LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Peugeot V-Clic 4-takt

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Pluis10
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2009 13:11

Re: Peugeot V-Clic 4-takt

Ongelezen bericht door Pluis10 »

He Will,

Ik heb dezelfde problemen (gehad) met mijn V-Clic. Afslaan van de motor, helemaal niet starten etc etc, vooral bij slecht en nat weer. Heb laatst de scooter handelaar gebeld en zij hebben heb nagekeken. Daarnaast hebben ze, op advies van de fabrikant, wat modificaties toegepast. Het lijkt er voorlopig op dat hij nu beter rijdt. Als ik jou was, naar jouw dealer terug gaan en vragen of zij ook van de veranderingen op de hoogte zijn, en zo ja, deze meteen laten uitvoeren.

will1959
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2009 11:42

Re: Peugeot V-Clic 4-takt

Ongelezen bericht door will1959 »

dank je ik mag 3 maart komen om modificaties toe te laten passen.

bedankt, will

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: Peugeot V-Clic 4-takt

Ongelezen bericht door opa60 »

Ook ik heb vorig jaar juni een v clic gekocht een snor maar er was niet mee te rijden leek wel een straaljager met wel 25 km per uur, gladde bus laten installeren, toen ging het de eerste tweeduizend km goed,toen wilde hij niet meer starten,opgehaald en weer rijden nog geen tweeduizend km later weer niet starten weer opgehaald en maar daar gelaten.Het is en blijft china zooi ook al probeert peugeod :evil: het goed te praten.maar ik was wel weer 500 armer :shock: .Kun je beter een spartametje rijden, start altijd zelfs bij 10 graden vorst :o HOE OUD DAT IE IS VAN BJ 1987, en geresiveerd door Ger monteur uit Rhoon MVG OPA

mach2005
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 feb 2009 15:35

Re: Peugeot V-Clic 4-takt

Ongelezen bericht door mach2005 »

Kijk ook eens op mijn onderwerp over chinese scooters zoals V-clic:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=68536

Sunshine_07
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2008 16:07

Re: Peugeot V-Clic 4-takt

Ongelezen bericht door Sunshine_07 »

@ ag1hrl:

De V Clic word in China geproduceerd.
Dus je rijd op een (ik hou niet van zuke benamingen maar citeer:) Bamiscooter!

Aan een V Clic is niks maar dan ook werkelijk NIKS Europees!

Sunshine_07
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2008 16:07

Re: Peugeot V-Clic 4-takt

Ongelezen bericht door Sunshine_07 »

En we zijn er allemaal ingetuimeld!!
Incl mijzelf..

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: Peugeot V-Clic 4-takt

Ongelezen bericht door opa60 »

Zo kun je het wel stellen, mij heeft dat k*tding 500 euro gekost in 5 maanden.Zeker nooit meer een peugeod heeft voor altijd mijn vertrouwen naar de verdoemenis geholpen.Voor altijd klaar met de v clic bamiescooter.

rinus meijer
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2009 23:34

Re: Peugeot V-Clic 4-takt

Ongelezen bericht door rinus meijer »

hallo v clic rijders ik heb vanmiddag mijn v clic opgehaald na zijn tweede beurt en al de aanpassingen door peugeot ik heb er nu ongeveer 30 km mee gereden en ik moet zeggen hij rijd prima en iets harder nu 40 km ipv 28 km de vario ring er ook uit laten halen rijd een stuk rustiger ook .ik zal even door geven wat er aan gedaan is een bladzijde vol. alle stekkers zijn in gespoten /de zij standaard is doorverbonden /de stekkers van de bobine r.a /stekker contact slot e.d voor (ook tie warp geplaats )deze stekker ging van zelf los dus dat kan nu niet meer /dodemansknop uitgeschakeld (rood/zwarte draad in stekkerblok/ zekeringhouder controleren/inspuiten op aansluitingen.anderen bougie dop geplaats nga 110 xb05F./pickup_afstand controleren aanpassen 30-40 mm/kleppen stellen in:0.08-.010mm uit:0.08-0.10mm /carburateur sproeiers aanpassen(80 hoofd 35 stationair)/verwarming (kap verwijderen goede kap plaatsen./luchtfilter controleren op vocht./tankontluchting aanpassen (rubber uit het slot)./oliepeil controleren./en op het voor wiel hebben ze een extra spatlap gemonteerd voor al het vocht dat opspat in de accubak en de contacten in het stuurhuis)nou mensen een hele lijst ik hoop dat jullie hier wat aan hebben groetjes rinus uit enkhuizen . :D

Sunshine_07
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2008 16:07

Re: Peugeot V-Clic 4-takt

Ongelezen bericht door Sunshine_07 »

@ Rinus:

Al die handelingen (zg modificaties) zijn bij mijn Clic ook uitgevoerd, door Peugeot.
Dezelfde scooter staat echter alwéér bij diezelfde importeur... en dat is niet voor niets! Werkelijk NIETS ging / liep beter, stotteren, continu afslaan.. ik ben er klaar mee en o ja mijn scooter liep 30 km/u, nu 28 km/u en rustig ja zo kun je het wel stellen, ERG rustig als die weer 2 weken bij Peugeot staat!

En met dat gehele verwijderen van die standaard-beveiliging en startbeveiliging ben ik het absoluut niet mee eens! Daar heb ik als consument OOK niet om gevraagd!

Ik heb mijn dealer een brief geschreven en daarin eea verduidelijkt.

rinus meijer
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2009 23:34

Re: Peugeot V-Clic 4-takt

Ongelezen bericht door rinus meijer »

hallo shunshine mijn v clic rijd nu prima ik heb er nu ruim 100 km op zitten en ik moet zeggen hij rijd als een speer zoals hij nu rijd heeft hij nog nooit gereden dan neem ik die zij standaard en die start onderbreker maar voor lief groetje rinus. :D

Sunshine_07
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2008 16:07

Re: Peugeot V-Clic 4-takt

Ongelezen bericht door Sunshine_07 »

ja Rinus, die van jou is ook opgevoerd en de mijne niet :)
Mijn V Clic staat inmiddels twee weken bij Peugeot alweer.
En (zucht we vallen in herhaling)... dat is niet om de V Clic daar te stallen.

En als jij met je zijstandaard uitgeklapt op je plaat gaat, weet je waar het door komt :)

rinus meijer
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2009 23:34

Re: Peugeot V-Clic 4-takt

Ongelezen bericht door rinus meijer »

hallo sunshine :D ze hebben alleen de varo ring eruit gehaald daardoor rijd hij ook een stuk rustiger veel minder toeren en zuiniger en hij rijd nog steeds goed hoor .doen ze helemaal niets aan je schooter dan omdat ie er al twee weken staat? succes verder ik hoor het wel gr rinus. :D

rosalien
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2008 22:49

Re: Peugeot V-Clic 4-takt

Ongelezen bericht door rosalien »

ik rij nu ongeveer 8 maanden op de v-clic en heb eerst wel wat problemen gehad
deze zijn idd ook door veranderingen van mijn dealer weer helemaal verholpen en met vochtig weer gebruik ik speed clean voor door de benzine
hierdoor heb je er eigenlijk geen problemen meer mee

ik zie veel mensen waarvan de scooter afslaat voor stoplicht etc...

misch een idee om hem stationair iets hoger te zetten?

kan je heel gemakkelijk zelf doen kost op zn hoogst 5 minuten tijd...

groetjes

Music4ever
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2009 13:13

Re: Peugeot V-Clic 4-takt

Ongelezen bericht door Music4ever »

Mijn scooter v-clic komt hier ook vandaan sinds juni 2008 en eind januari begin februari heb ik scooterland op gebelt omdat mijn voor lamp het niet altijd deed de ene keer wel den andere keer weer niet. en daarvoor heeft hij zijn eerste beurt gehad bij de 1000km stand en ze kwamen pas dat ie rond de 2000 stond nou ja dat zal kunnen dachten we ze hebben het druk en moeten door heel nederland rijden omscooters een beurt te geven. dus wij dit door gegeven dat de lamp van zelf aan en uit ging, en hij wat gedaan bij het knopje zodat ie betere contackt maakte maar dit was voor korte duur 1maal de monteur weer weg en ging +/- 3 dagen weer rijden naar mijn werk en me lamp deed het niet en het was nog donker (schemerig). dus scooterland weer op gebelt en ze zei dan moet je een formulier voor reparatie op de site in vullen nou zo gezegt zogedaan. week later belde ze op is het goed dat ze a.s. woensdag komen tussen 2 en 5 dus dat is een lange tijd dat we wachten maar goed rond een uur of 4 was ie er dan en liet het probleem zien en starte me scooter keurig en hij zei ik moet hem mee nemen en je bent hem 1 week kwijt (10 werk dagen) dacht echt van Pfffff maar goed 10 dagen is te overbruggen. toen kreeg ik een telefoontje dat ie een vastloper heeft en ik zei al tegen die muts van de receptie hoe kan dat nou hij ging draaiend hier weg en zij zegt dat het aan ons ligt en niet aan hun dus nu zitten wij met de kosste vandik 500€ opgeschept en dit zouden we gelijk moeten betalen als de scooter hier terug komt nou dat lukt niet dus dit hebben we gelukkig zo kunnen regelen dat het op dezelfte manier gaat als lease bij hun. De scooter is nu in totaal dik 2 maanden van huis omdat ze de krukkas maar niet binnen hebben dit duurt te lang heb geinformeert hier in den helder zelf het hoeft helemaal niet zolang te duren dus als er ooit nog iets is hij gaat daar echt nooit meer heen we zijn er helemaal klaar mee.

zo bij deze wil ik dus onze ervaring met jullie delen.

Vriendelijke groeten

Marian en Richard

mach2005
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 feb 2009 15:35

Re: Peugeot V-Clic 4-takt

Ongelezen bericht door mach2005 »

De korting die Scooterland weggeeft om klanten te werven, verdienen ze op bovenstaande manier weer terug. Slim hè.

Het is natuurlijk "uit de lengte of uit de breedte".

jeroen peters
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2009 16:08

Re: Peugeot V-Clic 4-takt

Ongelezen bericht door jeroen peters »

Vind het heel vreemd wat ik hier allemaal lees , ik heb ook al een hele tijd een V-clic en deze is 2 maanden geleden door mijn dealer aangepast en rijdt sindsdien nog beter als ooit tevoren.

Music4ever
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2009 13:13

Re: Peugeot V-Clic 4-takt

Ongelezen bericht door Music4ever »

Even een klein nieuwtje scooterland heeft zich ook van de goede kant laten zien bij ons en daar zijn wel zeer tevreden mee.
We hebben de scooter onder tussen weer terug maar we hoeven niks meer tebetalen.
het heeft telang geduurt en scooterland neemt de kosten op zich en gaat dit in rekening brengen bij peogot.

als peugot niet mee werkt hebben hun een probleem dan verbreken ze het contract met peugot.

dappere dodo
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2009 10:51

Re: Peugeot V-Clic 4-takt

Ongelezen bericht door dappere dodo »

niet kopen is een bami scooter wordt in china gemaakt zijn veel problemen mee

mach2005
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 feb 2009 15:35

Re: Peugeot V-Clic 4-takt

Ongelezen bericht door mach2005 »

Een bami scooter is alleen voor mensen die zelf kunnen en willen sleutelen.

Zie hier: ik heb er al eens iets over geplaatst.

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=873583#873583

rinus meijer
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2009 23:34

Re: Peugeot V-Clic 4-takt

Ongelezen bericht door rinus meijer »

ik heb nu ongeveer twee maanden mijn v clic terug na alle veranderingen en ik moet zeggen hij rijd super dus mensen ik ben tevreden anders kan ik niet zeggen groetjes rinus meijer uit enkhuizen

Gesloten