LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de workstate fourstar leeuwarden

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

2Sjonn, als één fietsenwinkel slecht is hoeven toch niet alle fietsenwinkels van Nederland te sluiten..?? :roll:

RHAS
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 nov 2008 21:27

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door RHAS »

@ Aan het werk!

Er zijn meerdere vestigingen van FourstaR die niet deugen.
En als het een landelijk opererend bedrijf is waarvan meerdere vestigingen niet deugen dan moet je op een gegeven moment de stekker eruit trekken.

De aanklachten mbt FourstaR zijn nu ook niet de minste, en je kan je afvragen of de landelijke leiding wel capabel is. Zij zijn immers degene die alle vestigingen aansturen en eventuele rotte eieren eruit moeten pikken.

klaas1
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 okt 2007 21:27

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door klaas1 »

Heb ook heT verhaal gelezen van de heer Jilt Postma
eerst werd hij met vol lof binnen gehaalt om veel publiciteit
door teverkrijgen en de beste man was zelfs vol lof dat hij eindelijk weer kon gaan werken....maar op het einde van de rit is hij netzo behandelt als al zn voorgangers...zonder eventuele baan dus...maar hier hoor je achteraf niks meer van...........

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

@RHAS, dan nog gaat het om één bedrijf en niet de hele reïntegratiebranche, zoals Sjonn aangeeft. En dat die branche "geldverslindend" zou zijn zoals hij beweert, slaat nergens op. Dan zou je al met een berekening moeten komen van alle kosten minus de baten (bijvoorbeeld wat je uitspaart aan uitkeringen).
Ook is mjn ervaring dat reïntegratie wel degelijk goed werkt, mits ook goed uitgevoerd. Dat het daar vaak aan schort is wel duidelijk.

Groet AHW

Sjonnn
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jan 2009 17:24

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door Sjonnn »

Dan zou je al met een berekening moeten komen van alle kosten minus de baten (bijvoorbeeld wat je uitspaart aan uitkeringen).
Laat Fourstar eerst maar eens met berekeningen komen hoeveel mensen ze aan het werk helpen maar dan blijft het angstvallig stil. :P .


@aanhetwerk.
Ik denk dat de mensen die een uitkering hebben meer baat hebben bij persoonlijke begeleiding van iemand of je hebt ook re-integratie bureau,s die niks met gemeente,s te maken hebben en die er echt voor jou persoonlijk zijn en waar je niet op een kluitje met 50 mensen zit die kunnen veel meer bereiken .

En idd ik vind dat re-integratie beureaus geld verslindend zijn want stop t de gemeente met subsidies ,dan zijn deze bureautjes snel verdwenen en proberen de bazen van deze bureaus weer wat nieuws te verzinnen voor de subsides .Want bijv op fourstar beginnen ze nu hier met werk leer plaatsen omdat de rest niet meer goed loopt zoals de fietsenafdeling enz en ze weten dat ze hier weer aardig wat subsidie voor krijgen en dan kunnen wij met een aardappelschilmesje wat bot is en wat per tien nog geen euro bij de wibra vandaan komt weer aan de slag het mag nooit extra kosten en als wij wat willen kost dat te duur terwijl mijnheer de baas in dure wagens rijd .
:?

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

@Sjonnn,

Ten eerste ken ik Fourstar niet, dus kan ik niet oordelen of het een goed bureau is of niet. Als ik het zo lees denk ik trouwens van niet. Mijn reactie gaat dan ook niet over Fourstar maar meer over de opmerkingen die vervolgens over de gehele branche worden gemaakt.

Ik ben het met je eens dat persoonlijke aandacht een belangrijke succesfactor is voor reintegratie.

Maar dat de branche als geheel geldverslindend is klopt gewoon niet. Zal ik eens een rekensom maken?
Groet AHW

jilt
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2009 23:30

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door jilt »

Hallo eindelijk een reactie van jilt.Na 22jaar bijstand eindelijk weer aan de sag....dacht ik.heelveel reclame voor hun gemaakt,maar toch weer op straat.Hoefde niet naar het jobcenter want ze zouden mij aan een baan helpen.Zou niet weer in de soos komen,maar helaas..och ja pak mijn oud levendje wel weer op,wij waren toch maar het vee van de tafel volgens lody.,dat zegd een leider die zelf de mensen uitbuit en vroeger fraude pleegde voordat hij bij fourstar kwam zou hij het nog doen??fourstar maakt beloftes die je in een droomwereld zet,maar ja het eindresultaat..terug naar de onderste level.Ben nu op de werkaccesemie 3 uren per dag achter de computer zitten ,elke dag naar de vacatures kijken waar je geen kans opmaakt,zitten we daar dan op te wachten??maar wacht maar ik laat nog wel van me horen want ik ga me inzetten voor de werkelozen ben al bezig . :oops:

gerkeklijnstra
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2009 19:09

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door gerkeklijnstra »

@Jilt
Iedereen word gewoon vernederd door Lody .
Dat zijn beroemde uitspraken op Fourstar wij zijn vee.
Wij zijn sukkels losers en wij kunnen niks en vinden nooit een baan volgens Lody.
Als je dat een paar keer in de week hoort van Lody word je vanzelf wel onzeker.
Hij is totaal niet geschikt als bedrijfsleider je kan ook nooit een fatsoenlijk gesprek met hem voeren want hij loopt midden in het gesprek zo weg en dan zie je hem ook niet meer.
En hij heeft fraude gepleegd?
Verbaasd me niks van deze man hij is bedrijfsleider geworden omdat hij een vriendje van de baas is geloof ik.

crazy1
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 apr 2009 22:18

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door crazy1 »

journaliste, ik heb denk ik nog wel wat te vertellen over fourstar..
dit gaat over het in/uit check systeem waarmee ze werken, als u mij eventjes een mailtje stuurt dan krijgt u al deze info, graag doe ik dit anoniem want anderen kunnen er de dupe van worden als ik dat hier plaats!
heeft u hier echter mijn email adres voor nodig?

jilt
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2009 23:30

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door jilt »

Meestal werkt het intake systeem niet en worden er grote fouten gemaakt,vooral met het uit betalen van je salaris daar dan weer een grote heisa over is.Nog een ander punt is als er een infodag is geweest worden die mensen getrakteerd op hapjes,mocht er wat overblijven dan kunnen wij dat kopen in de kantine.

crazy1
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 apr 2009 22:18

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door crazy1 »

haha ja idd dat klopt als een bus, en de rest met in/uit check systeem..

richardharing
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2009 11:55

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door richardharing »

Burp ben ik weer :P .
Ik moest vandaag met mijn maat Jaap twee spijkerpistolen halen voor Lody.
Wij kregen geld uit de kluis mee .
Wij hebben twee spijkerpistolen gekocht maar wat gebeurde er toen Lody nam ze mee naar huis om ze door te verkopen aan ene Hetty want die ging verbouwen thuis ze wou een zonnebank studio hebben.
Dit gebeurt dus met de cash van fourstar dat word voor prive doel einden gebruikt.

Ik heb met Jaap vanavond een afspraak bij Gerke we gaan een paar ramen ingooien bij fourstar het is genoeg geweest.

Ik wil nog ff tegen Hetty zeggen dat ze totaal niet kan koken.
De beste wensen van jaap en een hand kusje van mij.
TOI TOI 8)

crazy1
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 apr 2009 22:18

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door crazy1 »

die hebben ze snel vervangen, ik was de volgende dag nog op fourstar maar niks kapoet hoor, :roll:

EdwinHornung
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mei 2009 12:45

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door EdwinHornung »

Ik werk ook bij Fourstar in Zoetermeer en het is gewoon een grote oplichtersbende en commerciële instelling.
Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen , maar ik begin maar gewoon ergens.
Er is geen begeleiding.
Je werkt voor het minimumloon en ze krijgen ook nog daarbij subsidie van de gemeente.
Je hebt een contract bij Fourstar, maar je werkt voor allemaal andere bedrijven.
Het werk wat je moet doen is voor het bedrijf Montapakking enz.
Ze bieden geen maatwerk.
Ze moeten je eigenlijk helpen met werk zoeken en ze zouden zogenaamd contacten hebben met bedrijven.
Ik heb zelf voor mensen hier bij Fourstar een cv gemaakt , aangezien ze die niet eens hadden en heb ook mensen geholpen met brieven schrijven en sturen.
Sommige mensen die te laat komen worden meteen ingekort met hun salaris.
Ik werk zelf 28 uur per week en ben 1 keer wat eerder weggegaan ,omdat er geen werk was en iedereen toch zich moest gaan vervelen tot 16.30.
Aangezien ik 28 uur werk zei ik dat ik die 20 minuten dat ik eerder wegging later in de week in zou halen.
De volgende dag kreeg ik een aangetekende brief thuis waarin een officële waarschuwing stond vanwegen mijn eerdere vertrek.
Ze sturen ook alleen maar asielzoekers, allochtonen, alleenstaande moeders enz (95%) (5% is autochtoon)hier naar toe, omdat die slecht de taal spreken en hun rechten niet kennen en dus alles denken te moeten pikken.
En mensen die in moeilijke situaties zitten en niks willen riskeren.
Dit heeft allemaal niks te maken met arbeidsintegratie.
Doosjes inpakken of schriften inpakken heeft niks te maken met het integreren in de arbeidsmarkt.
Ze verdienen gewoon grof geld met de subsidie van de gemeente, plus je werkt nog voor andere bedrijven via hen voor het minimumloon.
Ze dwingen je die gevangenisarbeid te verrichten , anders dreigen ze meteen met een loonstop.
De laatste weken mochten we zelfs niet solliciteren , omdat het werk zogenaamd voor ging....
In het begin zeiden ze ook dat je via hen cursussen kon gaan volgen , maar dit zijn allemaal loze beloftes.
Ze zeiden dat ze contacten hadden met bedrijven en je daar voor gingen stellen.
Terwijl we hier solliciteren op werk.nl enz , wat we dus ook gewoon thuis kunnen doen.
En het is nog zonder begeleiding ook.
De arbeidsomstandigheden zijn ook slecht.
Zelf krijg ik altijd last van mijn keel en neus als ik hier binnen ben.
80% van de mensen die hier werkt heb ik gesproken en die hebben er ook last van.
Komt namelijk door stof en de dozen waar we mee werken.
Ik ben echter de enige die wat durft te zeggen , de rest spreekt de taal niet echt en durft niks te zeggen, omdat fourstar altijd dreigt met een loonstop enz.
Van de 100 mensen die hier werken zit ongeveer 50 % standaard ziek thuis.
Over het algemeen werken er maar gemiddeld zo`n 40 mensen, de rest zit ziek thuis.
Aan het ziekteverzuim kan je al zien wat voor bedrijf dit is.
Sommige mensen komen trouwens helemaal niet en krijgen ook gewoon geld.
Anderen gaan erder weg en maken hun uren niet vol en krijgen ook gewoon geld.
Anderen weer die werken heel hard en doen alles voor het bedrijf.
Zelfs auto`s repareren voor de begeleiders.
En als die een keer te laat komen worden ze meteen in hun salaris ingekort.
Het is gewoon zo , dat als je een beetje dreigend of gek overkomt je alles kan doen en de mensen die zich aan de regels houden die worden genaaid.
En de mensen die hier wel komen worden steeds in de gaten gehouden als door een stel politieagenten, of alsof je in de gevangenis zit.
Het lijkt hier ook soms net een school en wij zijn dan de kleine kinderen.
Zo kan ik nog wel eindig doorgaan.
Het is 1 grote rotzooi hier en de mensen raken ook heel erg gestresst.
2 weken geleden was hier nog een vechtpartij ,waarbij iemand gewond raakte.
Niemand deed iets en er volgden ook geen sancties.
Ik vind het achterlijk dat de gemeente mensen naar zo`n bedrijf stuurt.
Hier moet een eind aan komen.

crazy1
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 apr 2009 22:18

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door crazy1 »

yap, dat ben ik helemaal met je eens..
ik ben laatst nog ff gezellig naar de banenbeurs geweest.. daar stonden ze ook mensen te werven, ik ben er lekker naast gaan staan en telkens de waarheid zeggen. moest je zien hoe snel ze weg waren... lucht op en je doet hun een groot plezier... wat wil je nog meer?

echter vraag ik mij af waarom dat hier nog niks aan gedaan is? zijn hier niet wetten voor dat dit simpelweg voorkomen behoord te worden??
tsjah ik zie ons ofc nog niet naar een rechter stappen om ze eventjes aan te klagen.. ik heb er in iedergeval de portemonnee niet voor

Sjonnn
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jan 2009 17:24

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door Sjonnn »

@EdwinHornung

ik heb precies hetzelfde mee gemaak op fourstar je krijgt last van je luchtwegen en neus .
Er word bijna nooit schoongemaakt dus in Zoetermeer precies hetzelfde.Jammer dat fourstar het ontkent dat er overal stof rond dwarrelt volgens mij is dat zelfs niet goed voor je gezondheid want er is 1 met astma die is er meteen weggegaan die kon niet meer normaal ademen.

@aanhetwerk ga je gang reken het maar ff uit :D

@Richard Hetty is inmiddels niet meer werkzaam op fourstar :wink:

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Een traject kost pakweg 5000 euro. Neem 100 mensen, dat is dan 500000 euro kosten. Stel de helft gaat hierdoor aan het werk (dat was ongeveer het percentage destijds toen ik bij een reintegratiebureau werkte). Ervan uitgaand dat het per persoon een half jaar langer zou hebben geduurd zonder inmenging van het bureau (dat is een zeer optimistische schatting) en een uitkering kost de gemeenschap 2000 euro per persoon per maand, dan is dat 50x2000x6=600000, dus levert dat 100000 op.

babysmurfi
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2009 19:58

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door babysmurfi »

was ik weer was even afwezig en heb even alles lekker door gelezen.
maar het is dus nog steeds een zooitje bij fourstar.
ben ik blij dat ik er voorlopig niet meer heen hoef.

ik kom nog wel een keer langs in de pauze kan ik even lekker bij babbelen met sjonn en de rest van de werk vloer.

Brulluhman1
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2009 18:22

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door Brulluhman1 »

Fourstar Leeuwarden kan nog een rechtzaak verwachten.

Het uitvoeteren van reintegranten.
Het niet stimuleren om te solliciteren en het belemmeren daarvan.
Alcoholmisbruik van de werknemers.
Agressief gedrag van Fourstar haar werknemers tov reintegranten.

Wat een verzuim. Reintegranten moeten notabene een huisregelement ondertekenen, waarin ze beloven dat soort gedrag te laten. Ik heb nog nooit zoiets gezien.

Als ik met een fles tequila wat werkeloze mensen zou reïntegreren dan zou ik het nog beter doen dan Fourstar Leeuwarden.

Het is een oplichtersbende.
2,5 dag Fourstar Leeuwarden

harlinger
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2009 11:30

Re: de workstate fourstar leeuwarden

Ongelezen bericht door harlinger »

Ze zijn sinds kort nu ook aan het pronken hoeveel clienten ze hebben uitgeplaatst waarschijnlijk voor de hoge heren die op bezoek komen.

Gesloten