LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slimme meter van Oxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Weet je wat mij ook opvalt.....

Oxxiomedewerker gaat zeer selectief te werk. Er zijn er meer met dezelfde problemen, maar deze benaderd hij of zij niet.....

ZEER VREEMD!!!!!!

rita@
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2008 12:25

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door rita@ »

ik kreeg vanmorgen te horen dat oxio was overgenomen door een buitenlands bedrijf, ik wist van niks. ( niet gehoord,of gelezen). is dit zo, en wat zijn de gevolgen hiervan?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Ulbe »

Het is natuurlijk van de zotte dat we meterhuur moeten betalen,

Bij ons hangt een oud zwart ding uit 1982!, die heeft al lang haar geld opgebracht, zelfs wanneer we geen huur hadden betaald!,

Zelf bekruipt me het gevoel dat we met z'n allen geflest worden met de in verhouding dure energie, :(

Dit "terwille" van het "milieu"

Het is makkelijke handel geworden, en ook de staatskas vaart er wel bij, de klant betaald toch wel apatisch de stevige rekening die gepresenteerd wordt. :cry:


Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Leon325
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2009 09:28

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Leon325 »

ik ben er 2.5 jaar geleden ook in gestonken en het mooie verhaal van oxxio.
maar die leverd nou geen stroom meer aan ons dat heb ik al veranderend maar die meter heb ik nog steeds :( , en ik vind dat ik nog steeds erg veel betaal aan mij energie levereraar.

ik heb een 3 kamer woning en betaal 300.- per maand aan gas en licht :shock:
vind ik een beetje veel.

nou den ik eraan om die meter een rotschop te geven maar hoe kan ik dit het beste doen.
(misschien is dit al gezegt sorry voor mijn vraag dan)

bynnad
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2009 23:04

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door bynnad »

Beste Leon,

als je van de "slimme meter" af wilt, moet je je aanmelden bij een nieuw meetbedrijf. Oftewel bij je netbeheerder een aanvraag doen voor een nieuwe stroom en gasmeter (als je die hebt)

De monteur komt een nieuwe meter plaatsen en stuurt de "slimme meter" terug naar Oxxio. De meetovereenkomst wordt dan verbroken. Jammer maar helaas zit daar ook een opzegvergoeding aan vast.

Deze is de misgelopen meterhuur van het contract, oftewel 4.82 per maand en dat maal de maanden wanneer de meetovereenkomst afloopt

Gr Danny

seine
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2009 15:07

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door seine »

Klantonvriendelijk:
Ik vind de manier van verkopen door oxxio erg klantonvriendelijk. Een standaard praatje die gericht is zo veel mogelijk mensen van een fictief voordeel probeert te overtuigen. Want het kost gewoon extra geld (extra huur).

Bedrog:
De verkoper komt met een verhaal over een slimme meter en dat de regering deze in 2010 verplicht zal stellen. Onze regering kennende is de kans groter dat zo'n plan niet doorgaat, als dat het wel door zal gaan.
Eigenlijk is dit bedrog, in mijn ogen. "Verkopers u moet zich gewoon bezig houden met de feiten".

Gelikt praatje
Veel mensen zullen voor het gelikte praatje vallen en zeker ouderen die het toch al niet zo snel kunnen volgen.

Teksten als:
Wij betalen de instalatie van 119,- Voor niets? Of kom je er dan gewoon nooit meer van af. En het terugplaatsen van de oude als ik het waardeloos vind?
Dat is toch mooi meneer? Vragen om een antwoord van u vlak nadat het verhaal grotendeels is afgerond. Heb je het verhaal niet kunnen volgen moet je stevig in de schoenen staan om de vraag terug te stellen.

Stel maar eens de simpele vraag aan het einde:
Als ik het goed begrijp is dus niet goedkoper? Hierop volgt dus de bekende stilte.
Ik mag aannemen dat het U, de klant om de prijs gaat en niet om dit gadget (slimme meter). Zit u echt op zo'n ding te wachten? Kunt u de meterstanden niet zelf noteren?

lampie1973
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2009 22:09

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door lampie1973 »

ikzelf ben net benaderd door zo'n verkopen van Oxxio. Ik woon in een flat met een hele hoop oudere mensen en waarschijnlijk is dat makkelijk voor ze.

punt 1: de verkoper zag binnen 3 seconden aan mijn meterstand dat ik tevel betaal ( heel knap omdat je niet kan zien hoeveel je gebruikt )

punt2: we zijn met z'n tweeen en betalen nu 88 Euro per maand. volgens hem veel te veel. Ook heel apart aangezien ik tussen mijn vrienden ver onder het gemiddelde gebruik zit.

Hier begonnen met haren in mijn nek dus overeind te staan en vertouwde ik het eigelijk niet meer.

De verkoper zegt dat ik 25% kan besparen door hun meter te nemen omdat de afwijking van mijn sterk verouderde meter (7 jaar oud) die afwijking heeft. dit lijkt me een beetje veel maar hij blijft volhouden. dus ik vraag hem om een informatie folder om hier meer over te kunnen lezen maar die kan ik alleen maar krijgen als ik iets onderteken. aan het eind van het gesprek vraag ik het nog een keer maar dan blijken in een keer alle folders op te zijn ( al aan de buren gegeven).

dus ik vertel hem dat ik dit eerst op het internet wil uitzoeken. ik had nog nooit van die slimme meters gehoord immers en onderteken niets zonder op het internet gekeken te hebben. maar goed dat ik het gedaan heb dus. ben blij dat er sites als deze bestaan.

ik zal morgen een briefje ophangen beneden in de hal. hopelijk kan ik nog wat oudjes van het idee afbrengen om hier mee in te stemmen. mischien moet ik dit hele forum maar ff op het bord hangen.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Lampie 1973,

Uw forumbericht van 24 februari jl. maakt duidelijk dat u een vervelende ervaring heeft gehad met een deurverkoper. Indien u naar aanleiding van deze ervaring nog vragen en/of opmerkingen heeft wil ik u vriendelijk verzoeken deze door te geven via [email protected].

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Medewerker van Oxxio

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Maar goed, even back to topic.
De z.g.n. slimme meter betreft een technisch hoogstandje.
Waar de betreffende meter geplaatst is hoeft de meteropnemer niet binnen om de standen op te nemen maar hij/zij kan nabij de voordeur de chip uitlezen en resetten, ja zelfs afsluiten. De gebruiker kan inderdaad het verbruik over een periode uitlezen maar wat heb je er aan? Een analoge meter kan men op elk gewenst moment ook evengoed uitlezen. Wat de tolerantie van de meetnauwkeurigheid betreft is dat plusminus 2%, dus niet meer maar dat kunt u niet aantonen. Dit betreffen z.g.n. ijkwaarden welke worden toegepast als maatstaf bij het controleren om natte vinger werk te voorkomen.
Ik vind overigens dat de energiebedrijven zelf moeten exploiteren. Ze vormen momenteel alleen een productie en toeleveringsbedrijf.
Hoewel de energieleveranciers slechts en uitsluitend administratieve en financiële verwerking te verantwoorden hebben vormen ze samen met de energieproducenten een economische schakel in deze broze maatschappij met als gevolg dat er onstabiliteit is ontstaan in de marktsectoren. Dit zakelijke afnemer wil toekomst zeker stellen dus verhoogd de prijzen om zichzelf in te dekken tegen wat komen gaat en prijst zich daarmee uit de markt. Dit is tevens van toepassing op energiebedrijven. De leveranciers zullen zich op korte termijn fuseren als laatste redmiddel ofwel strohalm en uiteindelijk zal de staat het prijsbeleid weer voor haar rekening moeten nemen vanwege woekerprijzen welke geen zins in verhouding staan tot een sociale prijsvorming. De slimme meter is alleen een stunt om het overstappen naar een andere leverancier te belemmeren en meer ook niet.

atgema
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:38

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door atgema »

Mijn ervaring met Oxxio: Nadat we besloten hadden om elkra en gas af te nemen van Oxxio kwamen zij ook met de aanbieding vd slimme meter.
Daar we wel ons dagelijks verbruik wilden zien omdat we aan de wat hoge kant zaten leek ons dat wel wat. Nadat de elektrameter en gasmeter waren aangesloten kregen we inzicht in ons verbruik en konden we ook sturen op ons verbruik en leverde toch gauw besparing op van honderden kwh'n op gasverbruik veel minder. Nu kunnen we onze niet meer inzien. Omdat het gascontract afliep besloten we een andere leverancier te nemen. Met als gevolg geen data meer van Oxxio ook niet van elektra. Navraag bij Oxxio leverde niets op want we krijgen alleen data als we ook weer gas zouden afnemen. In het afzonderlijke contract van het huren vd meter staat geen vermelding dat je verplicht bent om energie van Oxxio af te nemen om je gegevns te kunnen inzien. Hier Oxxio op gewezen maar mocht niet baten. Het wordt tijd om koppelverkoop aan te pakken en de producten onafhankellijk te verkopen. Maar dat staat pas te gebeuren als de meterwet wordt aangenomen. We wachten dus maar af en gaan zsm naar een andere meterleverancier die wel hun data beschikbaar stellen aan hun gerespecteerde klanten. Want OXXIO respecteerd hun klanten niet.

atgema
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:38

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door atgema »

Polderboy, bedankt voor je steun.
Prompt na mijn vorig forumbericht ontving ik een brief met een activeringscode voor Mijn Oxxio. Dus ik dacht he ik krijg weer anschluss. Maar helaas er wachtte mij een teleurstelling want de data was nog steeds niet zichtbaar :( Dus besloot ik weer een mailtje aan te wagen naar Oxxio. En gevraagd om een oorzaak aan te geven waarom de data niet zichtbaar is in Mijn Oxxio. Dus afwachten maar weer.
wordt vervolgd. :arrow:

goek
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2009 09:27

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door goek »

HOI

Wie kan mij vertellen hoe deze slimme meters werken,ik heb die ook in huis.
Hoe werkt dit,k weet het niet meer??? :idea:

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Weet je wat ik frapant vind. Het feit dat oxxiomedewerker absoluut geen reactie geeft op het feit waar dit topic daadwerkelijk over gaat...nl hun zgn slimme meter.

Nee dat doen zij niet.. Temeer om te denken dat het gewoon allemaal larie is wat de oxxiomedewerker hier doet. Ik geloof er weinig van en er wordt gewoon vanuit Hilversum een spel met ons gespeeld.

Heel die slimme meter moet eruit en zeker die van Oxxio. Die voldoet compleet niet aan de voorwaarden welke er voor staan en trek je ineens een produkt minder van hun dan ineens krijgt men zijn of haar meterverbruik niet meer in te zien.. Lekkere verkoop. Dit zijn illegale praktijken. Maar goed daar staat Oxxio om bekend.

goek
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2009 09:27

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door goek »

waarom zou de meter van oxxio niet goed werken, deze meter werkt gewoon zo als mijn oude. Alleen nu met sim kaart verbinding????
Ik snap niet waarom iedereen zich bang maakt over hun privacy

goek

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste goek,
Uw forumbericht van 3 april jl. maakt duidelijk dat u vragen heeft over uw slimme meter. Ik verzoek u vriendelijk mij uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.
Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door wicher »

Gelezen op nu.nl:
DEN HAAG - De nieuwe elektriciteitsmeter wordt niet verplicht aangebracht in de Nederlandse huishoudens. Minister Maria van de Hoeven (Economische Zaken) zag dinsdag in de Eerste Kamer af van de sanctiebepaling, waarmee ze koos voor een vrijwillige invoering.

Eerder wilde ze de slimme gas- en elektriciteitsmeter verplicht invoeren om zo tot een duurzamere energievoorziening te komen.

De consumentenbond vond echter, net als een deel van de Eerste Kamer, dat de meters op gespannen voet staan met de privacyregels. De meters zijn op afstand te lezen, geven informatie over het verbruik en kunnen besparingsadviezen geven.

De slimme meter wordt eerst geïnstalleerd in nieuwbouwwoningen en bij renovatieprojecten. Na twee jaar moet duidelijk zijn of ze echt slim genoeg zijn om op grotere schaal te worden geplaatst.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Na twee jaar moet duidelijk zijn of ze echt slim genoeg zijn om op grotere schaal te worden geplaatst.
Dat is ook het misleidende: een meter "slim" noemen. Zelfs het ANP neemt de aanname over in dit persbericht dat deze meters "slim" zouden zijn. Meters meten alleen. Dom of slim zijn is voorbehouden aan mensen.

En mensen die deze meters "slim" noemen zijn zelf ongelooflijk........

wilcobrouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 okt 2007 13:31

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door wilcobrouwer »

misschien een rare vraag.
oke rare vragen bestaan niet.
maar mijn type meter is S2as-300.
is dat ook een slimme meter.

Alexsymonds
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2009 22:45

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Alexsymonds »

Beste mensen, ik heb de uitzending van de meter kast Oxxio gezien.
Prima aparaat hoor! hij kunt het wat meten, maar alleen dat.
Ik vind prima dat er wordt wat aan gedaan om energie en CO2 te besparen, maar ik vind dat iets so persoonlijk moet de gebruiker self in hand moeten niet alleen hebben maar ook weten en benaderen.
Ik weet wat beters en die heet GCE-Econectric,
Voorspelend,voorkomen en corrigeren van hoge o lagere verbruik van elektriciteit, alles in control onder jouw eigen handen , overal ter wereld, je heb alleen een persoonlijke software en een internet verbinding. 8)
Je betaal alleen wat je nodig heb en niets meer!
zelf bedrijven die elektrische problemen hebben kunnen zijn jaar productie omzet al weten wegens de elektrische rekening en zijn aangesloten aparatuur, en het beste nog , verlaag je de CO2 uitstoting

wilcobrouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 okt 2007 13:31

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door wilcobrouwer »


Geplaatst op 09 Apr 2009 02:03 door Verstuur mail Alexsymonds
Beste mensen, ik heb de uitzending van de meter kast Oxxio gezien.
Prima aparaat hoor! hij kunt het wat meten, maar alleen dat.
Ik vind prima dat er wordt wat aan gedaan om energie en CO2 te besparen, maar ik vind dat iets so persoonlijk moet de gebruiker self in hand moeten niet alleen hebben maar ook weten en benaderen.
Ik weet wat beters en die heet GCE-Econectric,
Voorspellend,voorkomen en corrigeren van hoge o lagere verbruik van elektriciteit, alles in controle onder jouw eigen handen , overal ter wereld, je heb alleen een persoonlijke software en een internet verbinding. Cool
Je betaal alleen wat je nodig heb en niets meer!
zelf bedrijven die elektrische problemen hebben kunnen zijn jaar productie omzet al weten wegens de elektrische rekening en zijn aangesloten apparatuur, en het beste nog , verlaag je de CO2 uitstoting
ben je zelf niet van Oxxio.
je klikt zo positie, te

Gesloten