LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank gaat eruit

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Trapito »

@Maarten,
Ik en niet zoveel geld hebben. Tjonge jonge. Man wat ik op mijn rekeningen heb staan is veel meer dan jij even opsomt. Verder ga ik 4 keer per jaar naar het buitenland op vakantie, heb een huis welke bijna is afbetaald, 4 kinderen welke studeren. Heb 2 banen waarvan 1 een hobby is. Ben bezig om een eigen zaak op te zetten. Ik vind geld niet belangrijk. Er komt bij mij genoeg binnen om mij geen zorgen te maken. Wanneer ik er niet meer ben dan heeft mijn gezin nog een flink zakcentje. Binnenkort een ervenisje van een schamele 127.345 euro.
Hier schrijf je het toch zelf?
Alleen de erfenis is al meer dan een ton en dat is schamel.

Overigens lees je inderdaad niet goed.
Ik schrijf:
Stel dat je op 30 april gestopt bent als buschauffeur dan heb je in 8 maanden tijd, tonnen euro's bij elkaar weten te krijgen over de rug van je klanten.
Er staat dus niet dat je bent gestopt maar als je zou zijn gestopt dat je heel veel geld over de rug van je klanten hebt verkregen.
Als je dus nog gewoon 10 uur bijklust op de bus dan moet je dat bijeenvergaarde kapitaal dus in de overige 14 uur van de dag doen.
Dat vind ik knap en leer mij die truc ook vraag ik dan.
Wat is er nu verkeerd om van een ander wat te willen leren?

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door roerganger »

Hoe ik het heb gedaan ga ik niet zeggen. En tonnen op mijn bankrekening heb ik ook niet. Ik heb het zeer goed dat wel.

Doei
Dat vind ik knap en leer mij die truc ook vraag ik dan.
Wat is er nu verkeerd om van een ander wat te willen leren?
Gezien zijn voortdurende weigering aan te geven hóe hij aan zijn geld komt moet je je denk ik heel langzamerhand gaan afvragen of je echt wel wil leren hoe hij het deed. Of, beter gezegd: of je het ook op die manier zou willen doen.

Vat je hem? :idea:

En nee, het is geen beschuldiging, maar geheimzinnigheid leidt nu eenmaal vroeg of laat tot speculaties.

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Trapito »

Vat je hem?
Jawel!
Maar ik zou wel graag van Maarten horen hoe hij aan zijn vermogen is gekomen.
Nadoen is voor mij nog maar de vraag.
Kijk, 24 karaat ben ik nu ook weer niet maar ik heb wel mijn grenzen.
Zo stoot het mij tegen de borst dat hij schrijft: "Over de rug van mijn klanten".
Met zo'n instelling wil ik geen zaken doen met klanten.
Iedere klant weet dat er verdient wordt aan het product wat wordt verkocht maar van Maarten krijg ik de indruk dat het geen verdienen is maar oplichten.
Maar eigenlijk denk ik dat Maarten wat aan het bluffen is.
Als mijn partner Borderlinepatiënt zou zijn zoals de vrouw van Maarten dan zou ik echt mijn hoofd naar heel andere dingen hebben staan.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... ht=#711636

Rare man, Maarten!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ga eerst maar eens leren over wat nu eigenlijk een borderliner is. Mijn vrouw kan prima voor zichzelf zorgen en ik help haar daar bij. Zij is niet in staat om geld te verdienen. Dat kan zij niet aan. Ik zorg voor haar en ook voor onze kinderen.

Laat mijn vrouw en haar borderline erbuiten. Zolang je niet weet wat dat is en wat het met je kan doen, moet je dit niet naar boven halen. Hiernaar googlen heeft weinig zin. Er staat wel veel info op internet, maar het ware gevoel kan niet beschreven worden. Ook ik kan dat niet begrijpen. Ook zijn er meerdere, lichtere en zwaardere vormen van borderline. Ook heeft zij ook nog eens een bipolaire stoornis en heeft zij reuma. Ik kan niets voorkomen. Ik kan slechts hopen dat zij zichzelf niets iets definitiefs aandoet.

Ja ik heb al eerder geschreven ik heb geluk gehad met mijn geld en ja ik heb naast het vak buschauffeur genoeg verdient. Ik heb meer vertrouwen in mijzelf gekregen om datgeen voor elkaar te krijgen wat ik nu heb bereikt. Daar ben ik trots op. Tuurlijk is het niet makkelijk geweest en ja het werd mij teveel, maar als ik terugkijk dan ben ik blij dat ik mijn droom heb kunnen verwezenlijken. Het over de rug geld verdienen is een grove zin, maar helaas zo gebeurd het wel. Ik heb dit niet bereikt met stilzitten, maar met durf. Een beetje hulp van mijn oom heeft mij alleen de zet doen geven. That's all en wie mijn klanten zijn is niet aan de orde. Zaken doen is durven, weten wanneer je wel en niet moet reageren. Er zijn genoeg manieren om aan geld te komen en om van geld meer geld te maken. Niet altijd over de ruggen of hoe jij dat noemt belazeren van klanten. Er zijn ook eerlijke manieren.

Man ga je druk maken om die idiote kerst samen met je familie. Ik licht geen klanten op. Ik doe gewoon mijn werk en ik draag netjes belasting af. Ik ga geen tipje van de sluier geven of mijn verhaal vertellen. Dat is niet om te bluffen, maar gewoon omdat ik datgeen wat en hoe ik het heb bereikt niet aan de grote klok ga hangen.
Laatst gewijzigd door Maarten1234 op 24 dec 2007 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door roerganger »

Ik denk, Trapito, dat wij behoorlijk op één lijn zitten over de manier van 'zakendoen' van onze vriend Maarten.

Dat zijn vrouw borderline heeft wist ik niet. Mijn ex heeft dat mogelijk ook, maar daar is voorzover ik weet nooit onderzoek naar gedaan, dus het is lastig aan te geven wat ze precies mankeert. Als ik ook maar suggereerde om naar de huisarts te gaan mocht ik blij zijn als de ruiten heel bleven. Over het meubilair en servies zal ik maar niks zeggen. En de psycholoog kan moeilijk op afstand alleen op mijn verhaal afgaan, wel een vermoeden uitspreken, maar geen diagnose stellen.

Wel weet ik dat je je handen behoorlijk vol kunt hebben aan iemand die, heel netjes gezegd, niet functioneert als de gemiddelde medemens. En dat weet ik niet alleen uit eigen ervaring.

Dat vriend Maarten zit te bluffen had ik ook al eerder gesuggereerd, maar het kan ook een combinatie van dingen zijn. Dus deels bluf, deels eerlijk en hard werken, en deels oplichten over de rug van zijn klanten.

Ach, het is bijna kerst, waarom zal ik hoofdpijn krijgen van meneertje geheimzinnig die nogal bedenkelijk overkomt hierzo.

Vrede op aarde enzo, toch?

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Trapito »

Zolang je niet weet wat dat is en wat het met je kan doen, moet je dit niet naar boven halen.
Beste Maarten,
Ik wist inderdaad niet wat Borderline was maar je legt het heel duidelijk uit in die reactie van de link.

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Trapito »

Vrede op aarde enzo
Ja! Daar doe ik aan mee.

Vrede op aarde!!
Fijne kerst allemaal.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door roerganger »

Er zijn genoeg manieren om aan geld te komen en om van geld meer geld te maken. Niet altijd over de ruggen of hoe jij dat noemt belazeren van klanten. Er zijn ook eerlijke manieren.
Ik denk dat deze opmerking voldoende duidelijk weergeeft dat vriend Maarten zijn geld NIET op eerlijke manier heeft verdiend, en dat het om die reden NIET vreemd is dat hij niet wil aangeven HOE hij aan zijn geld is gekomen.

Wat we dus al vermoedden...

Stukje bij beetje komt er steeds meer boven tafel...

Maar ik nok ermee, heb er geen zin meer in, over een paar dagen heb ik trouwens toch geen internet meer.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Oja nog 1 ding. Ik vind het nogal zielig dat je het complete forum afzoekt om uit te zoeken wie ik ben of om mij proberen voor schut te zetten. Gebruik die energie eens ergens anders in misschien dat je dan ook datgeen bereikt wat ik heb bereikt als je het wilt bereiken. Wanneer je tevreden bent met je leven laat een ander dan in zijn of haar waarde en probeer niet overal het naadje van de kous te weten te komen. Je kunt alles bereiken in je leven, maar je moet durven en het slim spelen. Je kunt namelijk ook dingen bereiken in het leven door eerlijk te zijn. Voor het hebben van een eigen zaak en om er zelf wat aan over te houden moet je het wel slim spelen, want anders red je het niet en ben je zo failliet.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Trapito ook in dat stukje is nog niets gezegd. Hier wordt ingegaan op het wel of niet voorschrijven en de bijwerkingen van het medicijn en dan met name het denken aan of plegen van zelfmoord.

Bij mijn vrouw speelt nog veel meer in haar hoofd en dat wordt echt niet enkelt met dat medicijn onderdrukt. En roerganger inderdaad zonder diagnose kun je niet stellen of iemand wel of geen borderline heeft. Veel symptonen lijken op borderline, maar dat is niet zomaar te zeggen. Je kunt ook veel van deze symptonen vertonen als je geen borderline hebt.

Borderline wordt vastgesteld door een psychiater en niet door een psycholoog of huisarts, maar deze verwarring zal helaas blijven.

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Trapito »

@Maarten,
Het is niet nodig om in detail te weten wat Borderline is.
Wat je schrijft is al dermate erg dat ik me meer bezig zou houden met mijn partner dan met de ruggen van mijn klanten.
Laatst gewijzigd door Trapito op 24 dec 2007 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door roerganger »

Veel symptonen lijken op borderline, maar dat is niet zomaar te zeggen. Je kunt ook veel van deze symptonen vertonen als je geen borderline hebt.
Klopt, er is ook wel eens gedacht aan een narcistische persoonlijkheidsstooris bij mijn ex, dat zit wat symptomen betreft redelijk dicht bij borderline. En dan kan iemand uiteraard nog andere stoornissen erbij hebben. Maar nogmaals, zolang zij zich niet laat onderzoeken kun je geen kant op.

Psycholoog, psychiater, er zit inderdaad verschil in. Degene die ik sprak was psycholoog. Zoals gezegd: op afstand, op basis van mijn verhaal kon zij wel een vermoeden uitspreken, maar geen diagnose stellen. En dat mag zij blijkbaar ook niet. Net zoals in het geval van mijn vermoedelijke Asperger dus.

Hoewel je met een psycholoog ook heel ver kunt komen. Degene die mij een paar weken geleden onderzocht concludeerde dat mijn slechthorendheid en altijd problemen met de luchtwegen waarschijnlijk het gevolg zijn van een dubbele longontsteking toen ik een week of zes oud was. Een conclusie die ik van de vele huisartsen die ik gehad heb nooit gehoord heb...

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Trapito je hebt gelijk. Klinkt iets vriendelijker en de stoornis was inderdaad verkeerd gespeld. Heb deze gecorrigeerd. Mijn dank.

Gesloten