LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vermeende broodfokker

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
Puppy For Sale
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jan 2011 21:37

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door Puppy For Sale »

Als je het onzin vindt, prima. Inmiddels zijn er deze week wel weer een aantal pups overleden aan parvo van mensen die bij de zelfde broodfokker hun pup hebben gekocht. Ik probeer mijn best om zoveel mogelijk mensen te bereiken om te vragen een mail te sturen naar puppy for sale met hun ervaring. Dit is niet voor niks! Op elk topic komen weer andere mensen en tenslotte zijn het allemaal topics die over dit onderwerp gaan. We willen er toch allemaal iets aan doen? Ik ga daarom niet achterover leunen in mijn luie stoel en maar hopen dat mensen gaan reageren. Een beetje spammen in dit geval is helemaal niet erg.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door tiptoo »

ik vind niet dat je in elk topic dit stuk moet plaatsen en ja het is triest maar je zet letterlijk in elk topic hetzelfde stukkie, we kennen allemaal lezen hoor.

kom op voor dieren!
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2011 16:14

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door kom op voor dieren! »

Hoi puppyforsale / Merel,
Ik heb respect voor je, je probeert jezelf in te zetten voor dieren, je helpt mensen,geeft ze nuttige informatie,enz. enz.
Vele kunnen aan jou een voorbeeld nemen!
Ik promoot je petitie via andere bronnen.
Gr Paula

Mondays
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:51

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door Mondays »

Ik heb 7,5 jaar geleden een franse bulldog gehad. . Ze is na 9 maanden overleden aan kanker. Maar voordat ze bij mij woonde was ze van iemand anders. Kennelijk zijn niet alle honden slecht verzorgd maar toch wil ik graag meer informatie.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 dec 2013 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Vermelden persoonsgegeven

Mondays
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:51

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door Mondays »

@ Hettie
Ik wilde zelf ook graag altijd een rashond. Maar inderdaad niet te betalen! Er zijn fokkers die niet heel veel vragen voor hun honden en toch goed zijn maar je moet wel goed zoeken. Ik heb het geluk gehad dat mijn eerste bulletje is gedumpt bij een tankstation en via een vriendin is ze toen bij mij terecht gekomen. Mijn 2de bulletje heb ik via de bulldoggen club gekregen. Er zijn gelukkig veel rasverenigingen e.d die altijd pups of volwassen honden herplaatsten en als je geluk hebt heb je nog vele jaren plezier van de hond.

@ iedereen die over het asiel begon.
Sorry hoor maar ik ben letterlijk stad en land afgeweest op zoek naar een hond ras maakte me niet uit. Overal golden retrievers,labradors en jack russels allemaal met eoa gebrek. Uiteindelijk een chihuaha op leeftijd gevonden in Utrecht heel het eind gereden kom ik aan hondje was te mager,ziek,schuw,zat vol met vlooien en toen dacht ik nog van ach dat komt wel goed maar toen ik op het punt stond om te betalen kwam de dierenarts ook nog even vertellen dat ze een slecht hart had.
Er zullen uiteraard geschikte honden in een van de vele asiels zitten maar ik betwijfel het.

Het belangrijkste als je een hond aanschaft is dat je weet waar deze vandaan komt etc. Het hoeft niet persé een dure hond te zijn er zijn ook genoeg fokkers die normale prijzen vragen maar check ze altijd bij de desbetreffende instanties.
Koop niet via marktplaats gewoon nooit doen hoe schattig de hondjes er ook uitzien!
Maar fixeer ook niet op een bepaald ras misschien past het wel helemaal niet bij je. Helaas zie ik dagelijks mensen met herders,huskies,staffords etc die niet meer dan 15 min per dag buiten komen! Hoe groot of hoe klein je hond ook is beweging is een must!

Lang verhaal kort...
Asiels zijn soms net zo erg als broodfokkers en gerenomeerde fokkers kunnen er ook wat van

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door tiptoo »

er is niks mis met markplaats zolang je je ogen maar open houdt, dan ken je er een prima hond vinden.
Niet elke advertentie heeft met broodfok te maken!

torenvalk
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jan 2011 09:58

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door torenvalk »

iedere keer weer als ik deze berichten lees denk ik dat je beter een hondje uit een asiel kunt halen. de keren dat ik er geweest ben kreeg ik altijd een eerlijk en goed advies en je kunt er van op aan dat de honden goed verzorgd zijn en je kunt er altijd terecht met vragen

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door mihoen »

tiptoo schreef:er is niks mis met markplaats zolang je je ogen maar open houdt, dan ken je er een prima hond vinden.
Niet elke advertentie heeft met broodfok te maken!
als je dieren op marktplaats zet, vind ik dat je geen hart voor dieren hebt. broodfok of niet, geen enkel dier hoort op marktplaats te staan.

kom op een willekeurige dierenshow en je hebt een veel realistischer beeld. je treft dan gelijk de fokkers en die kunnen je relevante info geven of de hond of kat die je wilt ook echt bij je past

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door tiptoo »

mihoen schreef:
als je dieren op marktplaats zet, vind ik dat je geen hart voor dieren hebt. broodfok of niet, geen enkel dier hoort op marktplaats te staan.

wat een onzin, vroeger stonden honden in de krant toen internet nog niet zo heel in trek was en niet ieder mens een computer had.

gewoon je verstand gebruiken en je wilt niet weten hoeveel dierenliefhebbers er op marktplaats zijn.

shows dat vind ik niet de juiste plek om iets van een hond te vinden, vooral niet als je een kruising wilt.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door mihoen »

tiptoo schreef: shows dat vind ik niet de juiste plek om iets van een hond te vinden, vooral niet als je een kruising wilt.
kruisingen komen ook niet op shows.....

op shows komen mensen met hun dieren die er veel tijd en geld investeren. het in stand houden van rassen is een dure hobby. onverantwoorde fokkers kijken eerst naar het geld, dan pas naar de rest. mensen die naar een show gaan, weten wat ze doen, want ze moeten zich ook houden aan tal van regels van ras en fok verenigingen

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door tiptoo »

mihoen schreef:.

op shows komen mensen met hun dieren die er veel tijd en geld investeren. het in stand houden van rassen is een dure hobby.

onzin, ook die mensen maken er een potje van, dacht je nou werkelijk dat ze er geen slaatje uitslaan?

trouwens , maar dat is persoonlijk.....ik hou niet van shows.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door mihoen »

tiptoo schreef: trouwens , maar dat is persoonlijk.....ik hou niet van shows.
das je goed recht. en overal zitten rotte appels tussen. ik heb genoeg ervaring met shows van katten om te weten wie er op een show komen en zitten. en wie de rotte appels zijn, met een oplettend oog pik je ze er snel uit

torenvalk
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jan 2011 09:58

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door torenvalk »

ook op die hondenshows staan fokkers die het niet al te nauw nemen. kijk maar eens naar dat onderzoek (ik dacht vorig jaar) naar die zg topfokkers. veel inteelt, valse stambomen en verborgen afwijkingen.
met marktplaats is niks mis mee, maar je moet gewoon checken. broodfokkers zijn bij voorbaat verdacht. kijk dan maar goed naar de moeder hoe die er uit ziet. vraag of je ook pups uit vorige nestjes mag zien, of die eigenaren mag bellen. en ik blijf van mening dat je toch het beste nar het asiel kan gaan. veel keus en een eerlijk en goed advies. (en als blijkt dat t hodnje toch niet goed bij je past kan je ermee terug........)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door ciske »

torenvalk schreef: ik blijf van mening dat je toch het beste nar het asiel kan gaan. veel keus en een eerlijk en goed advies. (en als blijkt dat t hodnje toch niet goed bij je past kan je ermee terug........)

jasses .......wat een instelling zeg!! het past niet bij je dus breng maar terug. Het is een levend wezen hoor!!!

torenvalk
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jan 2011 09:58

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door torenvalk »

jasses .......wat een instelling zeg!! het past niet bij je dus breng maar terug. Het is een levend wezen hoor!!!
mijn instelling is het niet, maar als je ziet hoeveel pups bij een dierenwinkel worden gekocht en die later bij een asiel terechtkomen dan bedoel ik dat die mensen als ze toch een hond willen dan beter naar een asiel kunnen....
en hoe minder honden er gekocht worden in winkels en bij broodfokkers, des te beter. als zij er geen geld aan verdienen stoppen ze er vanzelf wel mee.

kyraboris
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2011 20:12

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door kyraboris »

EstheXr schreef:Dit weekend na heel lang bewust zoeken naar een geschikte pup, want je ziet idd een hele hoop broodfokkers. Nu het afgelopen weekend zag ik de hond die ik wilde en maakte een afspraak, het adres was /naam- en adresgegevens niet toegestaan, verwijderd door de moderator. Een heel normaal huis adres. We kwamen aan een piepklein oud arbeidershuisje, vol met kleine hondjes. EEn mega stank in huis en daar kwam de aap uit de mouw. Het hondje waar ik voor kwam was een bang hondje ze was onder de kast gekropen en kwam er niet onder uit. haar zusje daarintegen was wel enthousiast. Haar heb ik meegenomen. Nu zit dat arme ding nog daar. Maar goed uiteindelijk thuis las ik in het paspoort de naam van de dierenarts want er was ook geen moeder aanwezig. Toen stuite ik op de naam . Ships ik heb me er zo op ingelezen en zo gekeken naar een normaal huisadres. Gelukkig is mijn hondje kern gezond en gun ik de hondjes die er nog zitten een goed onderkomen. Toch heeft deze heer/ dame dierenarts weer een nieuwe weg gevonden.
Hoi,

mag ik vragen hoe het nu met je hondje gaat?
Wij hebben nl ook een hond daar vandaan!

groet M van denbroek
Laatst gewijzigd door Radar op 30 dec 2013 13:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Aangepaste quote

m.dokter
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2011 10:25

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door m.dokter »

Ook wij hebben hier een hondje vandaan.
En ik zou ook graag willen weten hoe als het met jullie hondje gaat?

Fiesta2njoy
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2011 10:42

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door Fiesta2njoy »

Verbijsterd lees ik dit topic. Niet omdat ik verbaasd ben over de praktijken van deze broodfokker, maar wel over de domheid van de kopers.

Geen ouderdieren aanwezig.
Veel verschillende rassen.
Pups meteen meegeven (wilt u er een tasje omheen?)
de naam "puppycenter"
afspreken bij een café en dan achter iemand aan moeten rijden???

Goedkoop is meestal duurkoop, spaar gewoon even door en koop een hond met een goede afstamming bij een fokker die gezondheidsonderzoeken op zijn fokdieren doet, bij een goede dierenarts.

Google voor je een pup haalt, erna heeft niet veel zin meer.

Als je een puppy "redt" bij een broodfokker, veroorzaak je het lijden van vele anderen.

Mensen willen altijd alles NU. Dus op zaterdag denken ze: leuk een hondje en een week later hebben ze hem. Wil je echt een maatje voor de komende 15 jaar zo "kiezen"?

Ik fok zelf pups met stambomen, ben lid van de rasvereniging en doe de gezondheidsonderzoeken die verplicht zijn en meer. Ja mijn pups zijn duur, maar geloof me nu na 3 nesten heb ik geen winst gemaakt. Gezondheidstesten, goed voer, naar het buitenland voor goede reuen. Fokken doe ik dan ook niet om winst te maken, maar om het ras te verbeteren, gezond te houden en omdat ik het leuk vind.

Ongelooflijk dat mensen een goedkope pup in een puppyfarm kopen en dan ook nog verbaasd zijn dat deze ziek is/wordt... ik kan er met mijn pet niet bij.

De zoektocht naar een geschikte nieuwe huisgenoot begint in mijn idee nooit op een site als MP, maar op http://www.raadvanbeheer.nl waar je een rasvereniging op zoekt van het ras van je keuze...
Laatst gewijzigd door Radar op 30 dec 2013 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Off-topic

Jelia
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2010 12:56

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door Jelia »

Hallo,

Hier nog iemand die via-via in aanraking komt met deze handel.
Enkele dagen geleden heb ik van een particulier een 2 jarig hondje (Chihuahua) overgenomen.

Kijk eens goed in het paspoort en zoek op google, en kom hier uit.
Blijkbaar komt hij ook hier vandaan.
Had al het vermoeden dat het een broodfok hondje was, gezien zijn bouw en mankementen, maar het is nu bevestigd.
De vorige eigenaren waren erg goed gelovig, volgens hen kwam hij van een echte fokker als pup, ze moesten hem ook suikerwater geven etc.\\

Nouja..

ursullien
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2011 14:01

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door ursullien »

Hallo,

17 jaar geleden hebben wij zelfs twee honden bij hen gekocht. Ik vind de verhalen schokkend om hier te lezen, want wij hebben twee fantastische en gezonde honden bij hem gekocht die allebei zeer oud zijn geworden - 15 en 17 jaar. Wellicht hebben wij gewoon geluk gehad, maar misschien ook komen hier alleen de slechte verhalen aan bod. Ook wil ik een opmerking maken naar de ras verenigingen en haar verbonden ras kennels waar je inderdaad een hoop geld moet betalen voor een rashond. Ik vind het discutabel om te claimen dat je gegarandeerd een gezonde hond aanschaft bij een raskennel. Hoezo kun je dit garanderen? Wij zijn een lange periode lid geweest van zo'n rasvereniging die een aantal jaren per jaar zo'n gezellig weekend organiseerden aan het strand of in het bos voor haar leden. Tijdens deze weekenden kwam onderwerp van gesprek niet verder dan ieders fantastische hond en de haat en nijd over fokkers onderling die gelardeerd door de conversaties liepen -er waren altijd wel rasfokkers die slechte honden afleverden. Ook de negatieve lance naar particulieren die zelf een keer een nestje doen en deze aanbieden op Marktplaats is mijns inziens volledig onterecht.
De prijzen die voor honden worden gevraagd tussen raskennels en particulieren cq kennels lopen zeer uiteen. Uiteraard zullen raskennels blijven verdedigen dat hun gevraagde prijzen meer dan terecht zijn puur uit eigen belang. Mijn advies -vraag jezelf gewoon eens af wat je zoekt in een hond - een lieve trouwe metgezel voor jaren plezier of een hond met een prachtige stamboom met tevens een prachtige naam. Wat is het verschil? Gebruik gewoon goed je verstand en probeer deskundig (neem desnoods iemand mee die daar verstand van heeft) naar de gezondheid van een hond te kijken - met of zonder stamboom. Die kun je vinden bij een particulier, in het asiel, bij een broodfokker of bij een dure raskennel.

Gesloten