LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo klacht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
RonaldF2000
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:25

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door RonaldF2000 »

Ik heb in mei 2008 alles opgezegd bij Ziggo/Casema.

En ja hoor 1 maand later vind iemand per ongeluk mijn opzeggings brief. Daardoor beweerd Ziggo vrolijk dat ik nog 1 maand extra moet betalen. Preventief had ik al selectieve incasso blokkade op mijn bankrekening laten instellen, dat is de enigste oplossing om je geld niet kwijt te raken.

Dus omdat telefonisch niemand bereikbaar is maar op 25 juni een brief gestuurd.

Op mijn brief geen reactie, maar half januari 2009 wel een aanmaning. 25 januari dus maar weer een brief gestuurd. Weer geen inhoudelijke reactie.

9 februari het maar eens met de mail geprobeerd en ja hoor
11 februari weer een herinnering.

En..............

Reactie op mijn mailtje
"Wij vragen u vriendelijk om de situatie duidelijker te omschrijven"

Ik ben blij dat ik op de irritante herinneringen na van Casema af ben. oops zorry het heet nu Ziggo, maar het Casema virus zit wel goed in deze monopolist

Jessejames1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2009 09:29

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Jessejames1980 »

Ik denk dat het gewoon verstandig is dat iedereen waar mogelijk Ziggo de rug toekeerd,
want ik heb me nog nooit zo geiriteerd aan een bedrijf als deze firma. Vanaf december heb
ik geprobeerd om het één en ander geregeld te krijgen maar je komt er gewoon niet door.
Het grote probleem echter voor veel mensen zal de zogenaamde concurrentie zijn en die is er
in sommige streken amper, waardoor Ziggo dus gewoon kan blijven aan rotzoooien, want we zijn
afhankelijk van hun. Gelukkig had ik nog de mogelijkheid om naar KPN over te stappen en dat heb
ik vanmiddag gelijk gedaan na dat ik voor "leugenaar" werd uitgemaakt in gesprek 20 of zo.
De mevrouw van Ziggo wist het zogenaamd beter dan ik, bekijk het even. Ik zal toch zelf wel weten
hoe de vork in de steel als na 2 maanden nog bijna niks fatsoenlijk geregeld is.
Gelukkig zegt KPN mijn huidige provider op en zal ik inderdaad ook een icasso stop inzetten.
Ik de KPN medewerker overigens veel succes gewenst en dat zal hij zeker nodig hebben.

Het personeel dat deze puinhoop in goede banen moet krijgenis na mijn gevoel ver
ondergekwalificeerd, wat dus alleen maar lijd tot meer problemen. Korte termijnoplossingen weken
niet. Doekje voor het bloeden? De meeste medewerkers weten totaal niet hoe ze met zulke grote
problemen/veranderingen moeten omgaaan, wat regelmatig leid komische, maar bovenal dus frustrerende
situatie. Iedereen belooft van alles te doen, maar aan het einde van de rit blijkt bij het volgende
telefoontje naar Ziggo dat het er weer van alles loos is. Bepaalde mederwerers geven dit ook gewoon
ruitelijk toe en snappen ook niet wat bepaalde andere collega's nu allemaal op hun hals halen.
Dit is mij letterlijk gezegd. "Ik snap u frustratie, maar ik kan er niks aan veranderen en probeer nu
met u tot een oplossing te komen" Hoe vaak is mij dit gezegd! Allemaal leuk en aardig maar als het volgende
schakeltje dan weer niet meewerkt ben je gewoon weer bij af.
Mails komen niet aan, je wordt constant verkeert doorgestuurd, contracten worden niet goed opgesteld,
spullen worden ovolledig geleverd, de telefoon die het niet doet, callcenter niet bereikbaar etc.
Ik kan nog wel even doorgaan.
Dan de antwoorden van medewerkers:
"ja misschien moet het geheel maar blokkeren dan worden ze wakker"
"u kunt toch zelf wat kabels kopen als u vast wilt internetten"
Wat??????????????????
Ik heb zelf een aantal maanden op een callcenter gewerkt en weet dat dit dus echt niet kan. Dit zijn niet de
gebruiken. Het personeel weet gewoon niet wat te doen in bepaalde penibele situatie. Is er geen protocool?

Het is bij vlagen echt te gestoord voor woorden. Mijn gehandicapte/autitische broer zou met gemak een aankunnen
schuiven en betere prestaties leveren.
Er zit er een draadje los bij dit bedrijf. En dat heeft niks te maken met wirreles internet.

Ik hoop dat er vanuit overheidswege nu echt eens goed wordt in gegrepen en men het geheel onder toezicht plaats,
want anders zal er voor mijn gevoel niks gaan veranderen.

Jesse Nederlof

Bastamann
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2009 15:57

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Bastamann »

Het is toch hasst van de zotte, dat er zoveel mensen een probleem met ZIGGO hebben, uiteenlopend van aard, dat maakt het misschien nog wel erger. Mijn grootste probleem is de manier waarop je behandeld wordt. Lekker veilig..... telefonisch!! 10, 20, 30 keer bellen is niks tegenwoordig. ..."ja meneer we snappen U, ja meneer het probleem is bekend." Er wordt helemaal niks aan gedaan. Bij mij worden momenteel zowel links als rechts bedragen van mijn rekening afgeschreven. Terugkrijgen gebeurt enkel met de grootste moeite.
Wij zijn toch allemaal weldenkende en intelligente mensen, hier in Nederland, hoezo kan het dan zijn dat zo'n concern ons allen behandeld alsof we de grootste druiloren of criminelen zijn. "Aansluiten-Afsluiten, bedragen afhouden" ...kunnen ze donders goed, "nieuwe klanten inlijven en van alles beloven"....geen probleem. Pas echter op dat je niet te lang klant blijft, want dan ben je niet meer geteld. Ik heb te doen met klanten die al 10 jaar of langer klant zijn.
Is het niet te regelen om een collectief protest te starten tegen ZIGGO. Alleen dan zal het resultaat hebben. Laten we een petitie starten, een protestmars organiseren of zelfs rechtzaken aanspannen, zoveel mogelijk.
Overigens moet je het niet wagen om een betaling te missen, want dan word je direct afgesloten en moet onder de noemer "administratiekosten" geboden om een riante som geld over te maken alvorens weer aangesloten te worden.
Tegen alle medewerkers van de Ziggo-helpdesk wil ik graag zeggen , bedankt voor alle uren vertier die we samen hebben mogen doorbrengen, maar aub zoek een andere baan. Bij mij staat inmiddels de belastinginspecteur niet meer op nummer 1 van meest irritante beroepen van Nederland.
Ik compilenteer Ziggo met het aanhoudend werven van nieuwe klanten, maar AUB meneer ZIGGO, of mevrouw natuurlijk, probeer eens eerst Uw huidige, correctbetalende, loyale, niet eens rancuneuze, maar graag waar-voor-hun-geld-hebbende klanten tevreden te stellen.
Nederland, ik vraag U daarentegen, pakt U samen, Hand in Hand zo te zeggen en ga met deze gigant het gevecht aan. David heeft al eens een gevecht gewonnen tegen Goliath en kan dat heus nog een keer. Spui uw ideeën en wellicht gaat er iets moois gebeuren. Misschien wordt familie Ziggo eindelijk wakker en beseft het dat niet alleen de economische crisis een groot monopolistisch bedrijf aan het wankelen kan brengen, maar ook de gewone doodnormale, hardwerkende en braafbetalende Ziggo-klant.


met ingetogen maar beleefde groeten
Basta

pansier
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 aug 2005 22:16

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door pansier »

na maanden vergeefs geprobeerd te hebben een wijziging door te voeren,die ik nog steeds iedere maand betaal,ben ik die oplichters nu zat.zijn er mensen die er net zo over denken en een aanklacht overwegen.kunnen we dat niet gezamelijk doen?graag een reactie.anne mos

pansier
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 aug 2005 22:16

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door pansier »

beste basta,ik wil wel met je mee doen.en met mij nog 100000 ontevreden ziggo klanten.hoe wil je dit aanpakken?
anne

Bastamann
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2009 15:57

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Bastamann »

Anne,

kans van slagen heeft een actie enkel als het draagkracht heeft onder de mensen. Of je juridich sterk staat is niet eens van overdreven groot belang. Als er inderdaad 100den mensen bereid zijn om hun klachten op papier te zetten en aan te leveren, is een eerste stap deze te bundelen en (mbv een advocaat) deze aan verschillende instanties aan te bieden. het gaat mij helemaal niet om publiciteit, echter is dit waarschijnlijk de enige manier waarop er enige reactie te verkrijgen is bij ZIGGO.
Ik ben bereid de strijd aan te gaan, maar dan wel samen!!!

gr Basta

pansier
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 aug 2005 22:16

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door pansier »

basta,we kunnen een paar dingen doen;een gezamelijke klachtenprocedure starten(lost op de korte termijn niets op)of de mensen bewegen massaal over te stappen naar een andere provider,daar worden ze het hardste mee getroffen.het voordeel hiervan is dat b.v.K.P.N de opzegprocedure overneemt.uiteraard wel de incasso blokkeren.
anne

Bastamann
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2009 15:57

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Bastamann »

Anne,

hoe krijgen we zoveel mogelijk mensen op de been die ons en zichzelf hierbij gaan steunen.

gr Basta

pansier
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 aug 2005 22:16

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door pansier »

basta,we kunnen Wim Vis van het radar tel.team een oproep laten doen.mensen moeten zich kunnen registreren op een anti ziggo website,en collectief een advocaat vinden die het durft op te nemen tegen ziggo.
de mensen die geklaagd hebben een reactie sturen of ze meedoen.
Wie weet of er wat uit komt voor ideeen.
anne

Quintus45
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2009 17:25

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Quintus45 »

Hallo.
Na jaren KPN (zonder ook maar één storing) overgeschakeld naar Ziggo. De reden: KPN verhoogde per 1 november 2008 zijn tarieven en Ziggo had een goed aanbod. Centraal antenne heb ik al jaren (eerst van Essent, toen @home en daarna Ziggo) maar had nog geen internet. Ook met de CA nooit problemen. Ondanks de waarschuwing van mijn dochter - Ziggo, dat wordt niets dan ellende - een abonnement aangevraagd. Betrof het 3-in-1 pakket, 39,95 per maand voor internet, telefoon en centraal antenne. Mijn zwager, die al jaren internet heeft via @home, vroeg iets eerder een 3-in-1 pakket aan, maar dan de snelste uitvoering. (hij is een zeer geregeld internetter). Hij had echter nog geen telefoon via Ziggo. (bij hem werkt nu alles wel goed).
Op dezelfde dag, 22 december 2008, kwam een monteur die zowel bij mijn zwager als bij mij, alles installeerde. Over deze monteur kan ik kort zijn: Weinig tot geen kennis van zaken, verkeerde voorlichting of geen antwoord op gestelde vragen. Wel werkte internet direct. Mailen via Ziggo bleek echter niet te kunnen (wel via hotmail). Daarom maar gebeld met de "klantenservice", die het probleem niet op kon lossen. Ik zou teruggebeld worden door iemand van de technische dienst, maar dat is nog steeds niet gebeurd. Omdat ik nummerbehoud wilde en dat geregeld moest worden, kreeg ik te horen dat vermoedelijk begin januari de overschakeling van KPN naar Ziggo zou plaatsvinden. Op het moment dat de lijn van KPN "dood" was, kon ik mijn telefoon aan het modem koppelen en zou alles werken. Begin januari was het inderdaad zover en de overschakeling verliep probleemloos. Ik kon zelf bellen via Ziggo, gebeld worden en internet werkte prima. Omdat ik nog steeds niet was teruggebeld over mijn mailklacht, heb ik meedere malen via het contactformulier mijn klacht duidelijk gemaakt. Op 20 februari was men mijn klachten bij Ziggo kennelijk beu. Gevolg: vanaf 20 februari geen telefoon en internet meer. De verbinding was kennelijk afgesloten. Een klachtenformulier invullen kon dus niet en ook bellen was onmogelijk. Omdat ik slechts een prepaid GSM heb met een beperkt beltegoed, heb ik via mijn zwager een klachtenformulier naar Ziggo gezonden. Tot mijn grote verbazing werd ik binnen 30 minuten teruggebeld, ondanks de voorspelling van mijn zwager dat het wel weken kon duren. De technicus die ik drie kwartier aan de telefoon heb gehad, kon het probleem niet opgelost krijgen. Uiteindelijk adviseerde hij het hele systeem 30 minuten uit te schakelen. Daarna zou het na inschakeling weer goed moeten zijn. NIET DUS.
Om kort te zijn: Hierna nog meerdere malen gebeld met de klantenservice (via telefoon schoonmoeder in het bejaardenhuis) en ik kreeg onde andere het volgende te horen: 1) een grote landelijke storing, die men met man en macht probeerde op te lossen. 2) hoe zo storing, u heeft bij ons helemaal geen telefoon en internet. 3) U heeft nooit telefoon en internet van ons afgenomen. 4) Heeft u via ons kunnen bellen, dat kan niet. 5) Wij hebben nog meer klanten met hetzelfde probleem en gaan het zo snel mogelijk oplossen. 6) Wij werken aan het oplossen van uw storing. Het duurt normaal 3 dagen, mogelijk iets langer.
Ik stuur nu al vanaf 20 februari elke dag een klachtenformulier (via internet van mijn zwager). Na mijn laatste klacht van 28 februari, krijg ik ook geen antwoorden meer.
Wie heeft voor mij een goede raad om dit probleem op te lossen?
Ik kan natuurlijk terug naar KPN, maar dat zou toegeven zijn aan de knulligheid van Ziggo.

Bastamann
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2009 15:57

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Bastamann »

Anne,

het lijkt me een goed plan om Wim in te schakelen. Ook gezien het net geplaatste bericht. Taak 1 voor ons om (wederom) een inventarisatie te doen. Er is eind vorig jaar van alles beloofd, mar nog niet waargemaakt. Zoveel mogelijk mensen met hun klacht verzamelen!! Verder nog een tip voor iedereen: Controleer jullie automatische incasso's, want hun administratie klopt absoluut niet!!!


we houden contact
Bas

bleeke Bet
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 jan 2009 15:27

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door bleeke Bet »

Ik had al t.v. en internet van ze.
Monteur sloot aan en het werkte.
Sinds kort geen nummerweergave meer omdat mijn telefoon dat niet ondersteunt.

De enige andere "klacht" is dat tot nu toe het maandelijkse bedrag niet van mijn rekening wordt afgeschreven.
Wel staat er nog een faktuur open van 50,-- voor het t.v.-abonnement voor de maanden januari t/m maart.
Ze hebben blijkbaar het 3-in-1 pakket opgehangen aan het internetabonnement want daarvoor staat géén faktuur meer open.

Ik heb via een contactformulier geprobeerd duidelijk te maken dat die faktuur voor het t.v. abonnement moet worden ingetrokken en dat ze moeten starten met automatische inacasso voor het 3-in-1 abonnement.
Kreeg ik als antwoord terug dat ik die 50,-- gewoon moest betalen omdat ik IMMERS diensten had afgenomen.
Ja hallo!! Maar niet DIE dienst.
Ik ga er niet eens aan beginnen om ze het verschil per email duidelijk te maken.
Overigens heb ik nog geen aanmaning gekregen voor dat openstaande bedrag.

Heb besloten om een brief aan de direktie te sturen. Daarin stel ik Ziggo meteen aansprakelijk voor alle financiële en andere gevolgen die het gevolg zijn van een eventuele melding bij het BKR (dat schijnen ze doen bij achterstallige betalingen) en onterecht in rekening gebrachte incassokosten.
Ik ben immers bereid de VERSCHULDIGDE bedragen te voldoen. Sterker nog in de bevestigingsbrief staat dat de verschuldigde bedragen automatisch van mijn rekening zullen worden afgeschreven.

En na lezing van dit topic denk ik dat ik ook maar meteen meld dat ik een schadeclaim indien als zonder legitieme reden en zonder waarschuwing de stekker uit de verleende diensten wordt getrokken.
Zijn er meer mensen bij wie de abonnementskosten niet worden afgeschreven? Ook mensen die nog een openstaande faktuur hebben staan.

Miek!
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2009 23:57

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Miek! »

Hallo,

Ziggo heeft ook mij tot wanhoop gedreven.
Geen reacties op brieven en inderdaad worden er iedere keer bedragen geincasseerd die niet kloppen.
Heb alle diensten opgezegd, maar houd mn hart vast!

Ik wil graag op alle manieren meewerken om proberen Ziggo te laten weten dat ze zo echt niet door kunnen gaan.
Laat maar weten waar ik me aan kan melden, dan doe ik zeker mee!

Bastamann
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2009 15:57

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Bastamann »

beste mensen,

ik heb trosradar een mail gestuurd met de vraag of zij iets voor de mensen kunnen betekenen.
een bevriende advocaat is momenteel ook op onderzoek uit.
Ik wil idd Ziggo niet zonder slag of stoot verlaten, zodat ze met hun praktijken door kunnen gaan bij andere mensen..
WIj houden elkaar op de hoogte

Meer hebben wij niet te verliezen,......Zij WEL

met strijdvaardige groeten
Bas

pansier
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 aug 2005 22:16

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door pansier »

goed gedaan basta,bij mij is het wonder geschiedt.na dreiging met een advocaat binnen 1 dag een mail terug.met exuses dat het zo lang duurde en terug betaling van het teveel betaalde.dus dreigen helpt.
anne

debbievanstokhem
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2009 15:07

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door debbievanstokhem »

Ben al anderhalve maand bezig met het verhuizen van mijn internet en TV naar een nieuwbouwwoning. Alle andere nutsbedrijven en telefoonbedrijven weten waar de aansluitingen zitten behalve Ziggo.
Na anderhalve maand ben ik nog een steek verder en daarnaast wordt ik ook nog eens slecht behandeld als klant.
De mensen die ik aan de telefoon krijg beloven van alles maar er gebeurt niks. Dit is een intern probleem van Ziggo en ik ben de pineut.
Ik heb nu een schadeclaim ingediend maar even kijken hoe ze daar op reageren.
Kortom ik denk dat ziggo geen klanten wil houden.

Debbie van Stokhem

bleeke Bet
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 jan 2009 15:27

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door bleeke Bet »

Kortom ik denk dat ziggo geen klanten wil houden.

Debbie van Stokhem
Ze hebben nagenoeg een monopoliepositie.
Je kunt immers niet naar een andere kabelaar.
Daarbij komt dat vooral ouderen niet weten wat er nog meer te koop is op dit gebied.
Ziggo gokt erop dat mensen niet snel overstappen.

Jij dient een klacht en claim in maar je hebt niet de stap genomen om over te stappen naar een andere provider.
Dat zegt toch al genoeg!
Niet dat ik het je kwalijk neem.

Zoals gezegd, mijn enige probleem is dat ze mijn geld niet willen, althans eisen dat ik betaal voor iets wat ik niet afneem maar geen faktuur aanmaken voor wat ik wel afneem. Dat betekent dat ik zelf goed in de gaten moet houden hoeveel maanden ik verschuldigd ben maar ook moet bijhouden hoeveel minuten ik wanneer telefoneer en met wie, zodat ik niet na lange tijd voor een verrassing kom te staan wanneer Ziggo ineens het achterstallige geld gaat innen (en ik misschien rood kom te staan op mijn rekening). Intussen gebruik ik zoveel mogelijk mijn mobieltje.

vernbos
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2009 20:02

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door vernbos »

nou heb ik net een mailtje gestuurd naar ceo,ben benieuwd naar het antwoord.

mijn probleem is het volgende,sinds zaterdag 7 maart zitten wij zonder telefoon,heb s`maandag een mobieltje geleend om toch te kunnen bellen en om bereikbaar te zijn.
wij hadden zondags de nieuwe modum aangesloten, maar geen telefoon wel internet.
maandag 9 maart gebeld met ziggo en ze zouden de desbetreffende afdeling een mailtje sturen met mijn klacht en men zou mij terug bellen.
mijn man heeft s`middags nog gebeld om uitleg maar kwam ook niet verder.
dinsdag 10 maart een mail gestuurd met de vraag wat er nou aan de hand was.
Antwoord;we zijn bezig met werkzaamheden in uw buurt.maar morgen kunt u weer bellen.
NEE dus.
donderdag 12 maart wederom gebeld en het zou vandaag opgelost zijn.
NEE dus,
heb de krant benaderd,vanwege een stukje dat ze geschreven hadden,dat alle problemen opgelost waren volgens de ziggo-persvoorlichter.maar ook de krant belt niet terug wat ze hadden beloofd.
totaal aan mobiele kosten ca 25,00 euro (kaart hi pre-pay)
:evil: en wederom een telefoon loos weekend.

pierrelov
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2008 14:04

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door pierrelov »

wat nou je kan niet naar een andere kabelaar? nooit gehoord van tele2? daarbij ook al zijn orange, ziggo, wannadoo, casema en online zusterbedrijven orange en online hebben een betere klantenservice en hebben veel minder problemen..

ik heb mijn transfer van online naar ziggo teruglaten draaien en ben er erg tevreden mee..

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Janneke52 »

En wat te zeggen van telfort?
Sinds november klant en geen problemen met internet en telefonie

Gesloten