeren?? Als ik een vorige post lees dat de politie er aan te pas moest komen.

moet ik het negeren of zend ik het retour met een brief over dat ik dit niet heb aangevraagd? maar mooi niet aangetekend want dat kost me geld.

bah, schiet helemaal in de stress!!

nouja, iedereen suc6 met deze rotzooi, ik heb niet echt advies voor iemand.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Lesley-Ann,

als je niets besteld hebt, kan je ervoor kiezen om het retour te zenden. Je kan eventueel ook dit bedrijf mailen of faxen (je moet wel iets van bewijs hebben dat je contact opgenomen hebt) dat ze je ongevraagd spullen toezenden.

Begin maar vast met post te bewaren.

akhvl
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 sep 2011 17:15

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door akhvl »

Geïnformeerd bij de politie en die raden je gewoon aan om aangifte te doen.

Billyver
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2011 13:31

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door Billyver »

wie geeft mij info over : P.O.Box 7002 3109 AA Schiedam.

hierheen wordt post verzonden door koerier.
wie stempelt de brief of pakket ?
waar wordt de post verder geleid ?
Wie is de eigenaar/ houder van de Frankeermachine die het poststempel
als hierboven vermeld gebruikt?

info aan 06-40047899

Gesloten