LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank gaat eruit

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Ricert
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2005 16:45

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Ricert »

Is inmiddels 10 cent p/m.
Nee hoor, de klantenservice is nog altijd 5 cent p/m

En Gitana, een basispakket zonder pasje is echt gewoon helemaal gratis

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door roerganger »

Nee hoor, de klantenservice is nog altijd 5 cent p/m
O ja, ik zie het al, de klantenservice die ik nooit nodig heb is 5 cent p/m, en de girofoon die ik veel vaker gebruik is 10 cent p/m. Daarom hoorde ik steeds dat het nummer dat ik draai 10 cent per minuut kost.

Mea Culpa, Mea Culpa, het ligt allemaal aan mij. Niet aan de Postbank. Die kan nergens wat aan doen. :P

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Consumentt »

een basispakket zonder pasje is echt gewoon helemaal gratis
Een basispakket is sinds een paar jaar verplicht en kost in 2008 €12.50 (ongeacht of je wel of geen pas wil)

gitana
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mei 2006 22:01

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door gitana »

Inderdaad: gewoon betalen: met of zonder pas.
Dat is wat ik bedoel, ze doen het steeds beetje bij beetje.
En wij pikken dat allemaal maar. :twisted:
We leven in een democratisch land, maar hebben niks te zeggen :!:
Ze doen wat ze willen. Rijk wordt rijker en wij....

Ricert
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2005 16:45

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Ricert »

Nogmaals een basispakket zonder pasje is en blijft gratis.
Een rekening zonder pasje heb je tegelijkertijd eigenlijk niets aan maar de gratis mogelijkheid is er dus wel!!!

gitana
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mei 2006 22:01

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door gitana »


Nogmaals een basispakket zonder pasje is en blijft gratis.
Ik dacht het toch niet, vorige week nog verteld door de postbank. Het basispakket kost gewoon geld, is niet meer gratis.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Jan1 »

Het volgende staat op de site van de Postbank, zojuist gekopieerd en geplakt.

Het BasisPakket zonder Giropas is gratis. De Giropas heeft u wel nodig voor het aanvragen van bepaalde Postbankproducten.
Bijvoorbeeld:

* Geldopname bij de balie van het Postkantoor
* Gratis storten op uw eigen rekening op het Postkantoor
* Expres-giro (uitvoeren opdracht)
* (Her)aanvragen Mijn Postbank.nl
* Eerste maal inloggen Mijn Postbank.nl (ter identificatie)
* Afhalen wachtwoord Min Postbank.nl
* Aanvraag Extra Girorekening schriftelijk of via internet
* Aanvraag Extra Girorekening postkantoor
* (Her)Aanvraag Girofoon / Eerste maal inloggen Girofoon

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door roerganger »

* Geldopname bij de balie van het Postkantoor
* Gratis storten op uw eigen rekening op het Postkantoor
* Expres-giro (uitvoeren opdracht)
* (Her)aanvragen Mijn Postbank.nl
* Eerste maal inloggen Mijn Postbank.nl (ter identificatie)
* Afhalen wachtwoord Min Postbank.nl
* Aanvraag Extra Girorekening schriftelijk of via internet
* Aanvraag Extra Girorekening postkantoor
* (Her)Aanvraag Girofoon / Eerste maal inloggen Girofoon
Dus zonder pas kun je niet:
- geld storten op het postkantoor
- geld van je rekening halen

Het enige wat je kunt is vanaf een andere rekening geld op die postbankrekening storten, waarna je er niks meer mee kunt. Je kunt alleen maar een keer per maand op je afschrift zien hoeveel er op staat, want zelfs met de girofoon kun je niks.

Verder kun je wel gebruik maken van overschrijvingskaarten en automatische incasso's, dus nota's kun je nog wel betalen. Maar verder niks.

Je saldo op de gewone rekening levert niks op. De rentes op de spaarrekening zijn ook niet om over naar huis te schrijven.

Wat heb je dan aan zo'n gratis rekening? Als je niet aan geld kunt komen voor je dagelijkse boodschappen? Want je zult er hoe dan ook een tweede rekening bij moeten hebben voor je huishoudgeld enzovoorts. Die dus wél geld kost.

Kortom, een gratis basispakket zonder giropas is nauwelijks bruikbaar. En dus een van de vele wanproducten van de Postbank.

Het wordt inderdaad tijd dat de stekker er uit gaat.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Jan1 »

Kortom, een gratis basispakket zonder giropas is nauwelijks bruikbaar. En dus een van de vele wanproducten van de Postbank.
Wat dit betreft heb je groot gelijk, maar er werd gezegd dat een gratis rekening er niet meer was, het is er dus wel, maar zoals je zegt nauwelijks bruikbaar.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Wat staan jullie toch allemaal onzin uit te kramen. Nu heb je iets wat echt "gratis" is en dan is het nog niet goed. Dan neem je een ander soort rekening. Hier betaal je wel een klein jaarlijks bedragje voor, maar je kunt wel alles doen. De service welke je wordt verleend wordt dan betaald.

Verder geld opnemen bij een pin automaat kan nog steeds en hoe vaak stort je nu geld op je girorekening bij de een bank....... Alles gaat tegenwoordig via internet en wordt 9 van de 10 keer op je rekening gestort. Vervolgens loop je naar een pinautomaat en pin je daar het geld. Zo sta je ook niet in een wachtrij.

Postbank is in feite een goede bank. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Tegenwoordig wilt iedereen maar alles gratis hebben, maar dat is nu eenmaal niet mogelijk. Andere banken verhalen het geld ook direct via jou of een ander door de bank gegeven service.

Gratis bestaat niet. Voor alles dient er betaald te worden.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door SJZ »

Tegenwoordig wilt iedereen maar alles gratis hebben, maar dat is nu eenmaal niet mogelijk.
Voor alles dient er betaald te worden.
.... zeker nog nooit van Argenta gehoord.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door roerganger »

Gratis bestaat niet. Voor alles dient er betaald te worden.
****. Dus er is ook al belasting op zonlicht?

gitana
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mei 2006 22:01

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door gitana »

Gratis was, volgend jaar kost het basispakket E 12.50.
Gratis, gratis, gratis???. Hoeveel geld staat er wel niet op onze rekeningen samen??? Ooit aan gedacht?? Vroeger kreeg je daarover nog rente, nu steekt de bank dat in hun grote zak. Logisch dat ze zoveel winst maken. Vroeger deelden ze er nog wat van uit: rente. De klant is allang geen koning meer, helaas.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

SJZ slaap lekker in je droom verder. Zelfs bij Argenta is niets gratis. Zij verhalen hun geld alleen ergens anders vandaan. Bijvoorbeeld van andere diensten of producten. Elke bank maakt geld met geld anders zouden zij allen failliet gaan. Je hebt het alleen doorgaans niet door en dat is het verschil. Hun lokken hiermee klanten om extra geld te maken en dat geld komt onder andere van de rentes van jouw geld. Gezien het feit dat er mensen in blijven trappen worden de bazen van de banken rijker en rijker en rijker. Misschien zou jij eens een cursus moeten volgen waarin je leert een zaak te runnen. Je ogen meer open moeten doen en je veel verder kijken dan je neus lang is. Hun kennen manieren die jij en ik nog niet eens kennen om alsnog aan hun geld te komen. Zo doet de Postbank dat ook alleen hun durven toe te geven door geld te vragen. Voor iedere bank en andere bedrijven kost service geld. Zouden zij echt gratis zijn dan zijn zij binnen enkele jaren failliet.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Klant is nooit koning geweest. Dat is een fabel waarmee iedereen gooit. Tuurlijk moet men zuinig zijn met klanten, maar hun bepalen de regels en niet jij. Wanneer jij de regels bepaalt dan pas ben je koning. Jij bent klant en brengt onder de hun gestelde voorwaarden je geld onder. Jij hebt daar niets over te vertellen.

Er wordt niet voor niets gezegd:" Klant is koning, maar ik ben keizer."

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Trapito »

Misschien zou jij eens een cursus moeten volgen waarin je leert een zaak te runnen. Je ogen meer open moeten doen en je veel verder kijken dan je neus lang is.
Maarten,
Heb jij die cursus al gedaan?
Waar, wanneer, bij wie? En ben je ook geslaagd voor het examen?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door SJZ »

Zij verhalen hun geld alleen ergens anders vandaan.
Nou, waar halen ze het dan vandaag? Ik betaal niet voor hun diensten.
en dat geld komt onder andere van de rentes van jouw geld.
Zolang ze 4,25% rente geven op de spaarrekening EN rente geven op de betaalrekening zijn ze toch echt wel voordeliger dan de Postbank.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik zeg toch ook daar hoef jij niets van te merken. Zij krijgen hun geld ook via andere wegen. De rente die jij krijgt is waarschijnlijk omdat zij met de rente welke hun krijgen over alle gelden een klein gedeelte. De grote winst blijft toch echt van hun. Over jouw geld maken de banken ook winst. Het mooie is wel dat jij dan meeprofiteert van een gedeelte van hun totale winst. Waarom denk je dat de banken meer klanten willen. Daar verdienen zij namelijk ook een deel op. De grote delen halen zij ergens anders vandaan zoals beleggingen. Dat doen zij dan niet met jouw geld, maar wel met het geld van diegeen die er toestemming voor hebben gegeven. Hun beleggen dan van hun eigen gelden, maar dan ook met die van jouw.

Verder zeg ik niet dat het een slechte bank is. Wanneer je in de topwereleld kijkt dan kent iedereen elkaar van die banken.

Welke cursus en waar ik deze gevolgd heb, gaat je niks aan. Ik heb dit in ieder geval gehad. Heb zelf ook familie die een eigen zaak hebben en daar steek ik een hoop van op. Mijn oom is een zeer goed zakenman en verdient enorm goed. Iedereen kent die firma wel. Echter de naam houd ik achterwege daar ik verder hier op dit forum niet wil worden herkend. Daarnaast ben ik ook zelf bezig om 1 en ander voor mijzelf op te starten en heb ik reeds cursussen en opleidingen gevolgd.

Het is gewoon een kwestie van slim spelen.

SpaarXL
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 okt 2007 20:49

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door SpaarXL »

Maarten1234: Succes met je bedrijf, dat komt vast wel goed!

Alvast 1 tip: Als je net zoveel uitgeeft aan reclame, sponsoring, dure managers en andere "kopstukken", zal je veel extra geld nodig hebben. Net zoals de Postbank etc. hiervoor *zoveel* geld nodig heeft, dat er niet veel overblijft om als rente aan de rekeninghouders uit te keren.

Daar komt Argenta om de hoek: Weinig "overhead" (zoek maar op in je cursusboek), dus geld "over" om aan de rekeninghouders te "geven".

Een prima businessmodel, vind ik!!!

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door MLF »

postbank: lees dit
per 1 jan gaat mijn spaarrekening eraf!!!!!!!!!!!!!
hop weer een klant minder
eigen schuld dikke bult

Gesloten