LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de workstate fourstar leeuwarden

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
workstarvrouw2007
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2007 20:20

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door workstarvrouw2007 »

Goede dag allemaal, Wat moet ik zeggen. De theorie waarmee ze hun zaak verkopen aan overige gemeentes om loonkostensubsidie binnen tehalen is op zich niet slecht. alleen jammer dat ze dat niet in de praktijk brengen en dathet daarbij veel mensen de dupe van word. Ik zit ook al een jaar boor hun te werken, en wat ze allemaal hier zeggen over de bedrijf ishelaas 100% van waar. zowaar dat het gaat hier over feitendie jamer genoeg lijkt terugte keren.


Je moet vanuit gaan dat als je hieraanbegint dat je je langdurigheidstoeslag kwijt bent. en vervolgens sturen ze een cheque dat jein aanmerking komt voor stimuleringspremie en dat je recht heb op ongeveer €250, maar de catch is dat je niet in een gesubsideerde baan mag hebben.
Opzich geenprobleem, maar waarom de mensen met een dooie muts wakker makken, kan toch niet? Marco florijn is het niet genoeg? hebbenjullie deze mensen niet genoeg getreiterd? Van gemeente leeuwarden moet je ook niks verwachten want die zijn met z'n allen 1 hand op 1 buik.

Politiek gezien is wel mooi om te vertellen Leeuwarden die doet alles aan met manier van aanpak tegen werklozen, maar is het danniet gefaald als 80% of meer UWV moeten aanvragen? Is het niet gefaald als alleenstaande ouders na eenjaar schandalig genoeg zelfs onde de WWB norm moeten werken? Is het niet niet te verwoorden dat ouders offers hebben gebracht om aan te tonen dat ze van goeie wil zijn en dat ze best wil werken , en achteraf gezien hebje alleen een jaar lang je kind half verwaarloosd?

Verder kan ik alleen maar zeggen wie daar gaat werken, mijn advies zal zijn niks tekenen. Al is het advokaat van buro voor rechtshulp, laat hun altijd naar deovereenkomst kijken voordatje tekent.bij elke werkgever mag dat dus ook bij Fourstar/Workstar. en aangezien het gaat om een gesubsidieerde baan mag je misschien vn de gemeente niet weigeren maar je heb wel recht op informatie en desnoods laat alle afspraken vastgelegd worden voordat je aan het werk gaat. En vraag zoie zo wat de plichten zijn van de werkgever. dan kom je eenheel eind.

Verder rest mij om te zeggen wie deze traject aangaat, Zorg dat je zo snel mogelijk weg bent.

prettige dag verder, Workstarvrouw2007.

workstarvrouw2007
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2007 20:20

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door workstarvrouw2007 »

Mensen 1 ding ook, hou alles bij!! de manier can communicatie is slecht, bij de balie word je afgekafferd door een okra, die denkt dat zij de baasis vanhet bedrijf, en dat niet alleen haar andere vrouwelijke hulpje speelt voor spion.

Net doen alsof ze voelt en meeeens is met de mensenop de werkvloer terwijl ze dekont likt van de anderen om boven aan de lader te komen.

Vragenjullie niet af waaromhet zo'n chaos is bij de receptie? hoe het komt dat mensen met tegen zin daarnaar toe bellen omzichzelf ziek te melden? Omdat ze een iemand zet die qua communicatieve vaardigheden niks van bakt. Za haddenhaar beter op de les van zakelijk dienstverlening niveau 1 moeten zettenom te kijken of ze leert met menssen omgaan.

Vinden jullie het ook niet vreemd dat in de receptie en administratieve functie van boven geen een allochtoon aanwezig is? is dat niet raar? je kan wel zeggen dat ja ze hebben niet genoeg ervaring en/of school of dat hu8n nederlands beroerd is. maar is het niet eenARBEID TRAINING CENTRUM, waar blijft de training? het is meer een ARBEID DETENTIE CENTRUM.

Dat was het voor nu.

alleenstaande moeder
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 nov 2007 19:01

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door alleenstaande moeder »

ik heb 1 dag als stagiare [heb er niet eens omgevraagd] bij de receptie gewerkt, heb geen ervaring en moest administratieve handelingen verrichten terwijl ik er geen bal van snapte.....waarom zetten ze niet iemand neer die wel de opleiding heeft gehad of ervaring heeft.....degene die wel willen mogen niet ........tegenstrijdig vind ik en Workstarvrouw die orka maakt heel veel fouten zo sta ik 16 uur in de min terwijl ik niet een dag vrij heb gehad zo zijn er meer........ook onze achterstallig loon jawel 945 euro zo 1 dec op onze rekening staan niet dus , nu zijn ze zogenaamd nog bezig wie ons uitbetaald ,de gemeente of via de belasting ...workstar [vind ik ] die betaald ook onze loon uit die hoort dat terug te betalen ...gaat om meer dan 50.000 euro...[te weinig uitgekeerd is bij alle bijstandmoeders]

workstarvrouw2007
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2007 20:20

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door workstarvrouw2007 »

alleenstaande moeder hebje het al gehoord de latste nieuws van Okra?

Nou moet je Lwd-girl vragen vanhoe en wat en zo kan zij en andere getuigen vertellen hoe het aantoe ging vandaag.

Schandalig gewoon dat zo'n iemand bij de receptie werkt.

Ik vind het jammer van die donkere meid die daar voorheen werkte, ze was vanaf het begin aanwezig bij de receptie, En ik vind het goed netzoals ze zelf zegt ze kiest voor haar rust. En geloof me dat heeft ze welnodig na een jaar met orka te werken.

Wij van de oude ploeg vind dat toen zij alles regelde was het beter geregeld dan nu. En toen werd je tenminste geholpen. zonder dat je op eenniet respectvole manier word gehandeld. Zelf die spion van okra bakte niks van in de administratie. ze hebben die donkere meid gewoon misbruik, haar kennis gebruik om spion op te leiden zodat spion de kont kan aflikken bij okra en de rest.

Maar God weet het beter, en zeblijven niet ongestraft!!!

alleenstaande moeder
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 nov 2007 19:01

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door alleenstaande moeder »

heb dr nog niet gesproken wij mochten om 12 uur naar huis [vanwege sinterklaasviering ] de donkere vrouw waar jij het over hebt was geweldig, maar zij was daar ook als stagiare zeg maar, zat vanmorgen naast mij op de werkvloer we bespreken alles .........maar jij bent inmiddels weg? want ik weet niet wie jij bent... lwd girl spreek ik morgen wel......... he groetjes

mimi27
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2007 16:42

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door mimi27 »

Goedendag mensen,

Ten eerste wil alle mensen bedanken die hier of buiten mij steunen. Ik ben de donkere meid die Workstarvrouw2007 over heeft.

Het is idd niet een makkelijk jaar geweest, En net zoals het gezegt word ik ben veranderd ja klopt. Want door dit traject heb ik geleerd dat ik mijn cv moet uitbreiden en erop moet zetten dat ik goed ben geworden in het zoeken en onderzoeken van feiten die qua beleidsregels niet kloppen. Dat ik met steun van alle alleenstaande moeders dat wij moesten leren voor onze ontnomen rechten moet opkomen.
en het is jammer dat Spion dat niet inziet, maarik gun haar het beste al is haar werkstijl niet de mijne. Ik ga liever voor het hard werken en niet met hard likken.

Verder net zoals workstarvrouw2007 ORKA noemt, zelfs zij kan mij mijn rust die ik nu heb niet ontnemen.

Ik heb met de manager gepraat, dus er word eraan gewerkt.Vooral aangezien dat het niet de eerste klacht is. Verder dan dat heb ik gezorgt dat mijn klacht per email verstuur word naar de manager & mijn consulent. Personeelsraad pakt het verderop. Zodat toekomstige mensen niet op hetzelfde a-sociale manier word behandelt.

Ze zeggen schoenmaker blijft bij je leest. Dat is wat Orka moet doen.


1 ding moet iedereen weten en in hun hoofd hebben mijn moeder zei altijd: What ever the case keep ur dignity!! En met die advies wil ik sluiten.

KEEP UR DIGNITY!!

Be Blessed

mimi27
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2007 16:42

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door mimi27 »

Workstrarvrouw wie ben je eigenlijk?
Je lijkt iemand die van alles op de hoogte is. maar we weten nog niet wie je bent. Ze dachten zelf tot 2 keer toe dat ik jou bent, dus nu ben ik ook nieuwsgierig geworden.

Verder je heb mij wel aan het denken gezet. Er is geen 1 allochtoon meer in de administratie. dat lijkt me idd wat frappant. maar ik heb vakantie en mijn contract is ook zo afgelopen dus ik hoop dat de nieuwe mensen hun best doen om zsm een baan te vinden en weg te gaan van daar.

groet, mimi27

alleenstaande moeder
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 nov 2007 19:01

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door alleenstaande moeder »

was vandaag jou laatste dag ,als er 1 iets voor ons heeft gedaan dan ben jij dat wel ,sociaal met iedereen dat verdient eigenlijks wel een bloemetje........ nou hopelijk kom je tot rust. ik moet nog een week dan is mn contract ook afgelopen en van vele anderen.......hopelijk komen dan nog meer meldingen over de wantoestanden bij workstar ,heb in mn leven nog nooit zoiets meegemaakt wat ik dit afgelopen jaar heb gehad met vele anderen ,wat een vernedering ,je zelfrespect proberen ze je zelfs te ontnemen......voor je rechten opkomen en dingen onderenemen mag blijkbaar niet....ze willen iedereen dom houden en voor t lijntje houden niet normaal........Die ORKA moet eerst zelf een cursus sociaalvaardigheid volgen.

klaas1
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 okt 2007 21:27

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door klaas1 »

het is gewoon 1 grote beerput en zijn er eigenlijk via workstar wel mensen tot een vaste baan gekomen?????
ik hoop dat meerdere van wie het contrakt is afgelopen daar nu echt zeggen wat voor wantoestanden... daar wel niet gebeuren..en het vermeende weg sluizen van al het subidie geld door workstar :cry: :cry:

alleenstaande moeder
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 nov 2007 19:01

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door alleenstaande moeder »

er zijn weinig mensen die echt een baan hebben,vaak gaat t om baantjes van een paar dagen als uitzendkracht.....vandaag was mn laatste dag Klaas 1 ,ben blij dat ik er weg ben ......was gisteren nog uitgekafferd door een werkmeester [gespierd nog wel net een bodygard haha niet normaal hoe ze er de mensen behandelen wij als alleenstaande moeders hebben nog ons achterstallig loon niet dat zou op 1 dec op onze rekening staan........veel mensen weten niet waar ze heen moeten met hun problemen,zo zou de kinderopvang volledig vergoed worden niet dus ik heb zelf 160 euro moeten betalen voor de tussenschoolse opvang,had bijzondere bijstand gevraagd die schoof het door naar fourstar ,uit de pot van het stippejild kreeg ik ook niet ,het rare is dat de een het wel krijgt en de andere niet ,hierdoor kom je in de schulden........de nieuwe groep krijgt het zelfde probleem want workstar doet niks voor je ..........

klaas1
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 okt 2007 21:27

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door klaas1 »

gaat het inmiddels beter met de workstate in leeuwarden?????
ben benieuwd?

Sjonnn
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jan 2009 17:24

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door Sjonnn »

Ik werk nu een jaar bij fourstar via mijn uitkerings instantie en echt fourstar faalt ,in het hele jaar heb ik totaal niet gesolliciteerd ,ik ben alleen maar aan het stickeren en dingen aan het inpakken .Consulenten heb je weinig aan die zie je amper op de werkvloer sommige weten niet eens wie hun consulent is...
We zijn op het heden etenswaar zoals chocolade en laurierbladeren aan het inpakken en volgens mij mag fourstar dat al niet meer doen maar ze lappen al de regels aan hun laarzen ... chocolade valt op de grond en word ingepakt er worden geen handschoenen of iets dergelijks gebruikt. laurierbladeren vallen op de grond die worden bijelkaar geveegd op een smerige grond en worden verpakt ik heb inmiddels een klacht ingediend bij keuringsdienst van waren nu maar hopen dat die mensen er wat aan doen ... Werkkleding kennen ze ook niet op fourstar die moet namelijk gedragen worden in de expeditie of als je hovenierswerkzaamheden doet dit gebeurt niet het is te duur , de produktieafdeling 1 grote puinhoop weinig middelen om je werk te doen ,je krijgt een bot aardappelschilmesje om dozen te openen en voor de rest red jezelf maar word er gezegd....
Ik heb dit aangegeven bij de sociale dienst maar die schrijven niks op en doen er verder niks mee ze houden mekaar de hand boven het hoofd ,dus wil je advies van mij schakel een advocaat in en ga naar de rechter echt je komt er zieker uit dan dat je erin gaat ... vr gr sjon

Sjonnn
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jan 2009 17:24

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door Sjonnn »

Ik zag toevallig nog een stukje staan over de receptie daar heb ik ook nog wel een verhaal over..

Er werkt een man bij de receptie die werkte er ong anderhalf jaar . Deze man kon bij alle gegevens van fourstar dus ook adres gegevens .Deze man
belde in het weekends jonge meisjes van de wah- jong afdeling of ze met hem een weekendje weg wilden. 1 van die meisjes heeft aangifte gedaan tegen deze man en weet je nou echt niet wat ik begrijp deze man moest nog drie maanden voordat zijn contract afliep nu hebben die idioten van fourstar hem overgeplaatst naar een andere vestiging in drachten waar die ongestoord weer verder kan gaan , dit klopt toch niet of wel ze houden mekaar allemaal de hand boven het hoofd deze man is ong veertig een pedofiel dus in mijn ogen als je meisjes van 15, 16 jaar belt en nog houden ze hem daar dit kan niet en mag niet maar fourstar is gewoon bang voor een slechte naam ...

sannie1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2009 23:08

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door sannie1980 »

echt waar fourstar in leeuwarden is 10000x niks
ze doen geen flikker voor je om werk te vinden en als je ze je willen helpen is het komkommers plukken.
en wat mag je daar doen laurierblaadjes in pakken of chirurgen handschoenen (en wordt nog eens heel onhygienisch gedaan)
en als de verwarming stuk is mag je niet eens naar huis als het daar ijskoud is
dus met andere woorden is een k bedrijf. :evil: :evil: :evil:

sannie1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2009 23:08

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door sannie1980 »

jfkf
Laatst gewijzigd door sannie1980 op 06 feb 2009 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Sjonnn
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jan 2009 17:24

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door Sjonnn »

Dikke bende bij fourstar leeuwarden ik ben gedreigd door een consulente vandaag omdat ik geen werkstage bij een ander bedrijf wou doen ...
Ik verdien er niks mee en ik vind dat ik al werkstage op fourstar doe ...
Ik weet wel wat het probleem is nu krijgt fourstar geen centjes omdat ik niet wil en nu word ik gedreigd met een schorsing van mijn uitkering door deze vrouwelijke dombo.... Ik ga juridisch advies inwinnen want dat kunnen ze toch niet maken of wel dan :roll:

sannie1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2009 23:08

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door sannie1980 »

tis 1 dikke stront bende daar
ik zou ook juridische advies inwinnen
is toch belachelijk als je korten op je uitkering die stelt al geen flikker voor en fourstar krijgt soms zelfs het dubbele wat wij als uitkering krijgen.

Sjonnn
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jan 2009 17:24

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door Sjonnn »

Hallo Sannie ik raad iedereen aan om juridisch advies in te winnen ,ik weet het is veel werk maar je hebt een hele grote kans om deze zaak te winnen De gemeente hoort gewoon passend werk te vinden en niet in zo/n dom bedrijf te gaan stickeren of chocolade eireren in te pakken vandaag zat er iemand naast me die nieste zo in de chocolade eieren nou lekker zeg ik eet nooit meer van die chocolade troep van de appie :shock: :D

sannie1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2009 23:08

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door sannie1980 »

of ze gaan er gooien met smarties en dan oprapen en in een potje terug doen schandalig.
ik hoef ook geen chocola eieren meer ik heb mijn fam al gewaarschuwd van koop het niet en ook vrienden van mijn hyves :evil: :twisted:

Sjonnn
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jan 2009 17:24

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door Sjonnn »

Gatverdamme dat heb ik meegemaakt met die blaadjes van silvo die werden bijelkaar geveegd gewogen en in het zakje gedaan...
Ik heb al verschillende klachten bij keuringsdienst van waren gedaan maar die ondernemen tot nu toe nog geen actie volgens mij moeten er eerst mensen ziek worden heeft iemand nog klachten hier de link..

http://www.vwa.nl/portal/page?_pageid=1 ... ema=PORTAL

Bovenaan kun je de klachtenlijn bellen en je kan op contact drukken en je klacht verzenden have fun!! 8)

Gesloten