LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank gaat eruit

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
SpaarXL
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 okt 2007 20:49

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door SpaarXL »

Postbank is een goeie bank. Jullie moeten ophouden met het negatieve gepraat.
Huh? "Postbank is een goede bank"? Da's dus wel persoonlijk... Ik zeg toch ook niet "Pindakaas is vies!"? De een vind dit lekker/ belangrijk, de ander dat.

Ik zelf vind de Postbank niet (meer) zo'n goeie bank, omdat ik de rente op hun spaarrekening belachelijk laag vind. Vroeger hadden ze voor mij meer voordelen dan nadelen (dichtbij, gratis, goeie spaarrekeningen), maar da's nu veranderd.

Iedereen z'n eigen mening dus, en daar kunnen we hier lekker over discuzeuren...[/b]

SpaarXL
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 okt 2007 20:49

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door SpaarXL »

Met geld wordt geld gemaakt.
Klopt, doe ik ook: Met geld (spaartegoed) maak ik weer nieuw geld (rente).
Wat zijn jullie blind en naief zeg.
Het is toch niet naief dat ik het meeste uit mijn spaartegoed haal? Ik heb een spreadsheetje gemaakt met spaarrente vergelijkingen, en sinds ik afgelopen juli eens even wat tijd heb gestoken in het vergelijken van spaarrekeningen (en dus openen van nieuwe), heb ik al vele honderen euro's verdiend. Da's toch niet blind en naief toch?

Gewoon kijken er vergelijken, dat heeft m'n moeder me geleerd!

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door roerganger »

Nou Marco Polo, je bent zeker de leukste thuis?

Kun je beter niet weer op een hele lange reis gaan?

GAAAAAAPP

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door D1RK »

Mijn Advies; Gezien de oproep van Consumentenbond, helaas , ik was in 2001 al weg omdat ik elders meer kreeg!
Maar nooit Uw postbank rekening opzeggen, wel het betaalde pasje van deze ooit GRATIS bank weigeren, en doe elke maand een kleine betaling zoals de gemeentelijke belastingen via hun zodat ze wel de kosten hebben, maar over dit flut bedrag wat er nog op blijft staan niets verdienen!

Als U de rekening opzegt zijn ze ook van de kosten af, dus maak misbruik, bij elke lening daar ook aanvragen (persoonlijke lening 11,2%, Rabo al 10,4 en via DSB maar 6,1...)
Maar ook de hypo, laat ze werken en neem dan niets omdat ze dan wel hoge rente's hebben, dus goedkope +rekening en dure leningen?

De enige manier is dus om wel gebruik/misbruik te maken en alleen kleine bedragen aan te houden en flut betalingen te doen, zodat U wel 12X post krijgt, en zij bepaald geen winst!
Wegens de niet meer gratis overschrijf kaarten ging ik wel online bankieren, en dus als ze berijkbaar zijn, soms storten of opnemen, want dan hebben ze veel werk voor weinig omzet!
Zo doe ik dat, Gratis online hun aan het werk houden!

PS Dat ik al bij Argenta zit, in België bij de rode Duivels is het dus beter als onze Nederlandse Leeuw die een blauwtje mag lopen!

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Jan1 »

@Dirk De Postbank gaat zoals gezegd in 2009 over naar de ING, deze bank heeft de nare gewoonte om per jaar € 24,00 aan kosten per rekening te innen, alleen als je een gemiddeld saldo aanhoudt van € 1.250,00 of een hypotheek bij deze bank dan worden deze kosten niet in rekening gebracht. We mogen hopen dat de Postbank deze regel NIET volgt.

SpaarXL
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 okt 2007 20:49

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door SpaarXL »

Proost D1RK! Ik ben het wel met je eens (voor zover ik je verhaal <hik> begrijp).

En wij dronkaards zijn niet de enigen die het opvalt dat de Postbank "vreemd" bezig is:


http://www.nu.nl/news/1273430/32/Spaard ... rente.html

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door roerganger »

Het was mij al een tijdje opgevallen dat de rente van de plusrekening in de loop van de jaren van 4% terugging naar nog geen 1%.

De rente van mijn doorlopend krediet is echter gestegen van 10,2 in okt. 2005 naar 10,9 in okt. 2007 naar 11,7 procent nu. :evil:

Dat zegt voldoende over het beleid denk ik.

Ben druk bezig met aflossen... Zo gauw ik ervan af ben ben ik weg bij de Postbank, maar dat had ik al besloten zogauw bekend werd dat de Postbank opgedoekt gaat worden. 8)

H. Verdonk
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 mar 2006 11:56

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door H. Verdonk »

Beste mensen,
Degene die een andere bank zoeken en nog niet hebben gevonden,
kunnen het beste naar de Argenta Spaarbank overstappen.
Daar wordt voor de internet spaarrekening 4% rente gegeven en indien
men daar ook een betaalrekening opent wordt over het rekenigbedrag
0,5% rente betaald en de bankpasjes zijn gratis.
Het is echter een volledige Internet bank, d.w.z. alle bankhandelingen
worden verwerkt en moeten worden gedaan via het internet.
Ik zelf ben nu zo'n 2,5 jaar klant en ben met deze bank zeer tevreden.
U kunt deze bank vinden met de URL die ik hieronder vermeld
http://www.spaarconsument.nl/
Let wel ik heb geen enkel profijt van deze informatie, hiermee wil ik de
ontevreden bankklanten alleen helpen.
De overstappers wens ik veel succes en tevredenheid.
Groeten,
H. Verdonk

Everardus
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2007 21:22

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Everardus »

Natuurlijk bepaalt de spaarder zelf, bij welke bank hij spaart.
Bij de Postbak is absoluut de verhouding spaarrente en hypotheekrente zoek.
De Postbank geeft een belachelijke rente voor zijn spaarrekeningen.
De loyaalrekening wordt bewust niet op de site van de Postbank genoemd. Een verklaring wordt door de Postbank niet gegeven. Ook het rentepercentage van de loyaalrekening komt niet voor op hun site.
Postbank zorg ervoor dat er een eerlijke rentepercentage komt voor spaarders, want als dat niet vlug gebeurt, ben ik na vele jaren (45 jaar), klant af bij de Postbank.
Rentepunten en zogenaamd de helft betalen aan mijn hoela, vele artikelen zijn een stuk goedkoper als men rond kijkt in een echte winkel.
Ja, je moet ergens de bonussen voor je management vandaan halen, als er weer een directielid moet afvloeien. Want die zal wel geadviseerd hebben: Verhoog de rente niet, want de meeste lopen toch niet weg.
Het graaien is zeker ook van toepassing bij de Postbank. Is dat klantvriendelijk?
Mijn vertrouwen in de Postbank is momenteel nihil en Jan Mulder lacht zich rot van onze centen.

jandevries
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 sep 2005 01:31

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door jandevries »

Postbank zorg ervoor dat er een eerlijke rentepercentage komt voor spaarders, want als dat niet vlug gebeurt, ben ik na vele jaren (45 jaar), klant af bij de Postbank.
Niet dreigen, maar doen. Ik ben een half jaar geleden al vertrokken naar de DSB Bank.

Bevalt prima

Everardus
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2007 21:22

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Everardus »

Jan,

Je hebt helemaal gelijk.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Consumentt »

@D1RK

Is het niet zo dat wanneer je je rekening aanhoudt je elk jaar € 10.95 wegens verplicht basispakket mag aftikken?

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Warrie schreef:

pv servicebalies kun je bij Argenta met je vragen terecht bij hun hele goede E-mail service die vragen binnen 24 uur beantwoord.


Postbank idemdito.



Nogmaals hoe komt er nu bij dat gratis ook daadwerkelijk gratis is. Gratis is wel een bestaand woord en dat houdt inderdaad in dat iets kosteloos is, maar iets wat gratis is wordt altijd elders op teruggehaald.

Rentes mogen ergens anders wel goedkoper lijken, maar met andere diensten, waar jij misschien helemaal geen gebruik van maakt, wordt het verspilde weer dubbel en dwars terugverdiend. Vandaar dat men gratis onderdelen kan leveren.

Warrie
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 jun 2006 01:32

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Warrie »

Ja Maarten ik zeg toch hetzelfde. De hoge rente wordt "weer dubbel en dwars terugverdiend" door geen kantoren en servicebalies te hebben.

Tuurlijk is niks gratis, het is de kerstman niet, we betalen voor bankpassen en hoge rentes door bepaalde service in te leveren. Veel mensen hebben dit liever dan lage rentes en 10,95 per jaar.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Die 10,95 wordt dan wel weer uitgegeven aan idiote aankopen waar je niets aan hebt.

Trouwens alle banken werken zo hoor. Dat is 1 van de manieren om winst te maken door zoveel mogelijk kosten te verminderen. Personeel is het duurste wat er is. De panden kosten bijna niets voor die bedrijven als zij die al niet hebben afbetaald. Vergeet niet dat zij belastingteruggaaf hebben. Daar verdienen zij wanneer zij goed investeren dik aan terug. Via die belastingteruggaaf betaal jij als consument alsnog. Dat zijn 1 van hun ingangen waar jij of een ander vaak geen weet van hebt, omdat je er niet bij stil staat. Daarom schrijf ik ook. Niet alles heb je in de gaten. Iedereen betaald aan alle services van bedrijven mee en dat via allemaal via belasting op aangekochte producten of bankproducten.

Warrie
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 jun 2006 01:32

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Warrie »

Iedereen betaald aan alle services van bedrijven mee en dat via allemaal via belasting op aangekochte producten of bankproducten.
Betalen voor je service doet iedereen. Hoeveel verschilt per bank.

Je vergeet trouwens een andere manier voor banken om geld te verdienen dan het weg te halen bij de klanten: beleggen/investeren. Mischien weet Argenta wel een hoger rendement te halen met jouw centjes en zijn ze bereid je een hogere vergoeding te geven.

Lexjes
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jun 2007 17:39

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Lexjes »

Ook ik ben bezig alles van mijn Postbankrekening te halen na 50 jaar klant geweest te zijn!
Geen service meer,vaak onbereikbaar en veel te lage rente's!

Het is een dievenzooitje geworden net als die Jan Mulder links lullen rechts zakken vullen!

Kayleigh
Berichten: 125
Lid geworden op: 27 sep 2006 14:19

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Kayleigh »

Ik heb een rekening geopend bij de DSB bank, bevalt prima .. alles gratis, geen maandelijkse kosten, pas en internetbankieren is gratis en je krijgt 3% rente op je betaalrekening.

gitana
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mei 2006 22:01

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door gitana »

Ook ik ga weg, althans eerst eens met een rekening. Heb er altijd twee gehad. Ben er ook zo'n 35 jaar geweest. Vroeger kreeg je nog rente op je tegoed. En hoeveel is het totale tegoed van alle klanten wel niet???? Mooie verdienste, toch? Sta maar eens een euro rood: mag je gelijk betalen. Zal misschien overal al wel zo zijn. Maar ze maken het te bont. Ze doen wat ze willen. Eerst moest je alleen betalen voor een extra pas. Nou kost het basispakket gewoon??? weet het ff niet, want volgens mij is het wederom opgeslagen. Heb deze week na gevraagd op het postkantoor, maar het kost gewoon ook zonder pas geld: het basispakket. Dus een gaat eruit. Heb me al aangemeld deze week bij Argenta. Sparen doe ik allang niet meer bij de postbank, had daar de DSB voor. Maar ga nou ook over naar Argenta zetten, want daar krijg je toch ook meer. Argenta kan ik gewoon ook bellen zonder een 0900 nummer. Postbank heeft ook nu al 0900 nr. voor de klantenservice, kost wel maar 5 cent p/m, maar toch. Ik bel n.l. mobiel, dus dan is dat ook weer extra kosten. Is toch echt te gek. Ze verzinnen steeds wat en wij gekken vinden maar alles goed. :twisted: :twisted: Nou, niet meer dus.
Ik heb er ook werk van gemaakt. Hopelijk heel veel mensen, zodat ze eens wakker worden geschud, dat het zo niet langer kan.
Sorry, maar moest het ff kwijt.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door roerganger »

Postbank heeft ook nu al 0900 nr. voor de klantenservice, kost wel maar 5 cent p/m,
Is inmiddels 10 cent p/m.

Toen ik mijn eerste (huishoudrekening) opzegde werd er alleen maar enthousiast gedaan. Wellicht zit het personeel van de Postbank ook wel te balen dat de stekker er uit gaat, die hebben tenslotte jarenlang keihard gewerkt om een goed produkt in de markt te zetten. Dan is iedere opgezegde rekening een bevestiging van hun eigen ongenoegen en teleurstelling, en levert dan ook gejuich op. Alleen hoor je hen dat natuurlijk niet met woorden zeggen.

Gesloten