LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] puc

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.

ben jij blij met de puc?

Peiling eindigde op 14 dec 2007 20:37

ja
9
47%
nee
10
53%
 
Totaal aantal stemmen: 19

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: puc

Ongelezen bericht door roerganger »

dat er iemand heeft geschreven dat hij/zij last heeft van scheurende padjes ik wou zeggen dat er verschil is tussen smaken koffie pads
Maar ja, ik zie eigenlijk het verband niet tussen scheurende padjes en verschillende smaken. Hoewel koffie met drab als gevolg van een scheurend padje ook niet mijn ding is, maar goed. :wink:

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: puc

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Itske schreef waarschijnlijk over 2 dingen, zonder punt ertussen.
Zo heb ik het tenminste begrepen uit het 'verhaaltje', dat ze het los van elkaar bedoelt.

Ik ga niet miereneuzen over iemand anders zijn/haar nederlands geschrift.
We zijn niet allemaal talenwonders hier in Nederland, dat merk ik op andere fora ook.
Als men maar begrijpt wat er bedoelt wordt. :wink:

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: puc

Ongelezen bericht door roerganger »

Ik ga niet miereneuzen over iemand anders zijn/haar nederlands geschrift.
Dat is geen miereneuzen, ik begreep alleen niet wat er bedoeld wordt. Dat niet iedereen een talenwonder is weet ik, daar maak ik ook niet al teveel een probleem van. Maar als de een moet uitleggen wat de ander bedoeld dan is er toch iets niet helemaal goed denk ik. Dan moet er gewoon even wat nadere uitleg van de poster in kwestie komen.

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: puc

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Ja, maar daar komen we wel weer overheen, toch?! :lol:
Als er iets niet begrepen wordt, moeten we het nog maar eens navragen.
Niet iedereen kan zich even goed uitdrukken.

Maar goed, we gaan maar weer on-topic...
De PUC.

Bij de PUC-servicedienst zou er gewerkt worden aan de dingen waar men ontevreden over is, zoals het eerste kopje lauwe koffie.
Vreemd is dat de tweede wel veel warmer is.
Ik los dat op door het eerste bakje dan maar 20 sec. in de magnetron te doen, dat gebeurt zonder dat de smaak anders, bitterder, wordt.

jiping

Re: puc

Ongelezen bericht door jiping »

En de ham/64000-gulden vraag is natuurlijk;

wat betekend PUC?

als in puck?

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: puc

Ongelezen bericht door roerganger »

Bij de PUC-servicedienst zou er gewerkt worden aan de dingen waar men ontevreden over is, zoals het eerste kopje lauwe koffie.
Vreemd is dat de tweede wel veel warmer is.
Jammer dat er bij het ontwikkelen van de puc niet naar dat soort dingen gekeken is. Blijkbaar had men ofwel te weinig budget, ofwel men dorst de ontwerpers geen kritiek te geven ofwel men had geen zin om een goed product in de markt te zetten.

Ik lees hier veel tevreden en ontevreden reacties: wel, het is maar net hoe hoog je je eisen stelt. Voor een apparaat van bijna 90 euro mag je wel wat verwachten denk ik. Maar niet de kwaliteit van een espresso-apparaat dat in de winkel 500 tot 1200 euro kost.

Waarbij ik wel vind dat de fabrikant gedane beloften na moet komen. Dus als er staat dat doorspoelen niet nodig is, dan moet het ook niet nodig zijn.

Marta
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 okt 2006 11:18

Re: puc

Ongelezen bericht door Marta »

En de ham/64000-gulden vraag is natuurlijk;

wat betekend PUC?

als in puck?
Het is het omgekeerde van Cup (eigenlijk schrijf je puC dus) 8).

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: puc

Ongelezen bericht door BZ'tje »

En dat zijn de CUPjes met de cappuccino-, kaneel-, en caramelsmaken die in het apparaat gaan. 8)

itske
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2007 18:59

Re: puc

Ongelezen bericht door itske »

even een kleine misverstand uit de wereld helpen dames en heren ik ben een man. hierbij wil ik nog reageren op de puc . mijn colega heeft er een gekocht hij heeft er wel spijd van.

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: puc

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Sorry itske...
Ik heb er helemaal niet bij stil gestaan of het een mannen- of vrouwennaam was.
Met 'ze' bedoelde ik jou in het algemeen, verderop in het bericht staat ook "zijn/haar nederlands geschrift".
Dus ik had je niet tot vrouw benoemd hoor! :lol:


Maar waarom heeft jouw collega spijt dan?!

itske
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2007 18:59

Re: puc

Ongelezen bericht door itske »

hij had hem gekocht op basis van vara,s kassa maar hij heeft hem dus uitgeprobeert en hij gaf mij gelijk dat de eerste bak koffie helemaal niet lekker was dat de prijs ook tegen viel van de padjes hij heeft dus zijn senseo maar weer uit de kast gehaald.

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: puc

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Weet je toevallig ook wáár hij de PUC gekocht heeft?!
Want ik wil toch graag eens weten of er verschil in apparaten zijn die gekocht zijn bij de Albert Heijn zelf of bij een andere winkelketen, bijv. Blokker, Marskramer en andere verkooppunten.
Zou er dan verschil zijn van de fabrikatie van de PUC's...(bijv. een eerste serie, tweede serie) :roll:

De PUC van mij geeft het eerste bakje wel lauwe koffie (doe ik dan 20 sec. in de magnetron), de tweede is wel warm/heet, maar de koffie vind ik in alle gevallen wel lekker.
Ik vind het zo vreemd dat sommige mensen zeggen dat de koffie als slootwater smaakt...

Zelf heb ik de pads van Senseo (choco/koffie en caramel/vanille), PUC en biologische (natuurwinkel) uitgeprobeerd, maar allen zijn lekker van smaak, alhoewel ik de laatste 2 het lekkerst vind. PUC en biologisch.
Maar ik vond de A.H.-pads in de Senseo (bij andere mensen, ik heb zelf nooit geen Senseo gehad) ook lekkerder dan die van de D.E.

(Gewone filterkoffie D.E. weer het lekkerst.)

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: puc

Ongelezen bericht door roerganger »

Tsja, smaken verschillen nu eenmaal. Een week of wat terug was ik in Utrecht, had zin in koffie, kom ik toevallig langs de DE-winkel daar. Dan ga ik ervan uit dat men juist in de DE-winkel weet hoe men superlekkere koffie van het eigen merk kan zetten. Het had trouwens wel enige tijd nodig voor die koffie klaar was, het apparaat had, in tegenstelling tot die van de V&D, nogal wat tijd nodig, dus dan mag je er zekerdeweten van uit gaan dat die koffie goed is.

Affijn, die koffie was dus écht niet te zuipen. Maar aangezien dat bocht al jarenlang zo gezet wordt (anders was er allang iets veranderd) zal ik wel een van de weinigen zijn die er zo over denkt.

Of andere mensen weten niet wat lekker is...

Ik houd het dus maar weer bij mijn Kanis en Gunnink koffie, gezet in een Philips Cucina Duo, dus filterkoffie die ik op de koffiekorrel nauwkeurig net zo sterk of slap kan zetten als ik wil, maar net als de Senseo en de puc rechtstreeks in de mok. Bevalt me nog steeds het beste. 8)

itske
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2007 18:59

Re: puc

Ongelezen bericht door itske »

even reageren op de reactie van bz,t hij heeft de eerste versie gekocht .

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: puc

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Ik denk niet dat er een verbeterede serie is, maar zouden de PUC's die in de A.H. zelf werden verkocht de állereerst gemaakte apparaten zijn geweest.

Dat er daarna zo'n run op is geweest, dat er een nieuwe serie gemaakt is, misschien met meer zorgvuldigheid...?!
Ik weet het niet hoor, maar omdat ik zoveel verschillende reacties lees.
Zo vreemd...
Ik kan alleen maar gissen hoe dit kan. :roll:

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: puc

Ongelezen bericht door roerganger »

Dat er daarna zo'n run op is geweest, dat er een nieuwe serie gemaakt is, misschien met meer zorgvuldigheid...?!
Ik weet het niet hoor, maar omdat ik zoveel verschillende reacties lees.
Zo vreemd...
Ik kan alleen maar gissen hoe dit kan.
Ik houd het er maar op dat het een kwestie is van: hoe hoog is je verwachtingspatroon van dat ding. De een is gewoon wat sneller tevreden, maakt overal minder een punt van dan een ander. Dat lees ik ook wel een beetje in de reacties hier. De een maakt er een probleem van dat het eerste kopje wat lauw is, de ander zet het gewoon even in de magnetron.

Zelf ben ik ook een pietje precies, eerlijk gezegd, mij valt zo ongeveer alles op, dus die puc zou aan mij ook niet besteed zijn. :wink:

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: puc

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Ik ben, eerlijk gezegd, ook best wel iemand die op veel dingen let, maar ik vind de koffie echt lekker die uit de PUC komt.

Zoals eerder vermeld, ben ik vrachtwagenchauffeur geweest (ben een vrouwtje :D ), en heb zóveel verschillende soorten koffie's gehad, van uiterst smerig tot erg lekker.
Zelfs bij ons in de kantine van het bedrijf hadden we zulke vieze koffie. dat je 's middags er nog van gruwelde! :evil:

Een enkele collega vond de koffie dan wel weer te pruimen (het overgrote deel niet hoor)...

Nee, ik vind met de smaak dat er niets mis mee is. En ja, de lauwe koffie nog even 20 sec. in de magnetron, je draait je om en de 20 sec. zijn alweer voorbij en de koffie is lekker warm.

Ad56
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2007 19:10

Re: puc

Ongelezen bericht door Ad56 »

Beste forum bezoekers,

Wat een electrisch apparaat teweeg kan brengen zeg!!

Ik heb op tv de test gezien van een aantal verschillende koffie machines, Puc, Senseo en nog wat merken, zo ook die prof machine.
De test wees uit, de Puc was de beste, nou dacht ik, als de Senseo stuk gaat, wil ik wel een Puc.
Ik heb dus uit het hele verhaal begrepen, dat er een groot aantal gebruikers, het grootste aantal dus niet tevreden zijn.
Een kleiner aantal is dus heel erg tevreden, hoe verder we in het verhaal verzeild raken, hoe meer tevredenheid.
Mag ik er dan van uit gaan, dat men de Puc heeft aangepast, of dat er zo als er al gezegd werd, dat bij Appie een eerste versie van de Puc verkocht werd, of hoe moet ik me dit nu voorstellen ??
Ik wacht dus nog maar even af, de Senseo eerste versie van ons werkt echt perfect, goede smaak, ligt trouwens aan de keuze van de koffie melange, goede temperatuur, eigenlijk heel erg tevreden.
Maar ik zal het hele verhaal van de Puc blijven volgen, ziet er idd fraai uit, de Senseo word afgeschilderd als lelijk, maar een oer en oer lelijk ding kan toch verdomde lekkere koffie maken, en een goede water temperatuur.
Terwijl heel fraai vorm gegeven dingen voor heel veel ellende kan zorgen, en dan rest mij nog de vraag......

Waar ben je nu beter mee ??? met dat oer en oer lelijke ding ?? Ja......

Dus ik wacht nog even af.

Met vriendelijke groet, en allemaal heel hartelijk bedankt voor uw respons en uw zeer duidelijke meningen.

Ad

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: puc

Ongelezen bericht door hharteman »

Bij een hoop mensen moet functionaliteit schijnbaar wijken voor design.
In mijn huis kan een blind paard geen schade aanrichten dus daar misstaat de Senseo in ieder geval niet.
Kwestie van smaak, zowel wat betreft koffie als design.

Hoogstwaarschijnlijk is de Puc nu in de 2e generatie.
Een aantal klachten zal wel verholpen zijn.
De temperatuur bij de 1e bak schijnt nog niet beter te zijn.
Is voor mij echter wel het belangrijkste.
Je gebruikt het ding uiteindelijk om 1 bakkie te nemen.
Mocht ik hem ooit willen hebben, dan wacht ik wel tot de 4e generatie.
Dan zal die wel uitontwikkelt zijn.

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: puc

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Ik heb contact met de PUC-familie gehad, en als er een 2e generatie op de markt komt, zouden aan de minpunten gedacht worden. Zal wel moeten, want een eerste bakkie wat lauwe koffie geeft, is niet de bedoeling. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom dat niet eerder verholpen is. Ze zullen het apparaat toch wel eerst aan testen onderworpen hebben...
Of hebben ze "onze" reacties af zitten wachten...?! :?

De klachten die bij de PUC binnen komen, worden wel serieus genomen, dus ik verwacht wel zeker een verbeterde 2e generatie PUCCIES!!!

Gesloten