LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abonnement @home

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
bennysl
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2008 13:38

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door bennysl »

Ook bij mij is op 2 mei (!) de betreffende brief op de deurmat geploft.
Gebeld met de helpdesk waar men desgevraagd meedeelt:
1. @home is bereid een betalingsregeling te treffen : betaling in twee termijnen;
2. @home is bereid coulant om te gaan met de opzeggingstermijn. je kan nu nog per 1 juni opzeggen ofschoon dat al voor 1 mei had gemoeten (als tenminste je jaarcontract al verstreken is).
De praktijk was nu overigens ook al dat je in feite vooraf betaalde in de lopende maand: namelijk per 1e van de maand ontving je per Email je digitale factuur en op de 2e of 3e werd het abonnementsgeld van je rekening geïncasseerd.
Om nu één maand eerder het abonnement voor de daarop volgende maand te incasseren is je reinste diefstal. Zoals al eerder in dit Forum opgemerkt betaal je dan 13 termijnen in 2008, terwijl je maar voor 12 maanden diensten geleverd krijgt.
Ik ben al jaren tot redelijke tevredenheid @home abonnee maar dit slaat werkelijk alles.
Alleen een massale abonnee-actie (misschien via RADAR?) kan ze misschien nog op andere gedachten brengen.
Ik zal ik elk geval een dubbele afboeking via m’n bank gaan storneren en omzien naar een andere provider.
Ook is duidelijk dat meneer Vogels er dus niets van snapt.

Sije de Haan
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:11

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door Sije de Haan »

Als meneer Vogels zich niet druk maakt om die paar tientjes is hij waarschijnlijk degene die niet van een minimum inkomen rond hoeft te komen. Ik betaal ook meer dan een paar tientjes per maand en dat is geen luxe pakket, er zit gewoon Internet bij in.

biertje ?
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 apr 2008 20:35

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door biertje ? »

nou dat jij je laat beroven van je geld dat moet jij weten een paar tientjes of een abbo van €70 maakt niet uit !
niemand geeft toesteming aan @home om het abbo geld dubbel te incasseren
dadelijk gaat iedereen dat doen en dan is het einde zoek
dat casema abbonees maar het voorschot bedrag terug betalen aan de abbonees,
dat doen ze niet want dat is hun nadeel

p.s hoe begin je een abonement bij casema moet je eerst een maand in het verleden betalen en dan nog de lopende maand ?

Jimba
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 mei 2008 10:07

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door Jimba »

Pardon volgels.

Door deze verschuiving betaal je in 2008 toch echt 13 keer.
(begin en eind mei zijn toch echt dezelfde maand)
En in 2008 krijgt iedereen toch echt maar 12 keer salaris.

Kijk anders even op www.loi.nl

Daar zijn meerdere opleidingen te volgen en je hoeft niet eens een maand vooraf te betalen :lol:

Ook leuk en handig : Tellen met Ernie en Bert op DVD.

barendservet
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mei 2008 17:35

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door barendservet »

Tja die Vogels snapt het niet of wil het niet snappen.
Ik denk dat het een medewerker van @home is die de opdracht heeft gekregen tegen alle klachten in te gaan.
Om zo alle klachten tegen home die hier worden geschreven te saboteren.

het is heel duidelijk zoals ook anderen al hebben geschreven je betaald 13 keer in 2008 punt uit

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

@barendservet en al die andere

Ik denk dat vogels gelijk heeft.

Wat er feitelijk veranderd voor de voormalige @homeklanten is dat @home (Ziggo) niet meer op de eerste maandag van de maand incasseert, maar aan het einde van de voorafgaande maand. Gemiddeld scheelt dat ongeveer anderhalve week. Dat Ziggo eenmalig dubbele abonnementsgelden incasseert komt omdat Ziggo de maand mei later in rekening brengt dan gebruikelijk en de maand juni weer iets eerder. Anders zouden de incassomomenten kort achter elkaar liggen, waardoor het ons beter leek om die momenten samen te voegen. Ziggo factureert eenmalig tegelijkertijd, maar zeker niet dubbel.

Dus voor Jimba www.nti.nl

En voor barendservet, je betaald GEEN 13 keer in 2008 punt uit

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door axasjaak »

Beste Vogels ,
Voordat u nu iemand beticht van waanideeën :
Haal maar even uw telraam uit de kast.
In het jaar 2008 worden 13 betalingen geïncasseerd.
In de maand december wordt al betaald voor januari 2009.
Succes !

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door pvd »

Ik hoop hiermee het misverstand uit de wereld te helpen:

In 2008 wordt inderdaad 13 x geicasseerd, maar niemand betaald dubbel.

Op pak'em beet 4 april werd het abbonementsgeld voor april geincasseerd. Op pak'em beet 28 mei (dus bijna 2 maand later) zal het geld voor mei worden geincasseerd. Ook op pak'em beet 28 mei zal het geld voor juni geincasseerd worden. Pak'em beet 28 juni wordt dan het geld voor juli geincasseerd.

Een storm in een glas water dus.

pvd

Wkl
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 apr 2008 17:04

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door Wkl »

Vogels en Nijmegen stellen dat de betaling niet een gehele maand vooruit is maar enkel een of anderhalve week. Hoe weten zij dat? Dit stond niet in de brief vermeld die wij van athome hebben ontvangen. Ik heb direct contact opgenomen met athome na ontvangst van de brief. Zij heben mij hier iets over verteld. Beetje raar dat zij dit wel weten. tenzij zij natuurlijk hele goede contacten hebben met deze firma's. Ik denk dat het voor iederen wel duidelijk uit welke hoek de wind waait bij deze personen.

krieno
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 okt 2007 15:14

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door krieno »

sommige domme gasten, kunnen inderdaad niet rekenen, zojuist is inderdaad, het dubbele bedrag afgeschreven dus, zowel de maand mei als de maand juni, dus je betaalt twee maande vooruit hoor en geen een, , dus je betaalt wel degelijk 13 keer in een jaar, zou wat wordem als je boodschappen doet bij dezelfde winkel en dei zegt tegen je zou ook alvast uw boodschappen voor juni willen betalen, , maar ja zo lanzamer hand doet ieder bedrijg het.

krieno
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 okt 2007 15:14

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door krieno »

Vogels, op 6 mei wordt afgeschreven de nota betreffende 1 mei tot 31 mei, als dat niet voorruit betalen weet ik het ook niet meer, maar blijkbaar, snap jij er totaal niets van, en zeker in dienst van at home., om allles inderdaad goed te lullen, maar ik zeg je als de nota gedateerd is 1 mei tot en met 31 mei dat dat vooruit betalen is, plus de nota 1 juni -30 juni, dat is twee maanden voorruit. ,en als je dat niet snapt, moet je maar weer terrug naar school.

krieno
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 okt 2007 15:14

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door krieno »

nogmaals even reageren zowel op pvd van 5 mei als op nijmegen, was het maar waar wat jullie zeiden, dan zou het kloppen, maar mijn nota werd dus afgeschreven vandaag en betrof dus de maand mei en juni , of te wel, 1 mei tot 31 mei, en 1 juni tot 30 jun, dus twee maande betaal je voorruit,

anne-x
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2008 14:24

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door anne-x »

Ook hier is het vanmorgen dubbel afgeschreven en ook ik heb per omgaande de bank verzocht om terug boeking.
Wat mij bijzonder stoort is het feit dat de berichtgeving pas vorige week in de bus viel en dat ze het lef hebben om het reeds vandaag af te schrijven en niet aan het einde van de maand zoals mijn zorgverzekering doet.

Gaan ze de datum van inning niet veranderen ga ik alles bij At Home weg halen.
Ik hoop dat Radar hierin zou kunnen bemiddelen.

Verder stoort mij dat At Home klanten niet serieus lijkt te nemen.
Het volgende heeft zich sinds 19 maart afgespeeld:

Ik krijg op 19 maart een mail dat ze stoppen met de anti-virus maar dat ze wel een nieuwe (duurdere) gaan aanbieden.
Dit per 1 mei.
Ik moet echter reageren voor 15 maart!
Hoe kan dat als de mail pas komt op 19 maart?
Ik heb ze hierover benaderd maar ze zijn te beroerd om een mail te sturen met daarin de juiste informatie welke mij echter nog steeds niet bekend is.
De nieuwe anti-virus van hun die wil ik niet, komt niet goed uit de testen.
Dus draai ik nu met G-data, deze vond maar liefst over de 40 virussen!
Dus At Home had een hele slechte anti-virus.
Over dezelfde nieuwe anti-virus benader ik hun 3x met een vraag, de klantenservice zag echter geen kans om een antwoord te geven en inmiddels heb ik het dus opgegeven.
Sinds eind maart valt hier constant de verbinding weg, van alles, dus tv, radio, telefoon en internet.
Hierover contact gehad met de helpdesk/klantenservice.
Ze zouden mij terugbellen, jullie raden het al, vele weken zijn inmiddels verstreken.
Als je vraagt of er storing of onderhoud is word dit ontkent, echter tijdens zo'n uitval stonden er plots 5 service auto's voor mij deur waar zich het kastje bevind met aansluitingen voor de hele wijk.
Ik heb er foto's van gemaakt want ze blijven beweren, geen onderhoud, geen storing.
En nu dus vorige week de brief over het dubbele maandbedrag en vandaag de afschrijving.
Ik ben boos, zeer boos en meen het serieus dat ik bij ze weg ga als ze het niet veranderen.
Ik heb het gehad met ze!

anne-x
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2008 14:24

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door anne-x »

Als u mijn verhaal een beetje gelezen had dan had u begrepen dat ik niet scheld op de gratis email anti-virus maar op de betaalde versie!
Deze koste 1,95 per maand en is het dus schandalig dat G-Data ruim 40 virussen aantreft.
Tevens staat er duidelijk in mijn verhaal dat er volgens At Home geen storingen waren of onderhoud terwijl het tegendeel zich voor mijn ogen afspeelde.
Het staat dus mooi niet op de site vermeld!

anne-x
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2008 14:24

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door anne-x »

De anti-virus scande ook de harde schijven en de daarop bestaande bestanden, deed er ongeveer 50 min. over om de hele pc te scannen.

Ik heb de monteurs een ding zien vervangen, ben geen techneut maar leek op een soort moederbord.
Ongeveer 35x25 cm groot en pakweg 4-5 cm dik.
Sindsdien is de radio en tv het blijven doen, de rest valt nog regelmatig uit.

biertje ?
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 apr 2008 20:35

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door biertje ? »

zijn we niet van het onderwerp aan het afwijken ?
we hadden het hier over de abbonemeten an @home

Jimba
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 mei 2008 10:07

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door Jimba »

Voor mij einde discussie van dit gezeur om niks.

Ik lees een pagina terug bovenstaande zin van vogels.
Hij lijkt @home wel , die komen hun afspraken ook niet na :cry:

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Tuurlijk Wkl ik werk bij @home :lol: hoe ik dat weet , tja het staat gewoon op internet slimmerik.

Donkie
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2008 18:37

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door Donkie »

:evil: :evil: :evil:
Wij hebben de brief van @Home ook ontvangen m.b.t. de manier van factureren. De brief is gedateerd op 28 april en valt op 6 mei op de deurmat. Vervolgens kun je op de site van @Home zien dat het abonnementsgeld op 6 of 7 mei wordt geïncasseerd.
Na telefonisch contact met de klantenservice wordt er behoorlijk nochalant gereageerd door de medewerker. De automatische incasso die ik heb lopen kan ik niet stopzetten (meteen gevraagd waarom niet omdat ik zeker weet dat ik een automatisch incasso kan stopzetten). Er zou dan een openstaand saldo ontstaan ( je loopt telkens een maand achter met betalen). Het risico ontstaat dan dat je wordt afgesloten. Ik heb aangegeven dat ik door zelf te bepalen wanneer ik betaal, niet kan achterlopen met betalen. Ik betaal het abonnementsgeld toch op tijd (mei voor mei, juni voor juni).
Tot slot heb ik nog gevraagd of @Home van plan is om alle mensen die vooruit betalen, ook de rente die @Home ontvangt, aan de mensen terugstort. Dit zal niet worden gedaan.
@Home gaat toch zeker niet bepalen hoe ik mijn geld moet uit gaan geven. Het is en blijft mijn geld waar ze het over hebben. Is er ooit door @Home al gevraagd of de mensen het kunnen missen (denk bijvoorbeeld aan mensen in de bijstand). NEE.
Ik hoop dat door de vele reacties die inmiddels gedaan zijn, RADAR dit gaat behandelen in een van zijn uitzendingen. Het is te belachelijk voor worden dat het zomaar van een kant wordt beslist en op zo'n korte termijn.

tjebke
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2008 18:52

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door tjebke »

ik was ook erg beduusd toen ik de brief vandaag las. Wat een brutaliteit. even 60 euro gaan betalen voor een maand internet. Volgens mij moeten wij, de klanten, gewoon hun geweldige nieuwe klantensysteem betalen :evil: . Ik denk dat ik de transactie sowieso tegen ga houden in samenspraak met mijn bank. Ik hoop dat hier aandacht voor komt in een aflevering.

Gesloten